de "tekenen" van het ware geloof

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2011 17:51

Dus alles wat zo in de Bijbel staat, doe jij ?

Riska

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Riska » 17 feb 2011 18:30

TheKeimpe schreef:"Beef satan, Hij die ons geleid,
Zal u de vaân doen strijken.
Delf vrouw en kind'ren 't graf,
Neem goed en bloed ons af,
Het brengt u geen gewin,
Wij gaan ten hemel in,
En erven koninkrijken."

Maar ik zeg er eerlijk bij dat dit vaak meer een weten dan een gevoelen is!
Hert is een lied dat mijn vader nooit meezong. Als je je vrouw heel jong aan de dood verliest (ze was 31) en twee kinderen dan doe je er het zwijgen toe wanneer de dominee dat opgeeft om te zingen...
Luther zal ongetwijfeld ook - door de Geest - boven zichzelf uit dit geschreven hebben...

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 17 feb 2011 18:43

Bastiaan30 schreef:"Iemand die naar Mijn stem hoort en de deur opendoet, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd houden en hij met Mij."

oké, dan nog een teken van het ware geloof (of de wedergeboorte,die het beginsel is van het ware geloof)

om een ware gelovige te zijn moeten we ook
1)naar Zijn stem horen
2)de deur van ons hart opendoen
3)en maaltijd houden met Jezus

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 17 feb 2011 18:44

op 7jarige leeftijd beide ouders "verloren" door echtscheiding, op 25 jarige leeftijd zelf een echtscheiding ervaren door o.a overspel van echtgenote, op 26 jarige leeftijd aan de rand van de dood, door leverbloedingen, milt verwijderd, hersenvochtlekkage,, hoge koortspieken, geen reukvermogen meer, op een gewicht gekomen van 56 kilo, geen lust meer om te leven, opnieuw een vrouw ontmoet op 29 jarige leeftijd, 28-jarig huwelijk, overleden in 2005 na geestelijke trauma's uit jeugd, mislukte operaties aan knie(13x ge-opereerd), maar door haar, tot geloof en overgave gekomen aan Jezus Christus, nu opnieuw een vrouw ontvangen en vanaf 2006 weer wonderbaarlijk getrouwd.
Wij moeten door veel verdrukkingen ingaan in het eeuwig paradijs, maar nu reeds in de hemel verbonden met Jezus Christus in eenheid.
Wachtend om met Hem verenigd te worden, en allen die Hem liefhebben en lief hebben gehad met een waarachtig geloof..
Volledig in de WAO, maar ook volledig in Zijn hemelse Handen en dan ontbreekt het een mens aan "niets"

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Horeb » 17 feb 2011 18:50

discipel2011 schreef:op 7jarige leeftijd beide ouders "verloren" door echtscheiding, op 25 jarige leeftijd zelf een echtscheiding ervaren door o.a overspel van echtgenote, op 26 jarige leeftijd aan de rand van de dood, door leverbloedingen, milt verwijderd, hersenvochtlekkage,, hoge koortspieken, geen reukvermogen meer, op een gewicht gekomen van 56 kilo, geen lust meer om te leven, opnieuw een vrouw ontmoet op 29 jarige leeftijd, 28-jarig huwelijk, overleden in 2005 na geestelijke trauma's uit jeugd, mislukte operaties aan knie(13x ge-opereerd), maar door haar, tot geloof en overgave gekomen aan Jezus Christus, nu opnieuw een vrouw ontvangen en vanaf 2006 weer wonderbaarlijk getrouwd.
Wij moeten door veel verdrukkingen ingaan in het eeuwig paradijs, maar nu reeds in de hemel verbonden met Jezus Christus in eenheid.
Wachtend om met Hem verenigd te worden, en allen die Hem liefhebben en lief hebben gehad met een waarachtig geloof..
Volledig in de WAO, maar ook volledig in Zijn hemelse Handen en dan ontbreekt het een mens aan "niets"

mooie, opstelling Discipel. je durft je te laten zien. veel meegemaakt ook.......ik herken er nogal wat in. zelf was ik 5 jaar toen ik mijn vader verliezen moest. dat was het begin.
je bent nu 63 als ik goed reken :wink:

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 17 feb 2011 18:53

Horeb schreef:
Bastiaan30 schreef:"Iemand die naar Mijn stem hoort en de deur opendoet, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd houden en hij met Mij."

oké, dan nog een teken van het ware geloof (of de wedergeboorte,die het beginsel is van het ware geloof)

om een ware gelovige te zijn moeten we ook
1)naar Zijn stem horen
2)de deur van ons hart opendoen
3)en maaltijd houden met Jezus


Uit zijn verband gehaalde tekst en vaak onjuist toegepast... opnieuw een bewijs van inleghobbyisme van een pseudo-christelijk gehalte...
Het gaat hier over een brief aan een gemeente, die lauw is en naakt, doordat zij zichzelf verrijkt heeft en blind is, ondanks dat zij gemeente zijn.
Zover kan dus een "kerk" terugvallen in eigenzinnige en ongehoorzame wandel, en dan staat Christus buiten aan de Deur te kloppen, om nota bene in Zijn eigen Gemeente binnen te komen en Avondmaal met hen te houden...
Een waarschuwing ook anno 2011, want het is hoogst aktueel, een ieder hore wat de Geest spreekt tot een ieder van ons en daardoor tot allen!

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Bastiaan30 » 17 feb 2011 18:58

discipel2011 schreef:
Horeb schreef:
Bastiaan30 schreef:"Iemand die naar Mijn stem hoort en de deur opendoet, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd houden en hij met Mij."

oké, dan nog een teken van het ware geloof (of de wedergeboorte,die het beginsel is van het ware geloof)

om een ware gelovige te zijn moeten we ook
1)naar Zijn stem horen
2)de deur van ons hart opendoen
3)en maaltijd houden met Jezus


Uit zijn verband gehaalde tekst en vaak onjuist toegepast... opnieuw een bewijs van inleghobbyisme van een pseudo-christelijk gehalte...
Het gaat hier over een brief aan een gemeente, die lauw is en naakt, doordat zij zichzelf verrijkt heeft en blind is, ondanks dat zij gemeente zijn.
Zover kan dus een "kerk" terugvallen in eigenzinnige en ongehoorzame wandel, en dan staat Christus buiten aan de Deur te kloppen, om nota bene in Zijn eigen Gemeente binnen te komen en Avondmaal met hen te houden...
Een waarschuwing ook anno 2011, want het is hoogst aktueel, een ieder hore wat de Geest spreekt tot een ieder van ons en daardoor tot allen!

Inderdaad, en juist voor anno 2011, want dit is de laatste gemeente voordat Hij wederkomt, dit waren Jezus' laatste woorden tot de gemeente.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 17 feb 2011 19:01

De Geest spreekt nog steeds, maar het Woord is de kern, waar het om draait en dat is toereikend, zodat niemand uiteindelijk kan zeggen: Ik heb het niet geweten, neen ik heb het niet WILLEN weten, dat Hij de ongerechtigheid niet verdraagt in de Zijnen ook in 2011

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor meribel » 18 feb 2011 04:19

wat zijn de "tekenen" van het ware geloof.

ik las in Marcus 16
15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend. 16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. 17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

bij deze geef ik meteen toe dat ik geen van de bovenstaande tekenen "beheers". Maar ook dat ik nog nooit van de kansel heb horen preken dat deze tekenen te weinig voorkomen of wat dan ook, is dit achterhaald , dat lijkt me niet toch? Iemand hier op refoweb die bovenstaande dingen wel doet? ( klinkt een beetje als een rare vraag, maar ik bedoel het serieus )

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor Bastiaan30 » 18 feb 2011 07:11

meribel schreef:wat zijn de "tekenen" van het ware geloof.

ik las in Marcus 16
15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend. 16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. 17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

bij deze geef ik meteen toe dat ik geen van de bovenstaande tekenen "beheers". Maar ook dat ik nog nooit van de kansel heb horen preken dat deze tekenen te weinig voorkomen of wat dan ook, is dit achterhaald , dat lijkt me niet toch? Iemand hier op refoweb die bovenstaande dingen wel doet? ( klinkt een beetje als een rare vraag, maar ik bedoel het serieus )

Ik denk dat Markus hier aan de joden (want de joden zijn het volk wat tekenen verlangt, ook omdat God met hen altijd zo handelde)precies laat zien dat wat Petrus en Paulus later zouden gaan doen tijdens hun evangeliseren, en waaraan te herkennen zou zijn dat ze geen valse leraren waren.
Tekenen en wonderen zijn tekenen tussen God en de joden.
De gemeente gelooft zonder ''gezien te hebben''.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schaapje » 18 feb 2011 08:53

Bastiaan30 schreef:
meribel schreef:wat zijn de "tekenen" van het ware geloof.

ik las in Marcus 16
15 En hij zei tegen hen: ‘Trek heel de wereld rond en maak aan ieder schepsel het goede nieuws bekend. 16 Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld. 17 Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’

bij deze geef ik meteen toe dat ik geen van de bovenstaande tekenen "beheers". Maar ook dat ik nog nooit van de kansel heb horen preken dat deze tekenen te weinig voorkomen of wat dan ook, is dit achterhaald , dat lijkt me niet toch? Iemand hier op refoweb die bovenstaande dingen wel doet? ( klinkt een beetje als een rare vraag, maar ik bedoel het serieus )

Ik denk dat Markus hier aan de joden (want de joden zijn het volk wat tekenen verlangt, ook omdat God met hen altijd zo handelde)precies laat zien dat wat Petrus en Paulus later zouden gaan doen tijdens hun evangeliseren, en waaraan te herkennen zou zijn dat ze geen valse leraren waren.
Tekenen en wonderen zijn tekenen tussen God en de joden.
De gemeente gelooft zonder ''gezien te hebben''.


Dat is waar de Joden tekenen verlangen.
1 Kor.1:22
Immers de Joden verlangen tekenen, en de Grieken zoeken wijsheid.
23 Doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot
voor heidenen een dwaasheid.

Maar in Markus 16:17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen VOLGEN... NBG
De tekenen en wonderen zijn er ook om God te verhogen en te verheerlijken.
Deze dingen moeten altijd tot eer zijn van Zijn Naam.

Ook belangrijk om te onderzoeken of God geeert wordt door deze tekenen
en wonderen, want we weten dat er een bedrieger is die in staat is om tekenen
en wonderen te doen, al worden ze bedrieglijk genoemd 2 Tess,2:9
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 18 feb 2011 10:26

Indien Hij het nodig acht zal Hij het Evangelie voorzien van wonderen en tekenen, en dat gebeurt ook nu nog, het is een wonderteken dat ik tot geloof ben gekomen, door Hem te geloven zoals Hij is, wonderbaar, heilig en rechtvaardig en Zijn Genade is het grootste wonderteken in Christus.
Nieuwsgierigheid en sensatie zijn de wapenen van satan en houdt mensen bezig zoals in de Openbaring beschreven..
Volg Mij, en niet: ga nu eens hobbyisme bedrijven met mijn Woord...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2011 15:46

discipel2011 schreef:op 7jarige leeftijd beide ouders "verloren" door echtscheiding, op 25 jarige leeftijd zelf een echtscheiding ervaren door o.a overspel van echtgenote, op 26 jarige leeftijd aan de rand van de dood, door leverbloedingen, milt verwijderd, hersenvochtlekkage,, hoge koortspieken, geen reukvermogen meer, op een gewicht gekomen van 56 kilo, geen lust meer om te leven, opnieuw een vrouw ontmoet op 29 jarige leeftijd, 28-jarig huwelijk, overleden in 2005 na geestelijke trauma's uit jeugd, mislukte operaties aan knie(13x ge-opereerd), maar door haar, tot geloof en overgave gekomen aan Jezus Christus, nu opnieuw een vrouw ontvangen en vanaf 2006 weer wonderbaarlijk getrouwd.
Wij moeten door veel verdrukkingen ingaan in het eeuwig paradijs, maar nu reeds in de hemel verbonden met Jezus Christus in eenheid.
Wachtend om met Hem verenigd te worden, en allen die Hem liefhebben en lief hebben gehad met een waarachtig geloof..
Volledig in de WAO, maar ook volledig in Zijn hemelse Handen en dan ontbreekt het een mens aan "niets"

Discipel: als jij persoonlijk post, maak je heel veel indruk, raak ik ontroerd. Maar als je slechts teksten overschrijft, komt het lichtelijk irritant over.
Je hebt ontzettend veel meegemaakt. Het lijkt erop of je in "geleende" tijd leeft, menselijkerwijs gesproken zou je er eigenlijk niet meer moeten zijn, wat een ernstige lichamelijke dingen heb jij doorstaan ! Dan mag je toch wel spreken dat de Heere geen lust had in je dood. Maar dat er kennelijk nog een taak voor je was weggelegd. Probeer dan die taak, hier op refoweb, zo te vervullen, dat iedereen je met smaak leest en lust heeft den Heere te vrezen. Dat lukt beter als je vertelt wat de Heere voor je betekent. En niet door het overschrijven van teksten. Want dat kan iedereen ! En zo getuigen als jij, dus niet !

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor discipel2011 » 18 feb 2011 16:37

Jezus zei heel vaak: Er staat geschreven en ik volg mijn Meester, door waar nodig Zijn Woord te citeren als zijnde het Zwaard van de Geest...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: de "tekenen" van het ware geloof

Berichtdoor schelpje3 » 18 feb 2011 17:42

discipel2011 schreef:Jezus zei heel vaak: Er staat geschreven en ik volg mijn Meester, door waar nodig Zijn Woord te citeren als zijnde het Zwaard van de Geest...

:ddd


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten