Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 27 sep 2017 20:50

Pcrtje schreef:Ah, dat verklaart een hoop.

Ik vermoedde al dat hij het niet was. Vooral zijn woordgebruik en interpunctie kwamen niet overeen met jouw privéberichten.

Ik denk dat een verbannen gebruiker altijd dat schuine gedeelte met 'online' heeft. Zou dat kunnen?

Zou kunnen, beide accounts staan nog steeds online

Hij had toen 2 accounts. In het ene speelde hij de oudere zogenaamde zwaar gelovige christen, die flink baalde van die andere, met de naam KOOOOOOS
En als vervelio heette hij Halloballon en daarmee reageerde hij ook weer op een pb die ik als antwoord aan die KOOOOOOS stuurde. Die plaatste ook sexplaatjes op het forum zelf

Ik ga er vanuit dat als een account opgeheven wordt, alles weg is en niet online is

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 27 sep 2017 22:26

Kreeg van een medeforummer deze link. Een verslag over die mooie avond met genoemde tokkies, waarvan er blijkbaar nog meer hier verblijven.
Ook fijn om te zien hoe geweldig populair ik ben maar niet heus. Heb wel een bevestiging voor mezelf dat ik vaak vreemde figuren aanvoel, ook zieke figuren en gespot, als ik een post schrijf
Als je ff doorbijt, door alle andere onzin en vloeken heen, is het grappig om te zien, hoe het werkt met de trollen


https://forum.fok.nl/topic/2130389/1/999
Laatst gewijzigd door Bambi op 27 sep 2017 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 27 sep 2017 22:40

Dit is van juli 2010, net aangemeld die gast en kijk dan es op die foto van mij sinds wanneer hij lid was
Bij die andere dezelfde datum.
Is het forum toen soms opgericht?
Ik word er helemaal simpel van hysterisch-smile

Henk ben jij zelf die tokkies? :mrgreen:

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 04 okt 2017 08:32

Bambi schreef:Ik was op zoek naar een pb en zag een pb waar boven stond dat gebruiker niet meer geregistreerd was. Was ff nieuwsgierig wie dat ook alweer was en klikte het aan en zag dat die niet geregistreerde gebruiker wel online was. Snapte het niet, want die griezel was toch geband? Maar er stond 'online' bij, dus was hij zichtbaar bij het forumoverzicht Keek toen bij forumoverzicht en de enige die daar zichtbaar gemeld stond als zijnde 'online' was @radical
Snapte er al niks van, maar die griezel was toen al met 2 accounts tegelijk op het forum en naast dit gedrag kende hij ook verbazend veel bijbelteksten en alles wat met geloof te maken had. Hij begon toen als zogenaamde nette gelovige. En reageerde toen met beide accounts op 1 pb over hetzelfde onderwerp
Dus of hij moest het zelf zijn, en een of andere truc kennen om met het ouwe account weer op het te forum zijn, of heeft @radical het accountnummer van die niet geregistreerde gebruiker gekregen, van @Henkie

Moet ik er verder nog een boek over schrijven, of snapt iedereen het nu? :mrgreen:


Je haalt denk ik 2 dingen door elkaar:
-Als een forummer een bericht plaatst en deze gebruiker wordt verwijderd dan veranderd zijn/haar in Anonymous
-In de lijst van online forummers staat soms Anonymous als deze forummer niet wil dat hij/zij online zichtbaar is. Dit is aan- en uit te zetten in je profiel.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 23 okt 2017 12:33

Als de post ereunao van vandaag verwijderd is in het kinderdooptopic, mag de haatbrakende reactie van Gravo (21 okt 2017 13:20 pagina 173) dan ook verwijderd worden?
Anders meten jullie met twee maten.

En zo niet, mag ik daar dan een reden voor?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor henkie » 23 okt 2017 12:56

Dat zijn inderdaad 2 maten. De reactie van E. had niets te maken met het onderwerp, die van G. wel.
Rest nog de vraag of G. haat braakte. Die indruk kreeg ik niet. Welke passage vind je ongepast?

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 okt 2017 14:54

Er zijn ook reakties verwijderd die wel met het onderwerp te maken hadden.

Maar het is goed, dat zal dan wel een aanwijzing van God zijn, dat ik me met andere zaken bezig moet gaan houden.
Toch hoop ik dat mensen mijn posten gelezen hebben en beseft hebben, dat het in het Koninkrijk van God gaat om de overeenkomsten in Hem en niet om de verschillen, die niet van belang zijn
En Hij van een ieder houdt, ook al hebben Christenen blijkbaar voorkeuren voor bepaalde mensen

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 23 okt 2017 15:43

Klopt....in het topic kinderdoop zijn van verschillende forumleden inhoudelijke on topic reacties verwijderd.
Teken aan de wand dat meerdere lezers dit opgevallen is.
Vanmorgen zag ik dat al....ik wacht nog altijd op een reactie van mijn PB.
Vragen in het kinderdoop topic die mij gesteld werden om uit te leggen.....de inhoudelijke on topic antwoorden van mij zijn verwijderd. De vraag die mij gesteld wordt laat men wel weer staan (pagina 171 kinderdoop)
Hoop niet dat het om eenzijdige willekeur gaat, riekt wel naar misbruik maken van macht ( heb ik slechte herinneringen aan overigens) om het ene bericht wel te verwijderen en het eigen bericht met vraag niet.
Overigens....als men geen inhoudelijke discussie wenst over de kinderdoop....verwijder dan het hele topic gewoon. Slotje erop ....dan voorkom je wat nu gebeurd.
Overigens heb ik veel geleerd en ontdekt....mede dankzij de rijke getuigenissen van verschillende posters die eerlijk en in de lijn van de bijbel via eerlijk schrift onderzoek reageerden. Het respect en toon over en weer was goed en zuiver.....enkel op het laatst ging het fout wat mona hier eerder al aangaf.....maar dat heeft niets te maken met al die andere reacties die foetsie zijn....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Lize180
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2017 21:19

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Lize180 » 23 okt 2017 16:09

Van de zijlijn lees ik alles mee, verwonderd.
Nog verbaasder ben ik dat grafo's reactie haatbrakend genoemd word. Dat is niet fair en niet waar.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 955
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Jesaja40 » 23 okt 2017 16:26

Er is al heel veel gezegd over de kinderdoop: graag jullie hulp.

De diverse kerkelijke visies worden zo star verkondigd, dat ik als Joodse buitenstaander, niet begrijp hoe jullie toch aan die standpunten komen. Te onpas wordt er de besnijdenis een Joodse aangelegenheid erbij betrokken. Waarom wordt dit argument gebruikt? Dat slaat toch nergens op en is een zuivere Joodse aangelegenheid die uitsluitend op Joodse jongens betrekking heeft. Of ziet u de kerk als een voortzeting van het Joodse volk?

David gedroeg zich uiterst correct naar Goliath en bediende zich van hoffelijke taal. Ik waardeer zeer goede argumenten en onderbouwingen ook al herken ik mij vanuit mijn traditie daar niet in. Ik vraag mij dan ook af: hebben wij elkaar een dienst bewezen als er gevraagd wordt: graag jullie hulp

Al onze woorden, gedachten die wij over elkaar hebben worden uiterst zorgvuldig bewaard. Ook de reacties die verwijderd zijn worden opgeschreven en zullen meegewogen worden als wij allen voor de rechtertroon van de Eeuwige komen te staan.

In de Bijbel vindt men zeer veel zaken van overtredingen die mijn volksgenoten hebben gedaan. Het zou mooi zijn als het er niet in zou staan. Dan is de Bijbel heel erg dun geworden en is er ook geen enkel referentiekader waaraan we kunnen aflezen hoe het beslist niet moet. Daarom ondersteun ik de motie van Moes Tuin om het topic op slot te doen. Met het vriendelijke verzoek om niet de gehele topic te verwijderen. Dan doet de moderator recht aan alle voor en tegens in deze topic.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 okt 2017 16:30

Lize180 schreef:Van de zijlijn lees ik alles mee, verwonderd.
Nog verbaasder ben ik dat grafo's reactie haatbrakend genoemd word. Dat is niet fair en niet waar.

Maar beter gaan lezen misschien

gravo schreef:Deze discussie toont aan hoezeer het christelijk geloof haar kracht en samenhang in de samenleving kwijt is. Iedereen denkt dat hij de vrijheid heeft om christelijke dogma's zelf uit te vinden, opnieuw te formuleren en het christendom dus naar eigen inzicht te ontwerpen. Men leest en kent de eeuwenlange theologische achtergronden van cruciale dogma's niet meer. Schapen zonder herder.
Zo kan het gebeuren dat de een of andere nitwit (ik bedoel naamloos) zo maar even de doop als onbetekenend ter zijde schuift
. Ik zou zeggen: als je het niet begrijpt lees dan eens wat catechismi over de doop. Of pak even wat literatuur ter hand over de betekenis van de sacramenten, zowel in de tijd vóór de Reformatie als daarna.
En als je het er niet mee eens bent, ga dan als ketter je eigen geknutselde godsdienst ergens ander beoefenen. Die vrijheid heb je, wat mij betreft, maar doe dan niet net alsof je nog een onderdeel bent van de kerk van alle tijden en alle plaatsen. Want wie de doop aan het christendom onttrekt, is óf dom (daar is helaas niets aan te doen), óf afvallig (voor dezulken is nog bekering mogelijk, na schuldbekentenis).

hartelijke groet,

gravo

lees de gekleurde regel eens
Laatst gewijzigd door Bambi op 23 okt 2017 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 okt 2017 16:37

Jesaja40 schreef:Er is al heel veel gezegd over de kinderdoop: graag jullie hulp.

De diverse kerkelijke visies worden zo star verkondigd, dat ik als Joodse buitenstaander, niet begrijp hoe jullie toch aan die standpunten komen. Te onpas wordt er de besnijdenis een Joodse aangelegenheid erbij betrokken. Waarom wordt dit argument gebruikt? Dat slaat toch nergens op en is een zuivere Joodse aangelegenheid die uitsluitend op Joodse jongens betrekking heeft. Of ziet u de kerk als een voortzeting van het Joodse volk?

David gedroeg zich uiterst correct naar Goliath en bediende zich van hoffelijke taal. Ik waardeer zeer goede argumenten en onderbouwingen ook al herken ik mij vanuit mijn traditie daar niet in. Ik vraag mij dan ook af: hebben wij elkaar een dienst bewezen als er gevraagd wordt: graag jullie hulp

Al onze woorden, gedachten die wij over elkaar hebben worden uiterst zorgvuldig bewaard. Ook de reacties die verwijderd zijn worden opgeschreven en zullen meegewogen worden als wij allen voor de rechtertroon van de Eeuwige komen te staan.

In de Bijbel vindt men zeer veel zaken van overtredingen die mijn volksgenoten hebben gedaan. Het zou mooi zijn als het er niet in zou staan. Dan is de Bijbel heel erg dun geworden en is er ook geen enkel referentiekader waaraan we kunnen aflezen hoe het beslist niet moet. Daarom ondersteun ik de motie van Moes Tuin om het topic op slot te doen. Met het vriendelijke verzoek om niet de gehele topic te verwijderen. Dan doet de moderator recht aan alle voor en tegens in deze topic.

Het mooiste van de Bijbel vind ik dat alles een samenhang heeft. Dat alles in alles terugkomt Zo werkt God
Daarom kan niet gauw iets als off-topic beschouwd worden

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 okt 2017 16:44

Ik ga verder maar niks meer zeggen.
En laat de oplossing maar aan God over en wat Zijn echte bedoeling is
Er gebeurt niks zonder Zijn medeweten en zonder dat Hij er iets mee wil bereiken
Misschien moeten we nu allemaal maar even afwachten wat dat is

Kan ook zijn dat Hij hiermee laat zien, dat het voor Hem niet om de doop gaat, maar om het geloof
want er is echt zo krom van alles weggehaald, dat de angel uit het hele topic weg is en het als los zand uit elkaar valt

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mona » 23 okt 2017 19:28

Lize180 schreef:Van de zijlijn lees ik alles mee, verwonderd.
Nog verbaasder ben ik dat grafo's reactie haatbrakend genoemd word. Dat is niet fair en niet waar.


Enkele zinnen uit de reactie van Gravo.
Wil je ze eens lezen en dan nogmaals zeggen of het fair is of niet om het haatbrakend te noemen?

De doperse drijverij is een symbool van het uit elkaar scheuren van de Kerk.
(die dus moeiteloos de Kerk bespugen, uitschelden en van 20 eeuwen dwaling beschuldigen, ik lees en hoor het hier te gretig en te vaak)...
En maar vechten en maar scheuren
Het lichaam uiteengereten in dode lichaamsdelen.
Daarom is de moderne, scheurmakende ketterij van de volwassendoop zo ernstig
Het verdeelt de kerk, de gemeente, het volk van God. Het rijt het Lichaam van Christus aan stukken.


Lize,
Als je zegt dat iemand door een andere doopvisie te hebben, het Lichaam van Christus in stukken rijt, vind ik dat ONTZETTEND ERG!!
IK heb er geen andere woorden voor, en het laat zien dat de moderatie ernstig te kort schiet!
Vooral omdat zij in deze woorden ook geen kwaad zien....
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 23 okt 2017 19:45

mona schreef:Enkele zinnen uit de reactie van Gravo.
Wil je ze eens lezen en dan nogmaals zeggen of het fair is of niet om het haatbrakend te noemen?

De doperse drijverij is een symbool van het uit elkaar scheuren van de Kerk.
(die dus moeiteloos de Kerk bespugen, uitschelden en van 20 eeuwen dwaling beschuldigen, ik lees en hoor het hier te gretig en te vaak)...
En maar vechten en maar scheuren
Het lichaam uiteengereten in dode lichaamsdelen.
Daarom is de moderne, scheurmakende ketterij van de volwassendoop zo ernstig
Het verdeelt de kerk, de gemeente, het volk van God. Het rijt het Lichaam van Christus aan stukken.


Lize,
Als je zegt dat iemand door een andere doopvisie te hebben, het Lichaam van Christus in stukken rijt, vind ik dat ONTZETTEND ERG!!
IK heb er geen andere woorden voor, en het laat zien dat de moderatie ernstig te kort schiet!
Vooral omdat zij in deze woorden ook geen kwaad zien....


Als ik tegenovergestelde opmerkingen lees dan zijn die net zo haatbrakend. Het hele topic hangt samen met wederkerige pot-verwijt-de-ketel-opmerkingen
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast