Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Lize180
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2017 21:19

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lize180 » 23 okt 2017 20:29

Zit me net 1 petrus 4 vers 15 c aan te trekken.
Het past me goed.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 okt 2017 21:08

Lize180 schreef:Zit me net 1 petrus 4 vers 15 c aan te trekken.
Het past me goed.

Wat bedoel je hiermee?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Veendam » 23 okt 2017 21:40

Speedy schreef:Als ik tegenovergestelde opmerkingen lees dan zijn die net zo haatbrakend. Het hele topic hangt samen met wederkerige pot-verwijt-de-ketel-opmerkingen


Daar is een hele mooie methode voor om dat te voorkomen maar ik weet niet of iedereen daar in mee wil.
Tijdens mijn studie theologie was er het onderwerp het vrouw in het ambt.
Toen zij de docent van daar gaan we over discussiëren.
Wie is er voor en wie is er tegen en kan dan ook Bijbels argumenteren ?
Toen moesten de tegenstanders van de vrouw in het ambt verdedigen dat de vrouw wel in het ambt kon en de voorstanders moesten verdedigen dat de vrouw niet in het ambt kon.

Dan wordt je even op een andere manier geconfronteerd met zaken en leer je echt beter de ander zijn argumenten bekijken.

Lize180
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2017 21:19

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lize180 » 23 okt 2017 22:22

Bambi schreef:Wat bedoel je hiermee?


Nou, Bambi, ik bedoel hiermee dat ik er erg ongelukkig van wordt dat ik me ermee bemoeit heb en dat Petrus verteld dat je je niet moet bemoeien met een ander zijn zaken.

Ik zou er haast weer op reageren. Ik moet het niet doen. Het spijt me dat ik me ermee bemoeid heb.

Was even in de verleiding om alle posts weer door te lezen maar het heeft me tot dusver weinig zegen opgelevert en veel tijd en gepieker gekost.

Bovendien snap ik het maar half allemaal.
Iedere opmerking zou olie op het vuur van kamp 1 of 2 zijn bovendien.

Ik heb zelf baptische vrienden. Wij hebben er nooit onenigheid over. Ik vroeg me af of dat onverschillig of slordig van ons was.
Dat is dan wat ik geleerd heb: ga er niet over in discussie.

Als ik dit aan mijn baptische vriendin vertel zegt ze vast: oh echt? Daar ga ik vanavond voor bidden. Voor liefde en vrede.

Nogmaals mijn excuses dus.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 okt 2017 22:55

@Lize180: Je bedoelde het goed. En je kwam voor hem op.
Maar de rest kent hem al wat langer en weet dat hij ook op die manier voor de evolutie pleit, zelfs zonder bijbelteksten

Het wordt je niet aangerekend hoor, maar je hebt al een wijze les geleerd, die wij allen wel eens vergeten: dan voelen we de waarschuwing van God om ons er niet in te mengen, omdat het je nergens brengt of je alleen belast en vermoeid en het toch weer verwijderd wordt. Maar toch mengen we ons weer in die discussie.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 24 okt 2017 03:27

Waarom veranderen we de naam van het dooptopic niet in "DE WIJSHEDEN VAN GRAVO"

Alleen posten van hem blijven daar behouden als "de ware ON-TOPIC doopleer"

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hans0166 » 24 okt 2017 08:54

Bambi schreef:Waarom veranderen we de naam van het dooptopic niet in "DE WIJSHEDEN VAN GRAVO"


het is voor mij net zo irriterend om er maar constant de deliberaties van eureano terug te vinden , of de semi joodse wijsheden ..
Ik heb niets tegen hun meningen, maar net als de wél reformatorische uitgangspunten wordt door iedereen hun eigen zienswijze als enige echte ware leer gepromoot.
Een discussie is "ik vind" .. en niet "het IS" ....

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 24 okt 2017 09:09

mona schreef:Enkele zinnen uit de reactie van Gravo.
Wil je ze eens lezen en dan nogmaals zeggen of het fair is of niet om het haatbrakend te noemen?

De doperse drijverij is een symbool van het uit elkaar scheuren van de Kerk.
(die dus moeiteloos de Kerk bespugen, uitschelden en van 20 eeuwen dwaling beschuldigen, ik lees en hoor het hier te gretig en te vaak)...
En maar vechten en maar scheuren
Het lichaam uiteengereten in dode lichaamsdelen.
Daarom is de moderne, scheurmakende ketterij van de volwassendoop zo ernstig
Het verdeelt de kerk, de gemeente, het volk van God. Het rijt het Lichaam van Christus aan stukken.

Als je zegt dat iemand door een andere doopvisie te hebben, het Lichaam van Christus in stukken rijt, vind ik dat ONTZETTEND ERG!!
IK heb er geen andere woorden voor, en het laat zien dat de moderatie ernstig te kort schiet!
Vooral omdat zij in deze woorden ook geen kwaad zien....


Ik lees veel frustratie maar geen haat. Misschien moet je je ook niet ieder woord persoonlijk aantrekken. Iemand met een andere doopvisie is natuurlijk niet per definitie een scheurmaker maar als ik hoor hoe in bepaalde kerken hele gezinnen vertrekken vanwege dit onderwerp heeft dat toch onmiskenbaar enorme gevolgen voor het plaatselijke lichaam van Christus.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 24 okt 2017 09:56

henkie schreef:Ik lees veel frustratie maar geen haat. Misschien moet je je ook niet ieder woord persoonlijk aantrekken. Iemand met een andere doopvisie is natuurlijk niet per definitie een scheurmaker maar als ik hoor hoe in bepaalde kerken hele gezinnen vertrekken vanwege dit onderwerp heeft dat toch onmiskenbaar enorme gevolgen voor het plaatselijke lichaam van Christus.

Steeds meer mensen gaan inzien dat de kinderdoop weinig grond heeft. Moet je dan maar blijven zitten? Valse eenheid houd ik niet van.

Hoe kijk jij tegen opwekkingen aan dan, henkie? Tijdens de grote reformatie trokken er ook veel mensen uit de bestaande kerk.
Het is alleen nooit een doorgaande reformatie geweest, want de kerk heeft nooit de echte identiteit van Israël aan Israël teruggegeven.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 24 okt 2017 10:08

Johan100 schreef:Steeds meer mensen gaan inzien dat de kinderdoop weinig grond heeft.

Als mensen dit blijven roepen, gaan ze er op een gegeven moment nog in geloven ook. Je hoeft alleen maar in het topic van de kinderdoop te kijken hoeveel opvattingen er zijn mbt de doop en ook het groot aantal onzin argumenten die men gelooft. Het is niet voor niks dat voorgangers in de evangelische wereld stuk lopen op de diversiteit van leringen. Dat ze aangeven het soms ook niet meer weten of je mensen moet (over)dopen als ze met een visie bij hun komen die ver afstaat van het evangelie. Dr. Bakker heeft (Bap.seminarie) een aantal jaren geleden aangegeven tijdens een conferentie dat hij geschrokken is van de vele leringen die in de evangelische wereld zijn ronde doen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 24 okt 2017 10:15

Speedy schreef: Je hoeft alleen maar in het topic van de kinderdoop te kijken hoeveel opvattingen er zijn mbt de doop en ook het groot aantal onzin argumenten die men gelooft.
Inderdaad, daar verbaas ik me ook iedere keer weer over!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 24 okt 2017 10:30

henkie schreef:Ik lees veel frustratie maar geen haat. Misschien moet je je ook niet ieder woord persoonlijk aantrekken. Iemand met een andere doopvisie is natuurlijk niet per definitie een scheurmaker maar als ik hoor hoe in bepaalde kerken hele gezinnen vertrekken vanwege dit onderwerp heeft dat toch onmiskenbaar enorme gevolgen voor het plaatselijke lichaam van Christus.
Behalve frustratie spuit ie ook leugens uit. Maar goed, hij en zijn huis: zij zullen de HEERE dienen!

En verder is ie ook nogal persoonlijk. Ik ben een nitwit (en Chaya doet daar natuurlijk haar plasje overheen, alles wat anti-naamloos is is per definitie oke), Jesaja40 is een beetje een pedante aandachttrekker en dalethvav een wijsneus. (dat laatste is zowaar verwijderd)
kHeb het voor mezelf ook maar verwijderd en de zooi in het hokje 'niet serieus te nemen' gedumpt.

Ik snap best dat het voor de plaatselijke gemeente niet leuk is als er hele gezinnen vertrekken.
Maar ja, ze geven de mensen ook vaak geen ruimte om van mening te verschillen. Blijkbaar hebben ze nooit gehoord dat je niemand van je broeders en zusters mag veroordelen en minachten vanwege een verschil van mening over bijzaken.
Wie in Jezus gelooft is door God aanvaard, en wie bent u dat u een oordeel velt. Laat een ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 24 okt 2017 11:19

Speedy schreef:Als mensen dit blijven roepen, gaan ze er op een gegeven moment nog in geloven ook. Je hoeft alleen maar in het topic van de kinderdoop te kijken hoeveel opvattingen er zijn mbt de doop en ook het groot aantal onzin argumenten die men gelooft. Het is niet voor niks dat voorgangers in de evangelische wereld stuk lopen op de diversiteit van leringen. Dat ze aangeven het soms ook niet meer weten of je mensen moet (over)dopen als ze met een visie bij hun komen die ver afstaat van het evangelie. Dr. Bakker heeft (Bap.seminarie) een aantal jaren geleden aangegeven tijdens een conferentie dat hij geschrokken is van de vele leringen die in de evangelische wereld zijn ronde doen.
En wat bedoel je precies met de evangelische wereld? https://www.missienederland.nl/evangelisch
Ik denk toch dat iedereen zn steentje bijdraagt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 24 okt 2017 16:52

Bambi schreef:Waarom veranderen we de naam van het dooptopic niet in "DE WIJSHEDEN VAN GRAVO"

Alleen posten van hem blijven daar behouden als "de ware ON-TOPIC doopleer"


:-oo

Jood of doop is een verschil in onderwerp, ook al zijn er 2 oo's in het midden

Wel weer grappig is als je kijkt wat de tekens zijn van mijn smiley, als je op quoten klikt
(voor de meelezers, daar zitten ook 2 oo's in)

Net als in on-topic en off-topic trouwens

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 24 okt 2017 23:55

henkie schreef:Misschien moet je je ook niet ieder woord persoonlijk aantrekken.


Als iemand tegen mij zegt dat ik door mijn visie op de doop het Lichaam van Christus in stukken rijt,
de kerk bespuug en uitscheld. Dat ik me bezig houd met heilsegoisme.
Dat ik alleen maar aan het vechten en scheuren ben.
Dat ik daarbij een vrije wil drijver ben, en een doperse drijver...

Dan zeg jij nog even dat ik me niet ieder woord persoonlijk moet aantrekken.
Maar ik kan dat niet. De tong/pen kan door de hel in brand gestoken worden, zegt Jacobus. En deze reactie vol venijn heeft mij diep geraakt.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten