U heeft mij gemaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 15:00

haring schreef:
ajl schreef:ehm....ik weet niet hoever jouw biologiekennis is omtrent de bevruchting, maar in die 14 dagen zit (buiten de conceptie) ook nog de nidatie (innesteling) 70% van de bevruchte eicellen haalt dit proces al niet eens en mondt uiteindelijk uit in een menstruatie c.q. miskraam. Daarbij is pas rond 14 dagen na conceptie in je bloed meetbaar dat je zwanger bent, eerder kan gewoon niet. En wat zou het voordeel zijn als je het eerder weet?

En een goed gebruik van anticonceptie garandeert meer dan 99% bescherming ( en die ene procent is ingecalculeert om aansprakelijkstellingen te voorkomen) Dus een zwangerschap is heus wel te voorkomen.


Ja tuurlijk is het te voorkomen, maar 99% is geen 100%. Er bestaat altijd een kans dat ondanks de pil of condoom dat je toch zwanger raakt.


pil en condoom :wink:

haring schreef:
ajl schreef:de mogelijkheid tot adoptie is er ook nog ( en dat wordt vaak vergeten)


Als vrouw is dat een zeer onaantrekkelijke keus. Want als het kind geboren is krijg je als moeder direct moeder gevoelens. En dan later moet je je kind afstaan, kan me niet voorstellen dat je daar voor kiest.


Wel eens gehoord van vele vrouwen die enorme spijt hebben van een abortus en daar in een later 'normaal' gezinsleven helemaal op stuk lopen. Ik ken ze jammer genoeg in mijn omgeving.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 15:19

Ik zou opeens op het tere gemoed van de diverse posters spelen. De waarheid is hard ja. Keihard !
Idd, iedere vrouw die met een miskraam in haar handen heeft moeten staan, kan beamen dat het er helemaal niet uitziet als een klompje cellen. Maar dan nog ! Elk prille begin is reeds door de Heere aanschouwd, ook als het niet het levenslicht mag zien.
Wie hier al aan prutst, christen of niet, moet zich schamen. Het is moord. Het is zoals ik eerder zei, het wegmoffelen van de zonde.
Voorbeeld verkrachting, ook zo afgezaagd. Net alsof alle geaborteerde kindjes door verkrachting zijn ontstaan. Dat is verschrikkelijk ! Mensonterend. Maar ook hier moeten we aan het begin beginnen. En geen zelfbedachte slechte oplossingen bedenken door beginnend leven op de vuilnishoop te gooien.
De bio industrie is net zo goed een aanklacht. Voorbeeld van slecht rentmeesterschap. Wij hebben de opdracht gekregen de schepping beheren. De goddeloze heeft geen eerbied kennelijk voor het kostbare leven.
De rechtvaardige kent het leven van zijn dieren.
Of dat nu een koe, een hond of een hamster is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor Mortlach » 01 mar 2011 15:27

ajl schreef:Wel eens gehoord van vele vrouwen die enorme spijt hebben van een abortus en daar in een later 'normaal' gezinsleven helemaal op stuk lopen. Ik ken ze jammer genoeg in mijn omgeving.


Ongetwijfeld zijn die mensen er ook, maar dat is in de toekomst kijken. Van elke keuze die ik nu maak kan ik later spijt krijgen. Het komt uiteindelijk neer op kijken wat zwaarder weegt: nu abortus en later spijt of geen abortus en later spijt (met alle gevolgen van dien voor het kind).

Maar goed, niemand hier probeert te zeggen dat abortus iets is waar lichtvaardig mee kan worden omgesprongen. Dat is een beetje jammer soms, dat tegenstanders van abortus net doen alsof voorstanders een abortus laten uitvoeren tussen de kapper en het boodschappen doen door...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 15:31

Mortlach schreef:
ajl schreef:Wel eens gehoord van vele vrouwen die enorme spijt hebben van een abortus en daar in een later 'normaal' gezinsleven helemaal op stuk lopen. Ik ken ze jammer genoeg in mijn omgeving.


Ongetwijfeld zijn die mensen er ook, maar dat is in de toekomst kijken. Van elke keuze die ik nu maak kan ik later spijt krijgen. Het komt uiteindelijk neer op kijken wat zwaarder weegt: nu abortus en later spijt of geen abortus en later spijt (met alle gevolgen van dien voor het kind).

Maar goed, niemand hier probeert te zeggen dat abortus iets is waar lichtvaardig mee kan worden omgesprongen. Dat is een beetje jammer soms, dat tegenstanders van abortus net doen alsof voorstanders een abortus laten uitvoeren tussen de kapper en het boodschappen doen door...

Jij bent geen vrouw ! Dus JIJ zult nooit abortus kunnen laten plegen. Als je je vriendin/vrouw dwingt tot deze keuze, zul je dat als een boemerang naar je terugkrijgen.

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor martien » 01 mar 2011 16:07

schelpje3 schreef:Ik zou opeens op het tere gemoed van de diverse posters spelen. De waarheid is hard ja. Keihard !
Idd, iedere vrouw die met een miskraam in haar handen heeft moeten staan, kan beamen dat het er helemaal niet uitziet als een klompje cellen. Maar dan nog ! Elk prille begin is reeds door de Heere aanschouwd, ook als het niet het levenslicht mag zien.
Wie hier al aan prutst, christen of niet, moet zich schamen. Het is moord. Het is zoals ik eerder zei, het wegmoffelen van de zonde.
Voorbeeld verkrachting, ook zo afgezaagd. Net alsof alle geaborteerde kindjes door verkrachting zijn ontstaan. Dat is verschrikkelijk ! Mensonterend. Maar ook hier moeten we aan het begin beginnen. En geen zelfbedachte slechte oplossingen bedenken door beginnend leven op de vuilnishoop te gooien.
De bio industrie is net zo goed een aanklacht. Voorbeeld van slecht rentmeesterschap. Wij hebben de opdracht gekregen de schepping beheren. De goddeloze heeft geen eerbied kennelijk voor het kostbare leven.
De rechtvaardige kent het leven van zijn dieren.
Of dat nu een koe, een hond of een hamster is.


Je put je nogal uit in beschrijvingen die er op gericht zijn een bepaald negatief beeld op te roepen:
1. prutst
2. moord
3. schamen
4. wegmoffelen.
5. zonde
6. verschrikkelijk
7. vuilnishoop
8. geen eerbied

Zoals een paar anderen al aangaven, denk ik toch dat het onjuist is om vrouwen die voor abortus kiezen zo af te schilderen. Een dergelijke keuze is diepgaand en ik wil als uitgangspunt hanteren dat daar goed over wordt nagedacht en een dergelijk besluit niet lichtzinnig wordt genomen. Je maakt een enorme karikatuur van de werkelijkheid door t over "wegmoffelen" en "vuilnisbelt" te hebben. Daar doe je de betrokken vrouwen onrecht mee.

Seksualiteit en anticonceptie.

Een vergelijkend onderzoek van seksueel gedrag van adolescenten in 5 landen (Canada, Frankrijk, Zweden, Groot-Brittannië en de VS) toonde dat er weinig verschil was wat betreft de leeftijd bij de eerste coïtus en het gebruik van condooms. Het belangrijkste verschil tussen de VS en de andere landen was dat in de VS minder de zeer betrouwbare methoden van anticonceptie (pil, ‘intra-uterine device’ (IUD), depot-progestagenen) werden gebruikt. In de VS is seks op jonge leeftijd wijdverbreid, maar de officiële moraal is dat ongehuwden zich moeten onthouden van seks. Die dubbele moraal is mede oorzaak van het grote aantal tienerzwangerschappen.12

Bron

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 17:39

ajl schreef:pil en condoom :wink:


Dan nog is er geen 100% zekerheid, ik weet dat het condoom een best onbetrouwbaar anticonceptie middel is, de pil is 99,9% betrouwbaar, maar ja, nog steeds geen 100%

haring schreef:Wel eens gehoord van vele vrouwen die enorme spijt hebben van een abortus en daar in een later 'normaal' gezinsleven helemaal op stuk lopen. Ik ken ze jammer genoeg in mijn omgeving.


De meeste vrouwen die een abortus willen weten dat al snel, als vrouwen twijfelen kunnen ze het soms maar beter niet doen.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 17:41

schelpje3 schreef:Jij bent geen vrouw ! Dus JIJ zult nooit abortus kunnen laten plegen. Als je je vriendin/vrouw dwingt tot deze keuze, zul je dat als een boemerang naar je terugkrijgen.


Abortus pleeg je niet want, abortus is geen misdrijf.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 17:45

schelpje3 schreef:
haring schreef:


Het is gewoon zou, waarom ga je flamen ipv argumenten geven? 1 op de 4 vrouwen krijgt in haar leven een miskraam. Terwijl er maar 10 abortussen per 1000 zwangere vrouwen zijn.



Onbegrijpelijk dat de mods dit niet hebben weggehaald :shock: Zou jij die koekenbakkers van abortusartsen willen vergelijken met God, de Schepper van alle dingen ?

Ik zou opeens op het tere gemoed van de diverse posters spelen. De waarheid is hard ja. Keihard !
Idd, iedere vrouw die met een miskraam in haar handen heeft moeten staan, kan beamen dat het er helemaal niet uitziet als een klompje cellen. Maar dan nog ! Elk prille begin is reeds door de Heere aanschouwd, ook als het niet het levenslicht mag zien.


Ik geloof niet in God.

Wie hier al aan prutst, christen of niet, moet zich schamen. Het is moord. Het is zoals ik eerder zei, het wegmoffelen van de zonde.


Nee het is geen moord, want een foetus is nog geen individu.

Voorbeeld verkrachting, ook zo afgezaagd. Net alsof alle geaborteerde kindjes door verkrachting zijn ontstaan. Dat is verschrikkelijk ! Mensonterend. Maar ook hier moeten we aan het begin beginnen. En geen zelfbedachte slechte oplossingen bedenken door beginnend leven op de vuilnishoop te gooien.
De bio industrie is net zo goed een aanklacht. Voorbeeld van slecht rentmeesterschap. Wij hebben de opdracht gekregen de schepping beheren. De goddeloze heeft geen eerbied kennelijk voor het kostbare leven.
De rechtvaardige kent het leven van zijn dieren.
Of dat nu een koe, een hond of een hamster is.


Of dat alleen christenen tegen abortus zouden zijn...... Pfffff, ik kan hier zo slecht tegen, wij gelovigen hebben het ultieme moraal in pacht, bah!!! :-& :-& :-& Nou de bijbel staat vol met immorele opvatting hoor, dus hoor wie t zegt.
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 17:47

Dan vraag ik me af wat je hier doet :-&
Pas maar op dat je niet bekeerd wordt.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 17:49

schelpje3 schreef:Dan vraag ik me af wat je hier doet :-&
Pas maar op dat je niet bekeerd wordt.


Offtopic ;) Kan je beter via pm doen.
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 17:52

Ik ken de problematiek die achter een ongewenste zwangerschap KAN zitten. Maar abortus is moord !
Daar wijk ik niet van af. Kinderen KRIJGEN we, we nemen ze niet. Al lijkt het er soms wel op.
Een kind komt niet zomaar, daar gaat iets aan vooraf.
Als je met welke kromme redenering dan ook, abortus goed wil praten, ga je tegen de Schepper in.
Er is geen reden om een kindje weg te nemen, nooit. Hoe schrijnend het begin ook is.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 17:55

schelpje3 schreef:Ik ken de problematiek die achter een ongewenste zwangerschap KAN zitten. Maar abortus is moord !


Nee, een foetus is nog geen individu.

Daar wijk ik niet van af. Kinderen KRIJGEN we, we nemen ze niet. Al lijkt het er soms wel op.
Als je met welke kromme redenering dan ook, abortus goed wil praten, ga je tegen de Schepper in.


Ik geloof niet in God, martien ook niet.

Er is geen reden om een kindje weg te nemen, nooit. Hoe schrijnend het begin ook is.


Wat als de gezondheid/leven van de moeder in gevaar is??
*onderschrift verwijderd door moderator*

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor schelpje3 » 01 mar 2011 18:06

haring schreef:
schelpje3 schreef:Ik ken de problematiek die achter een ongewenste zwangerschap KAN zitten. Maar abortus is moord !


Nee, een foetus is nog geen individu.

Daar wijk ik niet van af. Kinderen KRIJGEN we, we nemen ze niet. Al lijkt het er soms wel op.
Als je met welke kromme redenering dan ook, abortus goed wil praten, ga je tegen de Schepper in.


Ik geloof niet in God, martien ook niet.

Er is geen reden om een kindje weg te nemen, nooit. Hoe schrijnend het begin ook is.


Wat als de gezondheid/leven van de moeder in gevaar is??

Hoe vaak komt dat voor ??? Dat zijn allemaal uitzonderingen en dan is het de beslissing van de arts.
Het was mij al lang duidelijk dat jullie niet in God geloven, maar we zitten hier op Refoweb, dus logisch dat verreweg de meesten hier vanuit dit gedachtengoed leven.
Als jullie dat niet doen, prima, maar kom niet met deze verderfelijkheden aan alsjeblieft.
Een foetus is wel leven. Wat een kille redenering dat het nog geen individu is :-&
Net zoals een hoog bejaarde, zwaar dement iemand zeker geen individu meer is, of iemand die aan de beademing ligt, een plant !
Vreselijk als je er zo over denkt.

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor haring » 01 mar 2011 18:33

schelpje3 schreef:Hoe vaak komt dat voor ??? Dat zijn allemaal uitzonderingen en dan is het de beslissing van de arts.
Het was mij al lang duidelijk dat jullie niet in God geloven, maar we zitten hier op Refoweb, dus logisch dat verreweg de meesten hier vanuit dit gedachtengoed leven.
Als jullie dat niet doen, prima, maar kom niet met deze verderfelijkheden aan alsjeblieft.


Wat ik vind is niet verderfelijk, ik ben het gewoon niet met jou eens.

Een foetus is wel leven. Wat een kille redenering dat het nog geen individu is :-&


Dan maar kil. Ik vind het geen individu, net zoals dat ik een vlieg ook nog geen individu vind.

Net zoals een hoog bejaarde, zwaar dement iemand zeker geen individu meer is,


Dat is nog wel een individu, alleen niet meer dezelfde persoon als hij/zij was voordat de dementie optrad.

of iemand die aan de beademing ligt, een plant ! Vreselijk als je er zo over denkt.


Als de kans minimaal is dat iemand nog bij komt (en als die bij komt is de vraag nog maar hoe de persoon er dan aan toe is) is het misschien beter om de stekker er gewoon uit te trekken.
*onderschrift verwijderd door moderator*

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: U heeft mij gemaakt

Berichtdoor scheermes » 01 mar 2011 20:13

schelpje3 schreef:Kinderen KRIJGEN we, we nemen ze niet. Al lijkt het er soms wel op.

En hier hebben we de kern van de discussie te pakken. Als je geloofd dat een kind een geschenk is en misschien zelfs een voorgedefinieerd doel heeft, beledig je de schenker natuurlijk behoorlijk. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik ben van mening dat mensen zelf besluiten (uit egoïsme) om kinderen te nemen. En omdat die beslissing en keuze bij de ouders ligt, kun je ook iets makkelijker over abortus denken. Dat wil overigens niet zeggen dat ik dat gelijk stel aan nagels knippen om maar iets te noemen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron