Gebedstopic

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

cornelis
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1214
Lid geworden op: 22 mei 2004 19:56
Locatie: Boskoop

Gebeds topick.

Berichtdoor cornelis » 11 mar 2006 19:45

Hallo allemaal.
Met bewondering heb ik de gebedstopick gelezen.
En daarbij kwamen bij mij die heerlijke woorden tegemoed:Wie Hem aanroept in de nood,vind Zijn gunst oneindig groot.
En dat is ook mijn ervaring.
Alleen ik vind het heel moeilijk om gebed te vragen,want het klinkt zo egoistisch.
Wat is het probleem.
Nu bij mijn vrouw is Schildklierkanker geconstateerd.
En nu moet ze begin april de radioactieve slok.
En 10 april horen we of het ook uitgezaaid is.
Als ik hieraan denk,dan huiver ik.
Want wie zijn wij,toch niet beter dan al die mensen,die niet genezen worden van de kanker.
Ik heb de Almachtige Vader gesmeekt,dat het geen kanker zal zijn,en het is was wel kanker,gelukkig is de Schildklier verwijderd.
Maar begrijpen jullie mijn angst?
Ik voel mij best schuldig,dat ik het allemaal neerzet,want ik lees hier van onbeschrijvelijke ellende.
Weer komt er een tekst in mijn gedachte,God aanschouwd moeite en verdriet om het in Zijn Hand te leggen.
God wil gebeden zijn,maar bovenal ook gedankt voor de onuitsprekende gave van Zijn Zoon,Onze Toekomst en voor hier en nu,ons houvast.
Ik hoop,nogmaals dat jullie mij begrijpen,als ik neerzet;God vervul niet al onze wensen,maar wel al Zijn geboden.
Eerlijkheid halve moet ik zeggen,dat ik in deze situatie mij heel dicht bij God weet.
Helaas dit wilde ik even kwijt.
Met een vriendelijke groet van Cornelis.

Gebruikersavatar
zekharyahu
Sergeant
Sergeant
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 sep 2002 11:38

Berichtdoor zekharyahu » 11 mar 2006 19:51

Ik zal voor je vrouw bidden, Cornelis. En vast niet alleen ik!

Sterkte!

martin29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:56
Locatie: brandwijk
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 11 mar 2006 21:27

zeg geen helaas, hieris juist het topic voor !! ik zal voor jou en je vrouw bidden en ik moet je zeggen God is een hoorder de gebeden dat heb ik vaker mogen ervaren ook dmv oproepen die ik hier heb geplaatst

ik wens en bid jullie Gods nabijheid en kracht toe !!
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 12 mar 2006 16:43

Cornelis, ik bid jullie sterkte en kracht van God toe in deze moeilijke periode. Wat een zegen dat je Zijn nabijheid mag ervaren! Ik bid dat dat zo blijft.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 17 mar 2006 23:14

Ik wil God danken dat Hij een verhoorder van gebeden is! In Zijn kracht lukt het me nu al 6 dagen om niets meer te nemen! God is zo ontzettend groot en goed, ik dank Hem daarvoor!
En ik wil gebed ervoor vragen dat mijn verslaving wel nog steeds mijn leven zo beheerst. Het kost me heel veel energie om hierin staande te blijven en niet toe te geven aan alle uitwegen die ik zelf verzin om toch maar iets te mogen nemen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

martin29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:56
Locatie: brandwijk
Contacteer:

Berichtdoor martin29 » 18 mar 2006 15:18

wauw zussie wat geweldig dat dit zo mag zijn dat zeker iets om Hem voor te danken.
laat je niet verleiden door de duivel om het toch maar een keer te doen om wat voor reden dan ook!! 8)
Hij is zo machtig het gekankte riet zal Hij niet verbreken en de zwakken beurt Hij op dat hebben we al zo vaak mogen ervaren in ons leven en hoeveel hebben we al niet meegemaakt?

weet je in matth. staat een hele mooie tekst math 11 -28 8) komt allen herwaarts tot Mij die VERMOEID EN BELAST zijn en Ik ZAL
u rust geven!!
in als je die rust krijgt dan krijg je daardoor ook weer energie Hemelse energie om door te gaan.

maar sosm dan moet je wachten tot het water echt aan je lippen staat en gaat verdrinken maar dan als je dna tot Hem schreeuwt is het als of Hij tegen je zegt net als tegen Petrus op de golven:Gij kleingelovige..en dan trekt hij je uit de poel der wanhoop zoals in de christenreis

ik wens en bid je Gods zegen en nabijheid en vertrouwen toe
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Gebruikersavatar
Stefanus
Luitenant
Luitenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 13 apr 2005 19:04
Locatie: Casequoh

Berichtdoor Stefanus » 24 mar 2006 15:32

Ik kreeg net te horen dat mijn broer zich voor wicca interesseert.
Het is zo gevaarlijk, ook voor hem!
Hij was al van het geloof af, maar nu gaat het nog verder :(
Alleen God kan zijn geest vernieuwen. En aangezien Jezus sterker is, is het niet onnuttig om ook om jullie gebed te vragen.

Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar ik heb zelf moeite met het gebed. Ik weet niet goed wanneer ik nou kan verwachten of God mij iets geeft of dat Hij het juist niet geeft. Daarom is er vaak vertwijfeling in mijn gebeden. Door enkele ervaringen ben ik een beetje verward wat betreft gebed en verhoring...
(voor eventueel meer info liever pb'en...)
Casae Sentum Quoque Habent

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 24 mar 2006 16:46

kzal voor jullie beiden bidden...
en je weet stefanus... wil je dr over praten...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 mar 2006 03:42
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 25 mar 2006 01:01

Hey Stefanus,
Misschien is het een geruststelling: Mijn huisgenoot begon zich ook met dat soort dingen in te laten. God heeft hem stevig vastgepakt en omgedraaid. Zijn ouders en sommige vrienden hebben nooit opgehouden te bidden. Hij liep weg, maar God verhoort gebeden en bracht hem terug. http://joon.punt.nl

Ik zal ook voor jullie bidden.

ps. God verhoort, wees daar zeker van. Maar Hij grijpt in op Zijn tijd, niet op de onze.
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 mar 2006 21:16

Ja inderdaad, God kan ingrijpen ook al verzet je er tegen! Ik weet er alles van!

Cornelis ik zal ook voor jou en je vrouw bidden! En ook voor Stefanus en zijn broer.

schwesterchen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:15

Berichtdoor schwesterchen » 29 mar 2006 20:01

willen jullie bidden voor vriend van me dat hij tot geloof komt?
is niet christelijk opgevoed, hij is er wel meebezig, maar vindt het moeilijk om de stap te zetten
Ik zal u niet begeven en Ik zal u niet verlaten!

Gebruikersavatar
Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 mar 2006 03:42
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 29 mar 2006 20:54

Daar zijn we met z'n allen christen voor he? :wink:
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 apr 2006 09:10

Volhouden in het gebed schwesteren! Dat hebben anderen ook voor mij gedaan...

Gisteren was er in het programma 'Tegenlicht' een lange documentaire over de vrouwenhandel. Het ging hier over veelal Oost-Europese vrouwen die door mensenhandelaren werden meegelokt onder de belofte van 'veel geld te verdienen in het buitenland!' Eenmaal in bv. Turkije aangekomen worden ze verkocht aan andere mensenhandelaren of pooiers, de vrouwen durven niet te vluchten aangezien ze onder zware bedreiging staan. De pooiers zeggen onder andere dat als ze naar de politie gaan die ze in elkaar slaat, opsluit en uitzet. De vrouwen zijn volledig in den vreemde en hebben zelfs geen geld voor eten, ze zijn daarvoor afhankelijk van hun pooiers dus ze kunnen haast niet vluchten. Ook winnen de pooiers via de mensenhandelaren informatie in over het thuisfront van de vrouwen, ze laten de vrouwen vervolgens merken dat ze van hun thuissituatie afweten en dreigen hun familie wat aan te doen als ze niet gehoorzamen. Sommige vrouwen krijgen wel 60 of 70 klanten per week, soms worden ze zelfs door 3 mannen tegelijk verkracht! Na een periode in Turkije gaat de reis meestal door naar andere rijke landen in West-Europa, bijvoorbeeld Nederland of Engeland. In sommige gevallen worden de vrouwen bijvoorbeeld in kisten vol banden achter in vrachtwagens de grens over gesmokkeld, waarbij ze al bijna om het leven komen. Zo worden naar schatting per jaar 200.000!!!!! vrouwen uit Oost-Europa verhandeld. Bij het zien van zoveel menselijk leed stonden de tranen me in de ogen, wat doen wij mensen elkaar toch aan? En hoe verschrikkelijk en onvoorstelbaar wreed kunnen wij mensen soms zijn... Ik ben al eens met stichting 'Ontmoeting' bij de Keileweg geweest en het leed is gewoon zo onvoorstelbaar groot!

Afijn, ik wil dus vragen om ook deze vrouwen niet in het gebed te vergeten! Aangezien Jezus ons geleerd heeft ook voor onze vijanden, om de pooiers, mensenhandelaren en prostitueebezoekers maar even onder die noemer te scharen, te bidden wil ik ook vragen voor deze mensen te bidden, ze hebben vaak enorm veel problemen op psychisch en sociaal vlak en laten we dan bidden dat God door Zijn almacht en onvoorstelbaar grote genade ook deze mensen uit dit circuit wil trekken.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 10 apr 2006 19:53

Als je dit leest zie je dat er echt super veel moeilijke dingen zijn in de wereld. En het erge is dat het nog onze eigen schuld is ook. Gelukkig hebben we een God die WIL dat we hem in zijn leven betrekken. Dus ook met de moeilijke dingen in ons leven naar HEM toegaan.

Ik zal voor jullie allemaal bidden!

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 11 apr 2006 08:58

Cornelis, hoe was de uitslag gisteren?
Hoe gaat het met jullie?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten