Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 09 nov 2014 19:03

Mods! Zijn jullie er nog!? Als er niet snel iets gebeurt wordt dit forum overgenomen door idiote christenextremisten!

Ik heb al driemaal een melding gemaakt via een 'meldknop' van de ontwikkelingen binnen het forum van Refoweb. Helaas heb ik op geen van drie een reactie gehad en voor zover ik alles kan overzien is er ook niet ingegrepen. Met alle respect voor jullie als moderators en het bijbehorende werk, maar ik begin de laatste weken toch wel echt grote vragen te hebben over jullie aanwezigheid, visie, beleid en naleven van de regels. Hoewel ik niet wil beweren dat vroeger alles beter was heb ik wel het idee dat het naleven van de regels steeds verder versoepeld wordt. Enerzijds is dat een positieve ontwikkeling, immers, de regels zijn er voor het forum en niet andersom. Anderzijds kan dat ook nadelig uitpakken als er misbruik gemaakt wordt van de ontstane situatie. Dat laatste is wat er de laatste tijd geschiedt en ook steeds 'extremere' vormen aannemende is.

Om nu met concrete situaties te komen: een tijdje terug zijn Ineke-Kitty en Wilsophie vertrokken van dit forum na aanhoudende klachten van de andere forummers. Volgens mij is dat niet op een heel leuke en fatsoenlijke manier gebeurd maar mijns inziens was dat wel een gezonde ontwikkeling voor het forum aangezien er een hoop overlast, ruzie en frustraties was ontstaan. Over en weer. Ik heb verder niet gezien wat jullie rol daarin was, en dat hoef ik ook niet te weten, maar het is jammer dat het zover heeft moeten komen dat volwassen mensen elkaar de elektronische haren in vliegen. Een ander goed voorbeeld uit het refowebverleden is Lichtzwaard.

Nu, het volgende verontrust mij:
  1. Een aantal jarenlang toegewijde forummers heeft het forum reeds verlaten dan wel is (vrijwel) gestopt met het leveren van actieve bijdrages. Ik denk nu aan Schelpje3, Faramir, Jvslooten, Harmonica, Riska, Ayla en anderen . Door anderen is ook al aan de bel getrokken. Zie bijvoorbeeld hier en hier.
  2. Een aantal relatief (zeer) nieuwe forumleden met extreem gedachtegoed neemt langzaamaan het forum over. Ik moet nu in de eerste plaats denken aan Jan, maar er zijn ook anderen bij die zonder naar anderen te luisteren en het aanbrengen van de nodige nuance een heleboel roepen (bijvoorbeeld Bescheiden, BladeStraight en bernard 3, in mindere mate ook Mealybug en Xsidd (maar voor deze laatsten is deze post niet bedoeld).)
  3. Het voornaamste probleem in dezen is dat er dus niet geluisterd wordt naar anderen door deze partij; deze partij op de man speelt door onder andere (oprechte) gelovigen uit te maken voor godloochenaars, uitspraken te doen over het privé-leven van anderen (hier en hier), anderen die niet binnen het straatje passen te betichten van het hebben van een "zieke geest", enzovoorts, enzovoorts. Verder levert deze partijcontinu kritiek op allerlei aspecten van het forum (bijvoorbeeld hier). (Dan vraag ik me overigens af wat men dan toch komt doen op dit forum... :roll:)
  4. Deze partij poneert een hele reeks (mijns inziens uit dier sociocultureelhistorische context gerukte) bijbelteksten, vaak zonder enige uitleg, die het vermeende gelijk moet 'aantonen'.
  5. Voorts is er geen respect voor mensen met een andere mening en (levens)overtuiging.
  6. Er is weinig tot geen vermogen tot zelfreflectie, kritische houding jegens zichzelf en de partijen zijn zeer zelfingenomen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit uitspraken als:
    • "Ik hoop dat jullie de juiste beslissingen nemen en een verscherpt beleid gaan voeren op de manier die ik voorsta." - Jan (hier)
    • "Dan ken je de Bijbel niet goed" - Jan (hier) (Deze opmerking maakt Jan overigens regelmatig. Ik ga ze niet allemaal citeren.)
    • "Ik besef dat op een forum waar praktiserende homoseksuelen worden toegelaten de kans bestaat dat zij zich geroepen voelen om te reageren met de gebruikelijke beschuldigingen. Geen liefde. Niet mogen oordelen. Eigen interpretatie zien als de enige juiste enz. Maar ik plaats dit in het Bijbel subforum en hoop alleen reacties te krijgen van mensen die net als ik Gods woord liefhebben en geen uitvluchten willen verzinnen." - Jan (hier) (Oftewel: het creëren van een tegenstelling die niet bestaat en het mijns inziens beledigen van (praktiserende) homoseksuele leden of mensen die dat voorstaan.)
    • Het vergelijken van homofiele mensen met varkens door Jan: "Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it." Gelukkig is deze opmerking reeds door moderators verwijderd. (hier)
    • "Hoe meer ik door God hervormd wordt naar Zijn wil voor mij als man en volgeling van Zijn Zoon, hoe meer me de smerigheid van de wereld tegenstaat. En praktiserende homoseksuelen? Vroeger heb ik wel rustig gesproken met zo'n persoon. Kan ik nu niet meer. Het stoot me af, wordt er onwel van. Zelfs verwijfdheid irriteert me al bij een man. En wat de homoseksuelen doen met elkaar? Vind ik bij de beesten af. Zeker als ze ook nog kinderen willen opvoeden. Verpesten is het. Zeker als ze Gods woord vertrappen en verkrachten en nog menen door Christus geaccepteerd te zijn ook. Een kanker in het mannendom en Christendom en samenleving in het algemeen is het. Hoe meer het toegelaten wordt met de reden van valse naastenliefde, hoe meer het groeit totdat het hele lichaam ziek is en dood gaat." - Jan (hier)
    • In reactie op BladeStraight die eerlijk aangeeft moeite te hebben met interpretaties van anderen zegt Jan: "Interpreteren? Kom nou toch, het mag toch geheel duidelijk zijn wat er staat? Mensen willen het enkel niet meer horen wegens verwende oren die alsmaar gestreeld moeten worden met valse liefde." (hier)
    • Denigrerende opmerking naar Mannetje1977 die een hele bijbelstudie over het betreffende onderwerp met ons wilde delen: "Kijk eens naar wat iemand als mannetje steeds getuigt over hoe fijn hij het vind met 'zijn man'." - Jan (hier)
    • Over bijdrages van oprechte gelovigen: "Omdat mensen die Gods woord vertrappen en verwerpen dit onderwerp willen kapen (...)" - Jan (hier)
    • "Negatieve reacties die meestal gebaseerd zijn op gevoelsargumenten ( o.a. discriminatie), overtuiging van de massa of totaal voorbijgaan aan de geïnspireerde autoriteit van de Bijbel." - Bernard 3 (hier) (En dat in reactie op een heel aantal mensen die hun opvatting júist baseren op de autoriteit van de Bijbel en daar ook blijk van geven.)
    • Denigrerend naar Rotterdam en homo's: "Als je homo's zo goed vind, wordt er dan zelf één," en: "Wij hebben te lijden onder die vreselijke homo's." - Bescheiden (hier en hier)
    • "Homofilie heeft ook niets met liefde te maken." - Bescheiden (hier) Overigens wel een inherent domme opmerking omdat het achtervoegsel '-filie' juist iets zegt over de liefde jegens van het grondwoord...
    • Teus weet overigens ook precies wat God allemaal wel en niet wil. Tegen Mannetje1977 zegt hij "Jij in je liefdesrelatie kan nooit de liefde hebben die van God komt, zoals God het bedoeld heeft. Als God het verbiedt zal Hij geen liefde geven in een homorelatie als horende bij die relatie, onmogelijk." - Teus (hier)
    • "Wanneer worden de regels van deze site nou eindelijk eens aangepast? Wanneer begint men eens met 'discrimineren' op basis van Gods woord? Denkt men dat men niet geoordeeld wordt hiervoor door de levende God in wiens handen het vreselijk is om te vallen? Beste moderatoren, wordt het jullie niet aangerekend dat jullie deze goddeloze zondaren die lak hebben aan Gods geboden, maar steeds de kans geven om onstandvastige mensen te misleidden op deze site? Zij gaan door zolang jullie geen lef hebben om onderscheid te gaan maken en overduidelijke dwalingen te verbieden." En: "Waarom wordt dit toegelaten op deze site? Kies toch ergens voor. Kies voor wat ik zeg volgens Gods woord en verbied deze lasteringen van Gods Heilige Geest. (...) Ontloop je verantwoordelijkheid niet. Kies voor of tegen deze mensen die satans wil verkondigen!! - Jan (hier) (Sinds wanneer commanderen nota bene nieuwelingen op dit forum moderators!?)
    • Jan presenteert zich zelfs zodanig dat hij bijna Gods profeet wordt: "Ik probeer helemaal niets van die aard. Citeer enkel Gods geopenbaarde wil aangaande homoseksualiteit. Wie hier tegen ingaat is niet mij (of een ander die hetzelfde doet) aan het bestrijden maar God. Ik verzin nl. niets uit mijzelf maar spreek waar de Bijbel heel duidelijk over spreekt maar tegenwoordig zo ontzettend gehaat wordt door allen die het gezag van Gods woord verachten. Het is geen kwestie van jouw interpretatie tegenover de mijne, maar van aannemen wat er duidelijk staat of het verwerpen van wat geschreven staat." - Jan (hier)
    Ik heb in geen tijden zulke hoogmoed gezien van iemand die beweert christen te zijn...
  7. Volgens mij worden er ook forumregels gebroken. Onder andere deze:
    • "Deelnemers aan het forum van Refoweb verklaren hierbij zich aan de regels van goed fatsoen te houden en geen kwetsende, obscene/vunzige, godslasterlijke, haatdragende of intimiderende berichten te plaatsen."
    Verder staat er in de forumregels (hier): "RefoWeb ontzegt een lid toegang tot het forum wanneer sprake is van het moedwillig verzieken van het forum."
  8. Het doel van Refoweb wordt ondermijnD. Er is geen vruchtbare discussie en ontmoeting meer tussen verschillende mensen. Mensen die anders denken dan Jan krijgen geen ruimte meer en topics raken ondergesneeuwd dan wel onbediscussieerbaar.

Helaas heb ik geen reacties gekregen op de meldingen die ik heb gemaakt. (Misschien hebben jullie de meldingen niet gezien of zijn ze niet goed verzonden..?) Graag zou ik willen weten of jullie (zowel het Refoweb-team als andere forummers) het eens zijn met de punten die ik aanstip of dat ik juist verkeerde verwachtingen heb en stel.

Ik hoop dat jullie dit bericht oppakken en, nogmaals, met alle respect, ik wil jullie niet de les lezen maar ik wil deze negatieve ontwikkeling aan de orde stellen. Hopelijk kunnen en willen jullie hierover nogmaals over nadenken voordat er nog meer jarenlang toegewijde forummers Refoweb verlaten! Laten we hopen dat Refoweb weer een fijne, gezonde, open plaats kan worden waar iedereen zich welkom kan voelen. Oók praktiserende homoseksuelen!

Deus nobiscum sit.

Pcrtje
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2014 19:59

Zolang je zelf wil dat de evolutietheorie hier uitgebreid besproken en gepromoot mag worden en daar zelf ook aan mee doet, denk ik niet dat je zelf recht van spreken hebt, om andere onderwerpen te willen laten weigeren.
En als mensen die voorstander zijn van de evolutie, gelovigen die dat niet zijn, voor rotte vis uitmaken, heb je er ook geen problemen mee.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2014 20:05

Lees hier de 2e alinea maar van, daar heb ik ook voor gedrukt, maar dat is ook niet verwijderd.
En dat is veel erger :

viewtopic.php?f=10&t=28510&start=165#p1998875

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mealybug » 09 nov 2014 20:17

PCRtje, je zegt niets over de godsloochenaars en atheisten op het forum.
Verder vind ik dat iedereen gewoon moet kunnen zeggen wat hij denkt, en de meesten doen dat ook gewoon.
Zij die weggingen, of het nu links (Wilsophie) of rechts (Schelp) is, gaan gezellig elders verder. Ook hier komt steeds weer nieuw volk en ouden gaan weer weg.
Wat betreft Jan, weerleg hem maar vanuit de Bijbel, daar leer je zelf ook nog van :-)
Wees blij dat alles gewoon bespreekbaar is hier, of wil je een soort sovjet style kleuterklas forum, zoals RF en BSF, waar ieder bericht door een zure ouderling of een verveelde huisvrouw stante pede wordt gecontroleerd op hun waarheid en waar het getuigen van Jezus een ban oplevert (Moestuin, om ook maar eens een medeforummer te noemen)

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Byte » 09 nov 2014 20:19

1 van de redenen dat ik RW een beetje links laat liggen.
Net een nieuw lied geplaatst en ik heb het het na dit topic gelezen te hebben wel weer gehad. :cry:
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 09 nov 2014 20:31

Mods ik bid dat jullie de wijsheid en moed ontvangen om de juiste beslissingen te maken. Kies voor Jezus, geef het goede voorbeeld, durf radicaal te zijn. Dat is Jezus ook, Hij kwam om vuur te werpen op aarde. Niet om vrijblijvende gezelligheid te brengen en valse leer en grove zonde alle ruimte te geven. Wees het zout dat het verderf tegengaat!
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2014 20:39

En ach, schelp haar grootste bijdrages hier waren achter de schermen roddelen en schelden met iedereen en over iedereen.
En die funktie bekleedt ze hier nog steeds.
Daar heeft ze nu nog een nieuwe funktie bij gecreëerd, nl. iedereen proberen over te halen, die hier aan haar kant stond, om ook naar het Bijbelstudieforum te komen, waar ze nu lid is onder een andere naam.
En Jvslooten had daar ook al een aanvaring met iemand, ook onder een andere naam.

Ook zag ik dat jijzelf, Pcrtje ook op dat forum aktief bent op aandringen van schelp en daar openlijk over Refoweb zat te roddelen.
Klopt ook niet hè?

En @Byte, wil je je nader verklaren over je reden?
Laatst gewijzigd door Bambi op 09 nov 2014 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hettys » 09 nov 2014 20:41

Pcrtje schreef:Mods! Zijn jullie er nog!? Als er niet snel iets gebeurt wordt dit forum overgenomen door idiote christenextremisten!

Ik heb al driemaal een melding gemaakt via een 'meldknop' van de ontwikkelingen binnen het forum van Refoweb. Helaas heb ik op geen van drie een reactie gehad en voor zover ik alles kan overzien is er ook niet ingegrepen. Met alle respect voor jullie als moderators en het bijbehorende werk, maar ik begin de laatste weken toch wel echt grote vragen te hebben over jullie aanwezigheid, visie, beleid en naleven van de regels. Hoewel ik niet wil beweren dat vroeger alles beter was heb ik wel het idee dat het naleven van de regels steeds verder versoepeld wordt. Enerzijds is dat een positieve ontwikkeling, immers, de regels zijn er voor het forum en niet andersom. Anderzijds kan dat ook nadelig uitpakken als er misbruik gemaakt wordt van de ontstane situatie. Dat laatste is wat er de laatste tijd geschiedt en ook steeds 'extremere' vormen aannemende is.

Om nu met concrete situaties te komen: een tijdje terug zijn Ineke-Kitty en Wilsophie vertrokken van dit forum na aanhoudende klachten van de andere forummers. Volgens mij is dat niet op een heel leuke en fatsoenlijke manier gebeurd maar mijns inziens was dat wel een gezonde ontwikkeling voor het forum aangezien er een hoop overlast, ruzie en frustraties was ontstaan. Over en weer. Ik heb verder niet gezien wat jullie rol daarin was, en dat hoef ik ook niet te weten, maar het is jammer dat het zover heeft moeten komen dat volwassen mensen elkaar de elektronische haren in vliegen. Een ander goed voorbeeld uit het refowebverleden is Lichtzwaard.

Nu, het volgende verontrust mij:
  1. Een aantal jarenlang toegewijde forummers heeft het forum reeds verlaten dan wel is (vrijwel) gestopt met het leveren van actieve bijdrages. Ik denk nu aan Schelpje3, Faramir, Jvslooten, Harmonica, Riska, Ayla en anderen . Door anderen is ook al aan de bel getrokken. Zie bijvoorbeeld hier en hier.
  2. Een aantal relatief (zeer) nieuwe forumleden met extreem gedachtegoed neemt langzaamaan het forum over. Ik moet nu in de eerste plaats denken aan Jan, maar er zijn ook anderen bij die zonder naar anderen te luisteren en het aanbrengen van de nodige nuance een heleboel roepen (bijvoorbeeld Bescheiden, BladeStraight en bernard 3, in mindere mate ook Mealybug en Xsidd (maar voor deze laatsten is deze post niet bedoeld).)
  3. Het voornaamste probleem in dezen is dat er dus niet geluisterd wordt naar anderen door deze partij; deze partij op de man speelt door onder andere (oprechte) gelovigen uit te maken voor godloochenaars, uitspraken te doen over het privé-leven van anderen (hier en hier), anderen die niet binnen het straatje passen te betichten van het hebben van een "zieke geest", enzovoorts, enzovoorts. Verder levert deze partijcontinu kritiek op allerlei aspecten van het forum (bijvoorbeeld hier). (Dan vraag ik me overigens af wat men dan toch komt doen op dit forum... :roll:)
  4. Deze partij poneert een hele reeks (mijns inziens uit dier sociocultureelhistorische context gerukte) bijbelteksten, vaak zonder enige uitleg, die het vermeende gelijk moet 'aantonen'.
  5. Voorts is er geen respect voor mensen met een andere mening en (levens)overtuiging.
  6. Er is weinig tot geen vermogen tot zelfreflectie, kritische houding jegens zichzelf en de partijen zijn zeer zelfingenomen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit uitspraken als:
    • "Ik hoop dat jullie de juiste beslissingen nemen en een verscherpt beleid gaan voeren op de manier die ik voorsta." - Jan (hier)
    • "Dan ken je de Bijbel niet goed" - Jan (hier) (Deze opmerking maakt Jan overigens regelmatig. Ik ga ze niet allemaal citeren.)
    • "Ik besef dat op een forum waar praktiserende homoseksuelen worden toegelaten de kans bestaat dat zij zich geroepen voelen om te reageren met de gebruikelijke beschuldigingen. Geen liefde. Niet mogen oordelen. Eigen interpretatie zien als de enige juiste enz. Maar ik plaats dit in het Bijbel subforum en hoop alleen reacties te krijgen van mensen die net als ik Gods woord liefhebben en geen uitvluchten willen verzinnen." - Jan (hier) (Oftewel: het creëren van een tegenstelling die niet bestaat en het mijns inziens beledigen van (praktiserende) homoseksuele leden of mensen die dat voorstaan.)
    • Het vergelijken van homofiele mensen met varkens door Jan: "Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it." Gelukkig is deze opmerking reeds door moderators verwijderd. (hier)
    • "Hoe meer ik door God hervormd wordt naar Zijn wil voor mij als man en volgeling van Zijn Zoon, hoe meer me de smerigheid van de wereld tegenstaat. En praktiserende homoseksuelen? Vroeger heb ik wel rustig gesproken met zo'n persoon. Kan ik nu niet meer. Het stoot me af, wordt er onwel van. Zelfs verwijfdheid irriteert me al bij een man. En wat de homoseksuelen doen met elkaar? Vind ik bij de beesten af. Zeker als ze ook nog kinderen willen opvoeden. Verpesten is het. Zeker als ze Gods woord vertrappen en verkrachten en nog menen door Christus geaccepteerd te zijn ook. Een kanker in het mannendom en Christendom en samenleving in het algemeen is het. Hoe meer het toegelaten wordt met de reden van valse naastenliefde, hoe meer het groeit totdat het hele lichaam ziek is en dood gaat." - Jan (hier)
    • In reactie op BladeStraight die eerlijk aangeeft moeite te hebben met interpretaties van anderen zegt Jan: "Interpreteren? Kom nou toch, het mag toch geheel duidelijk zijn wat er staat? Mensen willen het enkel niet meer horen wegens verwende oren die alsmaar gestreeld moeten worden met valse liefde." (hier)
    • Denigrerende opmerking naar Mannetje1977 die een hele bijbelstudie over het betreffende onderwerp met ons wilde delen: "Kijk eens naar wat iemand als mannetje steeds getuigt over hoe fijn hij het vind met 'zijn man'." - Jan (hier)
    • Over bijdrages van oprechte gelovigen: "Omdat mensen die Gods woord vertrappen en verwerpen dit onderwerp willen kapen (...)" - Jan (hier)
    • "Negatieve reacties die meestal gebaseerd zijn op gevoelsargumenten ( o.a. discriminatie), overtuiging van de massa of totaal voorbijgaan aan de geïnspireerde autoriteit van de Bijbel." - Bernard 3 (hier) (En dat in reactie op een heel aantal mensen die hun opvatting júist baseren op de autoriteit van de Bijbel en daar ook blijk van geven.)
    • Denigrerend naar Rotterdam en homo's: "Als je homo's zo goed vind, wordt er dan zelf één," en: "Wij hebben te lijden onder die vreselijke homo's." - Bescheiden (hier en hier)
    • "Homofilie heeft ook niets met liefde te maken." - Bescheiden (hier) Overigens wel een inherent domme opmerking omdat het achtervoegsel '-filie' juist iets zegt over de liefde jegens van het grondwoord...
    • Teus weet overigens ook precies wat God allemaal wel en niet wil. Tegen Mannetje1977 zegt hij "Jij in je liefdesrelatie kan nooit de liefde hebben die van God komt, zoals God het bedoeld heeft. Als God het verbiedt zal Hij geen liefde geven in een homorelatie als horende bij die relatie, onmogelijk." - Teus (hier)
    • "Wanneer worden de regels van deze site nou eindelijk eens aangepast? Wanneer begint men eens met 'discrimineren' op basis van Gods woord? Denkt men dat men niet geoordeeld wordt hiervoor door de levende God in wiens handen het vreselijk is om te vallen? Beste moderatoren, wordt het jullie niet aangerekend dat jullie deze goddeloze zondaren die lak hebben aan Gods geboden, maar steeds de kans geven om onstandvastige mensen te misleidden op deze site? Zij gaan door zolang jullie geen lef hebben om onderscheid te gaan maken en overduidelijke dwalingen te verbieden." En: "Waarom wordt dit toegelaten op deze site? Kies toch ergens voor. Kies voor wat ik zeg volgens Gods woord en verbied deze lasteringen van Gods Heilige Geest. (...) Ontloop je verantwoordelijkheid niet. Kies voor of tegen deze mensen die satans wil verkondigen!! - Jan (hier) (Sinds wanneer commanderen nota bene nieuwelingen op dit forum moderators!?)
    • Jan presenteert zich zelfs zodanig dat hij bijna Gods profeet wordt: "Ik probeer helemaal niets van die aard. Citeer enkel Gods geopenbaarde wil aangaande homoseksualiteit. Wie hier tegen ingaat is niet mij (of een ander die hetzelfde doet) aan het bestrijden maar God. Ik verzin nl. niets uit mijzelf maar spreek waar de Bijbel heel duidelijk over spreekt maar tegenwoordig zo ontzettend gehaat wordt door allen die het gezag van Gods woord verachten. Het is geen kwestie van jouw interpretatie tegenover de mijne, maar van aannemen wat er duidelijk staat of het verwerpen van wat geschreven staat." - Jan (hier)
    Ik heb in geen tijden zulke hoogmoed gezien van iemand die beweert christen te zijn...
  7. Volgens mij worden er ook forumregels gebroken. Onder andere deze:
    • "Deelnemers aan het forum van Refoweb verklaren hierbij zich aan de regels van goed fatsoen te houden en geen kwetsende, obscene/vunzige, godslasterlijke, haatdragende of intimiderende berichten te plaatsen."
    Verder staat er in de forumregels (hier): "RefoWeb ontzegt een lid toegang tot het forum wanneer sprake is van het moedwillig verzieken van het forum."
  8. Het doel van Refoweb wordt ondermijnD. Er is geen vruchtbare discussie en ontmoeting meer tussen verschillende mensen. Mensen die anders denken dan Jan krijgen geen ruimte meer en topics raken ondergesneeuwd dan wel onbediscussieerbaar.

Helaas heb ik geen reacties gekregen op de meldingen die ik heb gemaakt. (Misschien hebben jullie de meldingen niet gezien of zijn ze niet goed verzonden..?) Graag zou ik willen weten of jullie (zowel het Refoweb-team als andere forummers) het eens zijn met de punten die ik aanstip of dat ik juist verkeerde verwachtingen heb en stel.

Ik hoop dat jullie dit bericht oppakken en, nogmaals, met alle respect, ik wil jullie niet de les lezen maar ik wil deze negatieve ontwikkeling aan de orde stellen. Hopelijk kunnen en willen jullie hierover nogmaals over nadenken voordat er nog meer jarenlang toegewijde forummers Refoweb verlaten! Laten we hopen dat Refoweb weer een fijne, gezonde, open plaats kan worden waar iedereen zich welkom kan voelen. Oók praktiserende homoseksuelen!

Deus nobiscum sit.

Pcrtje


Wat goed dat je de moeite hebt genomen!!! Met dank. elk woord ook namens mij. Met dank.
Ook gif is geschapen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 09 nov 2014 20:51

Pcrtje schreef:Mods! Zijn jullie er nog!? Als er niet snel iets gebeurt wordt dit forum overgenomen door idiote christenextremisten!

Ik heb al driemaal een melding gemaakt via een 'meldknop' van de ontwikkelingen binnen het forum van Refoweb. Helaas heb ik op geen van drie een reactie gehad en voor zover ik alles kan overzien is er ook niet ingegrepen. Met alle respect voor jullie als moderators en het bijbehorende werk, maar ik begin de laatste weken toch wel echt grote vragen te hebben over jullie aanwezigheid, visie, beleid en naleven van de regels. Hoewel ik niet wil beweren dat vroeger alles beter was heb ik wel het idee dat het naleven van de regels steeds verder versoepeld wordt. Enerzijds is dat een positieve ontwikkeling, immers, de regels zijn er voor het forum en niet andersom. Anderzijds kan dat ook nadelig uitpakken als er misbruik gemaakt wordt van de ontstane situatie. Dat laatste is wat er de laatste tijd geschiedt en ook steeds 'extremere' vormen aannemende is.

Om nu met concrete situaties te komen: een tijdje terug zijn Ineke-Kitty en Wilsophie vertrokken van dit forum na aanhoudende klachten van de andere forummers. Volgens mij is dat niet op een heel leuke en fatsoenlijke manier gebeurd maar mijns inziens was dat wel een gezonde ontwikkeling voor het forum aangezien er een hoop overlast, ruzie en frustraties was ontstaan. Over en weer. Ik heb verder niet gezien wat jullie rol daarin was, en dat hoef ik ook niet te weten, maar het is jammer dat het zover heeft moeten komen dat volwassen mensen elkaar de elektronische haren in vliegen. Een ander goed voorbeeld uit het refowebverleden is Lichtzwaard.

Nu, het volgende verontrust mij:
  1. Een aantal jarenlang toegewijde forummers heeft het forum reeds verlaten dan wel is (vrijwel) gestopt met het leveren van actieve bijdrages. Ik denk nu aan Schelpje3, Faramir, Jvslooten, Harmonica, Riska, Ayla en anderen . Door anderen is ook al aan de bel getrokken. Zie bijvoorbeeld hier en hier.
  2. Een aantal relatief (zeer) nieuwe forumleden met extreem gedachtegoed neemt langzaamaan het forum over. Ik moet nu in de eerste plaats denken aan Jan, maar er zijn ook anderen bij die zonder naar anderen te luisteren en het aanbrengen van de nodige nuance een heleboel roepen (bijvoorbeeld Bescheiden, BladeStraight en bernard 3, in mindere mate ook Mealybug en Xsidd (maar voor deze laatsten is deze post niet bedoeld).)
  3. Het voornaamste probleem in dezen is dat er dus niet geluisterd wordt naar anderen door deze partij; deze partij op de man speelt door onder andere (oprechte) gelovigen uit te maken voor godloochenaars, uitspraken te doen over het privé-leven van anderen (hier en hier), anderen die niet binnen het straatje passen te betichten van het hebben van een "zieke geest", enzovoorts, enzovoorts. Verder levert deze partijcontinu kritiek op allerlei aspecten van het forum (bijvoorbeeld hier). (Dan vraag ik me overigens af wat men dan toch komt doen op dit forum... :roll:)
  4. Deze partij poneert een hele reeks (mijns inziens uit dier sociocultureelhistorische context gerukte) bijbelteksten, vaak zonder enige uitleg, die het vermeende gelijk moet 'aantonen'.
  5. Voorts is er geen respect voor mensen met een andere mening en (levens)overtuiging.
  6. Er is weinig tot geen vermogen tot zelfreflectie, kritische houding jegens zichzelf en de partijen zijn zeer zelfingenomen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit uitspraken als:
    • "Ik hoop dat jullie de juiste beslissingen nemen en een verscherpt beleid gaan voeren op de manier die ik voorsta." - Jan (hier)
    • "Dan ken je de Bijbel niet goed" - Jan (hier) (Deze opmerking maakt Jan overigens regelmatig. Ik ga ze niet allemaal citeren.)
    • "Ik besef dat op een forum waar praktiserende homoseksuelen worden toegelaten de kans bestaat dat zij zich geroepen voelen om te reageren met de gebruikelijke beschuldigingen. Geen liefde. Niet mogen oordelen. Eigen interpretatie zien als de enige juiste enz. Maar ik plaats dit in het Bijbel subforum en hoop alleen reacties te krijgen van mensen die net als ik Gods woord liefhebben en geen uitvluchten willen verzinnen." - Jan (hier) (Oftewel: het creëren van een tegenstelling die niet bestaat en het mijns inziens beledigen van (praktiserende) homoseksuele leden of mensen die dat voorstaan.)
    • Het vergelijken van homofiele mensen met varkens door Jan: "Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it." Gelukkig is deze opmerking reeds door moderators verwijderd. (hier)
    • "Hoe meer ik door God hervormd wordt naar Zijn wil voor mij als man en volgeling van Zijn Zoon, hoe meer me de smerigheid van de wereld tegenstaat. En praktiserende homoseksuelen? Vroeger heb ik wel rustig gesproken met zo'n persoon. Kan ik nu niet meer. Het stoot me af, wordt er onwel van. Zelfs verwijfdheid irriteert me al bij een man. En wat de homoseksuelen doen met elkaar? Vind ik bij de beesten af. Zeker als ze ook nog kinderen willen opvoeden. Verpesten is het. Zeker als ze Gods woord vertrappen en verkrachten en nog menen door Christus geaccepteerd te zijn ook. Een kanker in het mannendom en Christendom en samenleving in het algemeen is het. Hoe meer het toegelaten wordt met de reden van valse naastenliefde, hoe meer het groeit totdat het hele lichaam ziek is en dood gaat." - Jan (hier)
    • In reactie op BladeStraight die eerlijk aangeeft moeite te hebben met interpretaties van anderen zegt Jan: "Interpreteren? Kom nou toch, het mag toch geheel duidelijk zijn wat er staat? Mensen willen het enkel niet meer horen wegens verwende oren die alsmaar gestreeld moeten worden met valse liefde." (hier)
    • Denigrerende opmerking naar Mannetje1977 die een hele bijbelstudie over het betreffende onderwerp met ons wilde delen: "Kijk eens naar wat iemand als mannetje steeds getuigt over hoe fijn hij het vind met 'zijn man'." - Jan (hier)
    • Over bijdrages van oprechte gelovigen: "Omdat mensen die Gods woord vertrappen en verwerpen dit onderwerp willen kapen (...)" - Jan (hier)
    • "Negatieve reacties die meestal gebaseerd zijn op gevoelsargumenten ( o.a. discriminatie), overtuiging van de massa of totaal voorbijgaan aan de geïnspireerde autoriteit van de Bijbel." - Bernard 3 (hier) (En dat in reactie op een heel aantal mensen die hun opvatting júist baseren op de autoriteit van de Bijbel en daar ook blijk van geven.)
    • Denigrerend naar Rotterdam en homo's: "Als je homo's zo goed vind, wordt er dan zelf één," en: "Wij hebben te lijden onder die vreselijke homo's." - Bescheiden (hier en hier)
    • "Homofilie heeft ook niets met liefde te maken." - Bescheiden (hier) Overigens wel een inherent domme opmerking omdat het achtervoegsel '-filie' juist iets zegt over de liefde jegens van het grondwoord...
    • Teus weet overigens ook precies wat God allemaal wel en niet wil. Tegen Mannetje1977 zegt hij "Jij in je liefdesrelatie kan nooit de liefde hebben die van God komt, zoals God het bedoeld heeft. Als God het verbiedt zal Hij geen liefde geven in een homorelatie als horende bij die relatie, onmogelijk." - Teus (hier)
    • "Wanneer worden de regels van deze site nou eindelijk eens aangepast? Wanneer begint men eens met 'discrimineren' op basis van Gods woord? Denkt men dat men niet geoordeeld wordt hiervoor door de levende God in wiens handen het vreselijk is om te vallen? Beste moderatoren, wordt het jullie niet aangerekend dat jullie deze goddeloze zondaren die lak hebben aan Gods geboden, maar steeds de kans geven om onstandvastige mensen te misleidden op deze site? Zij gaan door zolang jullie geen lef hebben om onderscheid te gaan maken en overduidelijke dwalingen te verbieden." En: "Waarom wordt dit toegelaten op deze site? Kies toch ergens voor. Kies voor wat ik zeg volgens Gods woord en verbied deze lasteringen van Gods Heilige Geest. (...) Ontloop je verantwoordelijkheid niet. Kies voor of tegen deze mensen die satans wil verkondigen!! - Jan (hier) (Sinds wanneer commanderen nota bene nieuwelingen op dit forum moderators!?)
    • Jan presenteert zich zelfs zodanig dat hij bijna Gods profeet wordt: "Ik probeer helemaal niets van die aard. Citeer enkel Gods geopenbaarde wil aangaande homoseksualiteit. Wie hier tegen ingaat is niet mij (of een ander die hetzelfde doet) aan het bestrijden maar God. Ik verzin nl. niets uit mijzelf maar spreek waar de Bijbel heel duidelijk over spreekt maar tegenwoordig zo ontzettend gehaat wordt door allen die het gezag van Gods woord verachten. Het is geen kwestie van jouw interpretatie tegenover de mijne, maar van aannemen wat er duidelijk staat of het verwerpen van wat geschreven staat." - Jan (hier)
    Ik heb in geen tijden zulke hoogmoed gezien van iemand die beweert christen te zijn...
  7. Volgens mij worden er ook forumregels gebroken. Onder andere deze:
    • "Deelnemers aan het forum van Refoweb verklaren hierbij zich aan de regels van goed fatsoen te houden en geen kwetsende, obscene/vunzige, godslasterlijke, haatdragende of intimiderende berichten te plaatsen."
    Verder staat er in de forumregels (hier): "RefoWeb ontzegt een lid toegang tot het forum wanneer sprake is van het moedwillig verzieken van het forum."
  8. Het doel van Refoweb wordt ondermijnD. Er is geen vruchtbare discussie en ontmoeting meer tussen verschillende mensen. Mensen die anders denken dan Jan krijgen geen ruimte meer en topics raken ondergesneeuwd dan wel onbediscussieerbaar.

Helaas heb ik geen reacties gekregen op de meldingen die ik heb gemaakt. (Misschien hebben jullie de meldingen niet gezien of zijn ze niet goed verzonden..?) Graag zou ik willen weten of jullie (zowel het Refoweb-team als andere forummers) het eens zijn met de punten die ik aanstip of dat ik juist verkeerde verwachtingen heb en stel.

Ik hoop dat jullie dit bericht oppakken en, nogmaals, met alle respect, ik wil jullie niet de les lezen maar ik wil deze negatieve ontwikkeling aan de orde stellen. Hopelijk kunnen en willen jullie hierover nogmaals over nadenken voordat er nog meer jarenlang toegewijde forummers Refoweb verlaten! Laten we hopen dat Refoweb weer een fijne, gezonde, open plaats kan worden waar iedereen zich welkom kan voelen. Oók praktiserende homoseksuelen!

Deus nobiscum sit.

Pcrtje


Dank Pcrtje! Het is me uit het hart gegrepen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Byte » 09 nov 2014 21:01

Bambi schreef:En ach, schelp haar grootste bijdrages hier waren achter de schermen roddelen en schelden met iedereen en over iedereen.
En die funktie bekleedt ze hier nog steeds.
Daar heeft ze nu nog een nieuwe funktie bij gecreëerd, nl. iedereen proberen over te halen, die hier aan haar kant stond, om ook naar het Bijbelstudieforum te komen, waar ze nu lid is onder een andere naam.
En Jvslooten had daar ook al een aanvaring met iemand, ook onder een andere naam.

Ook zag ik dat jijzelf, Pcrtje ook op dat forum aktief bent op aandringen van schelp en daar openlijk over Refoweb zat te roddelen.
Klopt ook niet hè?

En @Byte, wil je je nader verklaren over je reden?


Hoi Bambi,

Ja hoor dat wil ik wel....

Ik was even tijdje niet actief op RW , want er bekroop mij het gevoel dat ik vaak "boos" werd vanwege reacties naar elkaar.

Terwijl ik daarvoor geprikkeld werd om stukken te onderzoeken in Zijn Woord door RW discussies.
Dat mis ik.
Het gaat vaak zoals jij schrijft over atheïsten vs gelovigen en vica versa.
Men schuwt dan niet om op elkaars ziel te trappen door Jezus te grabbel te gooien bijvoorbeeld.

En nu ik net lees hoe er over "andersdenkenden" gedacht word heb ik het ook niet goed.


Spijt me maar dat is niet echt opbouwend voor mijn geloofsleven.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel?
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2014 21:09

Byte schreef:Hoi Bambi,

Ja hoor dat wil ik wel....

Ik was even tijdje niet actief op RW , want er bekroop mij het gevoel dat ik vaak "boos" werd vanwege reacties naar elkaar.

Terwijl ik daarvoor geprikkeld werd om stukken te onderzoeken in Zijn Woord door RW discussies.
Dat mis ik.
Het gaat vaak zoals jij schrijft over atheïsten vs gelovigen en vica versa.
Men schuwt dan niet om op elkaars ziel te trappen door Jezus te grabbel te gooien bijvoorbeeld.

Spijt me maar dat is niet echt opbouwend voor mijn geloofsleven.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Ja ik begrijp je.
Dat had ik in het begin ook.
Door mee te doen op het forum, pakte ik de Bijbel juist meer, dan voor die tijd.
Maar als je tegenwoordig met aanwijzingen komt dat God iets zegt in de Bijbel, dan zeggen ze dat de Bijbel een door mensen geschreven boek is en betwisten de echtheid van God en je wordt voor naïef en koppig uitgemaakt, als je daar wel in gelooft.
Mij doet dat ook pijn, want op een Christelijk forum hoort God en Zijn Woord niet betwist te worden.
En dat is mijn probleem met de moderatie, dat dat getolereerd wordt.

En dan zegt de moderatie dat dat juist moet prikkelen om over je geloof na te denken en het goed onder woorden te leren brengen.
Maar dat kom je in de buitenwereld of op algemene forums al tegen en daar kom je niet voor op een Christelijk forum.
En de mods. zelf zoeken veilige discussies met gelovigen.

En dat "boos" worden heb ik alleen nog als er leugens verteld worden en dan haak ik af, want daar heb ik geen zin in.
Dan breng ik het bij God en vraag ik: "Waarom toch" En dan zegt God: "Zo zijn mensen, dat zal niet veranderen."

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 09 nov 2014 21:23

Bambi schreef:Maar als je tegenwoordig met aanwijzingen komt dat God iets zegt in de Bijbel, dan zeggen ze dat de Bijbel een door mensen geschreven boek is en betwisten de echtheid van God en je wordt voor naïef en koppig uitgemaakt, als je daar wel in gelooft.
Mij doet dat ook pijn, want op een Christelijk forum hoort God en Zijn Woord niet betwist te worden.

Beste Bambi,
Bijbelopvattingen verschillen.
Kijk even naar hoeveel kanten de mensen vandaag (zondag) opliepen: naar heel veel verschillende kerken, met veel verschillende bijbelvisies.

Centraal blijft ons geloof in God staan die Zijn Zoon heeft gegeven voor verloren zondaren.
Het vervelende op een forum als dit is, dat velen de neiging hebben om hun visie als absoluut te zien en die dwingend op te leggen aan anderen.
Er is nauwelijks dialoog.
En discussie ontaardt in het misbruiken van de Bijbel voor het eigen gelijk.
Het zou tot opbouw en groei van het geloof moeten zijn.
Maar het zorgt voor verkilling.
Jammer.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 09 nov 2014 21:26

Beste mensen,

Helaas heeft niet iedereen het even goed begrepen wat ik bedoel te zeggen. Ik zal proberen het een en ander nader te verklaren.

Het probleem dat ik aankaart is niet dat er teveel rechtszinnigen dan wel atheïsten op dit forum zitten. Het probleem is ook niet er mensen zijn die bepaalde geloofszaken in twijfel trekken of juist voor waar aannemen. Het probleem is ook niet dat iedereen zijn eigen mening heeft.

Wat is dan wel het probleem? Het volgende. Het probleem is, is dat er een aantal forummers is dat hier het leefklimaat zodanig verziekt dat zelfs de meest doorgewinterde refowebbers het forum verlaten. Mijns inziens is dat een reden om aan de bel te trekken. Omdat ik helaas (nog) geen reactie van de moderators heb gekregen na drie pb's en een tiental berichten tussen de discussies door doe ik het nu publiekelijk in dit topic.

De forumregels worden geschonden, de discussies worden gedomineerd door mensen die niet luisteren, oog hebben voor de rest, slechts hun eigen geïnterpreteerde waarheid willen opdringen en hier niet zijn om een vruchtbare discussie aan te gaan maar louter op zoek zijn naar het hijacken van dit forum. In feite moet er volgens Jan en diens aanhangers een soort dictatuur komen waar alle homo's publiekelijk op de brandstapel moeten.

Dáár ageer ik tegen, want ik wil een leefbaar forum waar iedereen welkom is. Welke visie, mening of overtuiging ze ook hebben. Er moet gestopt worden met het voortdurend discrimineren, denigreren en belachelijk maken van mensen. Ik wil de confrontatie niet uit de weg lopen, ik wil dit aankaarten.

Ik wil Refoweb niet wil verruilen voor een ander forum. De forumregels laten toe dat iedereen welkom is. Ook atheïsten.

Bambi schreef:Zolang je zelf wil dat de evolutietheorie hier uitgebreid besproken en gepromoot mag worden en daar zelf ook aan mee doet, denk ik niet dat je zelf recht van spreken hebt, om andere onderwerpen te willen laten weigeren.
Dan snap je niet waar ik tegen ageer. Het gaat niet om het onderwerp, het gaat om de manier waarop er gesproken wordt, gereageerd wordt, dingen gepromoot worden en, bovenal, dat er wettelijk verboden zaken geschieden zoals discriminatie en smaad.

Bambi schreef:En als mensen die voorstander zijn van de evolutie, gelovigen die dat niet zijn, voor rotte vis uitmaken, heb je er ook geen problemen mee.
Jawel, dat heb ik wel. Ik heb het voorbeeld dat jij aandraagt, FrankB, wel eens op de vingers getikt via een pb dat hij te ver ging. Maar dat maak ik niet openbaar op het forum. Bovendien kunnen FrankB en andere mensen van het evolutietopic zich aanpassen aan kritiek. Sommige gelovigen kunnen dat niet zo goed.

Bambi schreef:Ook zag ik dat jijzelf, Pcrtje ook op dat forum aktief bent op aandringen van schelp en daar openlijk over Refoweb zat te roddelen.
Klopt ook niet hè?
Ik heb je een pb gestuurd. De informatie die je hier verschaft is aantoonbaar onjuist. Jammer dat je zulke dingen over mij moet zeggen.

Bambi schreef:Mij doet dat ook pijn, want op een Christelijk forum hoort God en Zijn Woord niet betwist te worden.
En dat is mijn probleem met de moderatie, dat dat getolereerd wordt.
Toen je je aanmeldde voor Refoweb kon je, en nu nog, in de forumregels lezen dat iedereen hier welkom is en dat het zelfs het doel van Refoweb is om mensen van verschillende gezindten met elkaar in contact te brengen. Daar horen ook mensen bij die twijfels hebben bij het christendom of zelfs een andere religie dan wel stroming aanhangen.

Verder is er voor de 'bijbelvasten' onder ons het subforum waar je speciale toegang voor moet krijgen. Als het goed is kun je daar naar hartelust discussiëren met mensen die voldoen aan de 'extra strenge' forumregels van dat subforum.

JeeWee schreef:Het vervelende op een forum als dit is, dat velen de neiging hebben om hun visie als absoluut te zien en die dwingend op te leggen aan anderen.
Er is nauwelijks dialoog.
En discussie ontaardt in het misbruiken van de Bijbel voor het eigen gelijk.
Het zou tot opbouw en groei van het geloof moeten zijn.
Maar het zorgt voor verkilling.
Jammer.
Exact! =D>
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2014 21:28

JeeWee schreef:Centraal blijft ons geloof in God staan die Zijn Zoon heeft gegeven voor verloren zondaren.
Het vervelende op een forum als dit is, dat velen de neiging hebben om hun visie als absoluut te zien en die dwingend op te leggen aan anderen.
Er is nauwelijks dialoog.
En discussie ontaardt in het misbruiken van de Bijbel voor het eigen gelijk.
Het zou tot opbouw en groei van het geloof moeten zijn.
Maar het zorgt voor verkilling.
Jammer.

Lees de topics over de evolutie, dan zie je dat daar niet het geloof in God centraal staat, maar de Heere Jezus een Jood genoemd wordt die ook maar in de zondvloed gelooft, omdat Hij dat van verhalen heeft gehoord.
Dat gaat wel een stapje verder JeeWee dan de homotopics.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2014 21:31

Bambi schreef:Ook zag ik dat jijzelf, Pcrtje ook op dat forum aktief bent op aandringen van schelp en daar openlijk over Refoweb zat te roddelen.
Klopt ook niet hè?

Pcrtje schreef: Ik heb je een pb gestuurd. De informatie die je hier verschaft is aantoonbaar onjuist. Jammer dat je zulke dingen over mij moet zeggen.


Jij hebt op dat forum openlijk tegen schelp gezegd dat de moderatie hier op Refoweb zijn werk niet goed doet.
Dus ik heb geen onjuiste info. gegeven.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten