Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor esli » 29 dec 2010 07:58

Er staat dat als je gelooft in de Zoon van God er geen oordeel over je uitgesproken wordt en het eeuwig leven heeft (joh 3). Ik zie daar niet in de bij staan dat praktiserende homo´s (of willekeurige andere groepen mensen) daar een uitzondering op zijn.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 29 dec 2010 10:28

Bastiaan30 schreef:
JeeWee schreef:
Horeb schreef:voor mij houd de discussie op als je Gods woord als DE WAARHEID verwerpt. ik kan dan namelijk niet verder...

Beste Horeb, als jouw visie op Gods Woord de universele waarheid zou zijn, hadden we ook maar één kerk en niet zoveel splitsingen.
Kennelijk zijn er verschillende visies op dat ene Woord. Ook m.b.t. homoseksualiteit.

Ik neem toch niet aan dat je echt gelooft dat de hemel slechst VOL zal zijn met dat kleine groepje van mensen die net in dat ene refokerkje in Nederland zitten....


Misschien niet nee, maar denk je dat er wel praktiserende homo's zullen zijn ?

Daar ben ik absoluut van overtuigd.
Ik zou niet graag een oordeel willen vellen over mensen die de Heere op nummer 1 in hun (homo)relatie hebben staan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 29 dec 2010 11:13

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Gek he, als ik aan jouw intenties twijfel :(
Je hebt je mond vol, maar je hart .... ?

Misschien is het wel aardig als je gewoon on topic blijft.
En in de tussentijd kun je wellicht als hemelpoortwachter solliciteren?

Met deze uitspraak val jij door de mand :!:
Het is zoals ik zei, je praat is af en toe behoorlijk rechtzinnig.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor T.A.F. » 29 dec 2010 11:32

Homosexualiteit is een gruwel in Gods ogen.

Wie God WERKELIJK volgen doen ZIJN WIL.
mensen die God wel met de tong, maar niet met het hart, noch met handelen belijden zullen GEEN genadedeel ontvangen!

De reden waarom ik daar zo fel over ben (overigens ben ik even fel aangaande samenwonen, en andere zaken) is omdat dit een van de punten is waar een hardekkige drogredenatie over heerst dat het wel ok is.

en dat is het dus niet.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor Jozo » 29 dec 2010 13:27

Misschien zou je dit wat meer kunnen onderbouwen met een aantal schriftplaatsen waar staat dat homoseksualiteit an sich een gruwel is in Gods ogen (ja, die ene tekst ken ik ook, maar daar kunnen we wel over discussiëren als je wilt)
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 29 dec 2010 13:30

Best bizar eigenlijk dat Jezus tijdens zijn omwandeling op aarde met geen woord sprak over homoseksuelen.
Wel lees ik op bijna elke bladzijde van de Evangeliën een felle aanval op de farizeeërs die keer op keer met de wet aan kwamen en precies wisten 'wat de Heere een gruwel' is...
Benamingen als adderengebroed en wit gepleisterde graven zijn niet mals...

Over felheid gesproken...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schaapje » 29 dec 2010 13:36

Er zijn nog meer "gruwelen" in Gods ogen.

En men gaat niet verloren omdat je iets doet of bent.... maar omdat je Jezus niet
aan genomen hebt als verlosser.

Dus een discussie hierover is eigenlijk zinloos
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor TheKeimpe » 29 dec 2010 15:29

hmm, dus het aannemen van Jezus heeft geen gevolgen voor je levensstijl? Lijkt mij wel.

Ik denk wel dat je Jezus als Verlosser moet kennen voordat je überhaupt uitspraken over wat wel en niet mag kan gaan doen.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schaapje » 29 dec 2010 16:05

@TheKeimpe


Natuurlijk heeft het gevolgen voor je manier van leven als je Jezus aan neemt als verlosser.

Voor uitspraken wat wel of niet mag of kan, moet men bij zichzelf blijven.

Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld word.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 29 dec 2010 16:14

Het is eigenlijk geen kwestie van kunnen en mogen, maar willen !
Je wilt de Heere geen verdriet doen, dus probeer je de zonde te laten en te haten, dat dat niet geheel lukt, mag ons niet ontmoedigen.
Wij zullen Hem des te harder nodig hebben !

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor JeeWee » 29 dec 2010 19:44

JeeWee schreef:Best bizar eigenlijk dat Jezus tijdens zijn omwandeling op aarde met geen woord sprak over homoseksuelen.
Wel lees ik op bijna elke bladzijde van de Evangeliën een felle aanval op de farizeeërs die keer op keer met de wet aan kwamen en precies wisten 'wat de Heere een gruwel' is...
Benamingen als adderengebroed en wit gepleisterde graven zijn niet mals...

Over felheid gesproken...


is dit te ingewikkeld?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor schelpje3 » 29 dec 2010 20:14

JeeWee schreef:
JeeWee schreef:Best bizar eigenlijk dat Jezus tijdens zijn omwandeling op aarde met geen woord sprak over homoseksuelen.
Wel lees ik op bijna elke bladzijde van de Evangeliën een felle aanval op de farizeeërs die keer op keer met de wet aan kwamen en precies wisten 'wat de Heere een gruwel' is...
Benamingen als adderengebroed en wit gepleisterde graven zijn niet mals...

Over felheid gesproken...


is dit te ingewikkeld?

Nee, maar mensen zonder zelfreflectie worden op den duur heel irritant gevonden.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor TheKeimpe » 29 dec 2010 20:16

@JeeWee: Het is wel de vraag of je uit het feit dat Jezus nooit ergens over sprak kunt concluderen of iets belangrijk is of niet.
Ik denk dat in de toenmalige Joodse cultuur homosexualiteit in de openbaarheid niet voorkwam, en dat er daarom niets over is gezegd.

@Schelpje: vroeger was er z'n spreekwoord: wat je zegt, ben... Pas op dat je je er niet schuldig aan maakt!

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor Horeb » 29 dec 2010 21:47

JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef:
JeeWee schreef:Beste Horeb, als jouw visie op Gods Woord de universele waarheid zou zijn, hadden we ook maar één kerk en niet zoveel splitsingen.
Kennelijk zijn er verschillende visies op dat ene Woord. Ook m.b.t. homoseksualiteit.

Ik neem toch niet aan dat je echt gelooft dat de hemel slechst VOL zal zijn met dat kleine groepje van mensen die net in dat ene refokerkje in Nederland zitten....


Misschien niet nee, maar denk je dat er wel praktiserende homo's zullen zijn ?

Daar ben ik absoluut van overtuigd.
Ik zou niet graag een oordeel willen vellen over mensen die de Heere op nummer 1 in hun (homo)relatie hebben staan.

je geeft hiermee aan dat Jezus Christus.....Gods eigen Zoon. ook homofiel zou kunnen zijn in jouw ogen. wat een opvattingen heb je toch :(

Johannes 3:2
2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.


verder zal er helemaal geen sprake meer zijn van welke menselijke relatie dan ook in de hemel..........

matth 22
29 Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods.
30 Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven; maar zij zijn als engelen Gods in den hemel.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Waarom zijn christenen toch zo fel over homoseksualiteit?

Berichtdoor coupe soleil » 29 dec 2010 22:07

Horeb schreef:
JeeWee schreef:
Bastiaan30 schreef:Beste Horeb, als jouw visie op Gods Woord de universele waarheid zou zijn, hadden we ook maar één kerk en niet zoveel splitsingen.
Kennelijk zijn er verschillende visies op dat ene Woord. Ook m.b.t. homoseksualiteit.

Ik neem toch niet aan dat je echt gelooft dat de hemel slechst VOL zal zijn met dat kleine groepje van mensen die net in dat ene refokerkje in Nederland zitten....


Misschien niet nee, maar denk je dat er wel praktiserende homo's zullen zijn ?

Daar ben ik absoluut van overtuigd.
Ik zou niet graag een oordeel willen vellen over mensen die de Heere op nummer 1 in hun (homo)relatie hebben staan.

je geeft hiermee aan dat Jezus Christus.....Gods eigen Zoon. ook homofiel zou kunnen zijn in jouw ogen. wat een opvattingen heb je toch :(

Johannes 3:2
2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.


verder zal er helemaal geen sprake meer zijn van welke menselijke relatie dan ook in de hemel..........

matth 22
29 Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods.
30 Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven; maar zij zijn als engelen Gods in den hemel.
[/quote]

Volgens mij wordt er een beetje langs elkaar heen gepraat. In de hemel zal sekse en/of seksualiteit geen issue meer zijn, maar JeeWee geeft aan dat er ook homo's in de hemel zullen zijn; dus die hier op aarde homo zijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten

cron