Plaats voor de (christelijke) God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Lichtzwaard » 17 nov 2012 20:32

Ook in deze draad bestrijden de protestanten elkaar weer ze weten het allemaal beter met hun eigenwillige godsdienst en vragen zich niet af wat zou Jezus Christus zeggen over deze dingen;als zo zou hij zeggen wees gehoorzaam aam Mij en Mijn Kerk wat daar buiten is geen zaligheid.
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor mohamed » 17 nov 2012 21:04

Lichtzwaard schreef:Ook in deze draad bestrijden de protestanten elkaar weer ze weten het allemaal beter met hun eigenwillige godsdienst en vragen zich niet af wat zou Jezus Christus zeggen over deze dingen;als zo zou hij zeggen wees gehoorzaam aam Mij en Mijn Kerk wat daar buiten is geen zaligheid.

Probeer je nu te zeggen dat jij Jezus Christus bent? :shock: :shock: :shock: :shock: ](*,)

Faramir

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Faramir » 17 nov 2012 21:35

mohamed schreef:Probeer je nu te zeggen dat jij Jezus Christus bent? :shock: :shock: :shock: :shock: ](*,)

Nee, dat probeert hij niet te zeggen. Hij zegt dat je gehoorzaam moet zijn aan Jezus (Mij met hoofdletter) en Zijn Kerk.

mohamed

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor mohamed » 17 nov 2012 22:51

Lichtzwaard schreef:Ook in deze draad bestrijden de protestanten elkaar weer ze weten het allemaal beter met hun eigenwillige godsdienst en vragen zich niet af wat zou Jezus Christus zeggen over deze dingen;als zo zou hij zeggen wees gehoorzaam aam Mij en Mijn Kerk wat daar buiten is geen zaligheid.

mohamed schreef:Probeer je nu te zeggen dat jij Jezus Christus bent? :shock: :shock: :shock: :shock: ](*,)

Faramir schreef:Nee, dat probeert hij niet te zeggen. Hij zegt dat je gehoorzaam moet zijn aan Jezus (Mij met hoofdletter) en Zijn Kerk.

Daar doelde ik nog niet eens zozeer op maar meer zijn claim dat hij weet wat Jezus gaat zeggen, want dat kan alleen als hij Jezus is.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor irmo » 17 nov 2012 23:37

Zouden jullie een poging willen doen om MIJN vraag te beantwoorden? In plaats van elkaar af te maken in een discussie die ik niet volg? :shock: :shock: :shock:

Would be much appreciated... :) :)

mohamed

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor mohamed » 18 nov 2012 01:02

irmo schreef:Ik heb een occult verleden. Nu raakte ik laatst in gesprek met een christen, en die zei dat asl ik de christen zou worden, dat ik een beter leven zou krijgen. Kan iemand mij uitleggen waarom?

Geen idee met wat voor christen je gesproken hebt, maar de oude prediker zei:

'Want in veel wijsheid zit veel verdriet. Wie kennis vermeerdert, vermeerdert leed.'

Aangezien wijsheid begint met ontzag voor God (Spr 9,10) is het dus helemaal niet gezegd dat als je je bekeert je leven automatisch beter wordt. In de eerste eeuw zijn er velen gedood vanwege hun geloof, dus het hunne verbeterde zeer zeker niet! Verder snap ik de voorwaarde ook niet helemaal, want ben je dan niet tevreden met het leven wat je hebt?
irmo schreef:En:
Wie/Wat is God en waarom zou er in mijn leven een plaats zijn voor de (christelijke) god?

Dat de plaats er is blijkt al uit het feit dat jij het vraagt, zo simpel ligt dat. Echter wie God is weet niemand dan de Zoon (Mat 11,27; Luk 10,22) en aan wie hij het wil openbaren. Als je op zoek gaat naar jouw Schepper dan zal je hem vinden (Ezra 8,22; Heb 11,6) want God is een beloner van degenen die hem zoeken.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Wilsophie » 18 nov 2012 13:47

De belofte van die man is niet wat de Bijbel belooft.
Ik dacht dat ik dat al beantwoord had.
Je krijgt geen beter leven, maar een ander leven en om kennis van dat leven te hebben moet je de Bijbel bestuderen, geen forum kan je daartoe helpen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor irmo » 18 nov 2012 20:59

Wilsophie schreef:De belofte van die man is niet wat de Bijbel belooft.
Ik dacht dat ik dat al beantwoord had.
Je krijgt geen beter leven, maar een ander leven en om kennis van dat leven te hebben moet je de Bijbel bestuderen, geen forum kan je daartoe helpen.


Jij hebt prima geantwoord. Ik reageerde alleen op de discussie die was ontstaan en die ik niet volg. Bovendien had die ook nix met de vraag te maken. :?

Ik heb de bijbel al gelezen touwens, en ik ben er totaal niet van overtuigd. :roll:

Faramir

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Faramir » 18 nov 2012 21:13

mohamed schreef:Daar doelde ik nog niet eens zozeer op maar meer zijn claim dat hij weet wat Jezus gaat zeggen, want dat kan alleen als hij Jezus is.

Daarin heb je gelijk, maar dat schijnt een goed gebruik te zijn op dit forum (precies weten wat Jezus wel en niet zou willen). :)

vrijdenkend
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2012 23:07

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor vrijdenkend » 19 nov 2012 00:40

nee je krijgt geen beter leven als je christen bent, het kan je wel geluk brengen. Maar ook kan het zijn dat je veel zaken moet laten voor je geloof. Maar ik heb het gevoel dat je er met een verkeerde instelling instaat, het is niet zo dat je christen wordt omdat je denkt dat je een beter leven krijgt. Maar omdat je in de bijbel gelooft. Als je geïnteresseerd bent in het geloof is het een goed idee om eens het nieuwe testament te lezen.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Wilsophie » 19 nov 2012 12:53

vrijdenkend schreef:nee je krijgt geen beter leven als je christen bent, het kan je wel geluk brengen. Maar ook kan het zijn dat je veel zaken moet laten voor je geloof. Maar ik heb het gevoel dat je er met een verkeerde instelling instaat, het is niet zo dat je christen wordt omdat je denkt dat je een beter leven krijgt. Maar omdat je in de bijbel gelooft. Als je geïnteresseerd bent in het geloof is het een goed idee om eens het nieuwe testament te lezen.


We blijven allemaal "afschuiven" en blijkbaar is niemand in staat om onder woorden te brengen wat het geloof heeft veranderd in je leven.
Ga het nt lezen dan zijn wij er van af. =;

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Lichtzwaard » 19 nov 2012 13:06

vrijdenkend schreef:nee je krijgt geen beter leven als je christen bent, het kan je wel geluk brengen. Maar ook kan het zijn dat je veel zaken moet laten voor je geloof. Maar ik heb het gevoel dat je er met een verkeerde instelling instaat, het is niet zo dat je christen wordt omdat je denkt dat je een beter leven krijgt. Maar omdat je in de bijbel gelooft. Als je geïnteresseerd bent in het geloof is het een goed idee om eens het nieuwe testament te lezen.

Je hebt helemaal gelijk =D> =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

Riska

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Riska » 19 nov 2012 13:07

Wilsophie schreef:We blijven allemaal "afschuiven" en blijkbaar is niemand in staat om onder woorden te brengen wat het geloof heeft veranderd in je leven.
Ga het nt lezen dan zijn wij er van af. =;
Wat moet er dan veranderd worden? Je gaat ervan uit dat er een periode is geweest dat iemand niet geloofde en dat er een moment is geweest dat diegene dat wel is gaan doen. Ik kan mij niet herinneren dat ik niet geloofd heb.
Een andere zaak is, dat ooit iemand met grote verwondering zei: "dat jij je geloof hebt behouden, dat is een groot wonder...!"
Ik draai dus de vraag om: ik zou niet weten hoe het is om niet te geloven. En ik blijf bij mijn antwoord dat God de dragende kracht is in mijn leven.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Wilsophie » 19 nov 2012 14:13

Dat is een mooie getuigenis, maar het probleem ligt in het feit dat er dordse leerregels zijn die leren dat het geloof een gave van God is, dus ik maar wachten en wachten...

En...... allen die wachten kunnen nooit getuigen wat het is om een "dragende Kracht " in je leven te hebben want zij hebben geen zekerheid.
En jij dus wel.
Ik ook.

Genade kocht mij vrij.

Wat er verandert, is dat je nu al Nieuw Leven hebt ontvangen en dat Leven wordt geleid door de Heilige Geest en dat Leven is in staat op rust te geven en beloften die nog gestalte gaan krijgen, maar de rust die ik heb ontvangen heeft nu al gestalte gekregen en die rust is voor mij ook zekerheid.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Wilsophie » 19 nov 2012 14:15

"dat jij je geloof hebt behouden, dat is een groot wonder...!"


Kennelijk dacht deze man dat je het geloof kunt verliezen?
Misschien is dat zo, dat weet ik niet.
Het is Gods Werk en niet het onze, dus je zou God tekort doen als dat mogelijk is. LIjkt mij.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron