voorstel voor tweede gesloten gedeelte

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Suggesties zijn altijd welkom.

Moderators: henkie, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: voorstel voor tweede gesloten gedeelte

Berichtdoor Wilsophie » 26 dec 2013 12:56

Ik heb er anderhalf jaar gepost en toen bleek dat ik kritiek had op bepaalde regels die godsdienstig van karakter zijn dus bepaalde formulieren. EN DAT is een goed argument om iemand uit die 4 subforums te ontzetten. Daar heb ik geen moeite mee mits dat beleid op iedere deelnemer wordt toegepast.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 dec 2013 13:06

Dus jij beweert dat er onderscheid wordt gemaakt?

Edit: bij nader inzien... begrijp ik eerlijk gezegd ook niet dat sommige forummers er (nog) mogen blijven.
Maar die zijn zo slim om hun mening in het besloten gedeelte enigszins te nuanceren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 dec 2013 22:16

gravo schreef:Wilsophie en ineke-kitty, Lukas en mealybug zouden zich daar ook niet van bedienen, aangezien niets leuker is dan je eigen overtuiging nu juist op mensen los te laten die die overtuiging niet delen.
Des te beter kom je zelf uit de verf!

=D>
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 22:25

mohamed schreef:Laten we niet zozeer focussen op de stroming maar liever kijken of wij een gezamenlijke bron hebben.

mohamed schreef:Een christen behoort verdraagzaam te zijn (2 Tim 2,24) dat wordt van ons verlangt, willen we niet als hypocriet afgescheept en daar eveneens om gehaat worden.

yobem schreef:En elders:

mohamed schreef:Homo's hebben geen rechten noch humor! :lol:

yobem schreef:practice what you preach... Daar hebben wij in apeldoorn een woord voor; hypocriet...

Ik vond het wel een goeie grap, dus i already do! Om jou tegemoet te komen zal ik mijn stelling herzien: homo's in Apeldoorn hebben rechten noch humor. :mrgreen: :lol:
'Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.' (Fil 4,5)

العرب المسيحيين

Bambi
Generaal
Generaal

Berichtdoor Bambi » 26 dec 2013 22:36

Mohamed schreef:Ik vond het wel een goeie grap, dus i already do! Om jou tegemoet te komen zal ik mijn stelling herzien: homo's in Apeldoorn hebben rechten noch humor. :mrgreen: :lol:

Kijk maar uit, als je zo door gaat moet je straks "even Apeldoorn bellen".
Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft zo zult gij zalig worden

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 22:37

mohamed schreef:Een christen behoort verdraagzaam te zijn (2 Tim 2,24) dat wordt van ons verlangt, willen we niet als hypocriet afgescheept en daar eveneens om gehaat worden.

schelpje3 schreef:Nee dat hoeft niet altijd. Als het gaat om de Waarheid en de leugens en dwaalleren van de Schrift, mogen wij daar best streng tegen optreden.

Als zij belijden dat Jezus Christus de Zoon van God is dan hebben we over het belangrijkste overeenstemming. Als er dan zaken besproken worden waar we niks mee kunnen heeft het weinig nut daar kwaad over te worden en dan elkaar met berichten te bestoken. Soms maak ik me daar ook wel eens schuldig aan, doch is het steeds zonde van mijn tijd en krijg ik bovendien migraine als ik me te boos maak. Daar zit ik dus niet op te wachten, dus als ik met iemand een discussie heb en ik merk dat het nergens toe leidt houd ik het voor gezien. Prima toch, ik ben verzekerd genoeg van mijn eigen gelijk om jou met een gerust hart ongelijk te laten hebben! :P
schelpje3 schreef:Als iemand zelfreflectie toepast, snapt hij zelf dat hij niet in het religietopic alhier past. Want daar gaat het gezeur en gedram steeds over.
Er zijn regels, die kan IEDERE nieuwe forummer lezen. En als iemand die regels keer op keer overtreedt, kun je verwachten dat je op een dag wordt afgesneden van het besloten gedeelte.
Ik postte hier al geruime tijd en werd per pb GEVRAAGD om me aan te melden voor het gesloten gedeelte. Ik achtte mezelf daar helemaal niet capabel voor, want er waren best diepgaande discussies.
Maar de "drang" werd wat opgevoerd, ik kreeg meer vragen en heb me toen met schroom aangemeld.
Ik denk dat sommige ego's hier een beetje te groot zijn.

Ook ik ben gevraagd, weliswaar door mezelf maar toch. Waarom ga je steeds de berichten zitten lezen van iemand waar je een hekel aan hebt, dat is als zuurdesem aan het deeg toevoegen. Waarom zou je hun berichten blijven lezen? Dat begrijp ik nou niet.
schelpje3 schreef:Ik begrijp het hele probleem niet. Er worden dagelijks in het open gedeelte topics geopend, die allemaal in feite op hetzelfde neerkomen.
Wie ellenlange verhalen neer wil zetten, opene daartoe een eigen weblog, lijkt me veel beter.

Ik heb er geen last van en als ik dat wel zou hebben negeerde ik ze gewoon. De mods er meteen maar bij roepen houd ik niet zo van, ik probeer er liever samen uit te komen net als met roken. Boerin mag hier van mij wel roken. :mrgreen:

العرب المسيحيين

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 dec 2013 22:37

gravo schreef:Het lijkt me overbodig om een nieuw, afgesloten forum te openen waarin dispensationalisten, chiliasten, bedelingentheologen of wie dan ook ondergebracht kunnen worden.

Wilsophie en ineke-kitty, Lukas en mealybug zouden zich daar ook niet van bedienen, aangezien niets leuker is dan je eigen overtuiging nu juist op mensen los te laten die die overtuiging niet delen.
gravo

Is een discussie forum een plaats waar je discussiert, of een theekransje waar je over woordspelletjes, zwangerschappen, borstvoeding, kinderen, recepten leutert met af en toe een kattenplaatje?
Als je moeite hebt met bovenstaande groepen mensen , kun je toch gewoon onderbouwen waaromje het niet met hen eens bent.
Daar is nl een forum voor, niet voor een veralgemeniserend ''weg ermee''.
Valt me tegen van je.

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 22:40

Mohamed schreef:Ik vond het wel een goeie grap, dus i already do! Om jou tegemoet te komen zal ik mijn stelling herzien: homo's in Apeldoorn hebben rechten noch humor. :mrgreen: :lol:

Bambi schreef:Kijk maar uit, als je zo door gaat moet je straks "even Apeldoorn bellen".

Hopelijk krijg ik yobem niet aan de telefoon. :lol:

العرب المسيحيين

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 22:41

mohamed schreef:Ik vond het wel een goeie grap, dus i already do! Om jou tegemoet te komen zal ik mijn stelling herzien: homo's in Apeldoorn hebben rechten noch humor. :mrgreen: :lol:

Ik heb niet snel een hekel aan iemand maar wat bij jij een misselijkmakende kwal van een vent zeg. Mocht ik je ooit per abuis tegenkomen dan adviseer ik je een blokje om te lopen, anders bestaat er de mogelijkheid dat je spontaan tandjes tuft.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 dec 2013 22:43

yobem schreef:
Ik heb niet snel een hekel aan iemand maar wat bij jij een misselijkmakende kwal van een vent zeg. Mocht ik je ooit per abuis tegenkomen dan adviseer ik je een blokje om te lopen, anders bestaat er de mogelijkheid dat je spontaan tandjes tuft.

Weet je wel hoe sterk Mohammed is?

Bambi
Generaal
Generaal

Berichtdoor Bambi » 26 dec 2013 22:43

mohamed schreef:Hopelijk krijg ik yobem niet aan de telefoon. :lol:

Die werkt daar niet.
Maar als hij er wel zou werken, denk ik dat hij professioneel genoeg zou zijn, om je gewoon van dienst te zijn.
Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft zo zult gij zalig worden

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 dec 2013 22:45

mealybug schreef:
Is een discussie forum een plaats waar je discussiert, of een theekransje waar je over woordspelletjes, zwangerschappen, borstvoeding, kinderen, recepten leutert met af en toe een kattenplaatje?

:lol: Laat dat af en toe maar achterwege. Iemand opende een topic op m'n Amerikaanse forum: Zijn jullie die theologie-discussies ook zo zat? Hij had het idee dat ie er niet veel verder mee kwam. Ik zei: Ik ben er helemaal klaar mee. Op ons Nederlandse forum zijn we overgestapt op woordspelletjes en lolfoto's plaatsen. Veel gezelliger.
Misschien een afgesloten hoekje maken voor de mensen die het nog serieus ergens over willen hebben? :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 22:46

mealybug schreef:Weet je wel hoe sterk Mohammed is?

Zo sterk dat hij denkt een minderheid te moeten kleineren? Je weet wat ze daar van zeggen hé. Het zegt of iets over een bepaalde lengtemaat óf iets over de stiekeme worsteling met de zekerheid omtrent zijn eigen seksualiteit. Anders heb je anderen niet nodig om zo stevig je eigen superioriteit en machismo te onderstrepen. Daar hebben wij in Apeldoorn ook een woord voor; sneu...

mohamed
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2013 22:46

mohamed schreef:Ik vond het wel een goeie grap, dus i already do! Om jou tegemoet te komen zal ik mijn stelling herzien: homo's in Apeldoorn hebben rechten noch humor. :mrgreen: :lol:

yobem schreef:Ik heb niet snel een hekel aan iemand maar wat bij jij een misselijkmakende kwal van een vent zeg. Mocht ik je ooit per abuis tegenkomen dan adviseer ik je een blokje om te lopen, anders bestaat er de mogelijkheid dat je spontaan tandjes tuft.

Maak mijn dag. Ik heb vaker meegemaakt dat mensen dat wel even zouden doen. :D

العرب المسيحيين

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 26 dec 2013 22:48

mohamed schreef:Maak mijn dag. Ik heb vaker meegemaakt dat mensen dat wel even zouden doen. :D

adresgegevens mag je per PB opvragen. dan ben je welkom. Kan je gelijk een bordje om je nek hangen; wegens verbouwing gesloten.

Terug naar “RefoWeb”