Kinderen en speelgoed

Moderators: Memmem, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Kinderen en speelgoed

Berichtdoor TheKeimpe » 25 aug 2010 19:04

Tja, ik weet niet goed waar dit topic hoort, maar omdat in "relaties" de meeste kinderverhalen langskomen zet ik het maar hier neer.

Eigenlijk heb ik twee vragen die alleen weinig met elkaar te maken hebben, maar twee topics over speelgoed leek mij wat veel van het goede.

Eerste vraag: met welk speelgoed spelen jullie kinderen graag? (En op welke leeftijd)
Tweede vraag: wie heeft hier ervaring met Sluban (namaaklego?)

Antwoord op mijn eerste vraag:
Binnen is één soort speelgoed favoriet: DUPLO. En dat van 1,5 t/m 4,5 (en het zal tot nog wel ouder worden, maar zover zijn wij nog niet).
Verder hebben wij voor de 1e verjaardag van de oudste een houten loopbakfietsje gekocht, en daar hebben ze ook eindeloos op gereden.
Buiten is het zand erg populair, de zandbak wat minder :?

Toelichting bij mijn twee vraag:
Vandaag kreeg één van de kinderen in een winkel een doosje Sluban cadeau, maar wat past dat slecht op elkaar. Het is namaaklego, maar dit doosje was duidelijk een andere kwaliteit dan de echte lego. Eerder hadden we ook al een doosje gehad, en dat ging iets beter, maar ik ben er nog niet weg van. Dat laatste trouwens ook omdat ze daar heel veel modern legerspeelgoed maken, en dat vind ik echt onverantwoord, om kinderen van een jaar of 6/7 met tanks ed te laten spelen.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor LauraC » 25 aug 2010 19:17

Hier wordt veel met een houten garage gespeeld (2 1/2). Verder puzzels, van die kartonnen die je op de grond legt, van 2 of 4 stukken. Soms gewone grote blokken (plastic) of kleinere houten blokken. Tsja, eigenlijk speelt hij iedere dag wel met al zijn speelgoed aangezien meneer een spanningsboog van 3 minuten heeft (ik overdrijf niet!!!) dus een echte favoriet is er niet, maar die garage is wel het eerste waar hij naar toe gaat 's ochtends. Deze is het: http://www.amazon.co.uk/gp/product/imag ... 292&s=toys
Edit: ik houd er ook niet van om kinderen met legerzooi te laten spelen (al wordt het bij ons want moeilijker want papa is beroepsmilitair ;))...maar toen ik pas op Naar Buiten liep zag ik toch een grote kraam met allerlei legerspullen en dan al die jongetjes in outfits erbij en in de Kits stond pas ook nog een heel artikel over ventjes van 10 die een hele legerverzameling hebben...ik weet het niet :-k

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Haai » 25 aug 2010 19:36

Met soldatenspeelgoed houden wij ons hier nog niet zo bezig nu. Ik vraag me alleen af of je het wel kunt voorkomen, wij bouwden vroeger van lego ook wel bommenwerpers.

Zoonlief hier (ook 2,5) speelt ook veel met de houten garage. Verder met alle mogelijke auto's (als het maar wielen heeft is het goed) en het autokleed. Hij heeft ook een setje boerderij - en dierentuinbeestjes, die komen ook regelmatig voor de dag.
Duplo hebben we ook best veel, maar is toch wel minder in trek.
Oh ja, boekjes lezen is ook erg favoriet hier.

Dochter (net 1) speelt eigenlijk met alles en niks. Het liefst dingen waar ze wat in kan doen, dus de vormenstoof wordt intensief gebruikt. Verder speelt ze samen met grote broer graag met het drukke dag huis van Little People. (Je kunt zo leuk kiekeboe spelen bij de raampjes en deur :lol: )

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor ajl » 25 aug 2010 19:54

Met soldaten houden wij ons ook niet zo bezig.... en ik moet zeggen dat ik mij er ook niet zo druk over maak. Iedereen speelt wel eens soldaatje of riddertje :wink: .

Hugo speelt momenteel veel met duplo en auto's. Ik moet zeggen dat Cato ook steeds meer naar auto's grijpt, dus dat wordt waarschijnlijk geen poppenwagen ( tot groot verdriet van mn man die echt een poppenmeisje in gedachten had :lol: ) Hugo knutselt ook veel en puzzelt en leest ook graag. Tot nu toe vermaakt hij zich prima, speelt veel buiten met zijn auto's en een bak water en probeert uit alle macht de kikker te vangen die deze zomer in onze tuin woont.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 aug 2010 19:55

hier een meisje van 2,5 wat eindeloos speelt met duplo. WE hebben een giga doos kunnen overnemen voor een klein prijsje. Ze heeft nu beneden voornamelik stenen autóotjes, poppetjes waar ze eindeloos haar fantasie op loslaat.

Daarnaast is haar gewone fiets met zijwieltjes ook erg favo!


Ik ben ook niet gek van die namaaklego, tis een stuk kwetsbaarder dan de echte! Zou dan op mp krijken naar gewone lego! dat is denk ik straks ook leuk voor je oudste en een keer wat anders.

Gewone blokken oid? of een houten stal met dieren en trekkers? ik zeg maar wat? daar spelenz e bij me vriendin mee, maar dat hebben we hier niet, maar denk wel dat het hier in de smaak zou vallen.

buiten is het vaak zand, en de fiets dan!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor pannenkoek » 25 aug 2010 20:02

Tja, hier is ook de (echte) lego favoriet. Onze zoon van bijna 14 zit ook nog vaak bij de lego. Het is bijna tijd om de aardappelen te rooien, dus wordt er zo iets nagemaakt. Erg leuk. En papa helpt ff mee, die is 38 maar vind lego ook nog leuk :lol:
Met iedere verjaardag wat, of kijk eens op marktplaats voor een doos lego.

we hebben ook trekkers van Siku, meestal spelen ze met allebei.
De jongste dochter van 6,5 kleurt, knipt en plakt veel.

Buiten hier op de boerderij is genoeg te doen.
- Hut bouwen
- bij de geiten of schapen in de wei
- de jongens graag slootje springen oid
- boerderijtje spelen met trekkertjes en skelters.
- politie en boefje
- verstoppertje
- ....
Als je een gezin met jonge kinderen naast je hebt wonen is er altijd wel wat te doen.
We wonen hier met 2 gezinnen op de boerderij. Ze vervelen zich hier alleen als zij op vakantie zijn. ' mam, ik heb niks te doen....' Geen probleem, werk genoeg hierzo. :lol:

We hebben geen ervaring met die nep lego
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Bumba » 25 aug 2010 20:05

Hier ook de "gewone" lego en duplo. Een doosje nep-lego gekregen, maar dat heb ik maar weer uit de legokist gehaald en apart bewaard.

Ik ben als kind diertjes van Schleich gaan verzamelen en nu spelen zoon en dochter er mee! Ze zijn lekker stevig. In de winkel best wel prijzig, laatste keer dat ik wat kocht was in Bataviastad.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor gempa » 25 aug 2010 20:50

duplo en lego wordt hier veel mee gespeeld, we hebbem wat nep duplo, maar dat is beduidend slechter dan echt.
playmobiel is ook leuk.
verder zijn de meiden hier gek van mini mylittlepony,s en petshops, en topmodelboeken maar dat is allemaal voor het wat grotere kind, ze hebben hier bijna nooit met poppen gespeeld

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor TheKeimpe » 26 aug 2010 08:12

Zou dan op mp krijken naar gewone lego! dat is denk ik straks ook leuk voor je oudste en een keer wat anders.

Hij heeft al wel wat gewone lego waar hij zo nu en dan mee speelt, maar met duplo kan hij momenteel nog veel beter uit de voeten. Pas heb ik via mp wel voor €40,- meer dan 250 duplostenen gekocht, echt alleen bouwstenen, ongeveer de helft 2x4 en de helft 2x2. Dus dachten wij (oudste, middelste en hun vader) dat we nu echt een heel groot gebouw konden maken, maar helaas... we hadden nog te weinig stenen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2010 08:20

Hier is voor binnen duplo erg in trek. Boekjes lezen.
De middelste heeft voor zijn verjaardag ene houten keukentje gekregen en daar spelen ze nu ook veel mee.
Ze hebben beiden een grote trekker van bruder met grote kar erachter en daar word ook veel mee gespeeld.

de oudste word over een paar maanden 5 en die wil lego, dus dan krijgt ie daar wat van.

de jongste zit voornamelijk nog in de box en speelt ook met wat daar voor handen is, ik probeer wel minimaal 1 x in de 2 weken het speelgoed te wisselen.
buiten de box zet ik hem bij de duplo.

buiten is vooral de fiets bij de oudste en trekker bij de middelste in trek.
wij wonen heel erg rustig en achter ons huis een speetuintje dus dan zijn ze vaak daar te vinden.
de middelste heeft van opa en oma een waterbak met zijn verjaardag gekregen erg leuk.
voetballen vinden ze ook leuk

hier ook drie jongens, maar wat mij betreft, geen piraten en soldaten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Sophie77 » 26 aug 2010 09:08

Wij hebben ook bergen duplo en de bakken worden nog elke week uitgestort over de vloer, ook al zijn de jongens al 8, 8, 10 en 12. Verder spelen ze binnen ook erg veel met lego. Sluban vinden ze verschrikkelijk (gelukkig, want al die legerspullen vind ik ook maar niks, hoewel ze van gewone lego ook genoeg schiettuig maken). Ze worden erg gefrusteerd omdat de Sluban niet goed past, er ontbreken vaak stukjes en er klopt vaak iets niet (poppetjes hebben bijv. 2 linkerhanden). Op 't moment zijn ze bezig met het maken van allerlei landbouwwerktuigen, dat is echt superleuk. Op z'n tijd spelen ze met playmobiel, maar dat komt niet elke week tevoorschijn. Buiten spelen ze bij voorkeur met de spullen van papa (wat niet mag :mrgreen: ). Verder rijdt één zoon van acht nog graag op z'n traptractor, de andere van 8 fietst en skeelert veel. Zoonlief van 10 is vaak bezig met insecten vangen etc. en de oudste heeft een waveboard waar hij druk mee is. Ook de skatekart (http://www.skatekart.com/images/Skatekart_Back.jpg) is erg in trek. Daarmee gaan ze van de oprit af (we wonen aan een niet zo steile dijk) en dat vinden ze natuurlijk geweldig.
De jongste (8 maanden) speelt met alles wat ze te pakken kan krijgen, maar haar stapeltoren (met ringen) is op 't moment wel favoriet. Dochterlief van ruim 3 knutselt en leest graag. Ook vind ze 'het dopjesspel' (weet niet hoe het in het echt heet) leuk om te doen, en Hamertje Tik. Buiten schommelt ze, speelt in het speelhuisje of rijd op haar fiets, traptractor of stepje. Ze vermaakt zich supergoed in haar uppie :wink: .

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor lia » 26 aug 2010 10:42

Huh? Waar is mijn reactie van gisteravond gebleven??? Nou ja, ik zal wel wat verkeerd gedaan hebben...

Hier spelen de kinderen nog steeds veel met duplo (de jongste is bijna 6). Ze doen dit vooral omdat het lekker snel opschiet als ze bijvoorbeeld een schuur willen maken of een sleufsilo. Ze hebben nl. veel traktors en wagens/machines van Bruder. (dat is natuurlijk ook helemaaal hun belevingswereld, de boerderij).

Gewone lego vinden ze ook leuk. Voor hun verjaardagen hebben ze wel wat neplego gehad, maar ik vind het geen geweldig spul. Blijft slecht zitten, een auto is zo weer uit elkaar. Al moet ik zeggen dat de moderne echte lego ook niet meer de kwaliteit heeft als vroeger (of leek het vroeger beter? Zijn er meer mensen die dat idee hebben?)

Clicks en Magnetics vinden ze ook leuk om mee te spelen, al is de lego, duplo en Bruder wel favoriet.

Ook leuk bij garageverkopen en rommelmarkten te snuffelen naar dit spul, laatst had ik een bijna nieuwe kraanwagen van Bruder, voor een tientje!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor MissF » 26 aug 2010 11:42

Hier wil hij alleen samen met de duplo spelen, dus als hij even alleen moet spelen laat hij dat links liggen.
De vormenstoof die ik pas heb gekocht vindt hij heel leuk, maar ik moet er wel altijd bij zijn. Hij kan hem wel helemaal zelf, maar vindt het nu leuk om het de eerste keer in 1 keer goed te doen, en dan express fout, en dan hard te lachen en 'neejoh!' te roepen. En steeds het goede vakje te vermijden. Is ook leuk ;)
En boekjes lezen, het liefst de hele dag.
Daarnaast vindt hij ook zo'n houten rekje met soort 'spijkers' erin leuk, waar je dan op moet tikken met een hamertje, en dan draai je hem om en kun je daar weer tikken. maar die vind ik niet zo leuk, want hij mept nu overal met de hamer op, met als gevolg deuken in tafels en stoelen enzo ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Nina87 » 26 aug 2010 11:44

lia schreef:
Gewone lego vinden ze ook leuk. Voor hun verjaardagen hebben ze wel wat neplego gehad, maar ik vind het geen geweldig spul. Blijft slecht zitten, een auto is zo weer uit elkaar. Al moet ik zeggen dat de moderne echte lego ook niet meer de kwaliteit heeft als vroeger (of leek het vroeger beter? Zijn er meer mensen die dat idee hebben?)


Ik vind vooral dat de nieuwere lego minder leuk is om mee te spelen omdat het vaak maar op één manier in elkaar past. Dus van die auto's of vliegtuigen die uit een paar grote stukken bestaan en waar je dan verder niet zoveel mee kunt doen.

Ik heb zelf nog geen kinderen maar als ik dit zo schrijf kan ik haast niet wachten tot het zover is, kan ik ook weer met de lego spelen ;) Ik had / heb erg veel, ook een aantal dingen die nog van mijn vader zijn geweest en toch nog goed passen etc. Mijn broertje heeft toen hij klein was een enorme doos duplo gekregen van een nichtje van mijn oma en dat was ook nog super, ook al was het al meer dan 20 jaar oud. Ik had ook veel technisch lego, ook erg veel mee gespeeld. Dat is ook best wel leerzaam als kinderen eenmaal iets ouder zijn.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor pannenkoek » 26 aug 2010 12:44

vraag:
Gewone lego vinden ze ook leuk. Voor hun verjaardagen hebben ze wel wat neplego gehad, maar ik vind het geen geweldig spul. Blijft slecht zitten, een auto is zo weer uit elkaar. Al moet ik zeggen dat de moderne echte lego ook niet meer de kwaliteit heeft als vroeger (of leek het vroeger beter? Zijn er meer mensen die dat idee hebben?)

antw.
Nee hoor, dat merken wij niet.

Technic lego is van vroeger wel beter. Daar kon je mee bouwen en die had gaatjes aan de zijkant. De nieuwe van nu heeft alleen gaatjes aan de zijkant en kun je dus niet mee bouwen. Dat nieuwe is denk voor een wat oudere leeftijd omdat ze er niet uit komen hoe te gebruiken.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten