Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 mei 2005 07:59

O sorry, dat andere staat in de slowchat :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 mei 2005 08:02


DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 20 mei 2005 09:39

kunnen er dan niet 2! typen links komen? 1 voor zelfde venster en 1 voor nieuw venster?

of een eigenschap instellen voor de link?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 04 nov 2005 17:50

graag zou ik een uitbreiding vragen van het BBcode assortiment, met onderandere de volgende functies:

[localurl] = laad de link in hetzelfde venster
[flash w,h] = laad een flash-afbeelding/programma
[url title=] achter title vul je in wat er staat als je er met je muis overheen "hoverd"
[imgleft]
[imgright]
[imgcenter] links, rechtsuitlijnen of centreren.

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 05 nov 2005 01:02

Wat is dan nu precies het probleem met de links dan?

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 05 nov 2005 10:00

DesertRose schreef:graag zou ik een uitbreiding vragen van het BBcode assortiment, met onderandere de volgende functies:

[localurl] = laad de link in hetzelfde venster


BJ schreef:Wat is dan nu precies het probleem met de links dan?


dat is volgens mij gewoon een browser instelling.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
Chip!
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 20 nov 2002 14:23
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 05 nov 2005 12:33

[localurl] = laad de link in hetzelfde venster
Liever niet :shock: Wat mij betreft mogen topics die binnen het RW-forum staan wel in hetzelfde venster staan, eventueel zou dat mooi zijn als je dat in je profiel kunt aangeven, maar ik hou er niet zo van als anderen voor mij gaan bepalen hoe de pagina wordt geopend :shock:
[flash w,h] = laad een flash-afbeelding/programma
Nee! Geen flash-animatie's :shock: Ik wil ook op m'n werk kunnen refowebben, zonder dat iedereen geirriteerd word door alle geweldige muziekjes en heen en weer flitsende beelden :shock:
[url title=] achter title vul je in wat er staat als je er met je muis overheen "hoverd"
Dat is wel een mooie optie :)
[imgleft]
\o/
[imgright]
Zelfde verhaal :)
[imgcenter] links, rechtsuitlijnen of centreren.
\\o \o/ o//
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 08 nov 2005 00:03

Chip! schreef:[localurl] = laad de link in hetzelfde venster
Liever niet :shock: Wat mij betreft mogen topics die binnen het RW-forum staan wel in hetzelfde venster staan, eventueel zou dat mooi zijn als je dat in je profiel kunt aangeven, maar ik hou er niet zo van als anderen voor mij gaan bepalen hoe de pagina wordt geopend :shock:
OK, het is geen browserinstelling, heb ik al naar gekeken. al deze links worden in een nieuw venster bij mij geopend. dus ja in een profiel is een prima oplossing.

[flash w,h] = laad een flash-afbeelding/programma
Nee! Geen flash-animatie's :shock: Ik wil ook op m'n werk kunnen refowebben, zonder dat iedereen geirriteerd word door alle geweldige muziekjes en heen en weer flitsende beelden :shock:
helaas, het zou leuke toevoegingen in de refobliek kunnen betekenen
[url title=] achter title vul je in wat er staat als je er met je muis overheen "hoverd"
Dat is wel een mooie optie :)
[imgleft]
\o/
[imgright]
Zelfde verhaal :)
[imgcenter] links, rechtsuitlijnen of centreren.
\\o \o/ o//

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 nov 2005 09:54

BBCode is een standaard, daar hoor je als refoweb niet een RefowebBBCode van te gaan bakken. In het Nederlands maak je ook niet opeens een russisch woord omdat dat leuk is..

Blijf gewoon aan de standaarden refoweb!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Chip!
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 20 nov 2002 14:23
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 08 nov 2005 10:40

Ben ik het niet mee eens ;)
Van phpbb krijg je een aantal bbcodes:
[b], [i], [u], [quote], [code], [list], [list=], [img] en [url]
Daar kunnen wat mij betreft best een aantal bij, [s] zou leuk wezen om tekst te kunnen doorstrepen, [html] (uiteraard alleen voor moderators :mrgreen:) en nog een aantal anderen.
Het gaat om de opmaak, niet om de bbcodes die UBB levert.
Overigens zit er in phpbb 3.0 al een standaard functie in het admin panel om bbcodes toe te voegen. Niets mis mee lijkt me :)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 nov 2005 10:46

hmm je hebt gelijk *houd beschaamd zijn mond* wel leuk, straks mooi je internetradio en videoclips direct in je post verwerken :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 nov 2005 11:04

Ik heb er al lang over zitten denk, maar ik durf het toch.. Ik denk dat het goed is om refoweb in een soort webmagzine-layout te gieten.. Om even wat voorbeeldjes te geven:

· Yord.nl (de reageer op nieuwtjes kant)
· Motelmagnolia.nl (de artikelen/intervieuws nieuws kant)
· Garfunkel.nl (de manier van schrijven)
· Pauze.nl (de vraagbaak)
· Fok.nl (het frontpage idee)

Wat we momenteel op refoweb nu hebben kan daar heel mooi inopgenomen worden. We hebben een grote community (a la Fok.nl) we hebben een gezellige, verantwoorde chat met goede moderators.

We hebben al een aantal wedstrijden:

1. Gedichtenwedstrijd (maandelijks!)
2. Fotowedstrijd (maandelijks!)

We hebben een aantal creatieve topics waaronder:

1. Dansen op papier (voor gedichten en andere schriftelijke uitspatsels)
2. Creativeproducten-topic (voor de meer grafische kant van de creatieve refowebber, zowel echt met verf als digitaal met je photoshop).

We discussiëren over belangrijke dingen: zowel actueel als over het geloof, alhoewel er soms gewoon gepraat wordt over dingen die niet binnen de reformatorische identiteit passen. We denken als jongeren samen na over de toekomst van de kerk, de inhoud van de eredienst, steunen elkaar in het geloof. Ik denk dat het bijvoorbeeld goed is dat een dominee (of ander persoon met kennis van zaken) een wekelijks stuk zou schrijven waarin een onderwerp van refoweb gebruikt wordt. (momenteel is de eindtijd en de verkiezing een hot item).

We hebben een fantastische vragenrubriek die helaas wat onoverzichtelijk is (imho), die goed past in het idee van een christelijke jongerensite a la Fok.

Mij lijkt het fantastisch om dit allemaal geïntrigeerd te zien (het forum wordt wat moeilijker), maar bijvoorbeeld de vragenrubriek, de wedstrijden, nieuws, columns, geloofsondersteuning, een prijsvraag etcatra. Ik denk dat met bijvoorbeeld een goede (gratis/opensource) CMS dit allemaal best te halen is, bijvoorbeeld met Mambo/Joomla.. Er gaat zeker extreem veel werk in zitten, maar ik denk dat het een goede impuls is voor refoweb.. (ook gezien de ideen die op credible.nl zijn mbt tot een frontpage)..

Wij hebben eigenlijk alles al in huis wat in een community/frontpage/fokachtigs iets verwerkt zou kunnen worden, alleen de stap, kunnen wij het maken!? Willen wij het? Ik zie bijvoorbeeld best leuke dingen dan mogelijk worden, wat te denken van een soort bijbelstudie-in-jemailbox, of een dagboek-rssfeed?

*bied zijn hulp aan*

P.S. als dit meer iets is om eerst intern te bespreken via PB of whatever, gil even; ik heb het hier gezet om reacties te pijlen en of er nog meer mensen van deze vage ideen/idealen hebben..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 nov 2005 19:20

Klinkt interesting :!:

amigo
Mineur
Mineur
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 jul 2005 16:27

Berichtdoor amigo » 08 nov 2005 20:18

dat iemand uit rijsschen op zo een idee kan komen :wink:
mooi idee vinden de moderators natuurlijk ook wel.
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Berichtdoor Carpento » 08 nov 2005 20:22

Ambitieus, interessant, en ik denk dat het ook een goed idee is. Wat dat betreft |:)|

Nou denk ik alleen niet dat je de RW community moet vergelijken met een monsterlijk grote gebruikersgroep als Fok! maar toch denk ik dat het idee levensvatbaar is.

Je zou overigens ook kunnen denken aan een kolom met forum-tracker, eventueel een speciale tracker voor de Refobliek voor diegenen die dat wensen. Vragen kun je erin opnemen, wedstrijden, of er markt is voor nieuwsberichten vraag ik me af, bovendien is dat behoorlijk arbeidsintensief...

Het idee is geweldig, en het zou naar mijn idee zeker een verbetering zijn van de huidige frontpage, die geheel in flash gebouwd is. Maar ik denk dat het probleem zit in het feit dat er ten eerste een enorme berg werk gestoken moet worden in de ontwikkeling, en dan ook nog in het onderhoud en het vullen van de items.

Ik denk persoonlijk: prima idee, ambitieus, maar wellicht iets té ambitieus.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten