Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Race406 » 05 mei 2013 21:01

Iedereen die niet Rooms-Katholiek is is reformatorisch, namelijk afstammend van de Reformatie. Dus zijn er genoeg refo gebruikers hier... ;-) Maar je verstaat onder reformatorisch waarschijnlijk dat wat er door velen van GEMAAKT is...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Floppie » 06 mei 2013 04:06

boer schreef:ja , ik wel,en het antwoord is, mijn familie :roll:
En ze verboden hun kinderen ook om refoweb te bezoeken, want de vragenrubriek vonden ze nog veel stuitender dan het forum.
Dus ik denk eerder dat de achterban de vragenrubriek verafschuwt dan een paar antwoorden van een atheist b.v..
Trouwens , met de Bijbel ernaast is toch overal uit te komen?
Onderzoeken is de opdracht.
Of je laat je natuurlijk niets ''gezeggen'', maar kijk er dan ook niet van op dat anderen je vergelijken met farizeers, die hadden die eigenwijzigheid nl. ook al..


En op zich kan ik er nog best inkomen dat je als ouders niet fijn vindt dat je pubers refoweb bezoeken. :lol:
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor JeeWee » 08 mei 2013 22:10

Tja, waar zijn de Reformatorische deelnemers aan dit forum?

Heeft iemand een checklist waaraan een Reformatorische deelnemer moet voldoen?
Ik zie mijzelf als christen. Ik geloof in 'uit u geen goed meer in der eeuwigheid' en in de verworven genade van Jezus Christus voor mensen die zelf niets meer hebben.
En ik ben lid van een kerkgenootschap dat als Reformatorisch te boek staat.
Ik heb al heel lang een abonnement op het Reformatorisch Dagblad.
Ben ik dan een Reformatorische deelnemer?

Ja, ik heb ook een abonnement op Trouw en het ND en ik heb soms standpunten die niet iedereen bij mij in de kerk deelt. Ook niet hier Refoweb.
Ben ik dan geen Reformatorische deelnemer meer?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Kvinna » 09 mei 2013 07:00

Misschien is een voorbeeld (bij de openingsvraag) een goed idee. Ik heb net zitten kijken in het onderwerp 'eeuwige ondergang', en dan zie je dat een goede openingsvraag wordt getorpedeerd doordat allerlei mensen met allerlei meningen er wat over gaan zeggen. Misschien had de vraag beter in het besloten deel gekund, maar goed.
Toch is dat jammer, want de vraag was best goed en ik denk dat iedereen (die gelooft) daar wel eens over nadenkt. Hoe spreek je met anderen over de noodzaak van geloof: vanuit je eigen overtuiging of met de waarschuwing wegens het komende oordeel?
Maar nu komt er eigenlijk geen nuttige gedachtenwisseling op gang over de oorspronkelijke vraag.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor schaapje » 09 mei 2013 15:20

schelpje3 schreef:Het lijkt me te verwarrend voor irmo worden.
Als hij vragen heeft, hoor ik het wel van hem.

Als ik de berichten terug lees, dan heeft irmo wel 3KEER gevraagd: wat is genade.
Waarom kan je hem daar geen antwoord op geven? Hoe is het mogelijk Hem als Zaligmaker te kennen. zoals je net zei in de laatste posting.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Speedy » 09 mei 2013 16:10

Zolang mensen niet luisteren naar elkaar en elke keer met dezelfde karikaturen aankomen heeft discussiëren geen enkele zin en als dat wegblijven ook nog onderbouwd wordt als dat er geen argumenten zijn dan wordt het moeilijk om mensen serieus te nemen. En dan nog met een knip en plak theologie anderen de maat nemen, zegt meer dan genoeg.

(En dan nog heel vreemd vinden dat refo's hier wegblijven, dat is pas heel vreemd.)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Samanthi

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Samanthi » 11 mei 2013 22:47

Even ontopic
Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Deze mensen bestaan niet.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Pcrtje » 13 mei 2013 09:00

Samanthi schreef:Even ontopic
Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Deze mensen bestaan niet.
Hoe bedoel je? Als iemand uit de reformatorische gezindte op dit forum is en daarin participeert, dan is hij toch een reformatorische deelnemer aan dit forum?
"Een libelle zweeft over het water..."

Samanthi

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Samanthi » 13 mei 2013 18:05

Hoe bedoel je? Als iemand uit de reformatorische gezindte op dit forum is en daarin participeert, dan is hij toch een reformatorische deelnemer aan dit forum?


Ik bedoel je bent of christen of niet.

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor alexander91 » 14 mei 2013 08:06

Samanthi schreef:Ik bedoel je bent of christen of niet.
Christen zijn of reformatorische deelnemer zijn sluit elkaar niet uit :P. Ik ben christen, maar ik ben ook mens (in mijn ogen :P).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Samanthi

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Samanthi » 17 mei 2013 18:34

Christen zijn of reformatorische deelnemer zijn sluit elkaar niet uit . Ik ben christen, maar ik ben ook mens (in mijn ogen ).


Oké is waar

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Dippie » 09 jun 2013 23:15

Hier ;) Maar ook ik ben niet meer zo actief op het forum, behalve dan het refowebkids gedeelte :P
En moet eerlijk zeggen dat er in de tijd dat ik nog wel actief was in de andere topics er toch wel op een heel andere manier werd gediscussieerd dan nu hoor... Er zijn tig nieuwe leden bij gekomen, wat natuurlijk helemaal niet erg is, maar heb soms ook wel het idee dat het merendeel tegenwoordig of niet geloofd of moslim of een puber die aandacht wil wanhopige vragen.
Dus had eigenlijk geen behoefte meer om me er in te gaan mengen.
Afbeelding

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor JeeWee » 10 jun 2013 07:28

Eigenlijk is de vraag boven dit topic fout...
Zou moeten zijn:

Waar-zijn-de-reformatorische-deelnemers-aan-dit-forum-die-precies-denken-en-leven-zoals-wij-dat-van-hen-verwachten-zonder-dat-de-anderen-daar-ook-maar-een-greintje-speelruimte-in-gunnen-want-wij-zijn-het-erfdeel-en-wij-weten-zijn-niet-zoals-al-die-andere-zondaren...

Maar ja, dat past weer niet in zo'n onderwerpveld... :-&
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Kvinna » 10 jun 2013 07:41

... en dat was ook eigenlijk mijn vraag niet...
Ik bedoelde gewoon wat er staat. Het is een reformatorisch forum, maar het gros van de mensen die regelmatig reageert is niet reformatorisch. Het is alsof je een vegetarisch forum hebt, en de slager en de visser en de vleeseters vullen een groot deel van de postings. En de vegetariërs die wel reageren zijn voor een deel weirdo's met extreme opvattingen.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor boer » 10 jun 2013 07:55

Kvinna schreef:... en dat was ook eigenlijk mijn vraag niet...
Ik bedoelde gewoon wat er staat. Het is een reformatorisch forum, maar het gros van de mensen die regelmatig reageert is niet reformatorisch. Het is alsof je een vegetarisch forum hebt, en de slager en de visser en de vleeseters vullen een groot deel van de postings. En de vegetariërs die wel reageren zijn voor een deel weirdo's met extreme opvattingen.

Dan blijft nog over het gesloten tuinhekje op zondag en een paar andere zaken die bijbels gezien geen enkel bestaansrecht hebben, dus ja, dan is de gespreksstof natuurlijk gauw voorbij.
De zuil is gewoon omver, alleen weten velen het nog niet, of ze willen zich veilig wanen binnen een groep, die niet is wat ze zegt.
Uiterlijk uit balans met innerlijk.
Liefde prediken op een fundament van verdeling kan niet.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten