Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 11 dec 2017 19:18

Johan100 schreef: Behalve dat ik er weinig leer draait het meestal op bekvechten uit. Meestal draait het om eigen gelijk en is het 'hunnie tegen zullie'.


Was dat niet met elk topic tegenwoordig?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 11 dec 2017 19:58

Johan100 schreef:Klopt, op het onvriendelijke af dikwijls. En omdat het voor mij niet echt ter discussie staat ben ik er niet rouwig om dat het topic dicht is. Behalve dat ik er weinig leer draait het meestal op bekvechten uit. Ook al moet ik zeggen dat er ook wel hele waardevolle bijdrages werden geleverd soms door sommige forummers. Op een waardige manier ook. Dan hoef ik het er niet altijd mee eens te zijn, maar dan is het gewoon fijn te merken dat er naar elkaar geluisterd wordt.

Ik denk dus dat het een verstandige keuze is dat het topic dicht is, want we komen er toch niet uit. We worden het waarschijnlijk niet eens. Meestal draait het om eigen gelijk en is het 'hunnie tegen zullie'! Laten we dan maar de overeenkomsten zoeken die we hebben.

Overigens vraag ik me weleens af waar de overeenkomsten zijn, want man, man, man wat een verschillen.
De één interpreteert zus en de ander zo en weer een ander die weer anders interpreteert.
Wie niks met het dooptopic heeft kan het gewoon links laten liggen, en bekvechten gebeurt in elk topic.
Ik vind het geen slimme keuze om het topic dicht te gooien. Je hoeft het toch niet perse met elkaar eens te worden?
Bovendien komen er zo af en toe weer nieuwe mensen bij die misschien nog lang niet alle argumenten kennen.
En op een discussieforum kom ik niet om met elkaar over de overeenkomsten te babbelen.
En verder kunnen verschillende interpretaties juist leerzaam zijn. Alleen maar lezen over 'meer van hetzelfde' vind ik oersaai, dan pas ik.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 11 dec 2017 20:01

naamloos schreef:
En op een discussieforum kom ik niet om met elkaar over de overeenkomsten te babbelen.

Bij mij staat er 'Christelijke jongerencommunity' bovenaan en nergens dat het een discussieforum is!
Dit is ooit opgezet om elkaar te bemoedigen en niet om elkaar de tent uit te vechten. Althans, dat mag ik hopen.
En ik vind het echt niet onoverkoombaar als we het niet altijd eens zijn met elkaar, zolang we maar op een waardig niveau kunnen discussiëren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 11 dec 2017 20:09

Johan100 schreef:Bij mij staat er 'Christelijke jongerencommunity' bovenaan en nergens dat het een discussieforum is!
Voor mij is een forum dit: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Internetforum
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hans0166 » 11 dec 2017 21:39

Johan100 schreef:Bij mij staat er 'Christelijke jongerencommunity' bovenaan


zelfs over dit kun je discussieren... Jongerencommunity... als ik zo eens hoor en kijk wordt het hier heel still als je iedereen boven de 30 een week hun mond laat houden....

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby5 » 11 dec 2017 22:45

hans0166 schreef:zelfs over dit kun je discussieren... Jongerencommunity... als ik zo eens hoor en kijk wordt het hier heel still als je iedereen boven de 30 een week hun mond laat houden....

:lol:

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 12 dec 2017 07:22

Moet je je eens proberen voor te stellen dat je vader overlijdt en je hebt niemand om herinneringen over hem mee te delen. Niet met je demente moeder. Niet met de rest van de familie.
Niet met een partner of kinderen, want die zijn er niet. Dus deel je het op een forum met mensen, waarvan je dacht dat die toch ook een soort familie waren en wat gebeurt er dan? Dan wordt alles steeds verwijderd. Weet je hoe dat voelt?

Net als alle berichten over je eigen geloofsgroei nadien en ook je zogenaamde stokpaardjes over dat geloof. (En wat gebeurt er met anderen hun stokpaardjes, die ze ook blijven herhalen over zonde en hel enz ) ?

Weet je wat mijn vader zou zeggen? "Laat die lui gaan"
En da ga ik ook doen, maar eerst haal ik zelf mijn account leeg. dat doe ik zelf om op mijn manier afscheid te nemen en dan ben ik weg

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2017 09:21

Bambi schreef:Moet je je eens proberen voor te stellen dat je vader overlijdt en je hebt niemand om herinneringen over hem mee te delen. Niet met je demente moeder. Niet met de rest van de familie.
Niet met een partner of kinderen, want die zijn er niet. Dus deel je het op een forum met mensen, waarvan je dacht dat die toch ook een soort familie waren en wat gebeurt er dan? Dan wordt alles steeds verwijderd. Weet je hoe dat voelt?

Net als alle berichten over je eigen geloofsgroei nadien en ook je zogenaamde stokpaardjes over dat geloof. (En wat gebeurt er met anderen hun stokpaardjes, die ze ook blijven herhalen over zonde en hel enz ) ?

Weet je wat mijn vader zou zeggen? "Laat die lui gaan"
En da ga ik ook doen, maar eerst haal ik zelf mijn account leeg. dat doe ik zelf om op mijn manier afscheid te nemen en dan ben ik weg

Ik snap wat je bedoelt.
Stokpaardjes (als het al stokpaardjes zijn) waar de moderatoren anders over denken worden rucksicktlos verwijderd, en persoonlijke opmerkingen wordne keihard in je eigen gezicht teruggegooid (in mijn geval zelfs door de beheerder, die in een rotopmerking zelfs de naam van mijn overleden dochter meende te moeten gebruiken).
Het ga je goed!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 12 dec 2017 10:22

StillAwake schreef:Ik snap wat je bedoelt.
Stokpaardjes (als het al stokpaardjes zijn) waar de moderatoren anders over denken worden rucksicktlos verwijderd, en persoonlijke opmerkingen wordne keihard in je eigen gezicht teruggegooid (in mijn geval zelfs door de beheerder, die in een rotopmerking zelfs de naam van mijn overleden dochter meende te moeten gebruiken).
Het ga je goed!


Beste man,

Ik weet niet eens hoe u heet, laat staan uw dochter. Kunnen we nu weer over gaan tot de orde van de dag of blijf je hier weer maandenlang op terug komen?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2017 10:26

henkie schreef:Beste man,

Ik weet niet eens hoe u heet, laat staan uw dochter. Kunnen we nu weer over gaan tot de orde van de dag of blijf je hier weer maandenlang op terug komen?

Zolang er niet iets komt wat in de verte lijkt op excuses denk ik niet dat ik overga tot de orde van de dag...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 12 dec 2017 11:19

Bambi schreef:Moet je je eens proberen voor te stellen dat je vader overlijdt en je hebt niemand om herinneringen over hem mee te delen. Niet met je demente moeder. Niet met de rest van de familie.
Niet met een partner of kinderen, want die zijn er niet. Dus deel je het op een forum met mensen, waarvan je dacht dat die toch ook een soort familie waren en wat gebeurt er dan? Dan wordt alles steeds verwijderd. Weet je hoe dat voelt?

Net als alle berichten over je eigen geloofsgroei nadien en ook je zogenaamde stokpaardjes over dat geloof. (En wat gebeurt er met anderen hun stokpaardjes, die ze ook blijven herhalen over zonde en hel enz ) ?

Weet je wat mijn vader zou zeggen? "Laat die lui gaan"
En da ga ik ook doen, maar eerst haal ik zelf mijn account leeg. dat doe ik zelf om op mijn manier afscheid te nemen en dan ben ik weg
Je meeste post' zijn gewist geloof ik, maar de mods kunnen gelukkig niemands geheugen wissen.
Wat je zondag zei ''zoek God in je eigen hart'' vond ik echt mooi.
Dat wist ik natuurlijk al lang, maar het sloot goed aan bij iets waar ik al een tijd mee bezig ben.
Ondanks dat wij het echt niet altijd eens zijn heb ik zeker duidelijk Jezus door je post' heen gehoord. en soms maakte je wat buren-gerucht haha
En weet je, dan boeien die bijzaken me helemaal niet.

Het allerbeste hoor!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 12 dec 2017 15:30

StillAwake schreef:Zolang er niet iets komt wat in de verte lijkt op excuses denk ik niet dat ik overga tot de orde van de dag...


Dit is echt zonde van je tijd, want excuses zal er niet komen.
Net zo min als ik al jaren wacht op een antwoord op een herhaaldelijk gestelde vraag. Komt gewoon niet. En waarschijnlijk delete Henkie het gewoon uit zijn geheugen, of vind hij het de moeite niet waard.
Bij jou blijft het zitten, maar Henkie zelf gaat wel gewoon over tot de orde van de dag.


naamloos schreef:Homotopics werden destijds verboden omdat het altijd ruzie was. Wat is de reden dat er nu geen dooptopic mag zijn?
Na de brulpost van @gravo (die jullie gezellig laten staan terwijl andere post' wél worden verwijderd vanwege een zogenaamde onprettige toon, hier bijvoorbeeld viewtopic.php?f=2&t=30119&start=15) ging alles weer gewoon zn gangetje.
Er wordt hier flink met twee maten gemeten!

Van harte mee eens. Ik vond het dooptopic de laatste pagina's best een redelijk normaal topic, voor wat Refoweb betreft.
Uitgezonderd de reactie van Gravo. Dat die juist die afschuwelijke "brul-reactie" wel is blijven staan, laat zien welke mening de mods zijn toegedaan.
Al doende leer je door de jaren heen op welke wijze de mods hier opereren.
Dit vind een groot minpunt van RF. Moderatie en toonzetting is het vaakst een reden geweest waarom ik me soms terug trok, en overwoog er mee te stoppen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2017 15:35

mona schreef:Dit is echt zonde van je tijd, want excuses zal er niet komen.
Net zo min als ik al jaren wacht op een antwoord op een herhaaldelijk gestelde vraag. Komt gewoon niet. En waarschijnlijk delete Henkie het gewoon uit zijn geheugen, of vind hij het de moeite niet waard.
Bij jou blijft het zitten, maar Henkie zelf gaat wel gewoon over tot de orde van de dag.

Ik weet het. Ik kan er op zich prima mee leven, maar neem Henkie niet meer serieus.
Sommige mensen vinden zichzelf dermate belangrijk dat ik dat niet meer hoef te doen ;-).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2017 15:38

mona schreef:Dit vind een groot minpunt van RF. Moderatie en toonzetting is het vaakst een reden geweest waarom ik me soms terug trok, en overwoog er mee te stoppen.

Ik denk dat je niet de enige bent.
hoe vaak mensen niet vanwege de moderatie stoppen op dit forum is onderhand niet meer bij te houden.
Ook ikzelf overweeg het soms.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 12 dec 2017 15:45

Mwah enkele die stoppen maken heel veel herrie over 'onrecht' wat hun is aangedaan. Maar over degenen die hier stilzwijgend zijn vertrokken omdat er geen respect voor was, hoor je weinige meer. Juist in de tientallen topics over de doop was er geen respect voor de kinderdoop, ook in de laatste topic over het formulier wat gewijzigd is, moet weer een een zogenaamd filmpje gezet worden m.b.t. de doop door onderdompeling. Hoezo offtopic?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten