SGP en CU moeten fuseren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: SGP en CU moeten fuseren

Berichtdoor Optimatus » 29 jul 2012 12:33

Dat Kunduzakkoord is tot stand gekomen omdat deze vijf partijen wel bereid waren om de handen ineen te slaan, terwijl het rechtse regime Rutte I faalde. Het was JK de Jager die hierin het voortouw nam, terwijl de falende Rutte, alleen maar kon lachen, maar leiding geven veel te moeilijk is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 29 jul 2012 12:55

Optimatus schreef:Dat Kunduzakkoord is tot stand gekomen omdat deze vijf partijen wel bereid waren om de handen ineen te slaan, terwijl het rechtse regime Rutte I faalde. Het was JK de Jager die hierin het voortouw nam, terwijl de falende Rutte, alleen maar kon lachen, maar leiding geven veel te moeilijk is.

Dit is toch wel een lichtelijk gekleurde uitleg van wat er gebeurt is.

En om de SGP dan ook nog eens kwalijk te nemen dat zij wel bereid waren samen te werken.....

'Regime' Rutte I heeft volgens mij vooral gefaald door de niet erg constructieve houding van Wilders. Waarom we de SGP hierom iets kwalijk zouden moeten nemen is mij een raadsel.

CU en SGP zijn wat mij betreft allebei partijen die ik liever met een zetel meer dan minder zie. Dus als mij stem niet meer bij kan dragen aan de partij waarop ik uiteindelijk zal stemmen vind ik het total geen probleem da mijn stem dan naar de andere partij gaat. Liever dat dan dat mijn stem verloren gaat.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jul 2012 16:30

Het liefst zou ik een regering zonder CDA, PVV, VVD en SGP zien, maar dan hebben we teveel links. Maar deze vier partijen hebben ons land anderhalf jaar behoorlijk veel schade berokkend, zowel nationaal als internationaal.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 29 jul 2012 17:38

Was jij niet degene die zei dat de Nederlandse overheid het eigenlijk wel goed gedaan heeft afgelopen tijd in het verkiezingen topic?

Daarnaast heeft de CU ook geheuld met het vierde regime van Balkenende, dus als jij geen CDA wil, kun je misschien beter ook maar niet op CU stemmen.

Over de PVV ben ik het met je eens; maar D66 vind ik een stuk enger dan VVD of CDA.

't liefst zie ik weer een regering met VVD en CDA als kern, maar zonder PVV, maarja, dan moeten ze zometeen D66 erbij gaan halen voor de zeteltjes, en dat vind ik net zo eng als PVV.

Al met al zie ik eigenlijk weinig hoop op een wenselijke regering na de verkiezingen, of de CU nou een zeteltje meer krijgt, of de SGP verandert daar denk ik niet zoveel aan. :-k

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 jul 2012 17:38

Het wordt inderdaad weer eens tijd voor een andere aanpak.
We hebben behoorlijk wat aan respect ingeboet in het buitenland met de afgelopen regering.
Iedereen spreekt je er op aan en ik kan het echt niet goed uitleggen dat een zgn christelijke partij samenspant met een m.i. fascistische partij. Het staat zo haaks op het Evangelie.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jul 2012 18:39

Ondanks de afbraakpolitiek van het regime-Rutte is Nederland structureel echt geen slecht land om in te leven. Echter, het genoemde regime heeft Nederland in het buitenland meerdere keren voor joker gezet. De SGP heeft hieraan een actieve bijdrage geleverd.

D66 is niet te vergelijken met de PVV.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 31 jul 2012 10:03

Laatste nieuws: CU en SGP gaan weer een lijstverbinding aan:
http://nos.nl/artikel/399431-cu-en-sgp- ... g-aan.html
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 aug 2012 09:47

En hoe staat de achterban daar tegenover? Niet dat het mij uitmaakt omdat ik sowieso niet op die partijen stem, maar is de SGP achterban wel blij met zo'n verbinding, gezien de verschillende standpunten?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 aug 2012 10:32

Katlheen schreef:En hoe staat de achterban daar tegenover? Niet dat het mij uitmaakt omdat ik sowieso niet op die partijen stem, maar is de SGP achterban wel blij met zo'n verbinding, gezien de verschillende standpunten?

Volgens mij bestaat er geen DE achterban :wink:
Een gedeelte zal wel vóór zijn en een gedeelte tegen, de vraag is, welke van de 2 het grootste is.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 aug 2012 11:08

Ok, en wat zijn de geluiden tot nu toe?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 aug 2012 11:24

Katlheen schreef:Ok, en wat zijn de geluiden tot nu toe?

Ik heb nog niets gehoord. Nog geen andere SGP leden gesproken :wink:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 aug 2012 11:44

Ah, als lid zal je dan wel dicht op het vuur zitten, of niet? Wat is de stemming onder de leden inzake het verplichte vrouwenstandpunt?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 aug 2012 12:44

Katlheen schreef:Ah, als lid zal je dan wel dicht op het vuur zitten, of niet? Wat is de stemming onder de leden inzake het verplichte vrouwenstandpunt?

Wie zegt dat ik lid ben? :wink:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 aug 2012 14:55

Excuus, iets te snel gelezen. Maar mocht je die leden nog eens in het wild tegenkomen, dan horen we je ervaringen wel... :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 aug 2012 15:01

Katlheen schreef:Excuus, iets te snel gelezen. Maar mocht je die leden nog eens in het wild tegenkomen, dan horen we je ervaringen wel... :mrgreen:

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik zou die samenwerking niet zo zien zitten.
Maar wellicht dat mijn echtgenoot daar toch weer anders over denkt :wink:
Enne.... ik woon niet in de bible belt, toch kom ik geregeld leden in het wild tegen :lol:
P.S. Er zijn ook SGPstemmers die niet eens lid zijn van een reformatorische kerk!

Terug naar “Archief”