Zelf oplossen: de bedwants

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

00110111

Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor 00110111 » 19 sep 2013 17:45

Al even is in het nieuws dat de bedwants steeds meer voorkomt in Nederland. in het verleden kwam deze in Nederland voor maar verdween. Het is ook een typisch negatieve speciale ''hotelverassing'' in het buitenland. Het is één van de meest nare dingen die een mens kan overkomen.

Weet u niet waar dit over gaat? Het is een beestje, een insect dat in de nacht naar u toekomt om zich te voeden met uw bloed. En zich nestelt in ontoegankelijke plekken in uw slaapkamer en beddengoed. Het is echt ''minder schoon'' te noemen om er last van te hebben.

Hier een google-link naar meer informatie erover. [url]LINK https://www.google.nl/search?num=20&hl= ... lJp-6q2ESQ[/url]
Misschien kan iemand mij vertellen hoe ik het woord LINK klikbaar maak met die link.

Hier een link naar een artikel waar bij deze post vanuit te gaan als ''al bekend''. [url]LINK http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... weggeweest[/url]

Het lijkt mij een goed idee om het hierover te hebben, los van of er op het moment last van bestaat of niet. Namelijk in de zin van: hoe ervan af te komen of geen last van te hebben als je de bedwants tegenkomt. En op zo'n onafhankelijk mogelijke manier. Dus zonder hoge kosten of te veel en vermoeiend zwaar werk dat niets oplevert.

Het is volgens mij echt een heel goed idee om het hierover te hebben en de oplossing te vinden. En leuk en interessant ook. Als een soort van kruiswoordpuzzel bijvoorbeeld. Naast dat de bedwants meemaken met enorme afstand iets wegheeft van leuk interessant of daar in de verste verte op lijkt.

Binnenkort post ik een kijk hierop in een nieuwe post, tenzij iemand mij voor is.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor coby » 19 sep 2013 17:59

Ik ken alleen Waldi de stinkwants.

Afbeelding
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

00110111

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor 00110111 » 19 sep 2013 18:10

Volgens mij is die wasknijper op de neus van dat groene wezen in zoverre terecht dat een wants niet zozeer stinkt, maar bij toeval zag ik ergens dat er kans is dat, of de wants een voorkeur heeft in de neus te kruipen om zich daar te voeden. Of nog erger. In een kinderboekafbeelding wordt zoiets dan zo verwoord.

De bedwants is echt iets om op wat voor manier dan ook onafhankelijk controle over te hebben. En er zo min mogelijk slapeloze nachten aan te besteden in een zo prettig mogelijke orde en rust.

Hm... : nr. 1. Ervoor bidden, zonder te verwachten dat de zaak binnen 5 minuten opeens verdwijnt.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor coby » 19 sep 2013 18:20

Je moest vooral niet zo netjes zijn je bed steeds keurig op te maken, want ze gaan juist weg als er geen dekbed op ligt. En sowieso heb je de minste kans op een allergie als je niet al te schoon bent. Ik kende een vrouw, die was zo extreem met schoonmaken, dat haar kinderen er allergieen van kregen.

Ach wat maakt het uit zo'n wants.
http://www.youtube.com/watch?v=n2Gtss_x5R8
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor mohamed » 19 sep 2013 18:23

Een wants in je pants.

00110111

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor 00110111 » 19 sep 2013 18:28

Misschien wordt dit onderwerp wel niets. Ik reken er in ieder geval op dat indien wel, alles binnen een maand niet gezegd is. Meer een lange termijn onderwerp dus. Overwegelijk, niet per sé snel op te reageren. En handig om op ''abonneren'' te klikken linksboven voor een waarschuwing per email voor een nieuwe reactie.

Oh coby! Dat is vóór de bedwants. Alle diervriendelijkheid in acht genomen ga je voor een roofdier toch op de vlucht?

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor christien » 19 sep 2013 20:18

Hier recent een stukje van gezien bij hartvannederland.
Een enorm opkomend probleem, bekijk het filmpje voor handige tips.
Wat je kan doen uit voorzorg is je koffer bij terugkomst buiten uitpakken en alles wassen op 60 graden en daarna in de droger. Je koffer behandelen met speciale insectenspray.

t'Is echt een plaag als je er mee te maken krijgt.
Zie het filmpje.

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -probleem/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23577
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor Marnix » 20 sep 2013 10:11

Zoutzuur kopen, dan kan je de bedwants zelf oplossen! :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

00110111

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor 00110111 » 23 sep 2013 18:06

marnix schreef:Zoutzuur kopen, dan kan je de bedwants zelf oplossen! :D


Ik zag je post al eerder, maar wist even niet hoe te reageren. Ik vind het wel interessant om erop in te gaan, maar is dat toegestaan? Ik vind het niet zo fijn in ieder geval, maar ik wil voorkomen dat er opeens moderatie is in het onderwerp. Of niet zo fijn. Ik bedoel dat ik wil voorkomen dat zoiets onprettig valt.
Laatst gewijzigd door 00110111 op 07 okt 2013 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23577
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor Marnix » 23 sep 2013 21:49

:D

Sorry maar niet reageren was verstandiger geweest ;) Het was geen serieuze opmerking ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

00110111

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor 00110111 » 06 okt 2013 21:18

Ik denk: als je er last van hebt,

1 bed goed reinigen van die beesten

2 bakjes met water onder alle poten van het bed

3 daarin spuiten met een anti-insecticidemiddel uit een spuitbus

4 wat op de poten ook (eerst plakband erop om lakbeschadigingen te voorkomen)

__________________________________________________________________________

Dit is niet helemaal waterdicht. Ik denk dat ze via de muur en het plafond toch op het bed komen in dat geval. Bovendien is dit niet zo'n fraaie oplossing. Als we hier een goede oplossing vinden dan ga ik die ''landkundig'' maken op het internet.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor christien » 07 okt 2013 11:44

Ik moet echt lachen om je reactie. Er is al uitgebreid bekend bij insectenbestrijders wat de beste en effectiefste methode is om de bedwants te bestrijden.

1ding is zeker jou methode helpt niet.

00110111

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor 00110111 » 07 okt 2013 14:15

Heb jij dislectie of iets dergelijks.....?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor mealybug » 07 okt 2013 14:19

00110111 schreef:Heb jij dislectie of iets dergelijks.....?

Hebben jullie in de EU geen mattrassen die al voorbehandeld zijn met anti-mijt insecticiden en anti-fungus etc etc?

00110111

Re: Zelf oplossen: de bedwants

Berichtdoor 00110111 » 07 okt 2013 14:28

Die rare opmerking van christien komt goed.

Ik denk dat voorbehandelde matrassen geen oplossing is. Want dan krijg je het zelf ook binnen. Ik denk uiteindelijk een combinatie van een apparaatje en een spuitbus. Maar dit moet nog uitgevonden worden. Met andere woorden, een interessante investering.

Mogelijk zou het onderwerp zo moeten worden:

- idee

- hoe investeringen

- hoe verdere loop/ risico's. En krijgen we nu een refoweb bv hieruit?

Bewerkt: o sorry, ik zag die eerdere opmerking van christien niet. Ze had 2 reacties.

Nieuwe reactie op christien:
Wat is dat dan, stel dat je in een hotel bent? Ik bedoel een zoveel mogelijk zelfstandige methode. Ik denk niet dat een hond nodig is. Of iets met de temperatuur op de overdreven manier als te zien was op tv pasgeleden.

Want zonder dat soort dingen kan het aantal wantsen zeker wel verminderd worden. En daarna nog meer. in ieder geval met een stofzuiger.

Als er nog eentje beneden is, en ik ben boven, dan gaat het hem zeker niet lukken om binnen een nacht boven te zijn. Zeker als ik mijn slaapkamerdeur waterdicht afsluit. Sowizo denk ik als er een paar zijn buiten slaapvertrekken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten