SimonT schreef:Op het moment dat een docent voor de klas staat, is hij/zij een stukje verantwoordelijk voor de opvoeding van het kind, en als zo'n blaag dan denkt het zover door te kunnen drijven dat een docent zich genoodzaakt ziet een tik uit te delen (let op! ik bedoel dus niet dat zoals vroeger een leraar te pas en te onpas met zijn/haar handjes moet wapperen) dan moet dat kunnen en als de ouders dat niet fijn finden goed, maar hoe trekken zij aan de noodrem? Als je de een aan zn arm moet grijpen nummer 2 bij zn kin en weer een ander in zn nek knijpen dan kan je wel een lijst op gaan hangen gewoon 1 lijn trekken en bij een forse overtreding een forse straf uitdelen, veel opvoeders gaan wat mij betreft veel te zacht met hun kroost om, sommigen kunnen dat omdat de kinderen zo makkelijk zijn...
Zachte heelmeesters maken stinkede wonden!
Ben wel benieuwd of jij wel eens 1 van je leerlingen geslagen hebt. Zelf werk ik met ernstig (meervoudig) gehandicapten, af en toe krijg ik ook wel eens n mep. Soms ben ik dan ook wel eens geneigd om terug te slaan, maar ik mag NIET slaan. Dus doe ik het ook niet, ik zeg wel eens als je mij nog 1 keer slaat, dan sla ik terug. Meestal is het dan ook gewoon klaar. Maar ik zou nooit slaan! Pak wel eens iemand zijn arm vast, en nee niet knijpen. En dan spreek ik eventjes een hartig woordje toe. Magoed dat was meer ff n voorbeeldje over slaan, maar het niet mogen. Denk dat het ook zo in het onderwijs is, vind het gewoon niet kunnen als een leerkracht kinderen slaat. We leven niet tig jaren geleden, waar geslagen werd met de liniaal o.i.d.
Had ik het van de week nog over met n cliënt, ging ook over slaan
.
Als je zelf je eigen kinderen slaat moet jezelf weten, maar een ander zou mijn kids nooit mogen slaan! Vind slaan ook een teken van onmacht, mijn ouders zeggen vaak, soms helpt niet anders. Dan denk ik wel ns, dan heb je het verkeerd aangeleerd. Als jij vanaf begin af aan, anders had gehandeld, praten etc. Dan was het waarschijnlijk anders geweest. Maargoed wie ben ik
.......
Wat de toekomst brengen moge........