Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 10 feb 2018 11:17

Optimatus schreef:Kan er in het open religieforum iets meer worden opgelet bij zogenaamd "leuke" opmerkingen over de HEER? Het lijkt mij niet dat termen als "Zijn almacht moest zich nog ontwikkelen" etc. in overeenstemming zijn met het vereiste respect voor het christelijk geloof dat hier verwacht mag worden.

Arco schreef:Eens.

Ik vraag me af wat die mensen hier doen. Zijn visie opdringen en spotten met het christelijke geloof...spotten met God.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 10 feb 2018 14:53

Optimatus schreef:Kan er in het open religieforum iets meer worden opgelet bij zogenaamd "leuke" opmerkingen over de HEER? Het lijkt mij niet dat termen als "Zijn almacht moest zich nog ontwikkelen" etc. in overeenstemming zijn met het vereiste respect voor het christelijk geloof dat hier verwacht mag worden.

Als er iets wordt gezegd dat in strijd is met de regels, moet je op de modknop drukken. Ik heb dat weleens gedaan, maar het moet wel bar en boos zijn wil het worden verwijderd, want in het open forum mag je een eigen mening hebben, ook al gaat deze tegen de 3 FvE of belijdenisgeschriften in.
Men is daar niet van onder de indruk, omdat het maar menselijke toevoegingen zijn.
Sommige posters verdedigen hun zienswijze op sola scriptura, maar dat ze soms knippen en plakken en teksten uit hun context halen, mag ook allemaal.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 10 feb 2018 16:36

StillAwake schreef:Begrijpelijk dat je de onzin uit dit topic wilt houden, maar de vragen/verzoeken/commentaren die wel hout snijden lijken vaak toch ook genegeerd te worden.
Misschien eerst eens iets met de kritieken doen, alvorens de bende op te schonen?

Je kunt net zo goed tegen de muur praten!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 11 feb 2018 15:36

Bij deze wil ik de crew bedanken voor heractiveren van mijn account op mijn verzoek. Ik waardeer het zeer.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 11 feb 2018 21:00

Yoshi schreef:Bij deze wil ik de crew bedanken voor heractiveren van mijn account op mijn verzoek. Ik waardeer het zeer.


Toch niet naar aanleiding van mijn laatste post hoop ik hè?! :-k :wink:

Optimatus schreef:

Wist je overigens dat vooral katholieke landen wielrennen een warm hart toedragen?


Mooi dat er toch iets goeds vandaan kan komen hè?! :wink:

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 11 feb 2018 21:22

Nee, dat heeft er niets mee te maken. Over wielrennen gesproken; ja dat doe ik. Nog in een toergroep ook en ik heb een Italiaanse fiets en die is uitgerust met een Italiaanse groepset en wielen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 11 feb 2018 21:47

Yoshi schreef:Nee, dat heeft er niets mee te maken. Over wielrennen gesproken; ja dat doe ik. Nog in een toergroep ook en ik heb een Italiaanse fiets en die is uitgerust met een Italiaanse groepset en wielen.


Toe maar, een heuse toergroep én
een fiets met katholieke afmontage 8)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor StillAwake » 12 feb 2018 09:50

Johan100 schreef:Je kunt net zo goed tegen de muur praten!

Dat weet ik, maar ik blijf goede hoop houden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor DeDwaler » 09 mar 2018 12:31

.

Beste beheerders van Refoweb,

De inhoud van mijn post op 06 mar 2018 00:06: viewtopic.php?f=2&t=30527&start=15 is zonder enig spoor van aanpassing (door u) lukraak gewijzigd. Dat u erop toeziet dat ik de huisregels naleef vind ik logisch en goed, ook wanneer dat betekent dat u ingrijpt in mijn schrijfsels zelf. Het is uw website en daar gelden uw regels. Daar ben ik mij van bewust en heb ik ook alle respect voor.

Maar het blijven mijn schrijfsels, onder mijn naam, waarvoor ik ook de (eeuwige) verantwoordelijkheid draag! Ik wijs u dan ook met klem op uw verantwoordelijkheid om daar zorgvuldig mee om te gaan!

Aanpassen vind ik prima, maar zet er dan in het bericht zelf in elk geval bij dat u het aangepast heeft en het liefst om welke reden. Gooi anders het hele bericht maar weg, want voor wat er nu staat ben ik niet verantwoordelijk, aangezien ik niet meer de enige auteur ben, terwijl dat ogenschijnlijk wel zo overkomt.

.
.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 19 mar 2018 11:59

Ik weet niet exact meer waar het over gaat maar als ik me niet vergis had het tweede deel niet zoveel met het onderwerp te maken en zorgde dat ook weer voor reacties van anderen. Wat wel met het onderwerp te maken had, is blijven staan. Als je liever hebt dat je gehele posting verdwijnt bij een off topic-gedeelte dan kan dat geregeld worden.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor DeDwaler » 20 mar 2018 17:13

.
henkie schreef:Ik weet niet exact meer waar het over gaat maar als ik me niet vergis had het tweede deel niet zoveel met het onderwerp te maken en zorgde dat ook weer voor reacties van anderen. Wat wel met het onderwerp te maken had, is blijven staan. Als je liever hebt dat je gehele posting verdwijnt bij een off topic-gedeelte dan kan dat geregeld worden.


Dank je voor de reactie Henk! Het gaat mij om het volgende: als ik mijn berichten aanpas dan staat erbij: "Laatst gewijzigd door DeDwaler op 03 mar 2018 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.". Maar als een moderator mijn bericht aanpast dan staat er niets bij, tenzij hij of zij het in het bericht zelf vermeld. Bijvoorbeeld: *Aangepast door moderator, vanwege off-topic. Zoiets. Mijn vraag was of jullie dat altijd in de berichten willen vermelden als jullie het hebben aangepast, want nu stond daar niets over vermeld.

.
.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 22 mar 2018 20:44

Dat kost erg veel tijd. Soms worden er tientallen berichten per dag verwijderd. Dus daarom doen we het in principe niet met hier en daar een uitzondering. Vaak is het ook enigszins vragen naar de bekende weg en gaat het om een select gezelschap personen. :-oo

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor dalethvav » 07 apr 2018 20:47

Met plaatsvervangende schaamte lees ik het topic "Joodse spijtoptanten, goed of fout?" mee.
Ik weet dat er op refoweb oprechte, integere messiasbelijdende Joden posten. Hoe moeten die zich voelen bij het lezen van dergelijke antisemitische en soms godslasterlijke posts?

Respect overigens voor Origenes die steeds maar weer op een nette manier de discussie blijft voeren.
Ook waardering overigens voor Johan100 die e.e.a. (terecht) ontmaskert als "antisemitisch gereutel". Trouwens, ook Origenes, zij het een stuk voorzichger noemt t.a.v. de topic-opener, het woord antisemitisme.

Bij de openingspost wordt verwezen naar ene "brother Nathanael", iemand die, zo lees ik op z'n website, vóór publicatie is van het in de VS gecensureerde boek "Tweehonderd jaar samen" van Solzjenitsyn. Zie voor een beschrijving ervan hier. Dat m.i. zegt genoeg over de intenties van "brother Nathanael" die daarmee wonderlijk wel in het straatje van de starter van het topic "Joodse spijtoptanten, goed of fout?" past.

Zo lees ik in het topic b.v. de volgende smerige, niet van antisemitisme gespeende opmerkingen:
" (.....) dan Messiasbelijdende joden die van twee walletjes willen eten en dwepen met het jodendom."
"Het enige positieve aan het jodendom was dat het naar Christus wees,(.....)"
En dat nota bene gepost door iemand die dan als ondeschrift durft te voeren: 'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend'. Hoe hypocriet wil je het helemaal hebben?

Puur godslasterlijk is de volgende door de topic-opener gebruikte zinsnede
"jij verwart het oude racistische verbond met het betere nieuwe verbond"
Hiermee wordt God, Hij was het immers die dat/die verbond(en) sloot met Israël, impliciet uitgemaakt voor een racist.
Maar goed, als op zo'n verwrongen manier de bijbel geïnterpreteerd wordt, kun je ook niet anders verwachten dan zo'n verwrongen godsbeeld.
Echter, om dit toe te staan op refoweb is weer een ander verhaal. Mods, ken in dezen je verantwoordelijkheid en neem die dan ook. maak je niet schuldig aan het toelaten van blasfemie en antisemitisme op jullie site.

Bij deze wil ik dan ook met klem vragen bovengenoemde, m.i. schandalige topic in z'n geheel te verwijderen (en als je dat gedaan hebt mag je deze post wat mij betreft ook weer verwijderen.)
overigens heb ik bij de mods een melding gemaakt van de post waarin de blasfemistische zinsnede over het racistische verbond staat. Daarop heb ik geen enkele reactie gekregen. Vandaar dat ik het dan maar op deze minder sympathieke manier in het openbaar doe.

Om meer gereutel te voorkomen schrijf ik op voorhand alvast dat ik hier verder niet meer op zal reageren. 't Is meer een protest over een topic dat mij zeer veel pijn heeft gedaan. Daar wil ik het bij laten.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 07 apr 2018 21:04

Wat de crew ook gaat beslissen in deze, ik zal het respecteren.
Maar mijn inziens wordt er nog geen grens overschreden.

Als politicus A. Pechtold van justitie mag zeggen; "Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet"
Dan mag er door een willekeurig persoon ook iets in de lijn van; " (.....) dan Messiasbelijdende joden die van twee walletjes willen eten en dwepen met het jodendom." zeggen lijkt mij.

"jij verwart het oude racistische verbond met het betere nieuwe verbond" is een andere steen des aanstoots. Het zou niet mijn bewoording zijn maar als we naar de droge betekenis van het woord racistisch kijken is het niet per definitie verkeerd om zo'n term te gebruiken.

Als dit de twee punten zijn om topic te willen laten verwijderen en ook de reactie die deze verwijdering wil bewerkstelligen dan vind ik dat wat mager.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 08 apr 2018 07:20

Anti-Joods zou overigens meer op zijn plaats zijn. Arabieren bijvoorbeeld stammen ook af van Sem.
Ik lees het topic overigens niet meer, vind de toon niet prettig en de openingspost staat al bol het van de onzin.
Spijtoptanten is m.i. al heel ongelukkig gekozen volgens mij. Ik heb verder het filmpje niet gezien. Maar een Jood kiest er niet voor om als Jood geboren te worden, maar wordt gewoon als Jood geboren.
En (sommige?) Messiasbelijdende Joden worden weggezet als mensen die van twee walletjes willen eten en dwepen met het jodendom.
Allemaal erg onnodig negatief en vaag en ongenuanceerd. Je kunt het lezen als 'sommige', maar m.i. worden heel subtiel eigenlijk weer alle Messiasbelijdende Joden weggezet als dwepers, etc. En die 'sommige' zie ik ook geen bewijs voor. En dan het feit dat wij even moeten beoordelen of mensen goed of fout zijn.

Wat moet je ermee?!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten