Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 12:23

We komen hier vingers tekort om die olifantenpoten tegen te houden!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor naamloos » 05 mar 2014 12:47

schelpje3 schreef:Tjonge, jonge, dit bedoel ik nou. :?
Ik dacht dat we op dit forum van de 3 FvE uitgingen? Maar kennelijk zijn daar een heleboel geschriften bijgekomen.
Nog een apart gedeelte dan maar :mrgreen:
We zitten hier op het open forum :!: En in het gesloten gedeelte wordt respect gevraagd voor de formulieren, je vertaald wel erg vrij.
schelpje3 schreef:Nou nou nou... wat een hoogmoed.
Eerstens slingeren ze het de ether niet in, omdat daar geen internetverbindingen zijn, soms niet eens op een ouderwetse tape of CD!
Dat zijn mensen uit een andere tijdperk, van een ander kaliber. Ik zou het er eerlijk gezegd week in en week uit niet onder uithouden, omdat het te eenzijdig is.
Maar ik blijf er vanaf! Als iemand het extreem doortrekt, wil niet zeggen dat het geen geroepen Dienstknecht kan zijn! Pas dus op wat je zegt.
Jij blijft eraf zeg je, maar moet jij niet alles toetsen dan? Dat is geen hoogmoed mag een opdracht :!:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 12:49

naamloos schreef:Jij blijft eraf zeg je, maar moet jij niet alles toetsen dan? Dat is geen hoogmoed mag een opdracht :!:

Dat ging over het hard wegserveren van bepaalde predikanten!
En ik zei toch dat ik daar ook niet wekelijks onder zou kunnen zitten?
Eerst goed lezen is wel fijn en niet één zin uit het verband rukken naamloos!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor Wilsophie » 05 mar 2014 12:51

Zijn jullie vergeten dat we nog leven onder de politieke beslissingen van Constantijn de Grote en nog met de gebakken peren van Nicea zitten? Zijn jullie vergeten dat nog niet zo lang geleden de Bijbel een verboden Boek was?
En weer gaan we die kant op, alleen we brengen het nu heel intelligent en heel intellectueel en vooral heel vroom.
Ik lees gelukkig ook post van mensen die net als ik verlost zijn religie en van wet en soms de kerk zijn uitgepest, maar hoe moeilijk ook er nu dankbaar voor zijn.
Kwamen die mensen op het forum maar eens meer aan het woord.
Iemand schrijft zelfs in dit topic dat hij verlost is van het juk van de kerk.
Daar gaat niemand op in. Rozijn niet en Schelpje niet, want dat mag je niet zeggen natuurlijk.
Verlost van een zware kerk waar de Parijse mode wordt neergezet als komend van satan, dat is pas kolderiek.
Want......ooo als het kolderiek is dan gaan we lekker vuurtje stoken.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor Wilsophie » 05 mar 2014 12:53

StillAwake schreef:Ik kan me ongelofelijk kwaad maken op predikanten die dergelijke onzin de ether inslingeren.
Domweg omdat het onjuist is.
En wat betreft de muziek discussie: Zonder dergelijke muziek was ik nu misschien nog steeds onbekend met het Christendom en met het geloof.
Was ik wellicht atheïst gebleven.
Deze muziek heeft een enorm belangrijke rol in mijn leven gespeeld.
Als dat als duivels wordt bestempeld door iemand die van kinds af aan in de kerkbanken heeft gezeten voel ik me daarin neergezet als een tweederangs christen.


Niks hoor, ik ben van dergelijke religie en wet verlost en zou niet willen zitten in dergelijke kerkbanken, jij wel dan?
Geniet alsjeblieft van de muziek die je mooi vindt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor ineke-kitty » 05 mar 2014 13:08

De vraag is dan: wat versta je onder extremisme.

Zijn dat degenen die Gods Woord nog serieus nemen, en geloven in een Bijbels wereldbeeld?
Die de Bijbel boven de zogenaamde wetenschap plaatsen?
Die Gods Woord letterlijk nemen?
Die geloven in de opname van de Gemeente?
Die geloven dat er een tijd komt van grote verdrukking voor Israel en de volkeren?
Die geloven in het 1000-jarig vrederijk van Christus Jezus?
Die geloven dat ieder mens die in Hem gelooft eeuwig leven heeft ontvangen?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kennelijk is men erop uit deze Bijbelgetrouwe christenen de mond te snoeren door het open forum maar te sluiten, zodat men niet meer "lastig" gevallen wordt door deze domme mensen.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor Wilsophie » 05 mar 2014 13:17

schelpje3 schreef:We komen hier vingers tekort om die olifantenpoten tegen te houden!
hysterisch-smile

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor Wilsophie » 05 mar 2014 13:20

ineke-kitty schreef:De vraag is dan: wat versta je onder extremisme.

Zijn dat degenen die Gods Woord nog serieus nemen, en geloven in een Bijbels wereldbeeld?
Die de Bijbel boven de zogenaamde wetenschap plaatsen?
Die Gods Woord letterlijk nemen?
Die geloven in de opname van de Gemeente?
Die geloven dat er een tijd komt van grote verdrukking voor Israel en de volkeren?
Die geloven in het 1000-jarig vrederijk van Christus Jezus?
Die geloven dat ieder mens die in Hem gelooft eeuwig leven heeft ontvangen?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kennelijk is men erop uit deze Bijbelgetrouwe christenen de mond te snoeren door het open forum maar te sluiten, zodat men niet meer "lastig" gevallen wordt door deze domme mensen.


Ik vrees ook dat men niet weet wat fundamentalisme is, in de goeie en juiste betekenis van het woord.
De gesloten forums vind ik veel meer de moeite waard om eens aan de kaak te stellen want daar worden toch extreme dingen geplaatst, ook om christenen de mond te snoeren.
De geschiedenis herhaalt zich.
Nog heel even en de Bijbel is weer een verboden boek.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 13:23

schelpje3 schreef:Nou nou nou... wat een hoogmoed. 8-[
Eerstens slingeren ze het de ether niet in, omdat daar geen internetverbindingen zijn, soms niet eens op een ouderwetse tape of CD!
Dat zijn mensen uit een andere tijdperk, van een ander kaliber. Ik zou het er eerlijk gezegd week in en week uit niet onder uithouden, omdat het te eenzijdig is.
Maar ik blijf er vanaf! Als iemand het extreem doortrekt, wil niet zeggen dat het geen geroepen Dienstknecht kan zijn! Pas dus op wat je zegt.

En zou het niet kunnen zijn dat die muziek een aardse pin is, om jou het hier leuk te vinden? Mensen die zo makkelijk zeggen: ik kijk uit naar mijn sterfdag, of de wederkomst van Christus, blijken in de praktijk met tientallen pinnen diep in de aarde te zitten en het hier reuze naar de zin te hebben.
Maar nu ALLES loslaten, wat van de wereld is, en de Heere Jezus volgen, radicale keuze. Zeg eens eerlijk, gaat dat lukken?
Mij vooralsnog niet :oops:

Nou nou nou... wat een hoogmoed. 8-[
Albert Einstein heeft al aangetoond dat de ether niet bestaat, dus ik zal het wel overdrachtelijk bedoeld hebben, denk je ook niet?
En predikanten die dit soort leugens de wereld inhelpt zal ongetwijfeld een dienaar de woords zijn, maar dan wel voornamelijk van zijn eigen woord.

Een geroepen dienstknecht is het in elk geval niet.
Jezus zelf is altijd heel terughoudend geweest met de term "Duivels".
Dan zullen zijn geroepen dienstknechten dat ook wel zijn toch?
Aan de vruchten herkent men de boom, en ik ben bang dat de boom waar mensen die dergelijke terminologie hanteren wel eens niet al te bijbels zou kunnen zijn...

Bovendien, je hebt er werkelijk geen idee van wat ik allemaal heb losgelaten om hem te volgen.
Waarschijnlijk zelfs meer dan jij, domweg omdat iets wat je nooit hebt gehad ook niet losgelaten hoeft te worden.

Dat ik daarbij als ik in de auto zit graag een christelijke CD draai toont niet aan dat ik met pinnen vastzit, maar juist dat ik er een meerwaarde in zie om juist ook in mijn muziekkeuze mijn Schepper te dienen.
Bovendien, dat iemand muziek maakt die jij niet mooi vindt toont niet aan dat het geen geroepen dienstknecht kan zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 13:26

StillAwake schreef:Nou nou nou... wat een hoogmoed. 8-[
Albert Einstein heeft al aangetoond dat de ether niet bestaat, dus ik zal het wel overdrachtelijk bedoeld hebben, denk je ook niet?
En predikanten die dit soort leugens de wereld inhelpt zal ongetwijfeld een dienaar de woords zijn, maar dan wel voornamelijk van zijn eigen woord.

Een geroepen dienstknecht is het in elk geval niet.
Jezus zelf is altijd heel terughoudend geweest met de term "Duivels".
Dan zullen zijn geroepen dienstknechten dat ook wel zijn toch?

Bovendien, je hebt er werkelijk geen idee van wat ik allemaal heb losgelaten om hem te volgen.
Waarschijnlijk zelfs meer dan jij, domweg omdat iets wat je nooit hebt gehad ook niet losgelaten hoeft te worden.
Dat ik daarbij als ik in de auto zit graag een christelijke CD draai toont niet aan dat ik met pinnen vastzit, maar juist dat ik er een meerwaarde in zie om juist ook in mijn muziekkeuze mijn Schepper te dienen.
Bovendien, dat iemand muziedk maakt die jij niet mooi vindt toont niet aan dat het geen geroepen dienstknecht kan zijn.

Ik dacht dat jij ervan uitging, dat elke dienst op internet terug te vinden is. Ik kon uit jouw posting niet opmaken in hoeverre dit overdrachtelijk bedoeld is.

Het is een misvatting om te denken dat ik mijn hele leven in platgetreden paadjes heb gelopen. Dan lees je of mijn postings niet goed of je hebt ze gemist. :wink:
Ik moet elke dag nog leren loslaten!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 13:30

schelpje3 schreef:Ik dacht dat jij ervan uitging, dat elke dienst op internet terug te vinden is. Ik kon uit jouw posting niet opmaken in hoeverre dit overdrachtelijk bedoeld is.

Het is een misvatting om te denken dat ik mijn hele leven in platgetreden paadjes heb gelopen. Dan lees je of mijn postings niet goed of je hebt ze gemist. :wink:
Ik moet elke dag nog leren loslaten!

Ook het internet gaat niet via de ether (domweg omdat deze niet bestaat), maar ik kan me voorstellen dat iemand zonder technische achtergrond dacht dat dat wel zo was.
In dat geval heb ik me onduidelijk uitgedrukt!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 13:37

StillAwake schreef:Ook het internet gaat niet via de ether (domweg omdat deze niet bestaat), maar ik kan me voorstellen dat iemand zonder technische achtergrond dacht dat dat wel zo was.
In dat geval heb ik me onduidelijk uitgedrukt!

Hallo, ik begreep dat wel, maar ik zei je net dat deze predikanten niet op internet te vinden zijn!
Er zijn zelfs nog heel veel gemeentes niet bij audio server aangesloten en dat zijn niet eens allemaal rechtse kerken.
En ik snap ook dat je met ether niet dat goedje bedoelde waar je vroeger mee in narcose werd gebracht. :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 13:38

schelpje3 schreef:En ik snap ook dat je met ether niet dat goedje bedoelde waar je vroeger mee in narcose werd gebracht. :mrgreen:

Dat goedje bestaat overigens wél...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor schelpje3 » 05 mar 2014 13:40

Bij het onderwerp blijven S.A. :wink:
Maar wat jou betreft zijn die kerken ook extremistisch, begrijp ik en mogen dus niet hun mening op dit forum uitdragen?
Ik weet dat er in het verleden forummers waren hier, die uit deze kerken afkomstig waren, maar inmiddels alle vertrokken zijn.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Extremisme en een Open Forum, gaat dat wel samen?

Berichtdoor StillAwake » 05 mar 2014 13:44

schelpje3 schreef:Bij het onderwerp blijven S.A. :wink:
Maar wat jou betreft zijn die kerken ook extremistisch, begrijp ik en mogen dus niet hun mening op dit forum uitdragen?
Ik weet dat er in het verleden forummers waren hier, die uit deze kerken afkomstig waren, maar inmiddels alle vertrokken zijn.

In mijn optiek is iemand die met verdraaide stem vanaf de preekstoel staat te roepen dat spijkerbroeken in de hel gemaakt worden (wat wel verklaart waarom ze lekker warm zijn) en dat de NBV in de hel is vertaald (wat me moeilijk lijkt omdat papier brandbaar is), die verkondigd dat de mode van de duivel is of dat alle muziek die niet door JS Bach zelf geschreven is satanisch is een extremist.
Ik heb hier nergens gezegd dat extremisten hier hun mening niet mogen verkondigen.
Omdat ik dat ook niet vind.
Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik beijvoorbeeld de holle-aarde discussie leerzaam gevonden.
Welliswaar niet in natuurkundige zin, maar het gaf me wel weer een nieuwe kijk op hoe mensen kunnen denken en waarom.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten