Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 17 feb 2015 20:35

Speedy schreef:En het toppunt van onmacht is in mijn ogen om op de moderators van RW te wijzen. Maar ja, dat krijg je als je standpunt op dit forum door een groot aantal mensen wordt afgewezen.

Wat een onzin! Als er iemand mild met dit onderwerp omging, was het mannetje. Genuanceerd en geduldig heeft hij zaken uitgebreid uitgelegd.
Maar toen kwam plotseling een figuur met de naam Jan. Weer even later kwam er iemand opdagen met gelijksoortige teksten.
Waar zijn ze nu? Nooit meer wat van gehoord.

Er werd door RW niet ingegrepen toen deze figuren opriepen tot steniging van homo's, ze werden uitgescholden voor sodomieten, smeerlappen. Homo's komen allemaal in de hel, praktiserend of niet praktiserend.

En nu? Er is en homofoob Refoweb ontstaan.
Elk gesprek over homoseksualiteit is taboe. Dat ze daarmee voorbij gaan aan homoseksuele christenen die met vallen en opstaan proberen vast te houden aan hun geloof in God, is kennelijk minder belangrijk.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 17 feb 2015 20:41

JeeWee schreef:Wat een onzin! Als er iemand mild met dit onderwerp omging, was het mannetje. Genuanceerd en geduldig heeft hij zaken uitgebreid uitgelegd.
Maar toen kwam plotseling een figuur met de naam Jan. Weer even later kwam er iemand opdagen met gelijksoortige teksten.
Waar zijn ze nu? Nooit meer wat van gehoord.

Er werd door RW niet ingegrepen toen deze figuren opriepen tot steniging van homo's, ze werden uitgescholden voor sodomieten, smeerlappen. Homo's komen allemaal in de hel, praktiserend of niet praktiserend.

En nu? Er is en homofoob Refoweb ontstaan.
Elk gesprek over homoseksualiteit is taboe. Dat ze daarmee voorbij gaan aan homoseksuele christenen die met vallen en opstaan proberen vast te houden aan hun geloof in God, is kennelijk minder belangrijk.


Je geeft precies de reden aan waarom de topics gesloten worden, jij benoemd constant Refoweb op een negatieve manier "homofoob Refoweb". Elk gesprek wordt op deze manier de hoek ingeschopt en daar hou jij Refoweb voor verantwoordelijk. Maar ik denk nu dat je zelf ook eens in de spiegel moet kijken. De wijze waarop jij discussieerde is meerdere malen door Mealybug aan de orde gesteld. En Mealybug was nog niet weg of jij liep hier na de zoveelste show afscheid, weer te foeteren op jan en alleman.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 17 feb 2015 23:41

Jammer dat je mijn woorden zo uitlegt.
Als RefoWeb een forum neerzet, vraagt dat ook om goed beheer.
Dat is gewoon niet gebeurd.
Scheldende partijen konden hun gang gaan.

Even tussendoor: dat Mealybug direct op alles wat is schreef reageerde, had een andere en heel persoonlijke reden. Wij kennen elkaar.

Van Jan en zijn alterego kwam regelrechte haat: stenigen en erger.
Na zijn kruistocht tegen 'Sodomieten' is nooit meer wat van Jan vernomen.

Ja, Refoweb is homofoob geworden.
En voor alle duidelijkheid toch maar een definitie van 'homofobie':
Homofobie

Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) is letterlijk de angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen. Het woorddeel "fobie" moet hier dan ook niet letterlijk worden opgevat: het gaat niet om een psychische aandoening, zoals bij reguliere fobieën.

Toevoeging op Wikipedia:
Vele verdedigers van homo- en lesborechten gebruiken de term "homofobie" om uitingen of gedragingen te beschrijven die gemotiveerd zijn door verzet tegen de belangen van homoseksuelen. Het kan daarbij gaan om uiteenlopende manifestaties, variërend van minachtende opmerkingen, roddel en het belachelijk maken van homoseksuele personen tot sterkere verbale of fysieke agressie.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 17 feb 2015 23:50

JeeWee schreef:Jammer dat je mijn woorden zo uitlegt.
Als RefoWeb een forum neerzet, vraagt dat ook om goed beheer.
Dat is gewoon niet gebeurd.
Scheldende partijen konden hun gang gaan.

Even tussendoor: dat Mealybug direct op alles wat is schreef reageerde, had een andere en heel persoonlijke reden. Wij kennen elkaar.

Van Jan en zijn alterego kwam regelrechte haat: stenigen en erger.
Na zijn kruistocht tegen 'Sodomieten' is nooit meer wat van Jan vernomen.

Ja, Refoweb is homofoob geworden.
En voor alle duidelijkheid toch maar een definitie van 'homofobie':
Homofobie

Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst"; beide woorden komen van het Grieks) is letterlijk de angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het woord homohaat wordt ook gebruikt voor dit fenomeen. Het woorddeel "fobie" moet hier dan ook niet letterlijk worden opgevat: het gaat niet om een psychische aandoening, zoals bij reguliere fobieën.

Toevoeging op Wikipedia:
Vele verdedigers van homo- en lesborechten gebruiken de term "homofobie" om uitingen of gedragingen te beschrijven die gemotiveerd zijn door verzet tegen de belangen van homoseksuelen. Het kan daarbij gaan om uiteenlopende manifestaties, variërend van minachtende opmerkingen, roddel en het belachelijk maken van homoseksuele personen tot sterkere verbale of fysieke agressie.


Jammer dat je blijft doorgaan om anderen de schuld te geven en iets in de schoenen te schuiven wat gewoonweg niet waar is. Maar aan de andere kant het typeert wel in welk licht de discussie wordt gevoerd en hoe anderen die een afwijkend standpunt neerzetten getypeerd worden. Je hebt genoeg gepost om dit te laten zien. Afwijkende standpunten worden niet meer getolereerd.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2015 00:10

Speedy schreef: Afwijkende standpunten worden niet meer getolereerd.

Je gaat hiermee dwars tegen het negende gebod in.
Je wéét dat keer op keer heb geroepen dat respect heb voor mensen die tot andere keuzes komen.
Ik heb er respect voor als mensen, homo of hetero, kiezen voor het celibaat omdat een andere weg hun relatie met God in de weg staat.
Andersom is dat respect vaak ver te zoeken.
Zie daar voor de haatvolle en liefdeloze berichten van Jan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2015 00:27

Volgens mij is Jan gebanned, ik heb 'm al een paar dagen niet meer gezien.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Speedy » 18 feb 2015 15:26

JeeWee schreef:Je gaat hiermee dwars tegen het negende gebod in.
Je wéét dat keer op keer heb geroepen dat respect heb voor mensen die tot andere keuzes komen.
Ik heb er respect voor als mensen, homo of hetero, kiezen voor het celibaat omdat een andere weg hun relatie met God in de weg staat.
Andersom is dat respect vaak ver te zoeken.
Zie daar voor de haatvolle en liefdeloze berichten van Jan.


Tjonge, tjonge en nu krijg ik alweer het negende gebod om mijn oren. Kan je nog iets inhoudelijks zeggen? Jij vraagt om respect, maar anderen blijf je zwart maken.

Daarnaast vraag ik me af of jij het onderscheid kan maken of postings op de persoon gericht zijn of een algemene inhoudelijke posting (waar je het eens of oneens mee kan zijn).
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 18 feb 2015 15:33

Mohammed schreef:Volgens mij is Jan gebanned, ik heb 'm al een paar dagen niet meer gezien.
Ja, of hij heeft zijn account laten verwijderen op eigen verzoek. Hij staat niet meer in de ledenlijst en als je een oude post van hem opzoekt en klikt op 'profiel tonen' dan krijg je de melding "opgegeven gebruiker bestaat niet".

Ik zou zeggen: compliment voor de mods. Nu kunnen we zonder al die haatvolle en denigrerende berichten Jans weer gezellig met elkaar praten. :)
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 18 feb 2015 15:47

Waar zijn de moderators gebleven? :shock:
Als ik icoontje TEAM aanklik, zie ik alleen nog administrator en henkie staan.
Vak moderators is leeg.
Ze komen toch wel terug hoop ik? :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor elbert » 18 feb 2015 16:09

Chaya schreef:Waar zijn de moderators gebleven? :shock:
Als ik icoontje TEAM aanklik, zie ik alleen nog administrator en henkie staan.
Vak moderators is leeg.
Ze komen toch wel terug hoop ik? :D
Dat moet nog verder ingevuld worden, denk ik.
In elk geval kan ik weer modereren. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Pcrtje » 18 feb 2015 16:11

Chaya, dat had ik inderdaad ook al gezien. :) Misschien zijn de moderators samen met Jan en een aantal anderen vertrokken? ;)

Nu moeten we alle problemen, ruzietjes en akkefietjes zelf zien op te lossen. Kunnen wij dat? :)
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 18 feb 2015 16:14

Ik beloof. :jaknikken: ;/
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Rozijn » 18 feb 2015 16:20

Kan er ter ere van de nieuwe site een generaal pardon komen voor alle bannelingen?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 18 feb 2015 16:37

Helemaal opnieuw beginnen had ook niet verkeerd geweest (iedereen die wil, weer opnieuw aanmelden, met duidelijke forum regels, nieuw begin, nieuwe start, lekker fris, de Lente begint)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:36
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor mannetje1977 » 19 feb 2015 13:44

mannetje1977 schreef:Het klopt dat in het topic homohuwelijk er soms fel aan toegegaan is, maar in dat topic stonden zeker ook veel waardevolle posts waar bezoekers zeker iets aan konden hebben. Ik heb zelf in een aantal posts in dat topic veel tijd en aandacht besteed en vind het daarom ook niet fair om dit hele topic te verwijderen.

Aangezien ik verwacht dat dit topic wellicht ergens in een archief staat dat alleen door beheerders en moderators gelezen kan worden wil ik jullie verzoeken om dit topic toch weer zichtbaar te maken en daaruit eventueel de berichten te verwijderen die volgens jullie niet binnen het beleid van refoweb passen. Mochten jullie daartoe niet willen overgaan dan verzoek ik jullie mij op zijn minst de berichten die ik zelf geplaatst heb ter beschikking te stellen.

Nu heb ik gelezen dat jullie op facebook aandacht besteed hebben aan het verhaal van Thony. Zoals je ongetwijfeld ook hebt meegekregen heeft dat verhaal ontzettend veel losgemaakt niet in de laatste plaats onder homoseksuele christenen. Het onderwerp leeft en alleen van daaruit zou het besproken moeten kunnen worden op refoweb.


Ik zou het fijn vinden als Henkie of een mdoerator toch ook nog hierop zou reageren
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten