Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 nov 2012 15:09

De Katholieke-Christen die voor zijn/haar Geloof uit komt kan hoon, spot, haat of vervolging verwachten dus niets nieuws onder de zon het staat opgeschreven in de Heilige Schrift.Mariska Orban de Haas is een echte Militia Christi en weet dat ze dat kan verwachten,alleen ze zou zelf niet moeten willen om aan tafel te zitten bij twee anti christelijke griezels als Paul en Witteman.En het uitschot waar @Faramir het over heeft inderdaad opknopen en er geen woord aan vuil maken.


HULDE Mariska Orban de Haas :-({|= :8> 8>) 8>) 8>) 8>) 8>) 8>) 8>) !:)
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor schelpje3 » 13 nov 2012 16:18

Faramir schreef:Dat iemand zoiets doet uit een opwelling, daar kan ik nog inkomen. Dat een krant het vervolgens plaatst, nee niet echt. Dat de man vervolgens geen excuus uit zijn strot weet te krijgen (zowel voor nabestaanden als voor de mevrouw de Haas) kan ik ook niet echt waarderen. Dat mevrouw de Haas met kleine kinderen moet onderduiken na doodsbedrijgingen en hij doodleuk tweet "En toch duik ik niet onder. Kan Mariska nog een puntje aan zuigen. RT @ricklubbers: Kunnen we @luukkoelman niet gewoon opknopen?"

Sorry, dan ben je gewoon een stuk uitschot van de bovenste plank en mag je wat mij betreft aangeklaagd worden voor een aantal zaken waaronder smaad.

Koelman zou afgelopen zaterdag in de bib van Rotterdam spreken voor een gezelschap, maar is toch maar vriendelijk verzocht dat niet te doen.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Wilsophie » 15 nov 2012 11:27

Toch vind ik sommige uitspraken zoals "uitschot" en "opknopen" ongepast.
Ik weet het, het is moeilijk om te vergeven en het zal je maar overkomen.
Ik heb ook altijd grote zorgen als het om mijn kleinkinderen gaat want ten tijde van mijn kinderen was de tijd heel anders en minder bedreigend, al is pesten op school of op straat van alle tijden wat ik me goed herinner.

En hoe pak je het aan? Veel makkelijker dan nu met de laptops, de facebooks, thewhatts'app enz....
Je moet als ouders heel dicht bij je kinderen blijven, maar dat is best moeilijk als je als ouders hard moet werken om enigszins je inkomen veilig te stellen.
Bovendien is er geen sociale controle meer o.a. mensen trekken snel de deur achter zich dicht en dat begrijp ik ook wel.
De meesten hebben hun handenvol om het binnenskamers in orde te houden.

In mijn kenniskring ken ik een aantal zelfdodingen van jonge mensen, ook jongens van deze leeftijd als Tim en beiden kwamen uit zeer goede gezellig gezinnen met goedlopende schoolprestaties en een leuk uiterlijk.
En over het hoe en waarom raken wij als kennissen niet uitgedacht, laat staan de ouders.

Het lastige met een collumn is toch dat de auteur een tamelijk grote vrijbrief heeft om alles maar te mogen en kunnen zeggen en wij zijn daar allen debet aan.
Waarom? Welnu als er een politicus of een BN er in zijn hemd wordt gezet dan lachen we hard erom en de cabaratiers vieren hoogtij als nooit te voren, we gaan er op oudejaarsavond voor zitten.
We genieten als er een beroepsgroep of een groep uit de maatschappij onderuit wordt gehaald en als het om politici gaan staan we klappend aan de zijlijn.

Men mag de spot drijven met de islam, de marokkaan en het Vaticaan, maar van mijn kerk moeten ze afblijven.
We hebben met elkaar toch snel een beeldvorming danwel een mening over homo's en branden Paul de Leeuw helemaal af.
( ik noem maar een voorbeeld)
Yoep van 't Hek ziet kans om bepaalde gebruiksvoorwerpen zo af te branden dat de middenstand er last van heeft zoniet er failliet aan gaat, wie doen dat dan?
Gewoon wijzelf?

Als ik kleine pesterijen zie op veel forums van christelijke origine, hoe men elkaar schoffert met zogenaamd nette scheldwoorden en spot met iemands leer of iemands Bijbelleraar of iemands kerkgemeenschap dan valt er nog veel te leren en te verbeteren.
Tot zolang mondje dicht met woorden als "uitschot" "ophangen of opknopen"
"onchristelijke griezels", Farizeeërs, goeroe's, auti, moeders die de hele dag werken dus er niets van bakken enz....enz... instanties die ons in de steek laten .....de overheid die niets doet, de school laat het afweten,...altijd de vinger naar die ander, is dat wel zo eerlijk?

En?? "Samen op weg?
Waarheen dan?

met vr.gr. Wilsophie

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor hubert » 16 nov 2012 14:00

En?? "Samen op weg?
Waarheen dan?


Naar het Licht natuurlijk!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Wilsophie » 16 nov 2012 14:30

Luister beste vriend, dat antwoord is natuurlijk heel vaag.
Waar is het Licht en hoe maak je de weg naar het Licht concreet.
Heb je mijn post wel gelezen?
Samen op weg ben ik dus niet, want ik zou niet weten met wie?
Wie is samen en wat is hun weg. Niet zo naief antwoorden alsjeblieft. Er zijn veel mensen die graag wandelen in de schemering omdat dat ook zo zijn charme heeft.
Ik heb de slogan niet bedacht dus vraag ik aan hen die dat onderschrijven..waarheen zijn wij op weg en wie is wij? En welke weg. Ik ben een beetje zat van die loze kreten. "Samen op weg" . Dus oja, wie is samen en op welke weg?

Riska

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Riska » 16 nov 2012 14:41

Samen op Weg waren Hervormde, Gereformeerde en Lutherse kerk.
In 2004 zijn zij gefuseerd tot de Protestantse Ker van Nederland, kort samengevat in PKN.
(niet te verwarren met KPN wat sommigen doen... :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Wilsophie » 16 nov 2012 15:17

En zo selectief is iedereen dat men er precies uitlicht waar men een antwoord op heeft dus geeft, en de rest van de post wordt zo graag ondergesneeuwd.
Maar ja ik ben op een refoweb, en had dit kunnen weten. Geef een klomp stenen en men gaat gooien op een collumnschrijver en houd een spiegel voor en men kijkt de ander kant op.
:-oo

Riska

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Riska » 16 nov 2012 16:45

Wilsophie schreef:Men mag de spot drijven met de islam, de marokkaan en het Vaticaan, maar van mijn kerk moeten ze afblijven.
We hebben met elkaar toch snel een beeldvorming danwel een mening over homo's en branden Paul de Leeuw helemaal af.
( ik noem maar een voorbeeld)
Yoep van 't Hek ziet kans om bepaalde gebruiksvoorwerpen zo af te branden dat de middenstand er last van heeft zoniet er failliet aan gaat, wie doen dat dan?
Gewoon wijzelf?

Als ik kleine pesterijen zie op veel forums van christelijke origine, hoe men elkaar schoffert met zogenaamd nette scheldwoorden en spot met iemands leer of iemands Bijbelleraar of iemands kerkgemeenschap dan valt er nog veel te leren en te verbeteren.
Tot zolang mondje dicht met woorden als "uitschot" "ophangen of opknopen"
"onchristelijke griezels", Farizeeërs, goeroe's, auti, moeders die de hele dag werken dus er niets van bakken enz....enz... instanties die ons in de steek laten .....de overheid die niets doet, de school laat het afweten,...altijd de vinger naar die ander, is dat wel zo eerlijk?

En?? "Samen op weg?
Waarheen dan?

Jijzelf begint over 'samen op weg', een vraag die ik niet begrijp in het stuk waarvan ik bovenstaande geciteerd heb. Je schrijft in het eerste dat doordacht is over de column van die Metroman. In het hier bovenstaande ga je zelf met de vinger naar de ander en je eindigt met die vraag, waarop Hubert zegt: "naar het Licht natuurlijk".
Dan geef je aan dat je de slogan zat bent en vraagt nogmaals wat 'samen op weg' betekent.
waarop ik een beetje vilein naar het ontstaan van de PKN verwijs.
En op de reactie van Hubert schrijf je:
Samen op weg ben ik dus niet, want ik zou niet weten met wie?
Wie is samen en wat is hun weg. Niet zo naief antwoorden alsjeblieft. Er zijn veel mensen die graag wandelen in de schemering omdat dat ook zo zijn charme heeft.

Mensen die vechten tegen pesten zijn samen op weg. En wel in de eerste plaats de actie om als het kan pesten te voorkomen, wat meer is, uit te bannen.
En ja, dat betekent: naar het licht, voor al die jonge mensen en al die volwassenen, die gepest zijn of worden. Dat er nog een leven na het pesten is.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Wilsophie » 16 nov 2012 21:39

Oké dan pikte ik het niet helemaal goed op. Ik geloof niet zo erg in solidariteit van mensen.
Je kunt zeggen dat ik wijs met mijn vinger, maar voor hetzelfde geld en met hetzelfde gemak en ook geheel verklaarbaar is dat ik een spiegel voorhoud ook aan mezelf uiteraard.
Ik probeerde uit te leggen dat zelfs op forums enorm "gepest" wordt, maar men noemt het gewoon anders.
Als je mij niet begrijpt dan zit ik blijkbaar op een heel andere golflengte met heel andere ervaringen.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Memmem » 13 dec 2012 23:26

Dinsdag heeft een meisje zelfmoord gepleegd met als waarschijnlijke oorzaak het pesten. Verschrikkelijk!
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=155152

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Sjaak84 » 14 dec 2012 01:08

Het word tijd dat pesten is flink word aangepakt, de gevolgen kunnen verschrikkelijk zijn. Dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Want mensen die gepest zijn hebben daar vaak later nog last van.

Denk aan:

-Depressie
-Zelfmoord
-Verslaving
-Moeite hebben met nieuwe contacten maken (weinig vrienden)
-Zich onzeker voelen
-Faalangst
-ect, ect, ect

Uiteraard beperkt dit zich niet alleen tot je jeugd, veel mensen hebben er hun hele leven last van.

http://www.aandachtvoorpesten.nl/inform ... index.html

Tijd om pesten aan te pakken, mensen die pesten dienen daar voor te worden gestraft.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor sis » 14 dec 2012 11:09

Sjaak84 schreef:Tijd om pesten aan te pakken, mensen die pesten dienen daar voor te worden gestraft.


Helemaal mee eens! Maar hoe?! Pesten is zo geniepig, vaak krijg je er als ouder/leerkracht helemaal geen vat op. Je kan de pester straffen, de gepeste op sofatraining of zelfverdediging of judo doen.
Maar vaak komt het voort uit karakter: de gepeste voelt zicht onzeker over zichzelf. De pester voelt macht.

Ik zeg niet dat er niks moet gebeuren. Dat het nou eenmaal zo is en niet meer zal veranderen. Daar moeten we altijd naar streven. Maar hoe?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Lichtzwaard » 14 dec 2012 15:17

Memmem schreef:Dinsdag heeft een meisje zelfmoord gepleegd met als waarschijnlijke oorzaak het pesten. Verschrikkelijk!
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=155152

Ver schrikkelijke zaak maar thuis met de opvoeding zal men kinderen weerbaar moeten maken -------- --van; je laat je niet te nakomen geven ze jou een klap geef je er vier terug en afgelopen is het pesten dan kijken de pestkoppen wel uit.Het tegen gaan van pesten begint thuis bij de opvoeding en meer niet. 8) 8) ::)) ::)) ::)) :frown:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Mortlach » 14 dec 2012 15:25

Inderdaad, want waarom die andere wang toekeren, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor felisa » 14 dec 2012 16:08

Ver schrikkelijke zaak maar thuis met de opvoeding zal men kinderen weerbaar moeten maken -------- --van; je laat je niet te nakomen geven ze jou een klap geef je er vier terug en afgelopen is het pesten dan kijken de pestkoppen wel uit.Het tegen gaan van pesten begint thuis bij de opvoeding en meer niet. 8) 8) ::)) ::)) ::)) :frown:[/quote]

Gemakkelijk gezegd, maar als mijn kind gepest wordt, ligt het dus aan ons als ouders?

Omdat ik mijn kind geleerd heb om niet terug te slaan?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 73 gasten