Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 27 sep 2016 13:35

BladeStraight schreef:Dan moet je dat ook niet zeggen.

Dat zei ik dan ook niet.


Ik heb gewoon gereageerd, maar helaas kon het niet op een normale manier en moest ik allerhande beledigingen aanhoren.

Dat spijt me dan voor je. Echt waar. Maar zoals meer gezegd, ik kan de rollen ook omdraaien. Er zijn daadwerkelijk christenen (en trouwens ook leden van andere groepen) die het leuk vinden om iedereen die niet hetelfde denken als zij te kwetsen omdat het zo grappig is om te kijken hoe ze reageren. Ik maak ze daadwerkelijk mee in mijn omgeving en het is slechte reclame moet ik zeggen. Maar dan houdt het overgrote deel toch ook zn mond?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 27 sep 2016 14:02

Chaya schreef:Pardon? Dat bewijzen diverse discussies - ook recentelijk - wel.
Ik heb de verwijderde posting niet gezien, dus kan daar inhoudelijk niet over oordelen. Maar als er over dom wordt gesproken, houdt alles meteen op natuurlijk. Waarom zou je met domheid in discussie gaan?
Orthodoxe christen - zoals jij ze hier noemt - stoppen een discussie of gaan hem niet aan omdat de naam van God vaak ermee bezoedeld of gelasterd wordt. Het gaat vaak niet om inhoud, maar om christenen weg te zetten.
En dan zegt de Bijbel: werp je parels niet voor de zwijnen. DAT is de reden waarom orthodoxen vaak zwijgen.
En geloof me, dat is ernstiger dan wanneer ze zouden spreken!



Maar Chaya, de meeste christenen die hier reageren regelmatig zijn toch ook redelijk orthodox? Of had ik dat mis? Dan laat ik me graag corrigeren.

En als je nou nog niet weet dat ik er niet op uit ben om te rellen, maar om een aantal dingen uit te zoeken vind ik dat erg jammer. Ik wil echt verder dan het oppervlakkige laagje en dat ik daarbij af en toe scherpe uitspraken doe, ja klopt. Als ik had willen rellen was ik allang weggeweest hoor, daar is dit forum een beetje te tam voor.

Ik had helemaal niet gezegd dat het christendom dom was, ik had heel iets anders gezegd. En tja sorry, alles wat ik zeg komt voort uit meestal negatieve ervaringen. Dat je daar niet mee kan dealen omdat je in je happy bubble wil blijven zitten, leuk, maar dat hoef je mij niet te verwijten.

En de recente discussie begonnen eindelijk ergens op te lijken, en dan wordt er gesnoeid. Of gesloten. Ik vind dat heel jammer, en ook jameer dat mensen zich zo snel beledigd voelen.

Over een maand is het 31 oktober. Je weet wat ik dan ga doen. Wanneer komt het eerste topic over halloween en dat iedereen die daaraan deelneemt niet goed in zn hoofd is en al die andere leuke dingen die vorig jaar werden gezegd? wie is de eerste die gaat zeggen dat die bijeenkomsten gewoon verstoord mogen worden omdat die mensen toch niet weten wat ze aan het doen zijn? En wat moet ik daar dan op zeggen? Dan mag ik me niet beledigd voelen zeker. nig idee hoe vernederend dat is?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 27 sep 2016 14:13

irmo schreef:Maar Chaya, de meeste christenen die hier reageren regelmatig zijn toch ook redelijk orthodox? Of had ik dat mis? Dan laat ik me graag corrigeren.

Nee, de meeste christenen hier zijn gematigd/links/vrijzinnig en maar een enkele orthodoxe die reageert.
irmo schreef:En als je nou nog niet weet dat ik er niet op uit ben om te rellen, maar om een aantal dingen uit te zoeken vind ik dat erg jammer.

Ik heb de gewraakte posting niet gezien, ik wist niet eens dat die van jou kwam, dat begreep ik later dus pas.
irmo schreef:En de recente discussie begonnen eindelijk ergens op te lijken, en dan wordt er gesnoeid. Of gesloten. Ik vind dat heel jammer, en ook jameer dat mensen zich zo snel beledigd voelen.

Ha ha, ik vind soms dat er te laat gesnoeid wordt. :wink:
irmo schreef:Over een maand is het 31 oktober. Je weet wat ik dan ga doen. Wanneer komt het eerste topic over halloween en dat iedereen die daaraan deelneemt niet goed in zn hoofd is en al die andere leuke dingen die vorig jaar werden gezegd? wie is de eerste die gaat zeggen dat die bijeenkomsten gewoon verstoord mogen worden omdat die mensen toch niet weten wat ze aan het doen zijn? En wat moet ik daar dan op zeggen? Dan mag ik me niet beledigd voelen zeker. nig idee hoe vernederend dat is?

Ik snap dat dat vernederend is, want dan wordt je weggezet als een dom kruidenvrouwtje met puntmuts of zo.
Maar ik denk dat het wijzer is om dergelijke dingen - en alle die haaks op het christendom staan en echt schuren - niet op dit forum te bespreken.
Ik weet niet of er een speciaal forum over heksen, halloween e.d. is? Maar ik zou het wel uit mijn hoofd laten om daar een topic over het christelijk geloof te openen.
Daar is internet niet geschikt voor. Een gesprek van aangezicht tot aangezicht is wel mogelijk! Mits beide partijen naar elkaar willen luisteren.

Ik heb het gevoel bij jou dat je het christelijk geloof niet los wil laten. Je blijft er niet koud onder, want anders zou je dit forum wel negeren verder.
Maar dat toch andere bovenaardse zaken (zo noem ik ze maar even) jou meer bekoren.
Het kan niet samengaan he. Je zult toch een definitieve keuze moeten maken, ooit....
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 27 sep 2016 14:30

Mortlach schreef:Maar er zijn dus echt wel grenzen en hier ben je tegen zo'n grens aangelopen.


Jouw grens misschien, geen objectieve grens. Je beschuldigt mij ervan zo op mijn eigen gelijk te zitten, maar je doet het zelf net zo goed. Ik vind de eeuwige bestemming van mensen belangrijker dan jouw persoonlijke visie.

En nogmaals, als de rollen zijn omgedraaid, dan roepen de christenen ook om het hardst; als kinderen verplicht over evolutie moeten leren tijdens biologie of iets dergelijks, dan wordt er ook meteen groepen dat jullie zo vervolgd worden. Helemaal vreemd kun je dus niet opkijken van de reactie.


Je werkt enkel met stromannen, ontzettend zwak in de discussie. Het begon al met het frame als dat ik het toe zou juichen als mensen naar willekeurige kinderen op straat toe rennen en ineens in een speeltuintje kinderen proberen over te halen, daar ging de hele discussie niet over. Nu dit ook weer, alsof ik er tegen zou zijn dat er evolutie wordt onderwezen op school. Dat is gewoon niet waar, dus hou het bij de feiten graag.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor BladeStraight » 27 sep 2016 14:36

irmo schreef:Over een maand is het 31 oktober. Je weet wat ik dan ga doen. Wanneer komt het eerste topic over halloween en dat iedereen die daaraan deelneemt niet goed in zn hoofd is en al die andere leuke dingen die vorig jaar werden gezegd? wie is de eerste die gaat zeggen dat die bijeenkomsten gewoon verstoord mogen worden omdat die mensen toch niet weten wat ze aan het doen zijn? En wat moet ik daar dan op zeggen? Dan mag ik me niet beledigd voelen zeker. nig idee hoe vernederend dat is?

Dus omdat iemand (niet Chaya of ikzelf) tegen Halloween is, en jij dat beledigend vindt, heb je plots het recht om anderen te gaan beledigen? Tevens heet dit forum refoweb, dus is het te verwachten dat mensen vanuit een gereformeerde visie iets benaderen, en is het wat minder te verwachten dat hardline atheïsten constant hun gelijk willen halen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 27 sep 2016 15:29

Dit bedoel ik dus. Ik heb je al minstens 2 keer verteld dat ik geen atheist ben en ook nooit geweest. Waarom blijf je het dan zo ergerlijk herhalen? Geen zin om te lezen ofzo?

En nee, natuurlijk heb ik dat recht niet. Net zomin als jij dat recht hebt. Wat dat bereft mag je ook naar jezelf kijken. :roll:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2016 15:36

BladeStraight schreef:Jouw grens misschien, geen objectieve grens. Je beschuldigt mij ervan zo op mijn eigen gelijk te zitten, maar je doet het zelf net zo goed. Ik vind de eeuwige bestemming van mensen belangrijker dan jouw persoonlijke visie.


Gezien de reacties - zelfs medechristenen zouden je ervoor proberen aan te klagen - laten zien dat ik hier echt niet de enige in ben. Het verschil tussen onze visies is dat de mijne inhoud dat ik jou zo veel mogelijk ruimte laat jouw visie te beleiden; andersom probeer jij je zo invasief mogelijk met mijn leven te bemoeien. En daar verzet ik me dus tegen.

Je werkt enkel met stromannen, ontzettend zwak in de discussie. Het begon al met het frame als dat ik het toe zou juichen als mensen naar willekeurige kinderen op straat toe rennen en ineens in een speeltuintje kinderen proberen over te halen, daar ging de hele discussie niet over.


Volgens mij ging de discussie daar juist wél over. Het evangeliseren aan (jonge) kinderen zonder medeweten van de ouders, bijvoorbeeld op speeltuinen. Is dat geoorloofd, was de vraag volgens mij.

Nu dit ook weer, alsof ik er tegen zou zijn dat er evolutie wordt onderwezen op school. Dat is gewoon niet waar, dus hou het bij de feiten graag.


Het was slechts een voorbeeldje. Je doet namelijk net alsof onze reactie zo vreemd en overtrokken is, terwijl als de rollen zijn omgedraaid, christenen er ook wat van kunnen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 28 sep 2016 21:22

Chaya schreef:Nee, de meeste christenen hier zijn gematigd/links/vrijzinnig en maar een enkele orthodoxe die reageert.

Sorry Chaya, ik was ff druk, daarom liet een reactie op zich wachten. maar excuses, dan had ik het fout, en heb ik weer wat geleerd.

Ik snap dat dat vernederend is, want dan wordt je weggezet als een dom kruidenvrouwtje met puntmuts of zo.
Maar ik denk dat het wijzer is om dergelijke dingen - en alle die haaks op het christendom staan en echt schuren - niet op dit forum te bespreken.

Waarom zou ik dit soort dingen niet hier kunnen bepreken, met mate? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de gedachte gang erachter, en daar is z´n topic wel geschikt voor.

Ik weet niet of er een speciaal forum over heksen, halloween e.d. is? Niet in combinatie met christelijke geloofsvragen.
Maar ik zou het wel uit mijn hoofd laten om daar een topic over het christelijk geloof te openen. Waarom niet? er zijn er genoeg hoor.
Daar is internet niet geschikt voor. Een gesprek van aangezicht tot aangezicht is wel mogelijk! Mits beide partijen naar elkaar willen luisteren.
Dat heb ik wel afgeleerd. Ze zijn wel geinteresseerd in een ander kwetsen, maar praten is te moeilijk.
Ik heb het gevoel bij jou dat je het christelijk geloof niet los wil laten. Je blijft er niet koud onder, want anders zou je dit forum wel negeren verder.
Maar dat toch andere bovenaardse zaken (zo noem ik ze maar even) jou meer bekoren.
Het kan niet samengaan he. Je zult toch een definitieve keuze moeten maken, ooit....
25 jaar opvoeding is niet iets wat je zomaar aan de kant schuift. En ik zoek nog steeds naar het antwoord op mijn vraag! en zolang je me niet wil vertellen hoe het in elkaar zit, bekijk je het maar :?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 29 sep 2016 13:19

irmo schreef:25 jaar opvoeding is niet iets wat je zomaar aan de kant schuift.

Dat begrijp ik. Alles wat je in je kinderjaren en vroege jeugd leert, beklijft beter dan wanneer je dit op oudere leeftijd leert.
Maar op een bepaald moment ben jij een andere weg gegaan, daar heb je dan toch bewust voor gekozen neem ik aan, niemand dwingt je toch?
irmo schreef:En ik zoek nog steeds naar het antwoord op mijn vraag! en zolang je me niet wil vertellen hoe het in elkaar zit, bekijk je het maar

Welke vraag?
Zo is een discussie natuurlijk wel moeizaam. :roll:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 30 sep 2016 23:03

Chaya schreef:Dat begrijp ik. Alles wat je in je kinderjaren en vroege jeugd leert, beklijft beter dan wanneer je dit op oudere leeftijd leert.
Maar op een bepaald moment ben jij een andere weg gegaan, daar heb je dan toch bewust voor gekozen neem ik aan, niemand dwingt je toch?

Dat klopt ja. Maar aan de andere kant vraag ik me soms wel af, of ik niet bij de kerk was gebleven als dingen anders waren gelopen.

Als ik heel sociaal was geweest en geliefd in de groep, was ik dan wel gebleven?
Als ik niet was uitgescholden en vernederd had ik me dan wel op mijn gemak gevoeld?
Als ze het in mijn kerk wel begrepen hadden had ik me dan meer op mijn plaats gevoeld?
Was ik dan wel gebleven en had ik dan volledig geleefd volgens de groepsnormen en was ik daar dan tevreden mee geweest?

was ik dan wel lid van de kerk gebleven?


Chaya schreef:Welke vraag?
Zo is een discussie natuurlijk wel moeizaam. :roll:


Wat voor God jij aanbid. wat voor een God dat is. en wat de regels zijn met betrekking tot de omgang met die God. Laten we daar maar eens mee beginnen. :wink:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 01 okt 2016 10:32

@Irmo:
zie forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=2&t=29679
Ik zie je daar. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Arco » 17 okt 2016 12:56

Beste moderators,

Kan iemand van jullie, mij het volgende uitleggen:

Pas geleden is dit topic geopend. Ik had een melding gedaan, dat ik het niet gepast vind dat een geloofsbelijdenis van een ander geloof hier op dit forum werd weergegeven. Degene die dat deed in dit betreffende topic heeft het weergegeven om aan te geven waarover het gaat.

Nu kan ik mij voorstellen dat voor de discussie het wellicht nodig is, althans dat vindt blijkbaar de topic-starter. Maar toch is dit het aanprijzen van een andere god. Kunnen jullie mij uitleggen waarom het betreffende bericht niet verder gecensureerd is?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 17 okt 2016 14:38

Arco schreef:Beste moderators,

Kan iemand van jullie, mij het volgende uitleggen:

Pas geleden is dit topic geopend. Ik had een melding gedaan, dat ik het niet gepast vind dat een geloofsbelijdenis van een ander geloof hier op dit forum werd weergegeven. Degene die dat deed in dit betreffende topic heeft het weergegeven om aan te geven waarover het gaat.

Nu kan ik mij voorstellen dat voor de discussie het wellicht nodig is, althans dat vindt blijkbaar de topic-starter. Maar toch is dit het aanprijzen van een andere god. Kunnen jullie mij uitleggen waarom het betreffende bericht niet verder gecensureerd is?


Bedoel je nu de vertaling van wat er van de minaret wordt geroeptoeterd? Ik vond dat juist interessant, dat laat zien dat er een groot verschil zit tussen de kerkklokken en de islamitische belijdenis die de lucht in wordt geslingerd.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Arco » 17 okt 2016 14:46

Speedy schreef:Bedoel je nu de vertaling van wat er van de minaret wordt geroeptoeterd? Ik vond dat juist interessant, dat laat zien dat er een groot verschil zit tussen de kerkklokken en de islamitische belijdenis die de lucht in wordt geslingerd.


Dat hoeft niet op dit forum. Als je wil weten hoe die geloofsbelijdenis klinkt, wat het betekent, dan kan je ook googlen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 17 okt 2016 14:51

Arco schreef:Dat hoeft niet op dit forum. Als je wil weten hoe die geloofsbelijdenis klinkt, wat het betekent, dan kan je ook googlen.


Ik had er nooit bij stilgestaan, en jeewee is niet echt het type dat het promote. Hij geeft het ter info weer.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten