Laat je redden!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rins
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2011 13:12

Re: Laat je redden!

Berichtdoor rins » 07 sep 2011 08:06

schaapje schreef:
Hallo Rins ik las dit en moest direct aan Jakobus denken, die schrijft dat God niemand door het
kwaad verzoekt, maar dat de verzoeking komt door onze eigen begeerte.

Dat God deze "ellende" gebruikt om ons te leren gehoorzamen, is het gevolg hiervan.
Tenminste als we wilen luisteren, en aan de "oude" mens willen afsterven.


Nee natuurlijk verzoekt de Heere niemand door het kwaad, dat zeg ik toch ook helemaal nergens?
Gods kinderen hebben een strijd op aarde en zullen door vele verdrukkingen ingaan in het Koninkrijk van God.
Zo beproefd Hij ze opdat ze des te sterker in het geloof zullen staan.
En Ik zal dat derde deel in het vuur brengen, en Ik zal het louteren, gelijk men zilver loutert, en Ik zal het beproeven, gelijk men goud beproeft; het zal Mijn Naam aanroepen, en Ik zal het verhoren; Ik zal zeggen: Het is Mijn volk; en het zal zeggen: De HEERE is mijn God.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Laat je redden!

Berichtdoor schaapje » 07 sep 2011 08:46

@Rins,
Dan vind ik jou keus om te zeggen dat God ons in de ellende brengt wel verwarrend.
En als God zegt dat we gelouterd worden door het vuur, is dat m.i. de vervolging van Christenen,
die er was en nog steeds is en zal komen.

Verder ben ik het zeker met je eens dat we geloofsbeproeving krijgen, maar deze is niet
door dat God ons zal verzoeken tot....zonde

m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

rins
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2011 13:12

Re: Laat je redden!

Berichtdoor rins » 07 sep 2011 09:02

schaapje schreef:@Rins,
Dan vind ik jou keus om te zeggen dat God ons in de ellende brengt wel verwarrend.
En als God zegt dat we gelouterd worden door het vuur, is dat m.i. de vervolging van Christenen,
die er was en nog steeds is en zal komen.


Ik zal het derde deel in het vuur brengen...
Het vuur is inderdaad vervolging maar ook ellende:
Ziet, Ik heb u gelouterd, doch niet als zilver, Ik heb u gekeurd in den smeltkroes der ellende.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Laat je redden!

Berichtdoor Janvanverweg » 07 sep 2011 09:16

rins schreef:Je moet ellende niet als ellende 'zien', je moet ellende kennen/doorleven.
Ook na ontvangen genade brengt God Zijn kinderen in de ellende om het geloof te beproeven (Job, David, Asaf, Petrus, Paulus....enz. enz.)
Nee, ik bedoel niet dat men dan in de zonde moet gaan leven.
Als iemand redding noodzakelijk vind, dan heeft hij/zij genoeg van de eleende gezien. meer doorleving is niet nodig! waarom moet je de ellede kennen? de heerlijkheid is immers de toekomst van de 'geredden'? moet je eerst ongelukkig zijn om geluk te kennen> eerst ontrouw om trouw te kunen zijn? wat een drogreden.

en als de 'redding' niet redt (Ook na ontvangen genade brengt God Zijn kinderen in de ellende om het geloof te beproeven) dan is de redding fictief, een doekje voor het bloeden?

wat volgens mij speelt is een verkeerd begrijpen van HOE God redt.
Door Jezus ontvangen we een nieuwe geest (met kleine letter!) daardoor is de elatie met God hersteld en zijn we in staat om het goede te doen. maar we stan nog wel aan allerlei verleidingen bloot die door onze zintuigen binnenkomen.
nu besttat het leven uit keuzes maken. Vertrouwen we op God en kiezen we voor het goede of vertrouwen we meer op onszelf of de heidense omgeving en handelen we naar eigen inzicht.
Galaten 5 spreekt over de werken van het vlees en de vrucht van de Geest. beiden doen hun appel op de wedergeboren mens! hoe kiezen we. door het goede te kiezen veranderen we ten goede; door oze eigen weg te gaan doven we de geest en verwijderen we ons van God. Paulus roept op om ons te vernieuwen in ons denken. het is een continue proces dat doorgaat tot onze dood. dan pas zijn we van ons oude lichaam verlost.

redding is dus de belofte van de uiteindelijke overwinning en de herstelde relatie met God die ons instaat stelt voor het goede te kiezen. Daarnaast is er ook de belofte op de vervulling door de Heilige Geest. We mogen in onze strijd om het Goede te doen aanspraak maken op de Gaven van de Geest (hoofdletter dit keer)

redding betekent dus niet dat God alles doet en wij geen verantwoordelijkheid hebben, noch een 'later is alle leed geleden'. Redding - zoals ik het begrijp- is te vergelijken met een wees die geadopteerd wordt in een koninklijke familie. hij hoort er helemaal bij, maar gedraagt zich er nog niet naar. de wees moet leren om zich koninklijk te gedragen, om koninklijke taken uit te voeren en om de authoriteit die hij als prins heeft te gebruiken bij het uitvoeren van zijn taken.
hetzelfde kunnen we in het beeld van de bruid stellen: een onbehouwen slons wordt de bruid van de koning. nu heeft ze opeens gezag en autoriteit. ze moet leren om daarmee om te gaan, om te leven als een koningin en om de koning bij te staan in zij werk.

een geadopteerde wees is geen wees meer maar een prins. om door te leven alsof hij niet geadopteerd is doet de familie pijn en hemself tekort. een bruid die als vrijgezel door blijft leven doet hetzelfde!

wat is de ellende waar ik het over heb? het is niet armoede; ik ken arme mensen die nog geen halve euro per dag verdienen maar zich niet ellendig voelen. ook is het niet ziekte of invaliditeit; zieken en invaliden kunnen een in eigen ogen gelukkig en betekenisvol leven hebben.
Ellende komt uit de wetenschap dat er iets fout zit met ons. het is een gevoel en ons gevoel kan bedriegen. we kunnen het gevoel wegstoppen en overschreeuwen. medicijnen kunnen ons gevoel dempen of kunstmatig aanpassen (partydrugs)
maar de werkelijke oplossing uit 'ellende' is rechtzetten wat fout zit.
Ellende na onze verzoening met God komt voort uit zaken die we nog niet aan God overgeleverd hebben. bekering van oude werken is een continue proces! als Paulus schijft: "Doe dan weg..." dan schijft hij dat aan christenen. we moeten leren om niet langer als wezen te leven maar als koningskinderen! weg met de ellende!
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Laat je redden!

Berichtdoor schaapje » 07 sep 2011 10:12

Dit topic heeft de titel "Laat je redden"

Direct wordt het in twijfel getrokken of dit "zomaar" kan en komt de "ellende"weer ter sprake.
Ik ben al lang genoeg op dit forum om te weten dat met ellende nooit de vervolging bedoeld wordt
maar de zondenstaat van de mens.

Een mens komt toch alleen maar tot Jezus als die mens ziet dat hij/zij van die zonden gered moet worden. :?:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Laat je redden!

Berichtdoor 1a2b3c » 07 sep 2011 10:35

... en vooral voelt en doorleeft .... terwijl Gods Woord geloofd moet worden. (Al voel je natuurlijk wel iets bij wat je geloofd, maar dat veranderd de waarheid niet.)
Dus als een mens gelooft (niet persé voelt) dat hij is zoals God zegt dat hij is, dan is het eerste wat hij doen moet: naar Jezus gaan.
En wie tot Hem komt zal Hij beslist niet uitwerpen met het gevolg dat je niet langer ellendig bent, want als je gered bent dan ben je niet meer ellendig. Ook al voel je je soms wel zo of al is de uiterlijke situatie ellendig.

Als iemand tot Jezus komt dan beseft hij dat hij Hem nodig heeft, ik snap dus niet waarom dat dat in elk antwoord erbij gezet moet worden.
Dat is toch logisch, je gaat niet naar de dokter om hem te vertellen hoe goed je je voelt en dat je totaal geen last hebt van ziektes e.d.
Zo ga je ook niet naar de grote Medicijnmeester als je Hem niet nodig zou hebben..

rins
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2011 13:12

Re: Laat je redden!

Berichtdoor rins » 07 sep 2011 11:01

Janvanverweg schreef:Als iemand redding noodzakelijk vind, dan heeft hij/zij genoeg van de eleende gezien. meer doorleving is niet nodig! waarom moet je de ellede kennen? de heerlijkheid is immers de toekomst van de 'geredden'? moet je eerst ongelukkig zijn om geluk te kennen> eerst ontrouw om trouw te kunen zijn? wat een drogreden.


Wie Godskennis ontvangt, ontvangt zelfkennis.
Zelfkennis is nodig om onze ellendige staat in te leven.
Pas dan zien we hoe ontrouw, doodongelukkig en ellendig we zijn.
Een drogreden? Welnee: Ik zal henengaan en keren weder tot Mijn plaats, totdat zij zichzelven schuldig kennen en Mijn aangezicht zoeken; als hun bange zal zijn, zullen zij Mij vroeg zoeken.

Janvanverweg schreef:en als de 'redding' niet redt (Ook na ontvangen genade brengt God Zijn kinderen in de ellende om het geloof te beproeven) dan is de redding fictief, een doekje voor het bloeden?

wat volgens mij speelt is een verkeerd begrijpen van HOE God redt.
Door Jezus ontvangen we een nieuwe geest (met kleine letter!) daardoor is de elatie met God hersteld en zijn we in staat om het goede te doen. maar we stan nog wel aan allerlei verleidingen bloot die door onze zintuigen binnenkomen.
nu besttat het leven uit keuzes maken. Vertrouwen we op God en kiezen we voor het goede of vertrouwen we meer op onszelf of de heidense omgeving en handelen we naar eigen inzicht.
Galaten 5 spreekt over de werken van het vlees en de vrucht van de Geest. beiden doen hun appel op de wedergeboren mens! hoe kiezen we. door het goede te kiezen veranderen we ten goede; door oze eigen weg te gaan doven we de geest en verwijderen we ons van God. Paulus roept op om ons te vernieuwen in ons denken. het is een continue proces dat doorgaat tot onze dood. dan pas zijn we van ons oude lichaam verlost.

redding is dus de belofte van de uiteindelijke overwinning en de herstelde relatie met God die ons instaat stelt voor het goede te kiezen. Daarnaast is er ook de belofte op de vervulling door de Heilige Geest. We mogen in onze strijd om het Goede te doen aanspraak maken op de Gaven van de Geest (hoofdletter dit keer)

redding betekent dus niet dat God alles doet en wij geen verantwoordelijkheid hebben, noch een 'later is alle leed geleden'. Redding - zoals ik het begrijp- is te vergelijken met een wees die geadopteerd wordt in een koninklijke familie. hij hoort er helemaal bij, maar gedraagt zich er nog niet naar. de wees moet leren om zich koninklijk te gedragen, om koninklijke taken uit te voeren en om de authoriteit die hij als prins heeft te gebruiken bij het uitvoeren van zijn taken.
hetzelfde kunnen we in het beeld van de bruid stellen: een onbehouwen slons wordt de bruid van de koning. nu heeft ze opeens gezag en autoriteit. ze moet leren om daarmee om te gaan, om te leven als een koningin en om de koning bij te staan in zij werk.

een geadopteerde wees is geen wees meer maar een prins. om door te leven alsof hij niet geadopteerd is doet de familie pijn en hemself tekort. een bruid die als vrijgezel door blijft leven doet hetzelfde!

wat is de ellende waar ik het over heb? het is niet armoede; ik ken arme mensen die nog geen halve euro per dag verdienen maar zich niet ellendig voelen. ook is het niet ziekte of invaliditeit; zieken en invaliden kunnen een in eigen ogen gelukkig en betekenisvol leven hebben.
Ellende komt uit de wetenschap dat er iets fout zit met ons. het is een gevoel en ons gevoel kan bedriegen. we kunnen het gevoel wegstoppen en overschreeuwen. medicijnen kunnen ons gevoel dempen of kunstmatig aanpassen (partydrugs)
maar de werkelijke oplossing uit 'ellende' is rechtzetten wat fout zit.
Ellende na onze verzoening met God komt voort uit zaken die we nog niet aan God overgeleverd hebben. bekering van oude werken is een continue proces! als Paulus schijft: "Doe dan weg..." dan schijft hij dat aan christenen. we moeten leren om niet langer als wezen te leven maar als koningskinderen! weg met de ellende!


De redding redt!! alleen niet in dit leven, we moeten uitzien naar de redding na dit leven.
Laten we maar niet te makkelijk achterover leunen door te zeggen dat we gered zijn uit de ellende...
Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Laat je redden!

Berichtdoor Janvanverweg » 07 sep 2011 11:52

rins schreef:Zelfkennis is nodig om onze ellendige staat in te leven.
Pas dan zien we hoe ontrouw, doodongelukkig en ellendig we zijn.
Een drogreden? Welnee: Ik zal henengaan en keren weder tot Mijn plaats, totdat zij zichzelven schuldig kennen en Mijn aangezicht zoeken; als hun bange zal zijn, zullen zij Mij vroeg zoeken.

ik wacht ervoo om in mijn ellendige staat te blijven! ik wil niet uitgeworpen worden zoals de bruiloftsgast die perse in zijn oude kloffie wilde blijven zitten. Ons wordt een bruilofskleed aangeboden die bij onze nieuwe staat past!
om dat te weigeren is een GEBREK aan Godskennis! en teveel aan Satans-kennis. Satan zegt dat we slecht zijn en niet genoed genoeg om het bruiloftskleed aan te doen.

Maar je hebt helemaal gelijk, als je in je oude staat wilt blijven leven passen de nieuwe kleren niet. maar ook na de dood zullen ze dan niet passen!

voor de wedergeborene is ontrouw, doodongelukkig en ellendig voltooid verleden tijd!
een ieder die zegt dat hij nog in die staat moet zijn veroordeelt zichzelf daardoor!
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Laat je redden!

Berichtdoor schaapje » 07 sep 2011 12:22

quote="rins"

De redding redt!! alleen niet in dit leven, we moeten uitzien naar de redding na dit leven.

Ik denk toch echt als je gered bent in dit leven is het ook voor het hiernamaals.
Laten we maar niet te makkelijk achterover leunen door te zeggen dat we gered zijn uit de ellende...

Is het een gemakkelijk achterover leunen als je weet gered te zijn, me dunkt dat we ons zelf heel
veel in die zondenstaat tegen zullen komen.
Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt.


En dat zegt de Here Jezus tegen gelovigen die lauw zijn geworden; Ik zal je uit spugen uit mijn mond.
Tegelijkertijd zegt Hij een eindje verder; Zie Ik sta aan de deur en Ik klop, Indien iemand mijn stem
hoort en de deur opent,Ik zal bij Hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.

Alweer een uitnodiging.
m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

rins
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2011 13:12

Re: Laat je redden!

Berichtdoor rins » 07 sep 2011 12:53

Janvanverweg schreef:ik wacht ervoo om in mijn ellendige staat te blijven! ik wil niet uitgeworpen worden zoals de bruiloftsgast die perse in zijn oude kloffie wilde blijven zitten. Ons wordt een bruilofskleed aangeboden die bij onze nieuwe staat past!
om dat te weigeren is een GEBREK aan Godskennis! en teveel aan Satans-kennis. Satan zegt dat we slecht zijn en niet genoed genoeg om het bruiloftskleed aan te doen.

Maar je hebt helemaal gelijk, als je in je oude staat wilt blijven leven passen de nieuwe kleren niet. maar ook na de dood zullen ze dan niet passen!

voor de wedergeborene is ontrouw, doodongelukkig en ellendig voltooid verleden tijd!
een ieder die zegt dat hij nog in die staat moet zijn veroordeelt zichzelf daardoor!


De gelijkenis van de bruiloftsgast was bedoeld voor de farizeeërs, niet voor een bekommerde ziel die zich nog niet bij bruiloftsgasten durft te rekenen...
Iemand die in de ellende-staat wil blijven leven is een huichelaar maar een wedergeborene verlangt er naar ontbonden (gered) te worden en bij God te zijn.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Laat je redden!

Berichtdoor Janvanverweg » 07 sep 2011 13:43

rins schreef:De gelijkenis van de bruiloftsgast was bedoeld voor de farizeeërs, niet voor een bekommerde ziel die zich nog niet bij bruiloftsgasten durft te rekenen...
de gelijkenis richt zich op de godsdienstigen die het allemaal goed weten. zowel de eerste genodigden (de kerkmensen) en de tweede groep (de buitenkerkelijken) moeten zich aanpassen aan de nieuwe staat. door het niet te doen sluiten ze zichzelf buiten.

een wedergeborene 'verlangt niet' maar 'is' reeds verlost. dat is wat met wedergeboorte gebeurt:)
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

rins
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2011 13:12

Re: Laat je redden!

Berichtdoor rins » 07 sep 2011 15:48

Janvanverweg schreef:een wedergeborene 'verlangt niet' maar 'is' reeds verlost. dat is wat met wedergeboorte gebeurt:)


I.i.g. nog niet van het lichaam der zonde: Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Laat je redden!

Berichtdoor Janvanverweg » 07 sep 2011 17:10

als je de discussie in geest,zel en lichaam volgt ( http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=30&t=25309 ) weet je wat mijn gedachte daarover is: we hebben een nieuwe geest gekregen zodat we in relatie zijn met God, maar ons lichaam wordt pas vernieuwd na onze dood. door ons lichaam(zintuigen) komen prikkels binnen die het verlangen opwekken om die prikkels te bevredigen zonder maat f norm.
in dit topic schreef ik al wat ik onder redding versta: nieuwe identiteit; nieuwe authoriteit en nieuwe kracht. dit alles door en in Christus. Door deze drie zijn we instaat de prikkels die tot zonde lijden te weerstaan en zo het vlees aan de geest te onderwerpen. Paulus roept de christenen in Gal 5 daartoe op.

maar Rins; wat houdt redding voor jou in? alleen een oncontroleerbare belofte voor na de dood? of is er ook hoop voor nu? Staan we nu nog steeds even machteloos tegen de verleidende prikkels als voor onze overgave aan Christus? Hoe kan Paulus dan zeggen: "Maar gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen!"

ik weet dat in veel kerkelijke tradities de kracht van Gods Geest naar het verleden is afgeschreven en vervangen met het geschreven woord (de bijbel). maar ook de Joden hadden de wet reeds en die kon hun niet helpen! het ontvangen van de Heilige Geest en daarin de gaven van de Geest is wezenlijk onderdeel van de wedergeboorte. uit handelingen weten we dat dit niet iets automatisch is! Paulus moet in Efeze de discipelen opnieuw dopen en daarna door handoplegging ontvingen de discipelen vervulling met de Heilige Geest.

onze zintuigen prikkelen ons dus tot overmaar en normeloosheid, maar onze nieuwe geest en de Heilige Geest waarmee we vervuld zijn steleln ons instaat daar tegen in te gaan.
redding (voor het heden) is dus niet dat iemand anders de keuzes voor ons maakt, maar dat door God we krachtig toegerust zijn om zelf in de strijd de overwinning te kunnen behalen. Juist omdat we zelf verantwoordelijk blijven groeien we in genade en en geloof. we worden volwassen. alsiemand anders ons zou gaan besturen (en wij willoos zouden worden) dan werd het hele morele strijdtoneel een farce en slaat elke aanmoediging uit de bijbel aan de gelovigen gericht nergens op. maar ook als God in het heden geen enkele hulp zou bieden komt de bijbel in een spagaat omdat die hulp wel degelek belooft en verwacht wordt.

ook teksten als "Daarom, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijde gehoorzaam zijt geweest, blijft, niet alleen zoals in mijn tegenwoordigheid, maar nu des te meer bij mijn afwezigheid, uw behoudenis bewerken met vreze en beven"
in het volgende vers komt trouwens de HeiligeGeest weer om de hoek kijken :)
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Atro

Re: Laat je redden!

Berichtdoor Atro » 07 sep 2011 21:44

Op een paar dingen wil ik in gaan:

@Janvanverweg: Op een gegeven moment zeg jij; Je laten redden door Christus is je vertrouwen op Hem stellen. Hier ben ik het mee eens, maar het vertrouwen op Hem stellen .. ik weet je 'moet' het doen, maar het klinkt zo makkelijk. Ik vertrouw me beste vrienden en straks natuurlijk me vrouw, maar is het vertrouwen op Hem stellen hetzelfde? Of gaat dat nog een stuk verder?

@Schaapje: Ja ik weet dat ik een zondaar ben voor God. En bij vlagen heb ik het er ook moeilijk mee dat ik zo lukraak voortleef. Ik ben in de wereld, maar ook van de wereld. En ik weet dat ik Hem nodig heb in dit leven, maar niet alleen nu! voor altijd! Dat ik zelf zo zwak ben. Maar Hem eenvoudig op Zijn Woord geloven, het is ten diepste zo, maar wat is dan eigenlijk geloof?

Als iemand een verhaal vertelt, dan zeggen wij soms wel eens "ik geloof je". Is dat dan hetzelfde? Zo wordt het namelijk wel afgeschilderd. Geloven in Zijn Werk is voor mij veel bijzonderder, dan geloven in een 'aards' persoon.

Misschien maak ik het wel moeilijker dan het is, maar zondebesef en Gods goedertierenheid zien kan toch niet zonder tranen? Ja, oké ons enige grond ligt in Zijn handen, voeten en zijde. Maar dan komt het weer op geloven aan. Wat is dat dan eigenlijk? Ik denk dat veel mensen hiermee rondlopen ... wat is nu eigenlijk geloven!?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Laat je redden!

Berichtdoor schaapje » 07 sep 2011 22:46

@Atro,
Ik had een lang verhaal, maar ik heb het weer weg gehaald, ik wil graag één ding tegen je zeggen,
heb Hem lief met heel je hart, heel je ziel, heel je verstand en al je kracht, Hij is dat waard die
liefde komt Hem toe
Lees over Jezus, denk na over wat Jezus zei, denk na over Zijn leven, in alles deed en zei Hij
wat de Vader Hem opdroeg.
Je zegt dat je zwak bent, dat is juist, wat God ons opdraagt kunnen wij niet zonder opnieuw
geboren te worden.

Vertel Hem al je zwakheden, huil bij Hem uit, vertel over je ongeloof en bidt Hem om hulp
hierin, doe dat... en zeker als je de "mist" in gegaan bent, denk niet dat je met je "vleselijke"
goede gedrag alleen door Hem gehoord wordt,...zondaren heeft Hij lief.

Vertrouw Hem en je komt niet bedrogen uit.
Gods zegen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten