afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 01 aug 2006 12:07

Heey iedereen, hoi Essieee

Maar juist dat is het herkenbare...dat eetprobleem...daar kun je alles in kwijt...je grote vriend niet dan...zolang je je daar in kwijt kunt kun je je kop boven water houden..weet je , als je in therapie gaat wordt je eetprobleem je vijand en het gaafste is...je krijgt daar hulp om eerst een vervanging te zoeken...en dan aan je probleem te gaan werken!!!
Daarom...het is moeilijk, eng en klote...maar het wordt zo fijn...IK MEEN DIT, puur eigen ervaring!
Meid, ik smeek je...ga ervoor......want echt...je wordt erzoveel gelukkiger door....
Ik had BED ja....nou ja had...uhm....ben er niet helemaal vanaf maar het is ok een jarenplan...!!!

Ik blijf bidden!!!


Ben gisteren weer naar therapie geweest, en ze zei indd dat zij echt vond dat ik het moest doen, die eetstoorniskliniek... Maar ik vind dat echt eng!! Het lijkt me helemaal nx.. :cry: Strx zie ik daar allemaal meiden die écht heel dun zijn en dan voel ik me nóg dikker en lelijker..

Maarre.. Essieee, kun je me er wat meer over vertellen? Hoe dat gaat, wat ze doen, wat ze van jou verw8en als je daar komt? En was je daar polikinisch of deeltijd of intern?

Ik hou jullie op de hoogte.. thnx voor alle berichtjes, ook die op mn eigen site. Veel suc6 iedereen!

groetjes, girliegirl
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 aug 2006 14:21

girliegirl schreef:
Ben gisteren weer naar therapie geweest, en ze zei indd dat zij echt vond dat ik het moest doen, die eetstoorniskliniek... Maar ik vind dat echt eng!! Het lijkt me helemaal nx.. :cry: Strx zie ik daar allemaal meiden die écht heel dun zijn en dan voel ik me nóg dikker en lelijker..

Maarre.. Essieee, kun je me er wat meer over vertellen? Hoe dat gaat, wat ze doen, wat ze van jou verw8en als je daar komt? En was je daar polikinisch of deeltijd of intern?

Ik hou jullie op de hoogte.. thnx voor alle berichtjes, ook die op mn eigen site. Veel suc6 iedereen!

groetjes, girliegirl


Ik kan me niet voorstellen dat je in een dwangbuis gepropt zal worden en onder dwang voedsel naar binnen krijgt geschoven. De hulpverlening bij dit soort problemen is toch al wel iets verder dan dat, toch?

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 01 aug 2006 15:26

Essieee is overigens even op vakantie :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 02 aug 2006 10:13

MrSokkie schreef:
girliegirl schreef:
Ben gisteren weer naar therapie geweest, en ze zei indd dat zij echt vond dat ik het moest doen, die eetstoorniskliniek... Maar ik vind dat echt eng!! Het lijkt me helemaal nx.. :cry: Strx zie ik daar allemaal meiden die écht heel dun zijn en dan voel ik me nóg dikker en lelijker..

Maarre.. Essieee, kun je me er wat meer over vertellen? Hoe dat gaat, wat ze doen, wat ze van jou verw8en als je daar komt? En was je daar polikinisch of deeltijd of intern?

Ik hou jullie op de hoogte.. thnx voor alle berichtjes, ook die op mn eigen site. Veel suc6 iedereen!

groetjes, girliegirl


Ik kan me niet voorstellen dat je in een dwangbuis gepropt zal worden en onder dwang voedsel naar binnen krijgt geschoven. De hulpverlening bij dit soort problemen is toch al wel iets verder dan dat, toch?


Pff.. nou, dat mag ik wel hopen ja. Want ans loop ik meteen weer weg!!
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 05 aug 2006 11:11

Hallo,

ff weer een kleine update..

Ben gisteren naar de hoop geweest, in dordrecht. Ligt een heel eind van waar ik nu woon af, maar goed.. Miss kunnen ze me daar helpen. Me daar aanmelden was een enorme stap voor me.. Ze gaan nu kijken of ze me kunnen helpen, zo ja, dan word ik daar opgenomen en moet ik me aan een eetlijst houden en aan gaan komen.. Dat vind ik dus vreselijk eng!! Ik zie er dan ook enorm tegenop.. Tegelijk heb ik wel door dat het zo niet langer gaat: ik ben de hele tijd deprie, ben snel moe (kan mn werk eigenlijk niet meer aan), voel me gwoon echt totaal niet happy.. Mja, dat voel ik me al tijden niet. Het probleem is dat er w8lijsten zijn, en hoe lang het gaat duren voor ik dan opgenomen word, áls dat al kan, weet ik niet.. Maar ik weet wel dat ik het niet lang meer volhoud. Mijn bmi moet boven een bepaalde waarde blijven, maar mijn ouders beweren dat als ik zo doorga, die waarde binnen 1 á 2 weken onder de door hen gestelde grens ligt. Dat zou betekenen dat ze me dan niet meer kunnen helpen omdat ik dan intensieve zorg nodig zou hebben en dan volgt gedwongen opname met sonde in het ziekenhuis.. Iets wat ik natuurlijk echt niet wil!! Maar ik geloof ook eigenlijk niet dat dat gebeurd, want echt, ik ben helemaal niet zo dun!!! Maar goed, dat is dus wat zij zeggen. En wil ik zeker weten dat ze me nog kunnen helpen bij de hoop, moet ik meer gaan eten. Maar dat lukt me niet.. Elk hapje voelt al als te veel.. Ik weet het niet meer, ik kom er haast niet meer uit..

Thnx voor al jullie meeleven en gebed!!!
hou jullie op de hoogte..

heel veel liefs, girlie
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 aug 2006 11:22

Heel veel sterkte girliegirl!
Ik hoop echt dat ze je bij de Hoop kunnen helpen.
Ontzettend goed dat je die stap hebt gezet!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 aug 2006 11:33

Hee, inderdaad hardstikke goed dat je je hebt aangemeld.

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 aug 2006 13:08

Fijn dat je je hebt aangemeld, hoop dat je er gauw terecht kunt.

Misschien kan je bij elke hap die je neemt denken aan je eigen onderschrift op refoweb.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 06 aug 2006 13:46

Heel veel sterkte girliegirl, zet em op! Hoe reageerde je ouders dat je naar De Hoop gaat, en hoe kijken ze nu tegen je probleem aan?

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 08 aug 2006 19:52

marina87 schreef:Heel veel sterkte girliegirl, zet em op! Hoe reageerde je ouders dat je naar De Hoop gaat, en hoe kijken ze nu tegen je probleem aan?


Mijn ouders zijn meegeweest, mn vader heeft voor me gebeld want dat vond ik wel errug moeilijk.. Zij hebben me ook wel een btje heel erg gepusht om echt hulp te zoeken, ans weet ik niet wat ik had gedaan want die stap is heel erg moeilijk.. Het geeft gewoon heel veel angst en spanning omdat je dan echt wordt opgenomen, een behandeling krijgt waarbij je verplicht dingen en bepaalde hopeveelheden moet eten, je moet latren wegen, en je moet in gewicht aankomen. Allemaal dings die ik heeeeel erg eng vind..

Ik heb nu de grootste moeite om de dagen door te komen. Elke dag is een gevecht. Ik wil eigenlijk niet eten, het liefst helemaal nx. Maar als ik nx eet val ik nog meer af, en ik zat nu nog net boven de door de Hoop gestelde BMi-grens, kom ik daar onder, dan behandelen ze niet meer en moet ik eerst aan de sonde in het ziekenhuis.. Das helemáál erg!! Dus ik weet dat ik wel moét eten, al is het maar een beetje. Maar het is zó moeilijk, elke hap voelt als te veel, van elke hap denk ik dik te worden. Ik hoop daarom dat ik echt snel terecht kan nu ik de stap eenmaal heb genomen, want het is enorm moeilijk om dit vol te houden..

Ik wil jullie echt thnxen voor alle steun en bemoediging!! Maar ik voel me ook zo schuldig tegenover mn zusje.. Ik hoop hier ooit echt weer uit te komen, en hoe moeilijk het ook is, ik wil blijven vechten want ik weet dat God me daarvoor zal belonen.
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Gebruikersavatar
Moontjuh
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:17
Locatie: papendrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 08 aug 2006 19:59

hey, heel veel sterkte hiermee... het zal heel erg moeilijk voor je zijn maar weet dat je inelk geval altijd bij Hem kunt komen.. wanneer word je opgenomen precies??
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 09 aug 2006 14:25

@girliegirl:

Op 21 juli heb ik nog voor je uitgerekend dat je BMI 17.2 was.
En nu op dit moment is je BMI zó laag dat je bijna aan de sondevoeding moet. Dan moet je tussentijds érg afgevallen zijn. Ik schrik hier echt van. Wat is je BMI nu dan (post dat alstjeblieft niet als dat te persoonlijk/confronterend is)
Sorry, ik heb de ernst niet zo goed beoordeeld. Mijn BMI is zelf ook 17.2, dus vandaar.
Héél veel sterkte in ieder geval.
De toekomst is de dageraad van het verleden...

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 11 aug 2006 10:36

aurora schreef:@girliegirl:

Op 21 juli heb ik nog voor je uitgerekend dat je BMI 17.2 was.
En nu op dit moment is je BMI zó laag dat je bijna aan de sondevoeding moet. Dan moet je tussentijds érg afgevallen zijn. Ik schrik hier echt van. Wat is je BMI nu dan (post dat alstjeblieft niet als dat te persoonlijk/confronterend is)
Sorry, ik heb de ernst niet zo goed beoordeeld. Mijn BMI is zelf ook 17.2, dus vandaar.
Héél veel sterkte in ieder geval.


Ik durf het indd niet zo goed te zeggen.. Maar zelf vind ik m helemaal niet zo laag, en dat met die sondevoeding zeggen ze denk ik alleen maar om me van verder afvallen te weerhouden, want zo erg zal het heus nog niet zijn. Dat kan ik gwoon echt niet geloven! Afgelopen januari was het wél echt erg, toen was ik zelfs in het ziekenhuis in korte tijd nog zoveel afgevallen dat ik op een gegeven moment nog maar 41 kg woog, das voor mij een bmi van uhh.. 14,1.. dat was dus wel écht een btje weinig.. Maja.. das nu dus echt niet zo!! Ik vat ook niet wrom ze zo overdreven doen, maar voor de sureheid probeer ik echt wel om dan maar niet onder de door hen gestelde grens te komen, maar das vet moeilijk en elke dag een gevecht voor me omdat ik eigenlijk die drang om verder af te vallen heel erg voel..:S

Thnx iig voor je sterkte wens:)
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 aug 2006 14:24

GG je bent een super meid dat je ervoor gaat!

Mijn therapie daar bestond uit;

1)socio therapie...dus gewoon bij praten hoe je week ging, waar je tegen aan loopt, waar je mee bezig bent en hoe je je voelt!!

2)Dieetmanagement....klinkt duidelijk....daarbij wegen en samen eten...Klinkt eng, is ook eng maar..iedereen vind dat eng!

3)psycho) aan de hand van een thema..zoals uiterlijk,sociale contacten, zelfbeeld,..enzo...ook aan de gang met je gedachtenwereld enzo...dus een soort van RED!

3)PMT, psycho motorische therapie! sporten en bezig zijn met je lijf....

En erom heen prive gesprekken en gezinsgesprekken!!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 12 aug 2006 14:25

Es, hoe gaat het? :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten