Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor christien » 17 okt 2013 16:46

Leuk vpk dat je al zo ver bent, post je een foto van het eindresultaat?

Succes MissF, het is wel verslavend! :-oo

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 17 okt 2013 19:49

Poeh, wat een gedoe nog zeg. Maar ik denk dat ik verkeerde wol heb, hij splijt en is zo pluizig, dan kan ik amper de gaatjes zien, ik ga morgen maar op zoek naar katoen, dat gaat vast beter (klopt dat? :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 17 okt 2013 21:37

Mijn moeder gebruikt inderdaad katoen bij het haken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor schelpje3 » 17 okt 2013 21:40

MissF schreef:Poeh, wat een gedoe nog zeg. Maar ik denk dat ik verkeerde wol heb, hij splijt en is zo pluizig, dan kan ik amper de gaatjes zien, ik ga morgen maar op zoek naar katoen, dat gaat vast beter (klopt dat? :D )

Nee klopt niet. Ik denk dat jij niet de juiste naald bij het garen hebt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 18 okt 2013 06:51

Wat voor naald is dan wel goed? Een kleinere? Of andere wol bij de naald. Het is maar net hoe je het ziet ;)
Ik heb nu 3.0
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Merisja » 18 okt 2013 07:06

Ik heb dezelfde ervaring, hoor missF. Wol haakt gewoon niet fijn. Als je katoen koopt staat er op het label welke haaknaald je kunt gebruiken. Meestal varieert dit tussen 2 en 4. 3 is een hele normale maat om mee te werken. Heb je een hobbywinkel in de buurt? 'k Zou daar gewoon even binnen kijken en wat info inwinnen. Succes ermee!

Ik ben nu een kussen aan het haken van granny's, net een leuke slinger voor in de kamer van mijn dochter af. Die is ook geweldig leuk geworden. En mijn andere dochter wil een portemonneetje, ga ik ook mee aan de slag. Heerlijk 's avonds op de bank, muziekje aan en haken maar :D

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 18 okt 2013 08:15

Nou het werkt indd verslavend..elke x denk ik, nog 1 toer en dan stoppen maar ga zo door :wink: .
Helaas gister moeten stoppen omdat ik de wol op had..

Op zich kun je prima haken met wol maar het ligt er wel aan welke wol je gebruikt. Ik heb dan nu die dikke, is wel wat duurdere wol maar haakt heerlijk. En bijv die scheepjeswol haakt ook prima.
Heb ook wel eens goedkope dikke wol gehad die helemaal opstroopte of hele leuke soort pluche wol maar dan zie je indd geen gaatjes meer.. wat ik ook ff door moest krijgen is dat je t niet te strak aan moet trekken want dan krijg je de haaknaald er dus niet meer tussen :wink: . Indd als je de maat die op de wikkel staat aanhoudt moet het goedkomen. Met wol liever iets groter dan kleiner anders wordt het haakwerk zo stug.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor schelpje3 » 18 okt 2013 10:56

MissF schreef:Wat voor naald is dan wel goed? Een kleinere? Of andere wol bij de naald. Het is maar net hoe je het ziet ;)
Ik heb nu 3.0

Als het goed is staat dat op de wikkel, maar dan nog moet je kijken wat bij jou past. Dat is met breien ook. Vroeger breide ik heel vast en strak, dus moest ik wel naalden van 2 punten dikker nemen.
Nu brei ik los en neem ik altijd 1 punt lager dan op de wikkel staat.
Haken zit ik altijd op het gemiddelde. Het kan ook aan de kwaliteit van de wol liggen hoor MissF, en dat hoeft niet met de prijs van de wol te maken te hebben.
Ik heb hier nog een tas meerkleurige wol staan, ik zie er gewoon tegenop, daar heb ik dat probleem ook mee.
Net bij de A ction weer een paar megabollen wol gekocht, ik brei liever. :D

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 30 okt 2013 14:47

nou dames, hoe is het met de hakerij? :wink:
hier is de cape klaar. Heb nog een bloem erbij gehaakt, als het een meisje is dan maak ik die nog op de kap en als het een jongetje is laat ik 'm in de kast liggen :mrgreen: .
vond het trouwens nog wel een lastig karweitje om die kap een beetje netjes aan de doek te krijgen... maar goed, ik ga ervanuit dat je in het gebruik niet ziet dat 'ie niet helemaal 100% recht zit.. heb 'm net uitgewassen maar daar is de wol wel wat stug van geworden..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor christien » 30 okt 2013 16:06

Wat leuk vpk dat je cape af is, dat vraagt natuurlijk om een foto van het resultaat :wink:

Hier gaat het niet zo snel ben nu bezig met de 2e bol dus nog wel even te gaan maar dat geeft niet het is een leuk werkje.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 01 nov 2013 21:53

uhm, hij ziet er net zo uit als op die blog, alleen dan zonder witte strik :mrgreen: . Heb wel een foto op mijn iphone maar weet even niet hoe dat werkt om m daaraf hierop te krijgen..

Als alles goed gaat en de baby er straks in ligt dan zal ik er een foto van maken met het fototoestel en dan zal ik die wel even een keer plaatsen :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor christien » 14 nov 2013 21:05

Heel veel succes met de laatste loodjes vpk. Ik hoop dat jullie kindje snel kan genieten van je mooie cape.

Vandaag lekker bezig geweest met m'n naaimachine, project is al een eind af.

Ik zag op internet deze deken; http://www.villa-vrolijk.nl/slapen/wieg ... euren.html en http://www.koeka.com/en-us/product/0381 ... anket.aspx

Alleen de deken is te groot nu lijkt het me leuk om zoiets te maken. Een creatief iemand die weet met welke steek?

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor tulp » 14 nov 2013 22:06

Volgens mij is die 2e deken gebreid in 2 recht, 1 averecht en dat 2 naalden boven elkaar en dan verspringen zodat je 2 averecht, 1 recht boven elkaar krijgt. Een soort gerstekorrel, maar dan anders.

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor zomaar » 20 nov 2013 09:42

Heeft er hier iemand ervaring met het maken van een zitzak, wil er één voor m'n dochter maken.
Maar wat voor stof zul je dan gebruiken, ga ook nog even googlen maar dacht gooi het hier vast in de
groep, wellicht dat er iemand ervaring heeft en tips/ideën heeft.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor christien » 20 nov 2013 11:48

@Tulp, bedankt voor je reactie het is inderdaad een gerstenkorrel. Maar gezien de weinige ervaring die ik met breien heb hou ik het voorlopig toch nog maar even op haken.

@Zomaar, ik denk dat je een stevige katoen kan gebruiken? Op internet kan je wel kant en klare vullingen kopen voor de zitzakken misschien anders daar contact mee opnemen welke stof het beste te gebruiken is?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten