Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Andréa B.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2006 16:46

Berichtdoor Andréa B. » 19 sep 2006 14:54

Rupsje nooitgenoeg schreef:Ik vraag me af hoe gezond dit is. Waar blijft je boter, de melproducten, de 5 boterhammen, kaas, vleeswaren...dit zijn wel producten die je lichaam nodig heeft. Als ik kijk naar wat ik eet, is dit echt enorm weinig. Niet alleen weinig, maar ook ongezond voor je lichaam. Zo doe je het wel tekort...


Dus als je allergies ben, ben je niet gezond?
Mijn nichtje (kom ik weer) mag bijv. geen koemelk, maar ook soja melk niet. Zij krijg dus geen melk binnen. Tarwe mag ze ook niet, dus moet ze speciale boterhammen. Kaas mag vanzelf ook niet, want dat kom van de koe, en geitenkaas ofzo mag ze ook niet. Vleeswaren mag ook niet, kipfilet afentoe een plakje, maar als er bijv. daarvoor runderrookvlees gesneden is, wordt ze ook weer ziek van. Tkind is verder hardstikke gezond, en zoveel vervangende dingen heb ze ook weer niet! Dus wat jij zegt, gaat echt niet altijd op!
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 sep 2006 15:06

Jahwel, vraag maar eens na bij je tante wat voor medicatie/vitaminen zij extra binnen MOET krijgen.

Gebruikersavatar
Andréa B.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2006 16:46

Berichtdoor Andréa B. » 19 sep 2006 16:47

L'être extraterrestre schreef:Jahwel, vraag maar eens na bij je tante wat voor medicatie/vitaminen zij extra binnen MOET krijgen.


Bij mn zus.. :) (boejjeee) Tsja, ze krijgt altijd medicijnen binnen smorgens maar das omdat ze toch veel dingen binnen krijg die ze eigenlijk niet mag. En verder eet ze niet echt veel hoor! Fruit mag ze ook niet.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 sep 2006 17:20

Sorry :wink:

In die medicijnen of naast die medicijnen denk ik toch dat ze er vitaminen bij krijgt, anders zou ze echt heel ziek worden. Mjah, ik snap wat je bedoelde, en daar gaat het om :wink:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 sep 2006 18:44

Aragorn schreef:Oeh, de verleiding om toch de auto te nemen zal op donkere koude en natte winterochtenden waarschijnlijk niet gering zijn..


Tja, een gebrek aan auto helpt daar wel tegen. :-) In het ergste geval kan ik wel een keer de trein nemen, maar ik heb ook vroeger jaren 's ochtends kranten bezorgd en dat ging eigenlijk ook best goed. (buiten die ene keer dat ik mijn handen niet meer kon bewegen van de kou :mrgreen: )

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 20 sep 2006 13:25

Ik ben het wel eens met girliegirl. Een bmi van 24 is toch echt wel bijna overgewicht, en het lijkt me niet te hopen dat je lichaam daarop stabiel wordt. 'k zou in ieder geval niet blij zijn als dat dat bij mij het geval was...
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 20 sep 2006 15:34

aurora schreef:Ik ben het wel eens met girliegirl. Een bmi van 24 is toch echt wel bijna overgewicht, en het lijkt me niet te hopen dat je lichaam daarop stabiel wordt. 'k zou in ieder geval niet blij zijn als dat dat bij mij het geval was...


Sorry, maar een bMI van 24 is gewoon een goed gezond gewicht en helemaal niet slecht als je lichaam daarop stabiliseert..
25 - 30 is licht overgewicht.. Dat jij niet wilt dat je lichaam op een BMI van 24 stabiel wordt oke, dat is wat jij wilt.. Maar voor veel mensen is dit een goed gewicht, veel mensen zullen ook blij zijn als ze een BMI van 24 zouden bereiken en het daarna vast konden houden..
Dat een BMI van 24 bijna overgewicht is vind ik onzin, ik zeg het nogmaals sorry.. 24 is gewoon gezond!
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 20 sep 2006 15:49

24 is inderdaad gezond! In de zin van dat de kans op hart- en vaatziekten dan nog niet groter is of zo. Hoewel je met een bmi van 24 op zich wel iets te dik kunt zijn.

Gebruikersavatar
Andréa B.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2006 16:46

Berichtdoor Andréa B. » 20 sep 2006 16:17

L'être extraterrestre schreef:Sorry :wink:

In die medicijnen of naast die medicijnen denk ik toch dat ze er vitaminen bij krijgt, anders zou ze echt heel ziek worden. Mjah, ik snap wat je bedoelde, en daar gaat het om :wink:


Tsja, ik weet niet of ze in de medicijnen vitaminen heb, het lijkt me wel. Of iets anders ofzo... Kweet eigenlijk niet, mss zit in het brood dat mn zus voor dr maakt wel vitaminen ofzo?! Kan dan?
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Gebruikersavatar
S-je
Mineur
Mineur
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 dec 2003 15:22
Locatie: Flardingha
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 20 sep 2006 16:37

Op het moment hang ik nog steeds stil (qua gewicht dan :)), maar dat komt omdat er achterlijk veel verjaardagen en andere feestjes zijn en meestal neem ik wel een stukje gebak, al doe ik dan de helft van een punt. :D
Verder eet ik helemaal niks zoets (behalve appelstroop op brood). Dan merk je wel dat je het niet meer gewend ben. Als ik te veel zoet eet dan heb ik gelijk last van m'n maag.

Ben eergister rondje wezen hardlopen en allerlei oefeningen gedaan. Was super lekker om te doen. Straks ongeveer 0,5-1 uur na het eten weer ff rondje lopen.

Succes iedereen :mrgreen: d:)b

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 20 sep 2006 17:22

rosalie83 schreef:24 is inderdaad gezond! In de zin van dat de kans op hart- en vaatziekten dan nog niet groter is of zo. Hoewel je met een bmi van 24 op zich wel iets te dik kunt zijn.


Je kunt jezelf iets te dik vinden, maar te dik ben je zeker niet met een BMI van 24. Als je jezelf op dat moment vergelijkt met graatmagere modellen wel ja, maar anders is het gewoon gewoon zeg maar..

Misschien past het 'te dik zijn met een bmi van 24' meer in het ondergewichttopic..? Hier komen mensen die overgewicht hebben/aan de zware kant zijn en die af willen vallen. Veel mensen zijn dan blij als ze eindelijk een gezond BMI van 24 bereikt hebben.. en dan vervolgens wordt het in dit topic afgeschilderd als bijna overgewicht en iets te dik.. werkt niet echt heel motiverend ofzo.. ;)


@ S-je, goed bezig jij! d:)b
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"




-Narnia-

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 20 sep 2006 18:27

ik zou ook niet weten wat er mis is met een BMI van 24? bijna overgewicht is geen overgewicht, dus geen probleem, toch? als ik met mijn auto 120 rijd op de snelweg, rijd ik bijna te hard, precies goed dus. maarja, dan heb je altijd mensen die de maximumsnelheid willen verlagen :?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 20 sep 2006 18:33

Johanne schreef:Misschien past het 'te dik zijn met een bmi van 24' meer in het ondergewichttopic..? Hier komen mensen die overgewicht hebben/aan de zware kant zijn en die af willen vallen. Veel mensen zijn dan blij als ze eindelijk een gezond BMI van 24 bereikt hebben.. en dan vervolgens wordt het in dit topic afgeschilderd als bijna overgewicht en iets te dik.. werkt niet echt heel motiverend ofzo.. ;)


@ S-je, goed bezig jij! d:)b


Helemaal mee eens. Lijkt me ook nogal erg demotiverend voor de afvallers...

En S-je, goed bezig idd :) Leer mij die discipline ook eens om zulke dingen te doen? :]
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 20 sep 2006 18:47

Sorry, geen slimme opmerking :( :cry:
De toekomst is de dageraad van het verleden...

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 21 sep 2006 08:33

Johanne schreef:
rosalie83 schreef:24 is inderdaad gezond! In de zin van dat de kans op hart- en vaatziekten dan nog niet groter is of zo. Hoewel je met een bmi van 24 op zich wel iets te dik kunt zijn.


Je kunt jezelf iets te dik vinden, maar te dik ben je zeker niet met een BMI van 24. Als je jezelf op dat moment vergelijkt met graatmagere modellen wel ja, maar anders is het gewoon gewoon zeg maar..

Misschien past het 'te dik zijn met een bmi van 24' meer in het ondergewichttopic..? Hier komen mensen die overgewicht hebben/aan de zware kant zijn en die af willen vallen. Veel mensen zijn dan blij als ze eindelijk een gezond BMI van 24 bereikt hebben.. en dan vervolgens wordt het in dit topic afgeschilderd als bijna overgewicht en iets te dik.. werkt niet echt heel motiverend ofzo.. ;)


Helemaal gelijk.. sorry.. had ik ff niet zo goed over na gedacht.. Btje te snel eruit geflapt:S Maar miss is het ook wel waar.. Dat een bmi van 24 gewoon gezond is als je wat breder gebouwd bent. Het is in mijn ogen enorm veel, maar dat zegt miss nx want ik heb een bmi die schommelt rond de 16 á bijna 17 en vind mzlf ook vaak dik.. Dus trek je dan maar nx van die opmerking aan, kheb er nx mee bedoeld.. Nogmaals, sorrie!
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten