Het huisdierentopic (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor -Judith- » 06 jun 2013 08:41

Ah wat sneu Liefie! Mist de andere kat haar ook? Of merk je dat niet echt?

Hoe kan je het gemakkelijkst een teek verwijderen bij een kat? Die van ons had gisteravond een behoorlijk grote teek in d'r nekje, maar het was een strijd om 'm er uit te mogen halen :-& Ze ontsnapte al twee x voor m'n man de teek uberhaupt vast kon pakken, uiteindelijk heb ik een handdoek dubbel om d'r heen gevouwen en d'r poten vast gehouden, terwijl m'n man met de ene hand d'r koppie vast hield, en met de ander de teek pakte! Tjonge, we wisten wel dat ze heeeeel fel is, maar dit hadden we niet verwacht!
We hebben het nu met een pincet gedaan, want we hadden geen tekentang in huis, maar is zo'n tekentang echt noodzakelijk? of?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor Duschka » 06 jun 2013 09:24

Heb je gecontroleerd of de teek intact was?
Een tekentang zorgt er namelijk voor (bij goed gebruik) dat de teek met pootjes en al eruit wordt gehaald.
Je moet een draaiende beweging maken, bij het eruit halen.
Als er ook maar iets blijft zitten van de teek, kan je kat ontzettend ziek worden.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor -Judith- » 06 jun 2013 12:16

Ja, ik zag de pootjes wel zitten, maar het kopje twijfel ik over! Of is het kopje en lijfje 1 geheel? Dus zonder 'overgang' om het zomaar te zeggen?
Vanmorgen voelde ik niks meer, maar ze is nog steeds wat schuw...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor Duschka » 06 jun 2013 12:50

De kop van een teek is heel klein, dus misschien heb je die niet goed gezien?
Heb je de pootjes geteld? (8 stuks als 't goed is).
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jun 2013 16:21

Goed verwijderen is idd wel belangrijk! Je hebt er handige tekentangen voor om ze goed te verwijderen.

Wij hebben sinds vrijdag is onze 'veestapel' uitgebreid met een jong eendje.
Echt een dotje maar echt nu al een dondersteen. Hij weet bijna overal uit te komen. Het liefst ligt hij bij de eieren van het nest waar hij uit komt. helaas willen de anderen niet uitkomen. Wel erg leuk om te zien. Hij zit nu in een mega hok met een bak water met kroost, bak eten en nog wat zwemwater. Hij vermaakt zich er prima. Het liefst slaapt hij wel in onze hand of tegen het spiegeltje aan. dit werd geadviseerd omdat een klein eendje alleen zich eenzaam kan voelen en dan hard gaat piepen.

Op zijn eerste dag
Afbeelding

gisteren was hij al wat voller
Afbeelding

gezellig bij het spiegeltje
Afbeelding
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2013 09:25

Wat een schatje Gerdien :8>
Hoe komen jullie eraan en waar is mamma?
Wat vinden je poezenbeesten ervan? :D

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor Gerdien B. » 10 jun 2013 15:37

We vonden een nest waar de moeder dood bij lag. De eieren waren nog warm en toen bedachten we dat we ze dan beter mee konden nemen. Een broedlamp geregeld en toen 3 weken moeten wachten. Van de 7 eieren is er maar één uit gekomen. Het scheetje maar ook een ondernemend beestje. Wel super leuk om het zo eens mee te maken. Hij eet en drinkt goed en is ook nog erg levendig. Dus het ziet er goed uit.

De hond is al in zijn neus gepikt en kijkt nu steeds van een afstand toe.
1 kat ziet het als eten dat ze niet mag hebben. 1 vindt het maar druk en onrustig terwijl hij zo graag 24 uur per dag ergens lui, rustig wilt liggen. De derde daar hebben wij geen zorgen over. Zij kijkt even en loopt daarna weer weg.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2013 10:09

Leuk die open deuren en ramen, we hebben steeds een gastkater in huis.
Het is een heel lief dier, vrijdag zat hij heel zielig in onze tuin, dus ik gaf hem een schaaltje eten, wat hij helemaal leegat. Ook het schoteltje kattenmelk ging er grif in.
Zaterdag zat hij er al vroeg.
Hij kwam steeds wat eten en ging dan weer weg. Onze kattenbeestjes keken wel, maar vonden het kennelijk wel okay.
Maar hij werd steeds brutaler en kwam zelfs binnen, mijn man trof hem gisteravond zelfs boven aan!
We hadden niks gemerkt, hij was langs ons geslopen tijdens het eten. 8-[
Vanmorgen kwam hij ook in de kamer, ik wilde hem met zachte dwang naar buiten helpen, gaan onze 2 katers voor de deur zitten blazen en grommen. :roll:
Tja, bewakers van de kouwe grond.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor -Judith- » 21 aug 2013 20:06

Was ik weer eens...; Onze selkirk rex had altijd een prachtige dikke pluim staart, maar werd de laatste tijd steeds dunner, en nu heb ik vanmiddag haar staart eens goed bekeken en er zitten allerlei gele korstjes op haar staart, echte wondjes kon ik niet ontdekken, want ze was woedend, want ik moest haar vangen om te mogen kijken 8-[ Iemand enig idee wat dat kan wezen? Vlooien heeft ze 100% zeker niet...
Trouwens ik heb haar staart nog even gekamd, en ik trok er echt enorm dikke plukken haar uit!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2013 14:37

Klinkt toch als een allergie. Al zou ze maar één vlooitje hebben, wat niet ondenkbaar is in deze warme zomer, is die in staat om met 1 beet poes een tijd met jeuk te laten zitten.
Zit ze vaak te krabben of zichzelf te bijten/likken aan die staart?
Welk anti vlo gebruik jij, want voor sommige middelen is de vlo inmiddels resistent geworden.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor -Judith- » 22 aug 2013 14:53

Ik ben inmiddels bij de DA geweest...En ze blijkt een ontsteking aan de staartklier te hebben... Komt vaker voor bij katten met een volle staart en lange haren...Nu heeft ze een kuurtje en shampoo gekregen, dus ik heb 2 weken feest; ze heeft een vreselijke hekel aan water, en de staart moet nu om de 3 dagen gewassen worden, daarnaast moet ze elke dag 5 ml van de kuur, en dat vind ze ook vreselijk, en moeten we met z'n tweeën doen..Maar goed, ik hoop dat ze er van op knapt, want dat zielige iele staartje wat ze nu heeft past ook niet bij d'r...
En volgens de DA moet ze er behoorlijk pijn aan hebben, maar daar hebben wij nooit echt iets van gemerkt, ze is erg speels, eet & drinkt goed, etc. Maar ze beet zich idd af en toe wel in de staart, en ws was dat door de pijn...Arm beestje!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2013 14:56

Okay, dus het is een "rasgebonden aandoening" zogezegd.
Katten kunnen ook een hoge pijndrempel hebben, wij hebben er eentje die verblikt of verbloost niet bij een prik, inbrengen van de chip enz.
Dat is idd een leuk klusje, het wassen van een (deel van de)kat.
Misschien goed om het met zn tweetjes te doen :wink:
Sterkte en beterschap Judith.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor -Judith- » 22 aug 2013 19:43

Hahaha, ja we gaan de strijd met z'n 2-en aan, morgenochtend moet het gebeuren! Ik ben benieuwd!

Ik ben trouwens zojuist door onze andere kat gebeten...1 klein gaatje zichtbaar, en daarnaast een krasje waar ze, denk ik, met haar tand over geschraapt is... Nu hoorde ik van de buuf horror-verhalen over tetanus-injectie moeten halen e.d. omdat zij ook veel buiten is. Maar ik heb zelf zoiets van; het is zo minimaal, is het dan ook nodig?
(ik ben 25, dus ik ben sowieso niet meer ingeënt..)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2013 21:32

-Judith- schreef:Hahaha, ja we gaan de strijd met z'n 2-en aan, morgenochtend moet het gebeuren! Ik ben benieuwd!

Ik ben trouwens zojuist door onze andere kat gebeten...1 klein gaatje zichtbaar, en daarnaast een krasje waar ze, denk ik, met haar tand over geschraapt is... Nu hoorde ik van de buuf horror-verhalen over tetanus-injectie moeten halen e.d. omdat zij ook veel buiten is. Maar ik heb zelf zoiets van; het is zo minimaal, is het dan ook nodig?
(ik ben 25, dus ik ben sowieso niet meer ingeënt..)

Nee joh, ben je mal. :D Ik ben net ook nog gebeten, omdat ik er eentje van het dak gevist heb. Was ie het niet mee eens. Ik had toevallig al een allergietabletje ingenomen (anders wordt het dik en gaat jeuken) ik heb het een beetje uitgeknepen en een druppel S terilon op gedaan.
Ik heb al heel wat "oorlogsverwondingen" opgelopen en ik heb nog nooit iets ergs ervan overgehouden. In een kattennagel kunnen wel vervelende bacteriën zitten, dat zeker, je moet dus bedacht zijn op een infectie. Maar dat voel je, het wordt warm, gaat kloppen, opzwellen enz.
Maar tetanus hoeft niet, dat zit meer in straatvuil (paardenuitwerpselen).

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Het huisdierentopic (deel 2)

Berichtdoor -Judith- » 22 aug 2013 21:43

dat valt dan dus weer mee, tja...ze was er zo van overtuigd, dat ik het zo'n beetje geloofde :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten