Pectus excavatum + Pectus carinatum

Moderators: Memmem, Moderafo's

myburningeyes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2011 13:24
Contacteer:

Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor myburningeyes » 25 jul 2011 16:28

Goeiedag iedereen,

Aan de linkerzijde van mijn ribbenkast heb ik Pectus excavatum, en aan de rechterzijde Pectus carinatum. Op het moment ben ik 20 jaar, dus al bijna uitgegroeid waardoor medicijnen niet zo snel effectief zullen hebben.

Nou loop ik al een tijdje te zoeken op het internet naar verhalen etc. van mensen die dit ook hebben maar ik kan hier maar weinig over vinden. De symptomen van beide gevallen herken ik wel, maar nou zit ik met het probleem dat het regelmatig steekt en pijn doet. In sommige gevallen moet ik dan een uur gaan liggen voor ik weer een beetje bij adem ben en de steken minder worden.

Herkent iemand dit of weet iemand hier raad mee?

Groetjes MyBurningEyes.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor schelpje3 » 25 jul 2011 16:43

myburningeyes schreef:Goeiedag iedereen,

Aan de linkerzijde van mijn ribbenkast heb ik Pectus excavatum, en aan de rechterzijde Pectus carinatum. Op het moment ben ik 20 jaar, dus al bijna uitgegroeid waardoor medicijnen niet zo snel effectief zullen hebben.

Nou loop ik al een tijdje te zoeken op het internet naar verhalen etc. van mensen die dit ook hebben maar ik kan hier maar weinig over vinden. De symptomen van beide gevallen herken ik wel, maar nou zit ik met het probleem dat het regelmatig steekt en pijn doet. In sommige gevallen moet ik dan een uur gaan liggen voor ik weer een beetje bij adem ben en de steken minder worden.

Herkent iemand dit of weet iemand hier raad mee?

Groetjes MyBurningEyes.

Welkom, mbe :D
ik had hier nog nooit van gehoord. Wat een akelige aandoening lijkt mij dit. Heb je er erg veel hinder van in het dagelijks leven ?
En heb je dus geen contact met lotgenoten ?

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor mw » 25 jul 2011 18:05

Dat lijkt me niet makkelijk om te hebben joh! Ik ken 1 persoon die dat heeft, maar die wil er eigelijk niet zo openlijk over praten.

Is een operatie op den duur noodzakelijk?

Sterkte joh!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor nita » 25 jul 2011 22:43

heej allereerst welkom hier.
toen ik je topic titel las, herinnerde ik me dat er vorig jaar iemand hier een topic over heeft geopend.
Het topic heet precies zoals jouw titel, kan even niet het linken voor elkaar krijgen.
Het laatste bericht is van 11 aug 2011. Als je op psychologie en gezondheid klikt, ik geloof de 3e blz ofzo. Daar was iemand die er erg mee zat, en nog iemand dat ik me kan herinneren met een dochter. Misschien dat je er iets aan heb?

Sterkte in ieder geval!!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor mw » 25 jul 2011 22:54

God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

myburningeyes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2011 13:24
Contacteer:

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor myburningeyes » 26 jul 2011 07:47

Groetjes MyBurningEyes.[/quote]
Welkom, mbe :D
ik had hier nog nooit van gehoord. Wat een akelige aandoening lijkt mij dit. Heb je er erg veel hinder van in het dagelijks leven ?
En heb je dus geen contact met lotgenoten ?[/quote]

Nou, in het dagelijks leven valt het wel mee, alleen moet ik dus af en toe gaan liggen als het teveel steekt enzo. Vaag genoeg lijkt het wel een soort patroon want vaak heb ik er een paar dagen/weken achter elkaar last van waarna het dan weer een tijdje minder word, om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Nou ken ik wel mensen die ook pectus hebben, maar ik ben nog niemand tegengekomen die beide gevallen van pectus heeft. :)

myburningeyes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2011 13:24
Contacteer:

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor myburningeyes » 26 jul 2011 07:55

mw schreef:Dat lijkt me niet makkelijk om te hebben joh! Ik ken 1 persoon die dat heeft, maar die wil er eigelijk niet zo openlijk over praten.

Is een operatie op den duur noodzakelijk?

Sterkte joh!


Ow nou dan weet ik in ieder geval dat er meerdere mensen zijn met dat geval :P
Het is begrijpelijk dat die persoon er misschien niet zo openlijk over praat, maar heeft hij/zij er ook last van, qua steken etc?

Een operatie was, naar horen zeggen van een aantal artsen, niet noodzakelijk denken ze. Maar als ik vroeg hoe het dan zat met de klachten dan hadden ze daar eigenlijk geen antwoord op en wisten ze ook niet echt wat nou precies de oorzaak was. Nou dachten ze dat het vooral door groei zou komen, dus dat het een soort versterkte spierpijn is maar ik ben onderhand wel uitgegroeid.

Als ik al een operatie zou willen dan zou het wel meteen aan beide zijde moeten, aangezien dit wat zwaarder is dan de enkele operatie moet je hiervoor minimaal 22 zijn, duurt nog even dus. Helaas is het zo, aangezien niet helemaal kunnen aantonen wat er mis is, dat het word gezien als cosmetische ingreep, oftewel dan zou ik het zelf moeten betalen. Zo'n rijke student ben ik helaas niet :P

myburningeyes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2011 13:24
Contacteer:

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor myburningeyes » 26 jul 2011 07:57

mw schreef:http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=50&t=24268



Dankje voor de link :)

Deze had ik gisteren ook bekeken, alleen is dit ook weer het geval van een enkele pectus en geen dubbele, datgene waar ik vooral naar op zoek was :)

myburningeyes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2011 13:24
Contacteer:

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor myburningeyes » 26 jul 2011 08:02

nita schreef:heej allereerst welkom hier.
toen ik je topic titel las, herinnerde ik me dat er vorig jaar iemand hier een topic over heeft geopend.
Het topic heet precies zoals jouw titel, kan even niet het linken voor elkaar krijgen.
Het laatste bericht is van 11 aug 2011. Als je op psychologie en gezondheid klikt, ik geloof de 3e blz ofzo. Daar was iemand die er erg mee zat, en nog iemand dat ik me kan herinneren met een dochter. Misschien dat je er iets aan heb?

Sterkte in ieder geval!!


Dankje :)

Het bericht had ik inderdaad gelezen, maar ook dat bericht gaat ook alleen over pectus excavatum. :)
Wel zijn de kenmerken die daar opgenoemd worden herkenbaar, al heb ik bij vrijwel alle berichten die ik over het onderwerp lees nog maar zeer weinig klachten gelezen van pijnsteken etc. Wellicht komt dit alleen als beide gevallen van pectus aanwezig zijn, of wellicht iets anders :)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor christien » 31 jul 2011 13:16

Hoi, welkom op het forum. Misschien kan je hem/haar pb-en om persoonlijke gegevens over de ziekte uit te wisselen. Ik hoop dat je lotgenoten kan vinden. Ik weet persoonlijk dat dit erg prettig kan zijn en je steun geeft.
Sterkte

Williamscholten
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2017 19:05

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor Williamscholten » 05 sep 2017 19:08

myburningeyes schreef:Goeiedag iedereen,

Aan de linkerzijde van mijn ribbenkast heb ik Pectus excavatum, en aan de rechterzijde Pectus carinatum. Op het moment ben ik 20 jaar, dus al bijna uitgegroeid waardoor medicijnen niet zo snel effectief zullen hebben.

Nou loop ik al een tijdje te zoeken op het internet naar verhalen etc. van mensen die dit ook hebben maar ik kan hier maar weinig over vinden. De symptomen van beide gevallen herken ik wel, maar nou zit ik met het probleem dat het regelmatig steekt en pijn doet. In sommige gevallen moet ik dan een uur gaan liggen voor ik weer een beetje bij adem ben en de steken minder worden.

Herkent iemand dit of weet iemand hier raad mee?

Groetjes MyBurningEyes.


Hoi,

Ik heb ook een pectus excavatum en carnatium. Heb zo'n beetje dezelfde symtomen als jou! Ben je al een operatie ondergegaan?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Pectus excavatum + Pectus carinatum

Berichtdoor pindas83 » 05 sep 2017 19:39

Williamscholten schreef:Hoi,

Ik heb ook een pectus excavatum en carnatium. Heb zo'n beetje dezelfde symtomen als jou! Ben je al een operatie ondergegaan?


Ik ben benieuwd of myburningeyes 6 jaar na dato nog gaat reageren :-k :wink:


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten