Refoveilingen ?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Floppie » 29 mar 2013 14:12

JeeWee schreef:Niks mis mee om een veiling neer te zetten, maar ik ageer tegen het misbruiken en uithollen van een term die daar niet voor is bedoeld.


Prima. Maar het lijkt me het handigste als je dat met die mensen zelf bespreekt, toch?
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor JeeWee » 29 mar 2013 17:30

Floppie schreef:
Prima. Maar het lijkt me het handigste als je dat met die mensen zelf bespreekt, toch?

Heb ik gedaan. Maar aangezien dit als topic op Refoweb werd neergezet, is het ook logisch dat er op wordt gereageerd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Spons » 29 mar 2013 22:53

tsja of het een grap is of niet, maakt me niet uit.

Er is wel een punt aangeraakt dat er maar een woordje voor geplakt is en dan is het goed...

De Refoslager... op een verantwoorde manier geslacht vlees verkopen... soms krijg ik wel het idee dat als er Refo voor staat alles beter is... of zou moeten zijn terwijl bij wijze van spreke een ongelovige bakker nog verantwoordelijker met de mensen om gaat dan die dure Refo Winkel die hapjes , drank , en luxe producten verkoopt

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor boer » 30 mar 2013 07:24

Nou, het schijnt dus toch geen grap te zijn, de site werkt en er staan allerlei veilingen op.
dat ''verantwoorde'' moet zich nog maar bewijzen natuurlijk.
Straks moet je nog een pasje laten zienn, dat je wel refo bent, annders mag je niet meedoen :-)
net als een PKN kind niet op een refo school mag (neem ik aan)

Klomp
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2006 16:56
Locatie: gelderland

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Klomp » 30 mar 2013 09:28

bepaalde links naar de aanbieders werken niet
en veel blahblah over verantwoord en respect etc.... maar ondertussen onder beschikbare data bij het wadlopen wel een paar keer een zondag vermelden. :-k

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor boer » 30 mar 2013 09:50

Klomp schreef:bepaalde links naar de aanbieders werken niet
en veel blahblah over verantwoord en respect etc.... maar ondertussen onder beschikbare data bij het wadlopen wel een paar keer een zondag vermelden. :-k


Wat is daar nu weer mis mee ?
Of mag de wandeling niet verder zijn dan een sabbathsafstand?

Klomp
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 dec 2006 16:56
Locatie: gelderland

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Klomp » 30 mar 2013 09:52

ik mis eigenlijk nog een comité van aanbeveling :lol:

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Floppie » 30 mar 2013 13:04

Spons schreef:tsja of het een grap is of niet, maakt me niet uit.

Er is wel een punt aangeraakt dat er maar een woordje voor geplakt is en dan is het goed...

De Refoslager... op een verantwoorde manier geslacht vlees verkopen... soms krijg ik wel het idee dat als er Refo voor staat alles beter is... of zou moeten zijn terwijl bij wijze van spreke een ongelovige bakker nog verantwoordelijker met de mensen om gaat dan die dure Refo Winkel die hapjes , drank , en luxe producten verkoopt


Een Refoslager is iets anders dan een Refoveiling. Zoals ik al eerder heb aangegeven gaat het er niet om dat het beter zou zijn an sich, maar het gaat om het gegeven dat je dan op een camping of iets dergelijks kan zijn waar rekening met je gehouden wordt. Dat lijkt me de basale behoefte. Ik vraag me echter af of het zo goed is om ons op deze manier terug te trekken en alleen al door de daad niet meer te evangeliseren.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor jaapo » 31 mar 2013 15:13

Hoewel ik zelf niet van het houtje ben, vind ik toch, dat het klakkeloos overal refo voorzetten eerder schadelijk dan positief voor de refo's uitpakt. Verder weet ik het ook niet. Als de site zo geld wil verdienen, kan ik daar wel inkomen, maar het is uiterst irritant, als je het forum op wil. Als het een april-grap is, is het een slechte. Dat merken we dan wel op 2 april. En..... zou het op zondag niet uit de lucht moeten? Er zijn nogal wat refo's die op zondag niet internetten (wat ik op zichzelf ook wel weer vreemd vind; kan een leuk discussie-topic zijn).
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor jaapo » 31 mar 2013 15:22

Sorry, slordig. Ontdek nu, dat het op zondag "dicht"is. Blijft die andere vraag over: internet op zondag? (dan ook: tv, radio, autorijden, chinees halen, sowieso elektriciteit gebruiken, wat wel of niet lezen, of helemaal niet lezen, fietsen, wandelen, popmuziek, klassieke muziek, spelletje doen, kaarten zonder geld, kwartetten, schaatsenrijden, paardrijden, gezangen zingen, breien, schilderij ophangen, gras maaien, zijnde niet je beroep, in je volkstuin werken, alles wel of niet op zondag, ja, waarom wel, nee, waarom niet).
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor schelpje3 » 01 apr 2013 10:00

jaapo schreef: En..... zou het op zondag niet uit de lucht moeten? Er zijn nogal wat refo's die op zondag niet internetten (wat ik op zichzelf ook wel weer vreemd vind; kan een leuk discussie-topic zijn).

DIE refo's zitten niet hier (meer). Dus dat zal een eenzijdige en zinloze discussie worden.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Speedy » 01 apr 2013 11:01

schelpje3 schreef:DIE refo's zitten niet hier (meer). Dus dat zal een eenzijdige en zinloze discussie worden.


Euh, ik ben er nog .....
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor schelpje3 » 02 apr 2013 09:05

Speedy schreef:
Euh, ik ben er nog .....

Fijn! +1 = 2 dus..... de stand tot nu toe.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor meribel » 02 apr 2013 09:46

sorry maar ik vind het toch zo een raar iets..

en dan ook nog een hoofdstukje missie/visie en dan iets met bijbelse waarden.


mis nog wel ergens de vermelding dat ze tien procent afdragen naar één of ander goed doel natuurlijk.


:roll:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Race406 » 02 apr 2013 11:40

Klomp schreef:ik mis eigenlijk nog een comité van aanbeveling :lol:

Zullen we dat comite samenstellen uit een mengelmoes van mensen van de GBS, HSV en de NBG? Wie weet kunnen ze het zo goed met elkaar vinden dat er een gezamenlijke vertaling uit de bus rolt na enige tijd.... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten