Waarom een nickname?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Waarom een nickname?

Berichtdoor Teus » 16 feb 2014 23:18

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de meeste hier een nickname hebben. Wat hebben we voor elkaar te verbergen en niet voor God. Ieder begenadigd mens heeft denk ik iets wat tussen hem/haar en God is, dat hoeft ook niet verteld te worden en staat hier sowieso niet. Maar dat er redenen zijn om jezelf schuil te houden begrijp ik niet helemaal. Bang dat een bekende te veel over je aan de weet komt? Alles wat op het forum openbaar komt mag wel voor God maar niet voor mensen?
Op een Christelijk forum met nickname…heel apart. Of ik begrijp het niet.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mohamed

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2014 23:28

Jezus heeft ook vele namen, ik zie het probleem niet.

'Want een Kind is ons geboren,
een Zoon is ons gegeven,
en de heerschappij rust
op Zijn schouder.
En men noemt Zijn Naam
Wonderlijk, Raadsman,
Sterke God,
Eeuwige Vader,
Vredevorst
.' (Jes 9,5)

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat deze profetie maar deels over Christus gaat, omdat christenen verklaren dat hij niet de Vader is vanwege komedie.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Teus » 16 feb 2014 23:32

mohamed schreef:Jezus heeft ook vele namen, ik zie het probleem niet.

'Want een Kind is ons geboren,
een Zoon is ons gegeven,
en de heerschappij rust
op Zijn schouder.
En men noemt Zijn Naam
Wonderlijk, Raadsman,
Sterke God,
Eeuwige Vader,
Vredevorst
.' (Jes 9,5)

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat deze profetie maar deels over Christus gaat, omdat christenen verklaren dat hij niet de Vader is vanwege komedie.


Lijkt me niet om Zich schuil te houden, met elk van Zijn Namen weten we dat Hij het is.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mohamed

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor mohamed » 16 feb 2014 23:53

mohamed schreef:Jezus heeft ook vele namen, ik zie het probleem niet.

'Want een Kind is ons geboren,
een Zoon is ons gegeven,
en de heerschappij rust
op Zijn schouder.
En men noemt Zijn Naam
Wonderlijk, Raadsman,
Sterke God,
Eeuwige Vader,
Vredevorst
.' (Jes 9,5)

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat deze profetie maar deels over Christus gaat, omdat christenen verklaren dat hij niet de Vader is vanwege komedie.

Teus schreef:Lijkt me niet om Zich schuil te houden, met elk van Zijn Namen weten we dat Hij het is.

Dat iedereen weet met welke namen Jezus bedoeld wordt, nee zo positief bezie ik het niet helemaal.

Waarom heb je dan niet een pasfoto van jezelf als avatar als je vindt dat christenen zich niet moeten schuilhouden? Alleen de naam Teus zegt mij niet zoveel want daarvan zijn er velen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor meribel » 17 feb 2014 01:01

@teus, of naast een foto op zijn minst ook een achternaam?

het is geen kwestie van verbergen voor mezelf hoor, als je me pb't vertel ik alles als je zou willen.
het gaat om de google cultuur van tegenwoordig.
als ik ergens solliciteer hoeven ze niet meteen heel makkelijk te zien wat voor onzin ik in een slow chat op een fora 10 jaar geleden zat te babbelen.
Ook als ik iets vertel bijv. over een kindje van me, dat hoeft niet al te gemakkelijk terug te vinden zijn.

that's all.

mohamed

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor mohamed » 17 feb 2014 01:26

Ik heb ook niks te verbergen, maar dat betekent nog niet dat ik vind dat iedereen perse moet weten wat ik geloof. Sommige mensen zitten daar nou eenmaal niet op te wachten en ik zit niet te wachten op een discussie met zulke mensen, prima toch! :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2014 10:28

Teus schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom de meeste hier een nickname hebben. Wat hebben we voor elkaar te verbergen en niet voor God. Ieder begenadigd mens heeft denk ik iets wat tussen hem/haar en God is, dat hoeft ook niet verteld te worden en staat hier sowieso niet. Maar dat er redenen zijn om jezelf schuil te houden begrijp ik niet helemaal. Bang dat een bekende te veel over je aan de weet komt? Alles wat op het forum openbaar komt mag wel voor God maar niet voor mensen?
Op een Christelijk forum met nickname…heel apart. Of ik begrijp het niet.

Hebben ze op de uitgestrekte vlakten van Afrika tegenwoordig Wifi spots dan?
Volgens jouw foto ben je een leeuw, dus...

Faramir

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Faramir » 17 feb 2014 10:31

Niet in de laatste plaats omdat ik in het verleden wel eens bedreigingen heb mogen ontvangen aangezien ik op een christelijk forum een andere mening had dan diegene.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Pcrtje » 17 feb 2014 17:29

Veel mensen hebben dezelfde naam, Teus. Eigenlijk zou iedereen een nummer moeten krijgen: dat is veel persoonlijker!
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Jess » 17 feb 2014 18:06

tijdens een moeilijke periode heb ik hier gepost onder een nickname omdat niemand hoefde te weten wat mijn sores waren en het best es verhelderend kan zijn om anoniem te spuien en vervolgens de gedachten van anderen over jouw probleem te horen.

En net zoals Meribel zegt, daar ben ik het helemaal mee eens.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Teus » 17 feb 2014 19:57

meribel schreef:@teus, of naast een foto op zijn minst ook een achternaam?

het is geen kwestie van verbergen voor mezelf hoor, als je me pb't vertel ik alles als je zou willen.
het gaat om de google cultuur van tegenwoordig.
als ik ergens solliciteer hoeven ze niet meteen heel makkelijk te zien wat voor onzin ik in een slow chat op een fora 10 jaar geleden zat te babbelen.
Ook als ik iets vertel bijv. over een kindje van me, dat hoeft niet al te gemakkelijk terug te vinden zijn.

that's all.


Dit is een goeie Meribel zover had ik niet gedacht.
Nou nee geen foto of achternaam, gewoon zoals ik overal genoemd wordt vind ik voldoende. Als ze me tegenkomen is best maar hoeven me niet te zoeken. Ik proclameer liever Degene waar mijn hart naar uit gaat.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 12:07

Mijn nicknaam is een combinatie van mijn eigen namen. En ik ben geen object zoals een schelpje en geen dier zoals Bambi. Ik heb een gewone menselijke naam. Mijn achternaam is ook bekend want ik ben familie van de dominees die Schouten heten.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor mona » 21 feb 2014 16:42

Mijn nickname heeft zijdelings met toetjes te maken, daarom heb ik er even een logootje bij gezet. Het heeft niet te maken met de rubriek die ooit bestond: 'vraag het aan Mona', want ik ben blond, dus ik weet niet zoveel :wink:
Mona is de naam van een koe. Een speciale.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Maneah » 21 feb 2014 22:54

Mijn nickname is de naam van mijn mooiste pop van vroeger, het is een mix van letters van mijn roep- en achternaam (mijn meisjesnaam).
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Anoniem_89

Re: Waarom een nickname?

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 mar 2014 20:15

Teus schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom de meeste hier een nickname hebben. Wat hebben we voor elkaar te verbergen en niet voor God. Ieder begenadigd mens heeft denk ik iets wat tussen hem/haar en God is, dat hoeft ook niet verteld te worden en staat hier sowieso niet. Maar dat er redenen zijn om jezelf schuil te houden begrijp ik niet helemaal. Bang dat een bekende te veel over je aan de weet komt? Alles wat op het forum openbaar komt mag wel voor God maar niet voor mensen?
Op een Christelijk forum met nickname…heel apart. Of ik begrijp het niet.



Ik zit er niet op te wachten dat de (r)overheid weet wat ik allemaal doe.
Al weten ze meer van mij dan ik van mezelf weet waarschijnlijk, het gaat ze niets aan.

Ook heb ik er geen trek in dat een bekende of familie mijn naam aan het googlen is en mij in de gaten houd wat ik allemaal zeg en doe.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten