Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 18 okt 2016 16:54

Arco schreef:Beste moderators,

Kan iemand van jullie, mij het volgende uitleggen:

Pas geleden is dit topic geopend. Ik had een melding gedaan, dat ik het niet gepast vind dat een geloofsbelijdenis van een ander geloof hier op dit forum werd weergegeven. Degene die dat deed in dit betreffende topic heeft het weergegeven om aan te geven waarover het gaat.

Nu kan ik mij voorstellen dat voor de discussie het wellicht nodig is, althans dat vindt blijkbaar de topic-starter. Maar toch is dit het aanprijzen van een andere god. Kunnen jullie mij uitleggen waarom het betreffende bericht niet verder gecensureerd is?

Beste Arco,
Ik zal wel de laatste zijn die ooit een andere godsdienst zou promoten dan het geloof in de -enige God van de Bijbel.
Ik begrijp echt hoe je dit verzint.
Ik wilde juist aan de kaak stellen, mét het weergeven van deze tekst hoe indoctrinerend en absoluut deze oproep is.
Kerkklokken van christelijke kerken kunnen nog worden uitgelegd als een roep tot het Heil en tot de verkondiging daarvan.
De roep vanaf minaretten geeft geen enkel ruimte aan iets anders dan Allah.
Juist omdát veel mensen niet weten wat er geroepen wordt, is het des te belangrijker om dit te vertellen.

Als de krant verslag doet van een oorlog, is dat ook niet het promoten van oorlog.
Toch?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Arco » 20 okt 2016 08:44

JeeWee schreef:Beste Arco,
Ik zal wel de laatste zijn die ooit een andere godsdienst zou promoten dan het geloof in de -enige God van de Bijbel.
Ik begrijp echt hoe je dit verzint.
Ik wilde juist aan de kaak stellen, mét het weergeven van deze tekst hoe indoctrinerend en absoluut deze oproep is.
Kerkklokken van christelijke kerken kunnen nog worden uitgelegd als een roep tot het Heil en tot de verkondiging daarvan.
De roep vanaf minaretten geeft geen enkel ruimte aan iets anders dan Allah.
Juist omdát veel mensen niet weten wat er geroepen wordt, is het des te belangrijker om dit te vertellen.

Als de krant verslag doet van een oorlog, is dat ook niet het promoten van oorlog.
Toch?


Beste JeeWee,

Nergens heb ik gezegd of gesuggereerd dat je een andere godsdienst zou promoten. Wat er geroepen wordt vanaf een minaret kan heel eenvoudig opgezocht worden. Het herhalen ervan op dit forum vind ik onnodig en niet gepast. Dit forum is geen krant, waarbij soms zaken uitgelegd moeten worden omwille van het verhaal.

Het feit dat de forumadministratie zwijgt op mijn vraag, zegt genoeg.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 20 okt 2016 08:56

Arco schreef:Het feit dat de forumadministratie zwijgt op mijn vraag, zegt genoeg.


Vind je zelf niet dat je nu wat door draaft?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Arco » 20 okt 2016 09:04

Speedy schreef:Vind je zelf niet dat je nu wat door draaft?


Zeg je dat nu omdat je het oneens bent met mij? Je mag het oneens zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik doordraaf. Als de forumadministratie gewoon zou zeggen dat ze het oneens zijn met mij, dan is dat helder. Dan kan ik nog tegensputteren, maar dan is het helder.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 20 okt 2016 09:20

Arco schreef:
Zeg je dat nu omdat je het oneens bent met mij? Je mag het oneens zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik doordraaf. Als de forumadministratie gewoon zou zeggen dat ze het oneens zijn met mij, dan is dat helder. Dan kan ik nog tegensputteren, maar dan is het helder.


Ik snap wat je bedoeld, maar ik begrijp niet dat je je druk maakt terwijl hier op het forum postings worden geplaatst die erger zijn dan deze informatie.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Arco » 20 okt 2016 09:30

Speedy schreef:Ik snap wat je bedoeld, maar ik begrijp niet dat je je druk maakt terwijl hier op het forum postings worden geplaatst die erger zijn dan deze informatie.


Het is maar wat je erger noemt. Ja, er zijn voorbeelden waarbij de waarheid van de Bijbel niet alleen bevraagd worden, maar ontkend wordt. Toch vind ik dat de geloofsbelijdenis van de islam niet thuishoort op dit forum voor reformatorische jeugd.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 20 okt 2016 09:37

Arco schreef:Het is maar wat je erger noemt. Ja, er zijn voorbeelden waarbij de waarheid van de Bijbel niet alleen bevraagd worden, maar ontkend wordt. Toch vind ik dat de geloofsbelijdenis van de islam niet thuishoort op dit forum voor reformatorische jeugd.


Het is 'informatie' en als je dat er af wilt hebben, sluit dan maar heel dit forum met allerlei atheïstische, boeddhistische, anti-noministische, etc postings.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Arco » 20 okt 2016 09:54

Speedy schreef:Het is 'informatie' en als je dat er af wilt hebben, sluit dan maar heel dit forum met allerlei atheïstische, boeddhistische, anti-noministische, etc postings.


En dat is doordraven. =D>
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 20 okt 2016 10:04

Arco schreef:En dat is doordraven. =D>


Blijkbaar begrijp je dat wel .... :mrgreen:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 12 nov 2016 21:04

Hoe is het mogelijk dat postings waarbij op de modknop geklikt is, zo lang nog blijven staan, wel 2 dagen??
Ik klikte eergisteren op 2 postings, en kreeg te lezen dat er alreeds een melding was gedaan, maar de postings blijven maar staan, nog steeds, gemeld en wel.
Intussen hebben mods hier wel gepost, dus ze hebben dit gezien, hoe kan dit?
Waarom is de melding dan niet ongedaan gemaakt, als het onterecht was?
Ik krijg het gevoel dat meldingen niet altijd serieus worden genomen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 12 nov 2016 22:13

Dat kan, door tijdgebrek bijv. Bij sommige meldingen moet je je eerst door het hele topic worstelen.
En als ik erg twijfel sla ik de report ook wel eens over. Maar misschien gaan andere mods hier anders mee om...
Meld ze maar even opnieuw met het probleem van de betreffende post.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 14 nov 2016 09:47

Een kleine toevoeging aan het forum: je kunt nu video's invoegen via de knop 'youtube' boven het berichtvenster. De ID van het filmpje zet je tussen [ youtube] en [ /youtube]

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2016 11:20

Super!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 05 dec 2016 20:07

Ik vraag me al een poosje af wat het volgende te betekenen heeft..
Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot]
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 05 dec 2016 21:09

Johan100 schreef:Ik vraag me al een poosje af wat het volgende te betekenen heeft..
Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot]


Ik ook, op Refoweb had ik ook op minst verwacht dat dan Reho [bôth] er ook tussen had gestaan, weer een gemiste kans helaas. [-X


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten