Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 09 nov 2014 21:35

Bambi schreef:Jij hebt op dat forum openlijk tegen schelp gezegd dat de moderatie hier op Refoweb zijn werk niet goed doet. Dus ik heb geen onjuiste info. gegeven.
Lees mijn pb opnieuw en zeg dan nog een keer wat je bedoelt.
"Een libelle zweeft over het water..."

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2014 21:40

Bambi schreef:Jij hebt op dat forum openlijk tegen schelp gezegd dat de moderatie hier op Refoweb zijn werk niet goed doet. Dus ik heb geen onjuiste info. gegeven.

Pcrtje schreef: Lees mijn pb opnieuw en zeg dan nog een keer wat je bedoelt.

Dit schreef je in je pb:
Pcrtje schreef:3. Het forum is gesloten dus ik kan nu niet zien wat ik precies heb gezegd, maar ik heb slechts twijfels geuit over het modereerbeleid van Refoweb. Wat heb ik daarover gezegd? Wel, dat er vaak 'te laat' wordt gemodereerd en dat er op dit moment mensen op het forum actief zijn die de forumregels overtreden.Ik kan me niet voorstellen dat ik het hele forum hier en de moderators incluis zwart heb gemaakt

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 09 nov 2014 21:59

Ook ik heb al zo vaak aangekaart dat refoweb geen REFOweb is.
Elke keer wordt er gezegd: de forummers moeten zelf het verschil maken.
Goed, dan krijg je dit. Gooi alles open, kijk dan wat er van terecht komt:
Chaos.
De moderatie is al tijden slecht, men is nu wat meer bezig met off-topic berichten te verwijderen, maar verdere aansturing laat veel te wensen over.

Men is bezig elkaar met overtreffende trap te overtuigen van de persoonlijke mening.
Desnoods worden daar beelden, uitspraken en/of plaatjes voor gebruikt van opgehangen mensen, lijkverbrandingen enz.
Erg stichtelijk om zo je eigen gelijk te halen.

Verder ben ik van mening dat op een forum waar gezegd wordt dat de Bijbel een mooi boek is, met verhalen van persoonlijke ervaringen van mensen, zonder dat hierop moderatie wordt uitgevoerd, geen zegen zal rusten.
Als er aan Gods Woord geen gezag wordt ontleent, zal dat het 'reformatorische' forum ten gronde richten.

Dit is één van de redenen waarom ik steeds minder ga posten.
Ook ik heb me ooit aangemeld hier met de ILLUSIE dat het zou bijdragen aan de opbouw van mijn geloof.
Ik heb de laatste tijd meer het idee, dat door alle negatieve discussie, het er juist afbraak aan doet.
Er is maar zelden meer een fijne dialoog, en wat ik lees roept alleen maar irritatie op.
En irritatie is nooit tot opbouw of stichting.
Vanavond hoorde ik nog in de preek dat Herodes door de wormen gegeten werd.
En waarom? Omdat hij niet tot eer van God sprak, maar alleen zichzelf zo graag hoorde praten.
Handelingen 12 vers 23.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 10 nov 2014 09:47

De ene forummer loopt weg omdat je op dit forum mag uitleggen waarom je praktiserend homoseksueel bent en de ander gaat er vandoor omdat hij/zij er fel van langs krijgt met Bijbelteksten. :wink:
Je begrijpt al, we kunnen het nooit goed doen voor iedereen. Dat gaan we dan ook niet proberen. Jullie moeten het zelf oplossen binnen de geldende algemene regels. Doe zoals je het ook in het echte leven zou doen: loop een blokje om of kijk/luister naar iets anders. Als een extreme mening geen reacties oplevert, is het snel afgelopen. Of open zelf een topic met een positieve insteek, zoals viewtopic.php?f=31&t=28203

Dit probleem is overigens van alle tijden. Ook bij de start in 2001 al. Een forum trekt nu eenmaal allerlei pluimage aan en het gaat er wat feller aan toe omdat je elkaar niet in de ogen kijkt.

Misschien is het een idee voor al de haantjes om eens bij de gezellig keuvelende dames op het forum Relaties te kijken hoe het ook kan. :mrgreen: We hebben daar geen omkijken naar.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Boerin » 10 nov 2014 09:57

henkie schreef:Misschien is het een idee voor al de haantjes om eens bij de gezellig keuvelende dames op het forum Relaties te kijken hoe het ook kan. :mrgreen: We hebben daar geen omkijken naar.

Lol ja, daar dacht ik gisteravond aan. Da's het enige deel waar het altijd gezellig is.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 10 nov 2014 10:06

henkie schreef:Misschien is het een idee voor al de haantjes om eens bij de gezellig keuvelende dames op het forum Relaties te kijken hoe het ook kan. :mrgreen: We hebben daar geen omkijken naar.

Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen:

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 10 nov 2014 10:09

henkie schreef:Misschien is het een idee voor al de haantjes om eens bij de gezellig keuvelende dames op het forum Relaties te kijken hoe het ook kan. :mrgreen: We hebben daar geen omkijken naar.


Ik vind dit een uitermate gevaarlijke opmerking, wil je dat de haantjes daar ook de topics om zeep gaan helpen? :wink:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 10 nov 2014 10:10

Pcrtje schreef:Dáár ageer ik tegen, want ik wil een leefbaar forum waar iedereen welkom is. Welke visie, mening of overtuiging ze ook hebben. Er moet gestopt worden met het voortdurend discrimineren, denigreren en belachelijk maken van mensen. Ik wil de confrontatie niet uit de weg lopen, ik wil dit aankaarten.
Goh, maar wel in je handen klappen als blijk van instemming wanneer onze geleerde Gravo allerlei persoonlijke denigrerende en-of leugenachtige persoonlijke zooi neerkwakt.
Het is mij niet opgevallen dat je uit de toon valt op dit forum. Daar kennen we een mooi woord voor: hypocriet!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 10 nov 2014 10:36

De enige oplossing is:
De discussie omzetten in een dialoog.

Dan hoef je het met de ander niet eens te zijn, maar dan omarm je de persoon in liefde en je kunt toch van mening verschillen.
De cruciale vraag boven alles: "Hebt gij Mij lief!"

Vrijheid ontaardt in oorlog als de vrijheid aan de ander wordt ontnomen of beperkt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Boerin » 10 nov 2014 11:43

JeeWee schreef:De enige oplossing is:
De discussie omzetten in een dialoog.

Dan hoef je het met de ander niet eens te zijn, maar dan omarm je de persoon in liefde en je kunt toch van mening verschillen.
De cruciale vraag boven alles: "Hebt gij Mij lief!"

Vrijheid ontaardt in oorlog als de vrijheid aan de ander wordt ontnomen of beperkt.

Nou kijk toch eens, ben ik het zowaar een keer met JeeWee eens. Ik wilde al een topic aanmaken: 'Zeg iets liefs over een refohomo'. Lol en als je dat niet kunt verboden te posten in het homotopic.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jan » 10 nov 2014 12:37

henkie schreef:De ene forummer loopt weg omdat je op dit forum mag uitleggen waarom je praktiserend homoseksueel bent en de ander gaat er vandoor omdat hij/zij er fel van langs krijgt met Bijbelteksten. :wink:
Je begrijpt al, we kunnen het nooit goed doen voor iedereen. Dat gaan we dan ook niet proberen. Jullie moeten het zelf oplossen binnen de geldende algemene regels. Doe zoals je het ook in het echte leven zou doen: loop een blokje om of kijk/luister naar iets anders. Als een extreme mening geen reacties oplevert, is het snel afgelopen. Of open zelf een topic met een positieve insteek, zoals viewtopic.php?f=31&t=28203


Lauw hoor. Het is als iemand die een schoolklas opricht en de kinderen zelf laat bepalen wat acceptabel gedrag is. Hmm... democratie?

Dit probleem is overigens van alle tijden. Ook bij de start in 2001 al. Een forum trekt nu eenmaal allerlei pluimage aan en het gaat er wat feller aan toe omdat je elkaar niet in de ogen kijkt.


Je krijgt echt van allerlei pluimage als je de deur wagenwijd openzet ja. De conflicten die daaruit ontstaan zie ik dan ook in eerste instantie als de verantwoordelijkheid van diegenen die het forum hebben opgericht en beheren.

Maar waarom dan iets van reformatorisch in de naam? Waarom Christelijk? Noem het dan ook geheel anders. Een paar suggesties:

vleesnochvis.nl
reliweb.nl

Met de omschrijving erbij dat iedereen welkom is zoals godslasteraars, hoereerders, satanisten, boeddhisten, praktiserende prostituees die hun levensstijl mogen uitleggen en verdedigen. En zelfs Christenen zijn er welkom. Maar alleen als ze voor alle andere forumleden respect tonen. Dus niet beledigen en discrimineren en geen haat natuurlijk. Het moet wel gezellig blijven.

Misschien is het een idee voor al de haantjes om eens bij de gezellig keuvelende dames op het forum Relaties te kijken hoe het ook kan. :mrgreen: We hebben daar geen omkijken naar.


Om dit alles als haantjesgedrag af te doen vind ik beschamend Henk. Het gaat mij om veel diepere zaken dan als ware het maar een eigen ego dat zich moet laten gelden.

Maar blijkbaar moet men vooral bezig zijn met gezellig 'keuvelen'? Nou het is me duidelijk hoe je er over denkt. Denken de andere moderatoren hier net zo over?
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 10 nov 2014 13:23

henkie schreef:Dit probleem is overigens van alle tijden. Ook bij de start in 2001 al. Een forum trekt nu eenmaal allerlei pluimage aan en het gaat er wat feller aan toe omdat je elkaar niet in de ogen kijkt.
Ja, Henkie, en jij bent moderator om een beetje aansturing te geven niet? En dat het probleem al in 2001 bestaat, en nu nog steeds bestaat (en in omvang toeneemt), zegt volgens mij genoeg dat je duidelijker grenzen aan moet geven. Als een probleem na 13 jaar niet is opgelost door de forummers zelf, wordt het tijd dat jij je er mee gaat bemoeien, lijkt me.

Bovendien, vind ik het echt niet kunnen dat in het besloten religie gedeelte, de bijbel als een 'mooi boek' wordt weggezet. Als dat het 'refo-gehalte' van dit forum is, dan mag je mijn portie aan fikkie geven.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 nov 2014 13:26

WAF!

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mealybug » 10 nov 2014 13:28

mona schreef:
Bovendien, vind ik het echt niet kunnen dat in het besloten religie gedeelte, de bijbel als een 'mooi boek' wordt weggezet. Als dat het 'refo-gehalte' van dit forum is, dan mag je mijn portie aan fikkie geven.

Ik vind dat meer een uittdaging om de schrijver van zoiets erop aan te spreken.
De Moderator telkens roepen komt een beetje over als ''mammie ze pesten me''.
Tegen atheisten als Mortlach en Lock and stock zijn we toch ook gewoon aardig?
Die vinden de Bijbel nog niet eens een mooi boek, volgens mij.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Tante Pollewop » 10 nov 2014 13:34

mona schreef:(...) mijn portie aan fikkie geven.


"Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en de hondekens voor te werpen. En zij zeide: "Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes, die er vallen van de tafel hunner heeren." Matth.15 : 26, 27.

Waarmee ik wil zeggen: sommigen zijn al blij met de kruimeltjes, anderen geven hun portie liever maar helemaal aan de hond. :roll: 8-[
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 10 nov 2014 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten