Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2010 18:42

Annet76 schreef:Sorry hoor MOrtlach, maar dat is mij de discussie niet eens waard.
Dit neem ik geenszins serieus.

Ok, jij misschien niet. Ik wel, want ik wil er toch niet aan denken dat het echt waar is, en dat ik zo'n jongen in al zijn verwarring wegstuur.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 14 apr 2010 18:44

Mortlach schreef:
Annet76 schreef:Sorry hoor MOrtlach, maar dat is mij de discussie niet eens waard.

Ok, jij misschien niet. Ik wel, want ik wil er toch niet aan denken dat het echt waar is, en dat ik zo'n jongen in al zijn verwarring wegstuur.

Kom zeg....15 jaar....

Doe eens ff gewoon wil je!

Progton
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Progton » 28 apr 2010 11:09

Mortlach mooi uitgelegd, ik vind het ronuidt egoistisch als je homo's uitsluit.
En dat komt allemaal door verkeerde intepretaties van een bijbelgedeelte, die als waarschuwing er staat en echt niet als gebod ofzo. Tempelhoererij etc, mensen die niet met liefde bezig zijn maar met lusten. En dat ging over prostitutie, homo's, overspel etc. Een waarschuwing vanuit Gods hand.

Kom op zeg, wat is er loos met homo's die gelovig zijn, zij hebben Jezus aan genomen als verlosser, en wij als mensen beslissen wel even dat dat niet kan. Sorry hoor dat kan er bij mij niet in
Jezus zal oordelen over de levenden en de doden.
En laat alle kinderen tot mij komen, en ja wij zijn ook kinderen. En er zullen vast nog wel wat meer bjibelgedeelten zijn die dit ondersteunen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2010 11:25

Annet76 schreef:
Mortlach schreef:Even een stukje uit een gesloten topic in het Open Forum geknipt en geplakt, omdat ik het idee heb dat hier wel even over doorgepraat mag worden:

Templel0ve schreef:Maar ik heb eens iets horen vallen dat het besmettelijk is om homo vrienden te hebben, ik bedoel dat te dicht en te veel tijd met hun doorbrengt en dat je het dan ook krijgt? Ook denkt de kerk enzo dat het genetisch bepaald is. Ik moet al heel de week mezelf beheersen om niet over de mogelijkheid te denken dat ik ook homo ben/kan zijn. Wat moet ik doen als het blijkt dat ik homo ben? Als god me niet graag ziet en ik zowieso naar de hel ga, wat weerhoud me dan om 20 mensen te vermoorden in een supermarkt?

Beste Templel0ve,

Waar te beginnen... Ok, hier dan maar: homoseksualiteit is niet besmettelijk, ook niet als je veel tijd met hen doorbrengt en dichtbij hen bent. Echt niet. Wat wel een gevolg kan zijn is dat je leert inzien dat ook homoseksuelen maar hele normale mensen zijn, met hun goede en minder goede eigenschappen, die hun weg proberen te zoeken in het leven en in hun relatie met God.

De wetenschap weet nog niet of het genetisch bepaald is of iemand homoseksueel wordt. Het enige wat daar tot nu toe over bekend is, is dat een homoseksueel statistisch gezien een grotere kans heeft ook een homoseksuele oom te hebben, maar dat is allemaal nog heel erg vaag. We weten het simpelweg niet.

Ik kan me voorstellen dat je erover nadenkt wat er zou gebeuren als je toch homoseksueel zou zijn. Maar weet dat God ook homoseksuelen graag ziet, en dat je niet om die reden direct naar de hel gestuurd wordt.

Wat je ervan weerhoudt om dan 20 mensen te vermoorden? Ik hoop dat je zelf het antwoord op die vraag wel weet. Als je dat zou doen zou je zo ontzettend veel onnodig leed de wereld in brengen. Het grootste gebod is niet alleen Heb God lief met heel je hart maar ook en heb je naaste lief als jezelf. Je ziet hopelijk wel in dat je niet je naasten kan liefhebben als je ze zonder reden vermoordt, enkel en alleen omdat je denkt dat jij naar de hel gaat.

Nogmaals, dat is niet zo. Er staat nergens in de Bijbel dat homoseksuelen per definitie naar de hel gaan, en ook niet dat God minder geeft om homoseksuelen dan om heteroseksuelen.

Sorry hoor MOrtlach, maar dat is mij de discussie niet eens waard.

Jammer, want dat zou de moeite waard zijn.

Het is erg om te lezen dat iemand denkt dat homofilie besmettelijk is. Je bent het of niet en kan het niet krijgen van andere mensen die homo zijn.
Het is pijnlijk om te lezen dat alle homo's bij voorbaad naar de hel verwezen worden. Bedenk wel dat wij allen zullen geoordeeld worden naar de maatstaven, waarmee wij anderen veroordeeld hebben.

Wij zijn schepsels van God en Hij heeft ons goed gemaakt. Gemaakt zoals Hij ons bedacht heeft en wij tot eer van Hem kunnen leven. Dat betekend niet dat iedereen mooi en gezond is, maar wel dat ik geloof dat God met iedereen een doel heeft. Zo ook de mensen die homo of lesbie zijn. God rekent ons niet af op wie we zijn, maar wel op wat we doen. Daarom is het des te erger om te lezen dat mensen om de persoon die ze zijn al verworpen worden in de hel. Dat zou betekenen dat God een foutje heeft gemaakt bij het formeren van de mens in de moederschoot (zoals dat in de Bijbel staat). Deze persoon zou zich bij voorbaad al niet kunnen bekeren tot God. Daar geloof ik niets van, aangezien God iedereen (!!) oproept zich tot Hem te bekeren en Hij sluit op voorhand niemand uit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2010 11:40

Nou ja, de vraagsteller lijkt te zijn verdwenen, dus misschien was het ook maar een grap. Heeft er iemand even lekker kunnen lachen om de goedgelovigheid van anderen, en dat is prima.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 apr 2010 18:56

Och, zeker als het om een forum en niet om je portemonnee gaat, kun je beter 20 keer te vriendelijk zijn dan één keer te onvriendelijk.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2010 20:20

precies.

Nou moet ik nog leren dezelfde houding aan te nemen als het wél om de portemonnee gaat. In de evangeliën is Jezus daar toch ook duidelijk over.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 apr 2010 20:40

Er staat dat als je twee dingen hebt, je er één moet geven aan iemand die niets heeft, niet aan iemand die al wat heeft...

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 10 mei 2010 21:24

Homohuwelijk stap dichterbij in Argentinië (bron: Trouw)

(Novum/AP) - Een legaal homohuwelijk is in Argentinië een stap dichterbij gekomen. Het huis van afgevaardigden keurde woensdag een echtverbintenis tussen mensen van hetzelfde geslacht met een ruime meerderheid goed. Het wetsvoorstel gaat nu naar de senaat. De Argentijnse presidente Cristina Fernández heeft beloofd geen gebruik van haar vetorecht te maken als zij de wet ter ondertekening krijgt voorgelegd.

Homorechtenactivist Esteban Paulon sprak van een 'historische' gebeurtenis. Het was de eerste keer dat een wetsvoorstel voor het homohuwelijk door de volksvertegenwoordiging van een Latijns-Amerikaans land werd behandeld.

Vijf homoseksuele en lesbische koppels zijn al door Argentijnse rechters in de echt verbonden. Deze rechters zijn van oordeel dat mensen simpelweg krachtens de Argentijnse grondwet de vrijheid hebben om te bepalen met wie ze willen trouwen. Andere rechters hebben enkele van deze huwelijken nietig verklaard, met het argument dat ze in strijd zijn met de huidige wetgeving.

Ik ben benieuwd wanneer andere landen het homohuwelijk gaan legaliseren. In de VS blijft het helaas in veel gebieden verboden.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mei 2010 16:45

Marie Popelin schreef:Ik ben benieuwd wanneer andere landen het homohuwelijk gaan legaliseren. In de VS blijft het helaas in veel gebieden verboden.

Wat is daar zo helaas aan?
Hoe kun je nou christelijk zijn, èn voorstander van het homohuwelijk?! Nota bene, een omkering van iets, wat God ooit heeft ingesteld! Я не понимаю. :? ::((
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mei 2010 16:53

Prof. Hoek meent dat een man wel mag kijken naar een knappe vrouw, maar niet met verkeerde (seksuele) gevoelens. Zo mag ook een homo naar andere mannen kijken als vorm van zelfacceptatie. Ds. Terlouw was dat laatste wel met hem eens, maar bleef bij zijn standpunt over het gevaar van de verleiding. Quist: „Als ik een man zie die ik mooi vind, moet ik soms mijn hoofd omdraaien.”

(Bron: RD)

Kijken naar een andere man... Het hangt er voor mij vanaf hoe er dan gekeken wordt.

Je kunt ook op een heel gewone manier zien dat iemand er mooi uitziet, zonder dat dat met seksuele aantrekkingskracht te maken heeft. Dat lijkt misschien ondenkbaar in onze verseksualiseerde cultuur, waar alles in no time seksueel geduid wordt, maar het is echt zo. Dan constateer je gewoon heel nuchter dat iemand er mooi uitziet, net zoals je kunt constateren dat een bepaalde auto er mooi uitziet. In die nuchtere betekenis heb ik er niet zo'n moeite mee.
Maar een vent die naar mij zit te kijken, vanuit een gevoel van aantrekking, zodat het haast flirten gaat worden... nee, alsjeblieft niet zeg! Dat is gewoon onfatsoenlijk.

Dat laatste in dat citaat is voor mij overigens een beetje onduidelijk. Zijn hoofd omdraaien? Hoe precies? Omdat die man anders agressief zou worden? Of omdat hij zelf anders verlangens krijgt die hem te veel worden o.i.d.?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 12 mei 2010 17:10

Boekenlezer schreef:
Prof. Hoek meent dat een man wel mag kijken naar een knappe vrouw, maar niet met verkeerde (seksuele) gevoelens. Zo mag ook een homo naar andere mannen kijken als vorm van zelfacceptatie. Ds. Terlouw was dat laatste wel met hem eens, maar bleef bij zijn standpunt over het gevaar van de verleiding. Quist: „Als ik een man zie die ik mooi vind, moet ik soms mijn hoofd omdraaien.”

(Bron: RD)

Kijken naar een andere man... Het hangt er voor mij vanaf hoe er dan gekeken wordt.

Je kunt ook op een heel gewone manier zien dat iemand er mooi uitziet, zonder dat dat met seksuele aantrekkingskracht te maken heeft. Dat lijkt misschien ondenkbaar in onze verseksualiseerde cultuur, waar alles in no time seksueel geduid wordt, maar het is echt zo. Dan constateer je gewoon heel nuchter dat iemand er mooi uitziet, net zoals je kunt constateren dat een bepaalde auto er mooi uitziet. In die nuchtere betekenis heb ik er niet zo'n moeite mee.
Maar een vent die naar mij zit te kijken, vanuit een gevoel van aantrekking, zodat het haast flirten gaat worden... nee, alsjeblieft niet zeg! Dat is gewoon onfatsoenlijk.

En als een vrouw dat doet?

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 12 mei 2010 17:19

Boekenlezer schreef:Dat laatste in dat citaat is voor mij overigens een beetje onduidelijk. Zijn hoofd omdraaien? Hoe precies? Omdat die man anders agressief zou worden? Of omdat hij zelf anders verlangens krijgt die hem te veel worden o.i.d.?

Dat staat er idd niet zo duidelijk. Ik lees dat als je hoofd omdraaien uit interesse, nog eens willen kijken.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mei 2010 17:28

Airke schreef:En als een vrouw dat doet?

Daar heb ik duidelijk minder moeite mee. Dat is vrij normaal gedrag.
Daarmee denk ik dan niet aan een getrouwde vrouw, die eens lekker een scheve schaats wil gaan rijden, maar aan een meisje zonder relatie.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mei 2010 17:34

Nina87 schreef:
Boekenlezer schreef:Dat laatste in dat citaat is voor mij overigens een beetje onduidelijk. Zijn hoofd omdraaien? Hoe precies? Omdat die man anders agressief zou worden? Of omdat hij zelf anders verlangens krijgt die hem te veel worden o.i.d.?

Dat staat er idd niet zo duidelijk. Ik lees dat als je hoofd omdraaien uit interesse, nog eens willen kijken.

Oké. Dat zou dan aardig overeenkomen met de laatste optie, die ik noemde.

Terug naar “Archief”