Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 16 aug 2010 11:46

Een rondje langs de Loosdrechtse plassen.

Afstand: 44,65 km
Tijd: 1:20:05
Gemiddelde snelheid: 33,46 km/u
Hoogste snelheid: 41,13 km/u
(Die gegevens komen van mijn fietscomputertje.)

Geen heel hoge topsnelheid behaald dus, zoals afgelopen zaterdag, maar dat was ook niet belangrijk.
De gemiddelde snelheid was voor het huis waar ik afstapte nog 33,52 km/u. Ik stapte achter dat huis af, en om het huis heen ga je natuurlijk niet hard. Dus laten we zeggen, een gemiddelde van 33,5 km/u.
De hoogste gemiddelde snelheid die ik onderweg heb zien staan is 34,98 km/u. (Dat was ongeveer hier. Ik ging daar rechtsaf de Herenweg op.) Pas in de stad Hilversum daalde het beneden de 34 km/u.
Dat is in ieder geval een stuk sneller dan afgelopen zaterdag, gelukkig. Geen last van al te zeer tegenwerkende wind deze keer.
Alleen is het natuurlijk nog niet zo snel als dat de renners van de Tour de France rijden. :(

Uiteraard doe ik dit soort dingen op de racefiets. Met mijn andere fiets haal ik geen gemiddelde snelheden boven de 30 km/u. Tenminste, tot nu toe niet. Het hoogst behaalde houd ik daarvoor op 29,3 km/u. Een vrij extreme waarde, gezien de gunstige omstandigheden van toen.

___________________________________________________________

En dan 's middags en 's avonds met de andere fiets nog 16,1 km in totaal aan tochtjes.
De afstand met de racefiets is vanaf het huis van mijn ouders, vanwege mijn huissleutels, die ik niet kwijtkon in mijn fietsbroekje (geen zakken). Dus dat is nog zo'n 3 km extra.
Dus dan kom ik in totaal uit op zo'n 63 km.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 17 aug 2010 17:16

Afstand: 34,78 km
Tijd: 1:08:51
Gemiddelde snelheid: 30,32 km/u
Hoogste snelheid: 41,88 km/u

Vandaag was mijn voornemen om een rondje vrij rustig aan te fietsen... voor zover dat echter mogelijk is op een racefiets. Want dat ding lijkt wel constant tegen me te zeggen: 'dat kan harder.' (Wel een goede eigenschap voor een racefiets!)
In ieder geval heb ik niet zo op een hoog gemiddelde gejaagd als gisteren. Maar dan geldt nog steeds, dat je met de wind mee best 37 km/u kan rijden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 18 aug 2010 11:58

Jo'tje schreef:@Henkie: fiets een keer naar Hilversum. Stuur je vrouwlief gewoon met de auto+fietsendrager, kun je samen weer terug :mrgreen:


Leuk...gaan we doen! 8)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor jaccootje85 » 18 aug 2010 18:14

Een stuk of 10 km in totaal... Vanmorgen naar mn werk, vanmiddag naar huis...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 19 aug 2010 13:13

Afstand: 67,61 km
Tijd: 2:06:01
Gemiddelde snelheid: 32,19 km/u
Maximale snelheid: 51,68 km/u

Dat was een rondje Soest-Amersfoort-Woudenberg-Scherpenzeel-Barneveld-Amersfoort-Soest.
Tot in Barneveld was de wind mee. Vlak voor Barneveld stond het gemiddelde op 34 km/u. Dat ging best wel lekker. Vanaf Woudenberg tot aan Barneveld, m.u.v. Scherpenzeel natuurlijk (bebouwde kom), kon ik lekker doorpezen met een snelheid die varieerde tussen de 35 en de 40 km/u. Vlak voordat ik bij Barneveld aankwam nog even een leuke climax, waarbij de snelheid even opliep tot 44 km/u. Kijk, dat gaat erop lijken! Net alsof ik dan goed warm gedraaid raak. Of zou het de wind zijn geweest die even optimaal mee was?
Door al die verkeerslichten en andere verkeerstoestanden kun je zulke snelheden eigenlijk nooit echt zo uitbuiten, dat het zich in een ècht hoog gemiddelde omzet. Je zou zeggen: met een wielrenwedstrijd, waar alles veel ongehinderder gaat (lijkt mij), zou dat hogere getallen op moeten leveren. En zo blijft het vergelijken met wat ze in de Tour de France rijden, appels met peren vergelijken.
Vanaf Barneveld tegenwind. Dan ga je natuurlijk een stuk langzamer. Het viel me mee dat ik de snelheid desondanks toch meestal op of boven de 30 km/u kon houden! Soms dook ik eronder. Maar heel vaak zat ik er toch boven.

Die maximale snelheid is eigenlijk altijd de snelheid bij een afdaling. In dit geval de berg bij de Stichtse Rotonde van Amersfoort, Laan 1914 om precies te zijn.

Het rijden voelde veel beter dan maandag. Maandag was echt zo'n dag om te wennen. Ik had er toen een flinke kluif aan om de hoge snelheden (toen nog zo'n 35-38 km/u bij wind mee) een beetje behoorlijk vol te houden. Dat ging nou duidelijk makkelijker.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor BJ » 19 aug 2010 15:04

Vandaag een kleine 60 km gedaan op de racefiets. Gemiddeld 27.6
Gisteren een deel van de route gedaan, toen was het 40 km, maar op de ATB. Met dikke banden en noppen (ik moet deze banden eerst afrijden voor ik weer semi slicks van mezelf mag kopen ;-) ) Maar toen had ik een gemiddelde van 24,6. Met andere woorden op de race slechts 3 km/uur sneller.
En dat is eigenlijk altijd zo :( Het lijkt wel of ik gewoon niet echt vooruit kom op de racefiets. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

De afgelopen week overigens ook nog een paar tochtjes van de omgeving Beekbergen naar de Posbank gemaakt :) Voor het eerst eens dat soort heuveltjes genomen i.p.v. het vlakke dus. Dit op de ATB. 4 dagen gemiddeld elke dag 55 km. En snelheid incl. de klimmen op de ATB lag rond de 23 km/uur.
De Posbank was toch wel even lastig, die piek van 8.7%. Wat dat betreft kon ik veel beter uit de voeten op de Zijpenberg-zuid.
Een groot nadeel van de Veluwe vind ik wel de grote hoeveelheden bomen. Ik heb toch liever vrij uitzicht over de landerijen denk ik. ;-)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 21 aug 2010 08:15

Gisteren 64 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 28 aug 2010 16:20

96 km. door het Rijk van Nijmegen.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor *Annette* » 31 aug 2010 19:35

16 km
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 31 aug 2010 20:11

Vandaag was het eindelijk weer eens mooi weer. 60 km gefietst.
Jaarstand 1455 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pannenkoek » 31 aug 2010 20:18

0,0 =D>
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 01 sep 2010 20:12

Slechts 40 minuten dankzij een kapotte buiten- en binnenband.

Ruim 3600 km. nu dit jaar.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 03 sep 2010 18:28

Na alle drukte van na de vakantie is het er vandaag eindelijk weer eens van gekomen om wat te fietsen. Lekker ontspannen, rustig aan.
Niet dat ik niks meer te doen heb...

42,3 km.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 03 sep 2010 18:30

BJ schreef:Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Nee, geen idee, helaas.
Fysieke aanleg misschien, die per persoon sterk kan verschillen?

(Ik dacht: laat ik maar eens antwoorden. Staat ook niet zo sociaal, als je niks terughoort.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 03 sep 2010 20:02

henkie schreef:Slechts 40 minuten dankzij een kapotte buiten- en binnenband.
Misschien is het besmettelijk: ik had hetzelfde, alleen dan na 40 km fietsen (en gelukkig dicht bij huis). ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten