Moderators aanwezig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor henkie » 07 dec 2013 22:31

Het kan inderdaad zijn dat ons de moed wel eens in de schoenen zinkt als dezelfde personen elkaar steeds in de haren vliegen en dat we het topic even in z'n sop gaar laten koken. Het kan toch niet zo zijn dat een stuk of 5 personen iedere dag een deel van onze tijd claimen?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Wilsophie » 07 dec 2013 22:39

Ik vrees dat dat wel het geval is en u heeft mij en Ineke een week verbannen om alles op te schonen om off-topic berichten te verwijderen zoals u zelf heeft gemeld.

Welnu ik kan u zeggen dat het steeds dezelfde mensen zijn die steeds dezelfde topics besmeuren door met off topic berichten altijd weer het mensen moeilijk maken die met goede bedoelingen een topic willen opzetten volgens de richtlijnen van het refoweb .
Bovendien als u dat een beetje in kaart wilt brengen met een grafiek en ook in kaart wil brengen en documenteren met de middelen die ons nu ter beschikking staan dan kunt u tussen onze ban van meer dan een week tot aan nu toe heel duidelijk zien en lezen hoe vaak en door welke mensen steeds offtopic wordt gegaan.
En wellicht is het zinvol om ook in kaart te brengen hoe vaak mensen worden beledigd en pijn gedaan worden met bepaalde off-topic opmerkingen die puur laster zijn.
Ik hoop dat u de middelen wilt gebruiken die er zeker zijn ... om daar een duidelijk beeld van te krijgen.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 07 dec 2013 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Jvslooten » 07 dec 2013 22:45

Ik sluit mij aan bij Wilsophie.. lijkt mij een uitstekend idee!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Wilsophie » 07 dec 2013 22:48

henkie schreef:Het kan inderdaad zijn dat ons de moed wel eens in de schoenen zinkt als dezelfde personen elkaar steeds in de haren vliegen en dat we het topic even in z'n sop gaar laten koken. Het kan toch niet zo zijn dat een stuk of 5 personen iedere dag een deel van onze tijd claimen?



Het is idd en helaas waar dat het volgens uw inschatting , om een vijftal mensen gaat dus is het mede om het kleine aantal juist daarom heel goed te traceren.

U bent moderator van een Christelijk forum en dit forum wordt door velen gelezen, als ik als eenvoudig forumlid opmerkingen krijg over deze vijf mensen die elke topic weet te verstieren met off-topic berichten danwel met persoonlijke vaak beledigende aanvallen zeer op de persoon gespeeld op zeer minne wijze, dan moet het toch mogelijk zijn om dat aan te pakken, nadat u het eerst in kaart brengt.

U krijgt ongetwijfeld ook reacties op dergelijke postings die absoluut geen getuigenis zijn voor een forum wat zich Christelijk noemt.
Dat kost u echt niet t iedere dag een groot deel van uw tijd, want een grove blik van een paar uur in verschillende topics zullen u ongetwijfeld een beeld geven van dat wat u laat vallen onder de noemer van 5 personen , die zich hieraan dagelijks schuldig maken ondanks uw waarschuwingen.

Ja u hebt gelijk het is een beetje zuurdesem wat het hele deeg zuur maakt, niettemin acht ik u deskundig en capabel om dit beetje zuur uit te zuiveren door dat aan te pakken.
U wist ook heel goed om Ineke en mij te vinden als daders voor topicvervuilers dus stel ik mij voor dat nog een drietal meer een peanut moet zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor meribel » 08 dec 2013 13:59

@wilsophie, in die tijd was schelpje ook geband net als ineke en jij


Verder vind ik dat henkie en mods het juist goed doen door te reageren op meldingen en verder niet teveel aan te trekken.

Zitten hier allemaal volwassenen vrijwillig, dat hoeft niet gecontroleerd toch. En als je een gesprek hier onmogelijk vind ga je verder in pb of een ander forum of zet je zelf een forum op.

En als het uit de hand loopt druk je op de meldknop, daar is altijd binnen een werkdag een reactie op.
Uitstekend!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Wilsophie » 08 dec 2013 14:06

Als volwassenen zich als kinderen gedragen zou je ze ook zo moeten behandelen denk ik.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 08 dec 2013 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor meribel » 08 dec 2013 14:12

Hoe weet jij nou wanneer er zonder melding wordt gemodereerd? Jij kan toch niet zien wanneer ik of een ander een melding maakt?


Verder vraag ik me af waarom je je druk maakt dat schelpje in het besloten forum mag en jij niet?
Er is toch genoeg plek om te posten.


En ik vind het onzin dat je mensen als kinderen moet behandelen door extreem veel controle, denk aan de workload!
Die moet je het gewoon lekker samen laten uitzoeken tot degene die het het eerst zat is stopt.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Wilsophie » 08 dec 2013 14:26

Heb geen zin meer om hier over te praten eigenlijk.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor meribel » 09 dec 2013 10:44

Voor de volledigeid,
Mijn reactie op jouw was op een groter en uitgebreidere post die je nu heb weggehaald.
Nu staat het wat raar


Maar, een goed idee om het te laten rusten inderdaad want het is echt niet de moeite je er druk om te maken,

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Rozijn » 09 dec 2013 11:01

Een tip om dit te voorkomen: quote datgene waar je op reageert.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor meribel » 09 dec 2013 11:03

Rozijn schreef:Een tip om dit te voorkomen: quote datgene waar je op reageert.


Dank voor de tip :-)

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Wilsophie » 09 dec 2013 12:41

meribel schreef:Dank voor de tip :-)



Meribel, je hebt gelijk hoor ik heb het weggehaald, vond het zo gezemel van mezelf.
Maar neem je tip wel ter harte hoor.

Wat dat quoten betreft Rozijn, wat levert dat op dan?
Want als er iets lelijks tegen mij persoonlijk wordt gezegd en ik quote dat dan worden toch beide berichten toch weggehaald als iemand de meldknop indrukt?

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Rozijn » 09 dec 2013 13:46

Dan wel, en terecht.

Maar door iemand te quoten voorkom je dat gesprekken niet meer kloppen als iemand zijn bericht wijzigt.
Fictief voorbeeld:
A: marsmannetjes zijn rood.
B: je bent duidelijk nooit op mars geweest, ze zijn groen.

A is overtuigd door B, maar ook eerzuchtig, en wijzigt zijn posting.. Zonder verdere uitleg verandert hij de kleur in zijn posting.

[EDIT: vervolg toegevoegd, op de telefoon ging dat niet zo handig...]

Nu staat er:
A: marsmannetjes zijn groen
bericht is 1 keer gewijzigd
B: je bent duidelijk nooit op mars geweest, ze zijn groen.

De lezer denkt nu het zijne of hare over figuur B...

Om dat te voorkomen kun je dus beter even quoten, dan staat er dit:
A: marsmannetjes zijn groen
bericht is 1 keer gewijzigd
B:
A schreef: marsmannetjes zijn rood

je bent duidelijk nooit op mars geweest, ze zijn groen.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Wilsophie » 09 dec 2013 14:14

Haha, ik begrijp je nu volkomen, het was maar goed dat Meribel niet gequote had want nu kon ik het weghalen. Je bent heel slim Rozijn. =D>

Bambi

Re: Moderators aanwezig?

Berichtdoor Bambi » 09 dec 2013 14:17

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten