Wat zou jij doen als...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Moontjuh
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:17
Locatie: papendrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 09 aug 2006 19:00

als ik eerlijk moet zijn vink dat altijd un eng iedee,
was pas op un begrafenis en daar vertelde de vader die overleden was eigelijk dingen die die nog graag zou willen hebben doen enz.
tja voelde het niet egt lkkr bij..
maar da heb ik ook als mensen tegen een kist gaan staan te praten
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Gebruikersavatar
esprit.
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2006 09:16
Locatie: capelle aan den ijssel

Berichtdoor esprit. » 09 aug 2006 19:40

de dood vind ik eigenlijk altijd een zeer moeilijk onderwerp. sommige mensen denken er zo makkelijk over...het zal wel goed komen.
ik heb niet echt iemand van heel dichtbij meegemaakt die nog maar kort te leven had. het lijkt me een ontzettende moeilijke gedachten. je staat zo ontzettend machteloos tegenover de dood. je kunt je leven niet verlengen.

als ik het te horen zou krijgen, zou ik niet echt weten wat ik dan graag zou doen.
ik zal mij liefde aan zoveel mensen proberen te geven. ruzie''s die niet uitgesproken zijn goed praten ofzo...

ik weet het eigenlijk niet precies!

Gebruikersavatar
windekind
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 21 nov 2003 14:27
Locatie: Utrecht

Berichtdoor windekind » 09 aug 2006 19:56

Een boek schrijven.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Gebruikersavatar
Andréa B.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2006 16:46

Berichtdoor Andréa B. » 09 aug 2006 19:59

Over de hele wereld reizen, en alle dingen doen die nog meer op mijn verlangenlijstje staan!
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 09 aug 2006 21:20

Het kan aan mij liggen maar ik snap niet dat jullie al die bijzondere plannen gewoon niet NU uitvoeren. Waarom eerst bijna dood gaan om op een kistje te gaan evangeliseren of in de natuur te wandelen????!!

Gebruikersavatar
Andréa B.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2006 16:46

Berichtdoor Andréa B. » 09 aug 2006 21:26

Alle dingen die op mijn 'verlangenlijstje' staan, wil ik sowieso binnen nu en 5 jaar gedaan hebben. Over de wereld reizen is dan waarsch. de enige die niet ga lukken... ;)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 09 aug 2006 21:29

esprit. schreef:de dood vind ik eigenlijk altijd een zeer moeilijk onderwerp. sommige mensen denken er zo makkelijk over...het zal wel goed komen.

Soms komt het ook goed :D

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 09 aug 2006 21:50

Ik zou denk ik bij alle mensen die ik ken langs gaan...

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 10 aug 2006 09:20

Lorijntje schreef:Het kan aan mij liggen maar ik snap niet dat jullie al die bijzondere plannen gewoon niet NU uitvoeren. Waarom eerst bijna dood gaan om op een kistje te gaan evangeliseren of in de natuur te wandelen????!!


Heel erg logisch toch... Nu ben je (als je jong bent) als het goed is bezig met investeren in lange-termijn zaken. Dus zorgen dat je studeert, een goede baan kan krijgen. Niets mis mee. Maar als je weet dat je nog maar een half jaar te leven hebt, vallen de lange termijn dingen weg. En kun je je helemaal gaan richten op alles wat er nog in dat half jaar te proppen valt.
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 10:15

windekind schreef:Een boek schrijven.
Als ik nu te horen kreeg dat ik er over een half jaar niet meer zou zijn stopte ik met mijn opleiding en zou ik ergens de rust op zoeken (een exkerk in schotland ofzo :P) en daar inderdaad gaan schrijven, leven, denken en mijzelf zijn zoals ik wil.. Op zich lijkt mij het ook vet om gewoon zonder kleren te lopen, zonder dat anderen daar last van hebben :oops:

Ook zou ik regelen hoe mijn begrafenis zal zijn, ik wil een witte zerk dat weet ik iig al, maar verder nog niet goed. Stiekem wil ik weten wie er allemaal zouden komen op mijn begrafenis, maar ja dat zit er niet in. Ik zou dan nu ook trouwen en het half jaar samen doorbrengen met de dingen doen die in mijn hart zijn. Verder weet ik het niet goed :) Schrijven iig :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
windekind
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 21 nov 2003 14:27
Locatie: Utrecht

Berichtdoor windekind » 10 aug 2006 13:32

Jacqueline van der Waals heeft een regel 'dank dat ik mocht spreken, eer het grote zwijgen komt'.
Misschien moeten we het maar gewoon doen Raido?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 aug 2006 13:45

Mja... het zou ook jamer zijn dat onze gedachten verdwijnen omdat we geen boodschap krijgen 'maakt uw huis op want gij zult sterven niet leven'.. grootste struikeblok voor mij is dat mensen dan lezen wat ik nu denk als ik nu nog leef, dat lijk mij niet leuk eigenlijk :)

Je kunt het natuurlijk in je testament laten opnemen dat het pas na je overlijden bekend mag worden, maar... menselijke ik, ik wil ook weer weten wat andere mensen er van vinden
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Rainbowgirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:33
Locatie: Suisse

Berichtdoor Rainbowgirl » 10 aug 2006 14:24

Raido schreef:(...)grootste struikeblok voor mij is dat mensen dan lezen wat ik nu denk als ik nu nog leef, dat lijk mij niet leuk eigenlijk :)
(...)
maar... menselijke ik, ik wil ook weer weten wat andere mensen er van vinden

Even off-topic: wat dacht je van schrijven onder een pseudoniem? (Al kunnen er dan herkenbare situaties zijn en komt het volk er zeer waarschijnlijk na enige tijd toch achter wie achter die naam zit, het biedt eventjes 'bescherming'. Misschien wel... een leven lang!)

Misschien kunnen we een 'ik wil een boek schrijven - topic' maken...?!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 12 aug 2006 16:23

Ik zou 'm'n' boek afschrijven en er nog meer in over brengen over mijn eigen geloof.
Ik zou met mijn vriend bespreken hoe zijn leven zal gaan nadat ik er niet meer ben (al hebben we het hier nu ook al wel eens over, of als hij er niet meer zou zijn)
En ik zou supergraag zelf mijn begrafenis willen regelen, zodat er zoveel mogelijk verteld wordt over mijn geloof. En ik zou zelf een lijst maken met mensen die echt uitegenodigd moeten worden.

Waarom dat nu niet kan? Tja, ik probeer ook nu mijn geloof zoveel mogelijk te laten spreken in mijn omgeving, maar ik zelf heb ervaren dat het mij meer raakt op een begrafenis van een gelovig iemand, waarbij dat heel erg naar voren komt ofzo.

Wel apart idd om er nu al over na te denken. Maar door de plotselinge dood van een vriend van mijn vriend, toen hij 19 ofzo was, denken we er samen best vaak over na, hoe het zal zijn als het ons overkomt enzo
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
suus_
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 dec 2004 11:18
Locatie: veluwe
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 23 aug 2006 20:10

belijdenis doen,

opleiding opzeggen

genieten van mijn vrienden en familie, een grote reis gaan maken naar afrika, geen een jongere avond missen.



alhoewel dit toch heel gek is om dit nu te gaan bedenken. welligd als je dat bericht krijgt ben je lichamelijk vaak in een slechte situatie en kan je volgens mij helemaal niet meer zo veel doen.
Waarom kan een man niet knap en intelligent tegelijk zijn? dan zou het een vrouw zijn!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 60 gasten