Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor schaapje » 25 okt 2017 08:32

mona schreef:Als iemand tegen mij zegt dat ik door mijn visie op de doop het Lichaam van Christus in stukken rijt,
de kerk bespuug en uitscheld. Dat ik me bezig houd met heilsegoisme.
Dat ik alleen maar aan het vechten en scheuren ben.
Dat ik daarbij een vrije wil drijver ben, en een doperse drijver...

Dan zeg jij nog even dat ik me niet ieder woord persoonlijk moet aantrekken.
Maar ik kan dat niet. De tong/pen kan door de hel in brand gestoken worden, zegt Jacobus. En deze reactie vol venijn heeft mij diep geraakt.

Waarom zou je je dat aantrekken mona? Je weet dat het niet waar is, laat je zegen niet ontnemen.

Het zegt alleen heel wat over deze persoon en ook over de moderatie die het allemaal normaal schijnt te vinden dat mensen op een hele persoonlijke manier vernederd en afgebrand worden, waarvan verschillende berichten noch steeds te lezen zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 25 okt 2017 08:51

mona schreef:Als iemand tegen mij zegt ...


Ik zie alleen een aantal posts zonder quote en ook lees ik jouw naam nergens.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 25 okt 2017 09:25

henkie schreef:Ik zie alleen een aantal posts zonder quote en ook lees ik jouw naam nergens.


Houd je niet zo van de domme Henk.
Gravo heeft het over mensen die voor de geloofsdoop staan. Durf je dat te ontkennen?
Daar hoor ik bij. Of mijn naam daar nu specifiek bij staat of niet, hij heeft het hier over mij.


schaapje schreef:Waarom zou je je dat aantrekken mona? Je weet dat het niet waar is, laat je zegen niet ontnemen.
Het zegt alleen heel wat over deze persoon en ook over de moderatie die het allemaal normaal schijnt te vinden dat mensen op een hele persoonlijke manier vernederd en afgebrand worden, waarvan verschillende berichten noch steeds te lezen zijn.


Je hebt gelijk!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 25 okt 2017 09:37

henkie schreef:Ik zie alleen een aantal posts zonder quote en ook lees ik jouw naam nergens.

Dat hoeft ook niet, je voelt als serieuze forummer heel goed wanneer men jou wil trreffen. Sommige forummers zijn hier zo goed in, zij nemen steeds dezelfde op de korrel, op een sneaky wijze zodat de anderen dat niet in de gaten hebben. En dan heet het niet ad hominem, maar het is wel zo!

Als je wilt dat de refowebbers hier willen blijven, zou je misschien wat vaker stelling moeten nemen tegen de winden van leer die hier maar te pas en te onpas toch vruchtbare grond krijgen om te groeien. Het is niet genoeg om af en toe een losse opmerking daarover te maken.
Je biedt een open gedeelte en daar mag alles beweerd worden, zei je eerder. Maar op het besloten gedeelte zie ik postings voorbijkomen die echt de regels overtreden. Modereer daar eens wat strenger alsjeblieft.

mona schreef:En deze reactie vol venijn heeft mij diep geraakt.

Het gaat er niet om of iemand het wel of niet met je eens is he, het gaat om de wijze waarop dit gezegd wordt.
En geloof gaat nu eenmaal niet buiten het gevoel om, je harnas staat open als je jezelf bloot geeft. De pijlen van de tegenstanders kunnen je dus gemakkelijk en diep raken.
Ik ben het inhoudelijk ook niet met je eens, en misschien heb ik je in het begin van de discussie ook bezeerd, maar gelukkig hebben wij dit kunnen uitspreken naar elkaar.
En jij verwoordt het zorgvuldig, de ander in zijn waarde latend. Maar anderen die jou dan bijvielen, deden dat niet en gaven door hun postings blijk ervan dat ze de reformatorische kerken niet respecteren.
Men laat soms geen mogelijkheid onbenut om te schamperen over de duur van de kerkdienst, de leerdiensten, de dominee, de 3 FvE, de verbondenleer.
En die ergernis kwam denk ik allemaal samen in dat topic.
Ik hoop dat Gravo hierop terug komt. Dat hij je per pb zijn excuus aanbiedt. Hij heeft het wel op het forum gedaan zag ik en dat vond ik wel positief moet ik zeggen.
Ik heb ook weleens met hem gepeebeed en dan is hij anders dan op het forum. Op het forum komt hij tamelijk arrogant en betweterig over, tijdens het pb contact was daar geen sprake van.
Probeer het toch van je af te zetten lieve Mona, het is jouw diepste overtuiging en ik vind het zo moedig van je dat je het hebt willen vertellen op het forum, zonder daarbij je opponenten (zoals ik :wink: ) te schofferen of te beledigen.
En ik weet zeker dat het merendeel van de forummers er zo over denkt. omhelzing-smile
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 25 okt 2017 11:02

Gravo heeft sorry gezegd tegen de moderators. Daaruit maak ik op dat zijn excuus niet gaat over zijn arrogante, minachtende, haatdragende uitspraken tegen 'de dopersen', maar over het feit dat hij deze site daarvoor misbruikt heeft.
gravo schreef:Beste moderators,
Ik zie dat een aantal reacties verwijderd zijn. Dat lijkt me terecht. Ook mijn laatste postings waren over de schreef. Sorry daarvoor. Ik zal verder inhoudelijk blijven op dit toch wezenlijke onderwerp.
Over de schreef is dan 'niet toelaatbaar voor r.w. lijkt mij.
En zo niet, dan kan hij beter sorry zeggen tegen degenen die hij geschoffeerd heeft.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 25 okt 2017 11:25

Kom op zeg. Dat Gravo als een rode lap voor een stier werkt kan ik begrijpen. Maar als hier geklaagd wordt over "arrogante, minachtende, haatdragende uitspraken tegen 'de dopersen' " wordt het dan niet eens tijd om in een spiegel te kijken en te reflecteren mbt uitlatingen over degenen die het Verbond navolgen en de kinderdoop toepassen? Het is van beide kanten dat het respect ver te zoeken is. Zelfs als iemand een heel vroom stukje schrijft waar je het zelfs nog mee eens kan zijn, dan moet er in de laatste zin nog even een haatdragende opmerking in dat de geloofsdopers het bij het rechte eind hebben en vul de gevolgen zelf maar weer in. Nogmaals het respect is ver te zoeken en dat brengt Gravo duidelijk aan het licht.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 25 okt 2017 11:43

Speedy schreef:Kom op zeg. Dat Gravo als een rode lap voor een stier werkt kan ik begrijpen. Maar als hier geklaagd wordt over "arrogante, minachtende, haatdragende uitspraken tegen 'de dopersen' " wordt het dan niet eens tijd om in een spiegel te kijken en te reflecteren mbt uitlatingen over degenen die het Verbond navolgen en de kinderdoop toepassen? Het is van beide kanten dat het respect ver te zoeken is. Zelfs als iemand een heel vroom stukje schrijft waar je het zelfs nog mee eens kan zijn, dan moet er in de laatste zin nog even een haatdragende opmerking in dat de geloofsdopers het bij het rechte eind hebben en vul de gevolgen zelf maar weer in. Nogmaals het respect is ver te zoeken en dat brengt Gravo duidelijk aan het licht.
Hij doet maar hoor. kHeb de zooi voor mezelf direct gedumpt. (zoals ik al zei)
En verder weet ik van mezelf dat ik niemand met opzet wil kwetsen , en ik voel me in tgeheel niet haatdragent o.i.d.
In de post van mij, waarop gravo reageerde, stonden gewoon normale argumenten. (waarmee iedereen het oneens mag zijn uiteraard)

Als ik zeg dat de doop zonder de inhoud (geloof-wedergeboorte) leeg is, dan bedoel ik precies wat ik zeg. Dat kan ik niet leuker verwoorden.
Wie waarde hecht aan de doop op zich zal dat niet met me eens zijn, dan heb je een verschil van mening. Niks meer of niks minder.
Dan kun je gewoon zeggen waarom je het daar niet mee eens bent, en hoe je dat zelf ziet.
Geen enkele reden om te gaan schelden, grof en minachtend te worden, anderen te verwijten dat die de vrijheid nemen over dogma's na te denken en je inzicht te verwoorden op een discussieforum. En bovendien leugens te spuien en ongegronde aannames te doen.
Laatst gewijzigd door naamloos op 25 okt 2017 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 25 okt 2017 12:00

Ik heb wel 1 tip, die ik zelf weer toepas
Die ook beter is voor mezelf om mijn vreugde in God te bewaren en om mezelf en mijn eigen menselijke gevoelens wat beter in toom te houden

Nl Zoek de overeenkomsten in de medegelovige en accepteer de verschillen
Dan ga je zelf al anders kijken en voelen naar die ander.
En dat die ander dat niet doet, is zijn/ haar pakkie an, waarbij hij/zij zelf mag leren omgaan met de gevoelens die het geeft in zichzelf
Maar ik laat me erdoor niet meer meeslepen, in ieder geval

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 25 okt 2017 18:21

Chaya schreef:Als je wilt dat de refowebbers hier willen blijven........


Het gaat er niet om of iemand het wel of niet met je eens is he, het gaat om de wijze waarop dit gezegd wordt.
En geloof gaat nu eenmaal niet buiten het gevoel om, je harnas staat open als je jezelf bloot geeft. De pijlen van de tegenstanders kunnen je dus gemakkelijk en diep raken.
Probeer het toch van je af te zetten lieve Mona, het is jouw diepste overtuiging en ik vind het zo moedig van je dat je het hebt willen vertellen op het forum.
En ik weet zeker dat het merendeel van de forummers er zo over denkt. omhelzing-smile


1) er zijn nog altijd 5992 refowebbers lid hier.....dat is veel.....een grote gemeenschap tezamen....dus met afmelden valt het wel mee.....misschien binnenkort 6000 leden?

2) heb wat geciteerd Chaya waarmee ik het helemaal met je eens ben.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 25 okt 2017 18:24

mona schreef:Je hebt gelijk!

Inderdaad wat Schaapje aangeeft

John Bunyan geeft ook het volgende aan

Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade (Hebreeën 4:16)

De vrees dat Christus u niet zal aannemen, kan voortkomen uit uw eigen dwaasheid.
Misschien schrijft u God een weg voor die u zelf uitgedacht hebt om u tot Jezus te brengen.
Er zijn sommige zielen die zichzelf hierdoor heel erg kwellen.
Zij komen voor zichzelf tot het besluit dat, als zij tot Christus willen komen,
zij alleen op die manier geleid moeten worden.
De een zegt: Als God mij tot Jezus Christus brengt, dan zal Hij mij zodanig met de schuld der zonde beladen dat Hij mij doet brullen.
Een ander zegt: Als God mij werkelijk tot Jezus Christus bracht, dan moet ik wel aangevallen worden door verschrikkelijke verzoekingen van de duivel.
De volgende zegt: Als God mij waarlijk tot Jezus Christus zou willen brengen, dan moest ik, wanneer ik tot Hem kom, wonderlijke openbaringen van Hem hebben.
Dit is de weg die sommige zondaren God voorschrijven.
Als God dan een andere weg met hen gaat dan zij uitgedacht hadden, staan zij verlegen.
Zij zien om naar zware pakken en lasten, maar misschien geeft God hun een gezicht van hun verloren toestand en voegt die zware last en dat zware pak daar niet bij.
Ze verwachten vreselijke aanvallen van de satan, maar God ziet dat zij daarvoor niet geschikt zijn.
Zij zien uit naar grote en heerlijke openbaringen van Christus, maar God neemt slechts het juk van hun schouders en reikt hun voeder toe.
Geliefden, God heeft meer wegen, dan u weet om een zondaar tot Christus te brengen.
Maar Hij geeft u er van tevoren geen rekenschap van door welke weg Hij u zal leiden.

Zo is het toch....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 26 okt 2017 16:40

Chaya schreef:Je biedt een open gedeelte en daar mag alles beweerd worden, zei je eerder. Maar op het besloten gedeelte zie ik postings voorbijkomen die echt de regels overtreden. Modereer daar eens wat strenger alsjeblieft.

En daar wil ik graag aan toevoegen, dat naast de inhoud, ook vaker op de wijze van discussiëren gemodereerd moet worden. Want als je zegt christen te zijn, en een reformatorisch forum beheerd, dan heeft dat ook alles te maken met de manier waarop je met elkaar in gesprek bent.
En als je dat onzin vindt, lees dan nog eens de brief van Jacobus er op na.
In al die jaren dat ik hier nu ben is dit het vaakst de reden geweest waarom ik heb overwogen te stoppen.
Alsof het er niet toe doet hoe je iets zegt! In de gewone omgang met elkaar, en zeker als kind van God!
Ik kan niet begrijpen waarom mensen hier zo hatelijk tegen elkaar mogen zijn!
En op deze vraag zou ik graag van Henk een antwoord willen.

Chaya schreef:En geloof gaat nu eenmaal niet buiten het gevoel om, je harnas staat open als je jezelf bloot geeft. De pijlen van de tegenstanders kunnen je dus gemakkelijk en diep raken.

Ja, dat is goed samengevat!
Enerzijds is dat mijn 'fout' geweest, voor zover je van een fout kunt spreken.
Achteraf betreur je soms dat je je zo kwetsbaar hebt op gesteld, maar aan de andere kant wist ik me ook gedrongen om iets meer te vertellen.
Ik heb Gravo's reactie nu even een tijdje laten zakken.
Misschien is Gravo in het dagelijks leven wel een heel vriendelijke man!
Maar gezien zijn reacties, ik denk wel dat hij het soms moeilijk heeft.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 26 okt 2017 17:25

Misschien wordt het tijd dat een ieder de hand ik eigen boezem steekt.
De vijandigheid was bij iedereen
En ik heb voor mezelf besloten, wat ik al eerder aangaf, om er niet meer in mee te gaan, als een ander vijandig doet bijv
Want er staat ook ergens, dat we staande moeten blijven, ook al zijn anderen vijandig en dan zelf de woorden van de Heilige Geest moeten spreken en niet van onszelf

Dat was wat ik er van geleerd heb, van deze hele situatie
En ook dat als ik niet in mijn liefde voor God of Zijn liefde voor mij blijf, dan zie ik anderen hun weerwoord gauwer als aanval en als vijand en dan was ik geneigd om in de verdediging of tegenaanval te gaan, dat wil ik niet meer, want daarmee haal ik mezelf uit de vreugde van God en uit Zijn liefde en mijn liefde voor Hem



MoesTuin schreef:
John Bunyan geeft ook het volgende aan

Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade (Hebreeën 4:16)

De vrees dat Christus u niet zal aannemen, kan voortkomen uit uw eigen dwaasheid.
Misschien schrijft u God een weg voor die u zelf uitgedacht hebt om u tot Jezus te brengen.
Er zijn sommige zielen die zichzelf hierdoor heel erg kwellen.
Zij komen voor zichzelf tot het besluit dat, als zij tot Christus willen komen,
zij alleen op die manier geleid moeten worden.
De een zegt: Als God mij tot Jezus Christus brengt, dan zal Hij mij zodanig met de schuld der zonde beladen dat Hij mij doet brullen.
Een ander zegt: Als God mij werkelijk tot Jezus Christus bracht, dan moet ik wel aangevallen worden door verschrikkelijke verzoekingen van de duivel.
De volgende zegt: Als God mij waarlijk tot Jezus Christus zou willen brengen, dan moest ik, wanneer ik tot Hem kom, wonderlijke openbaringen van Hem hebben.
Dit is de weg die sommige zondaren God voorschrijven.
Als God dan een andere weg met hen gaat dan zij uitgedacht hadden, staan zij verlegen.
Zij zien om naar zware pakken en lasten, maar misschien geeft God hun een gezicht van hun verloren toestand en voegt die zware last en dat zware pak daar niet bij.
Ze verwachten vreselijke aanvallen van de satan, maar God ziet dat zij daarvoor niet geschikt zijn.
Zij zien uit naar grote en heerlijke openbaringen van Christus, maar God neemt slechts het juk van hun schouders en reikt hun voeder toe.
Geliefden, God heeft meer wegen, dan u weet om een zondaar tot Christus te brengen.
Maar Hij geeft u er van tevoren geen rekenschap van door welke weg Hij u zal leiden.

Zo is het toch....

Mooi stuk

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 26 okt 2017 17:29

En de enige reden dat ik door bleef zeuren, was niet omdat ik mijn gelijk wilde halen, maar omdat ik weet dat Henkie alles gewoon terug kan zetten
Maar het is niet gelukt :mrgreen:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 31 okt 2017 23:53

*zoeft topic binnen*

Jongens toch! Nog steeds geen Halloweentopic! Heb ik jullie dan eindelijk netjes opgevoed?

*Snif* *EMO*

*Huppelt topic weer uit*

Ik keer ontroerd maar weer terug naar mijn kampvuur. Toedels!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 22 nov 2017 22:54

Oke, er komt zo'n drie dagen geen reactie van de topicstarter in het topic ' vragen bij homo's in Gods schepping', en dan gaat het gelijk op slot.
Een "klein" verschilletje met het topic "Kinderdoop: graag jullie hulp" dat al van 2013 loopt en waar de topicstarter al jaren niet reageert.
Uhhmm, wat zijn de criteria's? ( die zijn volgens mij behoorlijk selectief) :mrgreen:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten