Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2018 13:42

coby6 schreef:Die man is een betrokkene die moet zwijgen of zijn ruiten liggen eruit. Het komt toch wel openbaar. Als men niet maar de gemeente luistert komt het in de krant, net als bij die Amerikaanse voorgangers destijds.

Hij is dus een insider, maar wat zouden wij er aan kunnen doen dan?
Btw, ik zocht het topic, maar kon het niet meer vinden. 8-[
Het wachten is dan maar op de krant Coby :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Memmem » 10 apr 2018 14:36

Het topic is verwijderd, die persoon meldt zich aan, plemt wat op het forum en daar kunnen wij het mee doen. Beter is het dat hij met deze informatie naar de politie gaat. Hier wordt er alleen maar gespeculeerd en wij kunnen niet nagaan of hij een waarheid verteld of een halve waarheid of leugens verspreidt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2018 14:41

Memmem schreef:Het topic is verwijderd, die persoon meldt zich aan, plemt wat op het forum en daar kunnen wij het mee doen. Beter is het dat hij met deze informatie naar de politie gaat. Hier wordt er alleen maar gespeculeerd en wij kunnen niet nagaan of hij een waarheid verteld of een halve waarheid of leugens verspreidt.

Okay. Vandaar dat ik het niet meer kon vinden.
Dank je wel Memmem. Wijze beslissing. d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 10 apr 2018 15:21

Memmem schreef:Het topic is verwijderd, die persoon meldt zich aan, plemt wat op het forum en daar kunnen wij het mee doen. Beter is het dat hij met deze informatie naar de politie gaat. Hier wordt er alleen maar gespeculeerd en wij kunnen niet nagaan of hij een waarheid verteld of een halve waarheid of leugens verspreidt.

Ik acht het een onverstandig besluit. De persoon die plaatste was overduidelijk iemand van desbetreffende gemeente. Die ontneem je nu de kans om erover in gesprek te gaan, om te reageren op wat mensen voor advies gaven. Op deze manier houdt je oa incest in het verborgene. Door het onvespreekbaar te houden wordt er voedingsbodem gegeven voor herhaling en zelfs rechtvaardiging.

Vergelijk het maar met het seksueel misbruik in de katholieke kerk. Door het bespreekbaar te maken kunnen schuldigen vervolgd worden, durven slachtoffers met hun verhaal te komen en aangifte te doen. Bovendien kan een ieder daar vervolgens lessen uit trekken om herhaling te voorkomen.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Memmem » 10 apr 2018 15:46

Op een ander forum las ik dat iemand een brochure/flyer heeft verspreid onder de titel van de naam van de topicstarter (of redelijk gelijkend) wat daar in staat is mij niet bekend, wel dat het ook over de zaak ggin in opheusden gaat. Als deze persoon zeker weet dat er incest gepleegd wordt binnen die kerkelijke gemeenschap dan moet hij naar de politie stappen, incest is een kwaad dat niet zonder straf/een rechtzaak kan. Hier op het forum kunnen wij er niets mee, alleen maa speculeren en erover roddelen. En als de ds het ook weet (wat de poster schrijft) moet hij eveneens, alsnog dit melden, niet alleen de daders aanspreken/vermanen.

Maar degene die het topic begonnen is is vrij om opnieuw iets te posten of hier te reageren.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 10 apr 2018 15:50

Yoshi schreef:Ik acht het een onverstandig besluit. De persoon die plaatste was overduidelijk iemand van desbetreffende gemeente. Die ontneem je nu de kans om erover in gesprek te gaan, om te reageren op wat mensen voor advies gaven. Op deze manier houdt je oa incest in het verborgene. Door het onvespreekbaar te houden wordt er voedingsbodem gegeven voor herhaling en zelfs rechtvaardiging.

Vergelijk het maar met het seksueel misbruik in de katholieke kerk. Door het bespreekbaar te maken kunnen schuldigen vervolgd worden, durven slachtoffers met hun verhaal te komen en aangifte te doen. Bovendien kan een ieder daar vervolgens lessen uit trekken om herhaling te voorkomen.
d:)b

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 10 apr 2018 15:53

Memmem schreef:Het topic is verwijderd, die persoon meldt zich aan, plemt wat op het forum en daar kunnen wij het mee doen. Beter is het dat hij met deze informatie naar de politie gaat. Hier wordt er alleen maar gespeculeerd en wij kunnen niet nagaan of hij een waarheid verteld of een halve waarheid of leugens verspreidt.
:neeschudden: : p:)q

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Origenes » 10 apr 2018 15:55

Chaya schreef:Okay. Vandaar dat ik het niet meer kon vinden.
Dank je wel Memmem. Wijze beslissing. d:)b

Voor jou is het misschien prettig vanwege het ongunstige effect van bepaalde berichten over de rechterflank van de gg. Maar objectiever wordt de berichtgeving op die manier niet. Het isolement van de genoemde gezindte is geen positieve factor om wantoestanden aan de orde te krijgen.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 10 apr 2018 15:57

Terecht dat het topic dicht is, als de topic starter al aangeeft dat er niet te veel naar buiten moet komen dat dan de straattegels door de ramen zouden gaan, zegt genoeg over de achtergrond. Er gaan zoveel geruchten, dan levert dit geen positieve bijdrage dan alleen al achterklap en geroddel als je de achtergrond niet kent.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Memmem » 10 apr 2018 16:19

Ik doel niet op deze brief, ik had hem hier niet gelezen

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 16:23

benefietdiner schreef:zie hier: viewtopic.php?f=30&t=28657&start=240#p2080692

Daar staat toch heel wat anders dan de topicstarter van desbetreffende topic verwoordde. Ik lees totaal niets over incestzaken.
Het lijkt een heel totaal andere kwestie te zijn.

Wijs hoe memmem er mee omgaat, wat mij betreft.

Er is geen aangifte, blijkbaar geen bewijs, geen veroordeling, we moeten de roependefluit maar geloven en vervolgens wordt er van alles de wereld in geholpen. Als hij als (kandidaat)kerkenraadslid zijn verantwoordelijkheid kent en het is echt zoals hij beweert hoort hij naar politie (en vervolgens justitie) te stappen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 10 apr 2018 16:39

Incest is bijzaak in Opheusden en inderdaad niet te bewijzen het gaat vooralsnog om de hoofdzaak en dat staat in die brief.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 16:52

benefietdiner schreef:Incest is bijzaak in Opheusden en inderdaad niet te bewijzen het gaat vooralsnog om de hoofdzaak en dat staat in die brief.
Bijzaak? Vind ik een rare opmerking.

Overigens, je hebt er problemen mee dat het topic weg is, maar je komt met een brief met een heel andere strekking.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 10 apr 2018 18:04

Johan100 schreef:Bijzaak? Vind ik een rare opmerking.

Overigens, je hebt er problemen mee dat het topic weg is, maar je komt met een brief met een heel andere strekking.

Met het woord ‘bijzaak’ bedoel ik natuurlijk niet dat het minder ernstig zou zijn

Hier is ook zo een topic over Opheusden incest zaak.
viewtopic.php?t=29747

in Opheusden werd gezegd door ds Roos dat 1 op de 5 vrouwen misbruikt is in de gemeente maar bij mijn weten komen zaken niet of nauwelijks voor de rechter.


Maar waar zijn de bewijzen?
Misschien is AdrianusKabelaar wel Roependefluit.

Wikipedia over deze waarheid:
Een veel gehoorde[bron?] beschuldiging is het veelvuldig voorkomen van incest. Uit onderzoek van dr. M. Draijer in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid in 1990 bleek dat dit onterecht was. Zij logenstrafte hiermee de gedachte dat incest in de gereformeerde gezindte vaker zou voorkomen dan elders.[56]. Desondanks blijft er kritiek bestaan op de manier waarop in bevindelijke gereformeerde kringen wordt omgegaan met incest. Zo wekten uitspraken van een ouderling over incest als reden voor echtscheiding in 2014 veel maatschappelijke verontwaardiging. De uitspraken werden vervolgens aangepast [57]. Ook blijkt uit onderzoek van de Commissie Deetman dat niet celibaat, maar wel geslotenheid van een gemeenschap en sterk autoritaire verhoudingen incest en het verzwijgen van incest in de hand werken [58].

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindeli ... formeerden

Incest in refokringen waar gehoorzaamheid geldt als kinderdeugd:
https://www.trouw.nl/home/incest-in-ref ... ~a589df92/
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 10 apr 2018 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten