voorstel voor tweede gesloten gedeelte

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Suggesties zijn altijd welkom.

Moderators: henkie, Moderafo's

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Re: voorstel voor tweede gesloten gedeelte

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 22:50

mealybug schreef:Weet je wel hoe sterk Mohammed is?

yobem schreef:Zo sterk dat hij denkt een minderheid te moeten kleineren? Je weet wat ze daar van zeggen hé. Het zegt of iets over een bepaalde lengtemaat óf iets over de stiekeme worsteling met de zekerheid omtrent zijn eigen seksualiteit. Anders heb je anderen niet nodig om zo stevig je eigen superioriteit en machismo te onderstrepen. Daar hebben wij in Apeldoorn ook een woord voor; sneu...

Tja, als ik met mijn eigen seksualiteit worstel moet jij me vooral een beetje tandje tuffen! Zo krijg ik nog een hekel aan homo's en kom ik voorlopig de kast zeker niet uit!
'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.' (Fil 4,5)

العرب المسيحيين

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 22:52

mohamed schreef:Tja, als ik met mijn eigen seksualiteit worstel moet jij me vooral een beetje tandje tuffen! Zo krijg ik nog een hekel aan homo's en kom ik voorlopig de kast zeker niet uit!

Daar zitten al twee veronderstellingsfouten in: 'als' moet zijn 'omdat' en 'krijg ... een... homo's' moet zijn 'vergroot...mijn...mezelf'. Dan zit je behoorlijk in de richting wat mij betreft.

Dat of een heel klein pieletje...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 dec 2013 23:00

yobem schreef:Dat of een heel klein pieletje...

Nou daar heb jij in ieder geval geen last van. Je bent er snel op getrapt als iemand een onnozel geintje maakt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 23:03

Kennelijk heb ik yobem gekrenkt met mijn grappen en dat was niet de bedoeling. Ik dacht dat het wel kon maar wat hem betreft was het over de grens. Vervolgens heb ik hem een pm gestuurd met mijn excuus om aan te geven dat het een geintje was, wat hij in het geniep vond. Hierbij dan publiekelijk mijn excuus voor de vreselijke grap dat homo's geen humor hebben, mea culpa, mea culpa en ook voor de anderen die ik er eventueel mee beledigd heb.

Door mijn geintje wil yobem graag met mij vechten en als hij dat hierna nog steeds wil zal ik daar maar al te graag op ingaan. :)

العرب المسيحيين

Bambi
Generaal
Generaal

Berichtdoor Bambi » 26 dec 2013 23:07

Ik zou die laatste regel weghalen, dan komt je excuus wat echter over.
Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft zo zult gij zalig worden

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 23:08

Bambi schreef:Ik zou die laatste regel weghalen, dan komt je excuus wat echter over.

Na hoe hij reageerde op mijn pm? Nee geen denken aan.

العرب المسيحيين

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 23:09

Boerin schreef:Nou daar heb jij in ieder geval geen last van. Je bent er snel op getrapt als iemand een onnozel geintje maakt.

Jij kent me niet en mist duidelijk de sensitiviteit om een onnozel geintje te onderscheiden van een misplaatste grap. Ik ben de eerste om in de deuk te liggen over welke nichtengrap dan ook. Maar in een serieuze discussie brallen dat homo's geen rechten hebben en zodra iemand aangeeft dat niet op prijs te stellen het daarna nog een keer in meer persoonlijke vorm doen dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Het mag van mij hoor, ik zal ook op geen enkele rode knop duwen. En als jij er om kunt lachen, ga je gang. Ik zal je daarvoor geen strobreed in de weg leggen. Maar bij mij zijn de luiken wel gesloten. Ik ben prima in staat van mezelf af te bijten maar ik heb geen hulp nodig bij het categoriseren van wat ik onschuldige humor vindt en wat ik schadelijk gif vindt.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 23:10

@ mohammed,

Dank, ik neem mijn woorden terug. Je toont je grootmoedig in je excuses. Daarmee is voor mij de kous af.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 23:14

yobem schreef:@ mohammed,

Dank, ik neem mijn woorden terug. Je toont je grootmoedig in je excuses. Daarmee is voor mij de kous af.

Zand er over. :)

العرب المسيحيين

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 dec 2013 23:17

yobem schreef:
Jij kent me niet en mist duidelijk de sensitiviteit om een onnozel geintje te onderscheiden van een misplaatste grap. Ik ben de eerste om in de deuk te liggen over welke nichtengrap dan ook. Maar in een serieuze discussie brallen dat homo's geen rechten hebben en zodra iemand aangeeft dat niet op prijs te stellen het daarna nog een keer in meer persoonlijke vorm doen dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Het mag van mij hoor, ik zal ook op geen enkele rode knop duwen. En als jij er om kunt lachen, ga je gang. Ik zal je daarvoor geen strobreed in de weg leggen. Maar bij mij zijn de luiken wel gesloten. Ik ben prima in staat van mezelf af te bijten maar ik heb geen hulp nodig bij het categoriseren van wat ik onschuldige humor vindt en wat ik schadelijk gif vindt.

Dit had ik daarvoor neergezet, daar viel ook niemand over. Het was toch duidelijk sarcastisch bedoeld.
Tante Pollewop schreef:

Lekker visitekaartje weer voor het christelijk geloof.
Wanneer gaan mensen gewoon eens lief voor elkaar zijn?

Boerin schreef:
Homo's mogen geen taart eten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 23:23

Boerin schreef:Dit had ik daarvoor neergezet, daar viel ook niemand over. Het was toch duidelijk sarcastisch bedoeld.
Tante Pollewop schreef:

Boerin schreef:

Geen taart mogen eten of geen humor hebben. Wat is erger? Nee, ik had ook echt niet verwacht dat mijn grap zo verkeerd zou vallen, het verbaasde me enigszins voor zover ik nog te verbazen ben. :)

العرب المسيحيين

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 23:33

Boerin schreef:Dit had ik daarvoor neergezet, daar viel ook niemand over. Het was toch duidelijk sarcastisch bedoeld.
Tante Pollewop schreef:

Boerin schreef:

We gaan misschien wel erg offtopic, maar ik wil er best op reageren. Taart is me iets minder waard dan mijn rechten. Ik heb momenteel erg veel contact met homo's in gebieden die echt letterlijk geen rechten hebben of waar de situatie enorm complex ligt. Jamaica, Uganda, Zimbabwe, Latijns-Amerika noem het maar op. Dan knijp ik mijn handjes in Nederland echt dicht. Juridisch gezien ben ik echt super beschermd. In de kerken waar ik vandaan kom voelde ik mezelf ook vaak rechteloos. Dat is toch een open zenuw. Ik weet hoe het er uit ziet; homo's zonder rechten.

Maar ik wil niet in een zwarte piet discussie belanden (letterlijk niet). Nu ik weet dat Mohamed écht een geintje maakte en niet stiekem onderhuids homofobie preekt vind ik het al minder schokkend, en zou ik makkelijker een grap van hem kunnen verdragen. Maar die kennis had ik hiervoor niet. Door zijn excuses heeft hij getoond niet met die intentie er in te zijn gegaan. Dat is heel belangrijk voor mijn gemoedsrust.

Wellicht ontbreekt mij het vertrouwen in de mensheid dat niemand zo'n statement echt meent. Dat is niet de fout van anderen, daar ben ik me wel van bewust. Maar 'taart' is voor mij dan net iets makkelijker te filteren dan 'rechten'. Voor taart geef ik niemand mijn adres (alleen om het af te leveren) maar rechten mogen ze persoonlijk bij mij aan de voordeur komen ontnemen. :oops:

De zin over gebrek aan humor stoorde me totaal niet trouwens. Dat vond ik ook niet kwetsend. Misschien is zo dat humor pas leuk is als je de afspraak snapt. Bij Eric van Sauers kreeg ik ook vlekken en kon ik er pas van genieten vanaf cabaretteketet...

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 23:52

Doordat jij er midden instaat en dagelijks strijdt voor homorechten is dat heel anders als wanneer het geen issue is zoals voor mij. Ik meng me ook zelden tot nooit in jullie discussie waardoor ik ook niks van de toon van het gesprek had meegekregen. Soms kan een geintje juist even relativerend werken en onthoud dit maar: meestal is niemand zo zwart als hij geschilderd wordt.

العرب المسيحيين

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 23:59

true, rest mij nog excuses te maken voor het tonen van mijn minder charmante en vreedzame kant om het eens eufemistisch uit te drukken. Het adres mag je houden voor het geval je in de buurt bent en een bakje wilt doen. No worries.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 27 dec 2013 00:02

yobem schreef:true, rest mij nog excuses te maken voor het tonen van mijn minder charmante en vreedzame kant om het eens eufemistisch uit te drukken. Het adres mag je houden voor het geval je in de buurt bent en een bakje wilt doen. No worries.

Kan gebeuren, excuus geaccepteerd!

العرب المسيحيين

Terug naar “RefoWeb”