Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 24 jul 2006 22:03

kZal ook es wat posten 8)
Vandaag weer gereden. gelukkig was het niet zo warm als afgelopen zaterdag.. sjonge wat zweten. Maar t ging allemaal wel goed.
Ik les nu op een lichte motor, maar moest maar es nadenken of ik op een zware wilde afrijden. Hmm hoefde ik niet lang over na te denken (+alle reacties van thuis: túúrlijk, moet je doen!) Ga dus verder lessen op zware motor. Ben zeeeer benieuwd. 't Gaat tot nog toe erg fijn! Nog wel met bijzondere verrichtingen bezig, maar zijn niet zo erg als ik gedacht had.
Zal binnenkort ook mn theorieboek maar es induiken.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

André

Berichtdoor André » 24 jul 2006 23:37

nonno schreef:kZal ook es wat posten 8)
Vandaag weer gereden. gelukkig was het niet zo warm als afgelopen zaterdag.. sjonge wat zweten. Maar t ging allemaal wel goed.
Ik les nu op een lichte motor, maar moest maar es nadenken of ik op een zware wilde afrijden. Hmm hoefde ik niet lang over na te denken (+alle reacties van thuis: túúrlijk, moet je doen!) Ga dus verder lessen op zware motor. Ben zeeeer benieuwd. 't Gaat tot nog toe erg fijn! Nog wel met bijzondere verrichtingen bezig, maar zijn niet zo erg als ik gedacht had.
Zal binnenkort ook mn theorieboek maar es induiken.
Hoe 'zwaar' is de motor waar je nu verder mee gaat (af)rijden?
Hoeveel lessen heb je gereden nu?
Wel humor btw dat 8-je draaien op een paar vierkante meter, maar met een beetje geduld lukt het ook nog.
Vind je het nog steeds coowl, enzo?
Theorie is toch een kwestie van de juiste knopje indrukken, heb je vast geen boek voor nodig ;/

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 25 jul 2006 09:05

jullie zittenmet deze warmte toch niet voor je plezier meer op de motor?
bij temperaturen boven de 25'C laat ik hem namelijk staan, anders loopt er gewoon een staaltje zweet uit me broek.

Ik heb gisteren mijn sleutel/reservefiets (nou ja zit ook gewoon in de verzerkering enzo) eens bij me zusje uit haar tuin weggehaald, ze ging verhuizen, dus moest ik hem zelf weer stallen in mijn nu nog rommelige en nog lang niet klare truin, maar goed de suzuki had daar de winter lang iig stil gestaan, niks doen, en wat schetse mijn verbazing?

de accu had genoeg vermogen om hem te starten, ik vergat alleen uit enthousiasme de chook zodat ik hem bijna leeg starte, toen heb ik hem even naar me auto geduwd, en met startkabels de starter maar wat extra vermogen gegeven, en bedacht me opeens dat ik de chook nog open moest zetten, en direct daarop sloeg ie aan! :D lekker knallen met de uitlaatpijpen natuurlijk de eerste meters.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 25 jul 2006 11:35

Ik ga ook niet voor mn plezier in deze hitte op de motor, maar zou wel graag mn papiertje willen hebben, en tjo, wat is nu een uurtje in de week;)
@andre, ik les nu op een 250cc, en ze hebben verder aan 'zwaardere' motors een 400 en 500.
Ik heb nu 6 lessen gehad, en vind het echt super!!!! Maar moet nu eerst een tijdje wachten . vakantietijd :(

André

Berichtdoor André » 25 jul 2006 11:43

spacy schreef:anders loopt er gewoon een staaltje zweet uit me broek.
Ik weet niet precies waar het uitloopt, maarruh, nee geen motorjack aan nu: help!!

André

Berichtdoor André » 25 jul 2006 11:47

nonno schreef:Ik ga ook niet voor mn plezier in deze hitte op de motor, maar zou wel graag mn papiertje willen hebben, en tjo, wat is nu een uurtje in de week;)
@andre, ik les nu op een 250cc, en ze hebben verder aan 'zwaardere' motors een 400 en 500.
Ik heb nu 6 lessen gehad, en vind het echt super!!!! Maar moet nu eerst een tijdje wachten . vakantietijd :(
Oké, een 400 of 500 is ook wat makkelijker op de 120km/u te krijgen op de invoegstrook. :P
Heb je ook zo'n oordopje in zonder dat je terug kunt praten? :-oo

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 26 jul 2006 10:26

André schreef:Heb je ook zo'n oordopje in zonder dat je terug kunt praten? :-oo

Neen het, 1 keer gehad geloof ik. Ervaring??!
Gister op het erf rondje gereden op de motor van mn vriend, een Suzuki GSXR 600 *dacht ik, kheb geen afbeelding, en geen zin in zoeken *.
Vet gaaf 8) !!

André

Berichtdoor André » 26 jul 2006 12:39

nonno schreef:
André schreef:Heb je ook zo'n oordopje in zonder dat je terug kunt praten? :-oo

Neen het, 1 keer gehad geloof ik. Ervaring??!
Yup,gewoon je schouders ophalen of nee of ja schudden als die wat heeft te zeuren;/
k Heb 8 lessen gehad, eens kijken of jij dat ook kunt. :)
Gister op het erf rondje gereden op de motor van mn vriend, een Suzuki GSXR 600 *dacht ik, kheb geen afbeelding, en geen zin in zoeken *.
Vet gaaf 8) !!
Zo'n motor heeft toch meer ruimte nodig dan een erf. :mrgreen:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 aug 2006 22:07

Motorrijden, het is erg leuk, maar niet gratis. Zeker niet als je veel rijdt.
'k Heb net een onderhoudsbeurt achter de kiezen. De banden, de ketting en de tandwielen zijn vervangen. Mijn motor voelt weer als nieuw. Maar het kostte wel flink wat! :( Een collega van mij zei gisteren al toen ik vertelde wat er allemaal vervangen moest worden: "Het spaarvarken kan weer geslacht worden." Gelukkig hoeft er niet bij iedere beurt zoveel vervangen te worden. Stel je voor zeg, om de 6000 kilometer zo'n rekening! Dan zou motorrijden toch wel erg duur worden!

Afgelopen week reed ik nog weg bij het postkantoor. Toen staken er net twee mensen over, waarvan één op een fiets. Ik zat net achter ze. Dan moet je even langzaam rijden. Ik gaf een beetje veel gas, waardoor de motor nogal een grauw gaf. Daar schrokken ze wat van, en je zag ze schrikken. c|:) Dat is toch iets wat je vrij snel hebt met zo'n sportmotor. Het andere uiterste is te weinig gas geven zodat de motor afslaat, en dat is voor mijzelf stukken irritanter. Wil je dat niet, en tegelijkertijd ook geen mensen aan het schrikken maken, dan moet je wel haarfijn kunnen doseren.
Zo'n loei net voordat je de koppeling op laat komen klinkt vrij gewelddadig, zeker bij zo'n sportmotor, maar er gebeurt dan nog niks. Zodra de koppeling aangrijpt gaat het toerental gelijk een heel stuk naar beneden.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 12 aug 2006 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 aug 2006 22:22

nonno schreef:Ga dus verder lessen op zware motor.

De motoren waar ik op gelest heb, zijn de Honda CB500, een Honda met een V2, een Hawk of zo, en ik heb toen ook een keertje op een Suzuki GS500E gereden. 'Zware' motoren dus.
Tijdens de onderhoudsbeurt van mijn motor heb ik ook even een Suzuki GS500 meegehad. Die had een wat ander stuur dan de les-GS500E, een stuk hoger.
Ik weet dat nog wel, toen ik voor het eerst op die Suzuki reed. Toen vond ik het best een vrij snel ding. Ik kan merken dat ik nu heel andere maatstaven gewend ben, want nu vond ik 'm bepaald niet indrukwekkend. Mijn motor levert ongeveer het dubbele vermogen van die Suzuki, dus dat scheelt flink.

nonno schreef:Gister op het erf rondje gereden op de motor van mn vriend, een Suzuki GSXR 600 *dacht ik, kheb geen afbeelding, en geen zin in zoeken *.
Vet gaaf 8) !!

De Suzuki GSX-R600, daar noem je inderdaad wat leuks!
Is een beetje vergelijkbaar met mijn motor: ook 4 cilinders en 600cc. Alleen is die Suzuki denk ik een tikkie heftiger, ook een beetje afhankelijk van welk bouwjaar het is. Ik som ze even op, mag jij kiezen welke er het meest op lijkt :D :

Afbeelding
Model 2006 (Op deze website staan trouwens mooiere plaatjes.)

Afbeelding
Model 2004

Afbeelding
Model 2001

Afbeelding
Model 1996

Op deze website staat zelfs een mooi filmpje.

Dit lijkt me trouwens niet zo verstandig. Bovendien nogal asociaal naar de passagier:

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 okt 2006 23:08

Dat was weer eens een rit op de motor, na een weekje even niet gereden te hebben. Toch wel apart. Het is toch wel een erg snel ding. Net alsof je eigenlijk met veel te veel vermogen rijd, en je heel ingehouden met het gas om moet gaan, zo voelt dat dan. (Terwijl ik onderhand toch al 10.000 km ervaring met mijn motor heb.)
Overigens heb ik niet echt te hard gereden. Het was voor mijn gevoel wel een snelle rit, maar dat zit meer in de acceleraties. Maar te hard gaan, zoals 140 rijden waar je 80 mag om eens wat heftigs te noemen, nee, dat heb ik niet gedaan, want dat leek me wat te link in het donker.

'k Stond nog voor een verkeerslicht te wachten, je weet wel, zo'n vervelend ding die heel vaak ongewenst op rood staat en je voorsprong in het water gooit zodra je ergens moet afslaan. Naast mij stond een Audi Q7, zo'n associale dikke SUV. Nou maakte ik me geen zorgen of daar nou een rustige of een onstuimige vent in zat. Met je motor ben je ze toch wel te snel af. Maar deze keer ging het wat oneerlijker. Er draaide een vrachtwagen de weg op. Eerst reed die nog wat links, maar je kan van te voren raden dat die de rechter baan gaat kiezen. Toen die vrachtwagen net de weg op gedraaid was, ging ineens mijn licht op groen. Probleem: een chronisch tekort aan ruimte voor mij, om mijn acceleratievermogen te kunnen benutten. Het bleek dat die Audi-suvvert wel van snelheid hield. Precies dat die vrachtwagen naar de rechterbaan beweegt, floept 'ie er langs, terwijl ik even moest achterblijven, om er dan ook links langs te kunnen. Dat hadden we niet afgesproken!
In het stukje erna veel auto's die de boel opstopten. Ik was daar natuurlijk weer wat in het voordeel. Besluit ik de afslag rechtsaf te nemen, wat overigens een verstandig besluit bleek. Floept die Audi-suvvert er langs bij de strook van rechtdoor, gewoon door het rode licht! (Hij ging ook rechtdoor.) Wat een aso! :?
Sta je daar dus met je goeie gedrag, voor het rode licht te wachten. Want ja, ik houd me wel zo veel mogelijk aan de regels. Ik heb geen behoefte aan ongelukken.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 28 okt 2006 15:35

Boekenlezer schreef:Dit lijkt me trouwens niet zo verstandig. Bovendien nogal asociaal naar de passagier:

Afbeelding
Nee, hoeveel filmpjes staan er niet op internet waarbij ze er afduikelen? :?
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 31 okt 2006 18:51

Dit lijkt me trouwens niet zo verstandig. Bovendien nogal asociaal naar de passagier
*plaatje*

Hmm zo als passagier op een motor gaan zitten is al niet verstandig (qua kleding dan he;)

En Valentino Rossi werd gewoon tweede van het weekend :(

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 dec 2006 21:25

'k Heb mijn motor net weggebracht naar een overdekte stalplaats. Lijkt mij een stuk veiliger met de jaarwisseling op komst. Vooral met het oog op het vuurwerk.
Toen het vorige week wel eens wat glad was, en er gepekeld was, had ik al zoiets van: nou had ik mijn motor gestald moeten hebben!

'k Heb al ruim twee weken niet meer op mijn motor gereden. En deze rit was alleen om hem even weg te brengen. (Waarbij mij gelijk weer helemaal het gevoel bekroop van: ik heb wel weer zin in een lekkere en heftige rit!) Volgend jaar bij goed weer wil ik hem weer tevoorschijn halen. Ik ga hem wel missen. :cry:

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 27 dec 2006 21:29

die van mij is denk totall loss ....

jammer hoor hed em net 3 maanden!
Afbeelding

Terug naar “Algemene Zaken”