schaatsen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

schaatsen!

Berichtdoor aurora » 27 dec 2008 19:57

Het vriest! Schaatskriebels komen boven... En hopelijk gaat het dit jaar echt lukken.
Nu is alleen het probleem: waar vind ik een ijsbaan? Ik heb me suf gegoogled naar een ijsbaan in de buurt van Apeldoorn, maar ik kan niets vinden. (de kunstijsbaan op het plein midden in de stad telt niet...). Het dichtste bij wat ik kan vinden is in Arnhem, maar dat is toch echt een beetje te ver weg. Heeft iemand ideeën? Of weet iemand waar je tegen dinsdag op natuurijs kan schaatsen in de buurt van Apeldoorn?
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 dec 2008 20:26

elke woonplaats heeft toch wel een ijsbaan :-k

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 27 dec 2008 20:32

Deventer is het dichtstbij vanaf Apeldoorn.
Deventer - Colmschate heeft een goede ijsbaan en tegelijk daarnaast een goed, relaxed zwembad.
Daar gaan wij in ieder geval altijd schaatsen(/zwemmen) vanuit Apeldoorn.

http://www.scheg.nl/

En het kanaal is goed te doen, maar dan moet het toch wel flink gevroren hebben.
Of Marialust daar kan je al vrij snel schaatsen.
Of gewoon op de vijvers. Vroeger liepen alle wijken uit naar de dichtsbijzijnde vijver. Kan chocomelk mee, je slee mee en huppa met je kont op de kant en je schaatsen onder....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 27 dec 2008 20:40

Klopt dat Deventer een goede ijsbaan heeft... Maar het is nu juist zo cool om op natuurijs te schaatsen nu het kan... Marialust is misschien wel een optie.
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 27 dec 2008 22:58

Ik weet vanuit het verleden dat Radio Noord (de regionale zender in Groningen) op de website (en op de radio) een overzicht van ijsbanen gaf die open gingen. Op de radio uiteraard met even een mooi wintersmuziekje erbij. Wellicht doet een regionale omroep in de omgeving van Apeldoorn dat ook.

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 28 dec 2008 18:48

Schaatsen op de vijver achter ons huis heeft ook zo z'n charmes. :D
Hier ook al schaatskriebels :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 28 dec 2008 21:15

Staphorst heeft 2 ijsbanen, eentje door de omwoners in orde gemaakt, en een ijsbaan van de ijsvereniging.
Dan is bij het staatsbos nog echt natuurijs, een meer dat bevroren is.
Maar die is niet overal even betrouwbaar.
Leef je droom.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: schaatsen!

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2008 21:50

aurora schreef:Het vriest! Schaatskriebels komen boven... En hopelijk gaat het dit jaar echt lukken.
Nu is alleen het probleem: waar vind ik een ijsbaan? Ik heb me suf gegoogled naar een ijsbaan in de buurt van Apeldoorn, maar ik kan niets vinden. (de kunstijsbaan op het plein midden in de stad telt niet...). Het dichtste bij wat ik kan vinden is in Arnhem, maar dat is toch echt een beetje te ver weg. Heeft iemand ideeën? Of weet iemand waar je tegen dinsdag op natuurijs kan schaatsen in de buurt van Apeldoorn?


Dinsdag kan je denk ik op de meeste niet te brede sloten wel schaatsen dus dan is er denk ik genoeg in de buurt toch?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 28 dec 2008 21:54

Woon in de alblasserwaard, mogelijkheden te over!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 28 dec 2008 23:16

pol schreef:Woon in de alblasserwaard, mogelijkheden te over!

\
Tjonge, daarben ik echt jaloers op :D Woonde ik er nog maar ;) Dat schaatsen was wel geweldig!

Vorig jaar hebben wij trouwens op een ondergelopen weiland ook geschaatst (dat weiland was niet bewust ondergelopen, maar door regenval). Ik vind schaatsen heerlijk, en hoop echt dat het nog veel kan deze winter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2008 23:35

als het nog even hard doorvriest kan je in de Blauwe Kamer schaatsen, das ook mooi :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 07:29

MissF schreef:
pol schreef:Woon in de alblasserwaard, mogelijkheden te over!

\
Tjonge, daarben ik echt jaloers op :D Woonde ik er nog maar ;) Dat schaatsen was wel geweldig!

Vorig jaar hebben wij trouwens op een ondergelopen weiland ook geschaatst (dat weiland was niet bewust ondergelopen, maar door regenval). Ik vind schaatsen heerlijk, en hoop echt dat het nog veel kan deze winter.


Maar kan jij nu nog schaatsen? Anders kom maar gerust hoor! De Giessen lag gisteren nog open trouwens, hopelijk komt die nog dicht dat z ou het mooiste zijn.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2008 13:19

hier is de ijsbaan open... helaas.. heb ik weer, ben ziek :( vorig jaar kon ik ook al niet schaatsen.. was toen zwanger wilde niet het risico lopen dat het mis zou gaan met een maandje of acht, doordat ik een giga schuiver zou gaan maken :oops: . Ik tref het telkens niet :(

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 29 dec 2008 13:36

Nee, met deze dikke buik ga ik ook niet schaatsen, maar als het kindje nou snel komt, en het ijs blijft lang... ;)
Ik heb nog nooit op de Blaauwe Kamer geschaatst. In de 7 jaar dat ik hier woon heeft die volgens mij nog nooit echt schaats dicht gelegen. Maar daar is het wel erg mooi :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 29 dec 2008 14:19

Bij de blauwe kamer heb je idd een diep water, wat heel lang duurt voor het dicht is. Maar ook wel ondiep water wat snel dicht is en de uiterwaarden enzo. Toen ik nog in Wageningen woonde kon daar altijd heel snel geschaatst worden!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten