voorstel voor tweede gesloten gedeelte

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Suggesties zijn altijd welkom.

Moderators: henkie, Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor

voorstel voor tweede gesloten gedeelte

Berichtdoor Rozijn » 24 dec 2013 18:32

Refoweb kent een gesloten gedeelte. Voorwaarde is respect voor de 3 formulieren van enigheid.

Mijn voorstel: maak een tweede gesloten gedeelte, waar je welkom bent als je wilt denken en typen in de geest van Wilsophie en Ineke. Ik weet de naam van die stroming niet, maar wellicht kunnen zij een suggestie voor de omschrijving doen?

Dat scheelt veel ergernis op het forum denk ik.

Speedy
Majoor
Majoor

Re: voorstel voor tweede gesloten gedeelte

Berichtdoor Speedy » 24 dec 2013 18:34

Rozijn schreef:Refoweb kent een gesloten gedeelte. Voorwaarde is respect voor de 3 formulieren van enigheid.

Mijn voorstel: maak een tweede gesloten gedeelte, waar je welkom bent als je wilt denken en typen in de geest van Wilsophie en Ineke. Ik weet de naam van die stroming niet, maar wellicht kunnen zij een suggestie voor de omschrijving doen?

Hallo, dit is REFOweb, geen ghetto van diverse pluimage
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 dec 2013 18:46

Wat een flauwekul zeg.
Als het je niet zint wat Wil en ik typen, kijk je toch gewoon niet? Laat staan erop reageren.
Hoef je je ook niet te ergeren.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 dec 2013 18:58

Speedy schreef:
Hallo, dit is REFOweb, geen ghetto van diverse pluimage

Je moet natuurlijk wel wat hebben om tegengas aan te geven, anders wordt het alleen nog maar geestelijke inteelt. :wink:

met nog wat luchtige woordkettinkspelletjes en zwangerschapsverhaaltjes, misschien.
Iedereen die het met elkaar eens is, dat werkt niet stimulerend.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 24 dec 2013 19:02

mealybug schreef:
Je moet natuurlijk wel wat hebben om tegengas aan te geven, anders wordt het alleen nog maar geestelijke inteelt. :wink:

met nog wat luchtige woordkettinkspelletjes en zwangerschapsverhaaltjes, misschien.
Iedereen die het met elkaar eens is, dat werkt niet stimulerend.

.... daarom toch niet nog een afgesloten gedeelte erbij? :wink:

En niet zo negatief spreken over het 'zwangerschapstopic' want dat is wel het meest gelezen gedeelte van dit forum ....... http://refoweb.nl/nieuws/1221/meest-gel ... hten-2013/

:mrgreen:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 dec 2013 19:06

Ga wat nuttigs doen. :-({|=

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 24 dec 2013 19:07

Evelien schreef:Ga wat nuttigs doen. :-({|=

Dat is toch nuttig om het voor anderen (de onderdrukten en de drukke moeders) op te nemen? 8)

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 24 dec 2013 19:47

ineke-kitty schreef:Wat een flauwekul zeg.
Als het je niet zint wat Wil en ik typen, kijk je toch gewoon niet? Laat staan erop reageren.
Hoef je je ook niet te ergeren.

Jullie moeten telkens ingaan op allerlei zijpaden en onbegrip,.en raken daar wel eens geërgerd door. Dat wil ik je juist besparen.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 24 dec 2013 19:49

En het scheelt Rover (ik bedoel Elbert, maar de telefoon heeft weer een ander idee :) ) handenvol werk.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 dec 2013 19:55

Rozijn

Als iedereen zich nu eens aan de normale fatsoensregels hield, en niet steeds op de man zou spelen, zou Elbert helemaal zijn "handen vrij" hebben.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 24 dec 2013 20:10

De praktijk wijst echter uit dat dat een utopie is, dus heb ik de discussie willen openen over een andere oplossing.

Diep in mijn hart leeft de wens ook dat het fatsoen op Refoweb nog eens gezien mocht gaan worden.

Bambi
Generaal
Generaal

Berichtdoor Bambi » 24 dec 2013 20:24

Rozijn schreef:Refoweb kent een gesloten gedeelte. Voorwaarde is respect voor de 3 formulieren van enigheid.

Volgens mij is daar het open forum voor.

En er zijn mensen die zich nu eenmaal overal aan ergeren, maar dan de schuld neerleggen bij de personen waar ze zich aan ergeren.
Het gaat er niet om wat je meemaakt, maar hoe je er mee omgaat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 dec 2013 20:35

Rozijn schreef:Diep in mijn hart leeft de wens ook dat het fatsoen op Refoweb nog eens gezien mocht gaan worden.

En dit heb je in 3 maanden bedacht?
Dit 'probleem' leeft nog niet zo lang hoor, m.i.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 24 dec 2013 21:43

@Schelpje: Ik zou eens na moeten gaan hoe lang het is... Als ik tijd heb zal ik het eens nazoeken. In de maanden dat ik nu actief ben hier, kan ik mij weinig tijd herinneren zonder gekift hier of daar...

Meer algemeen:
Natuurlijk weet ik dat er een open forum is, maar sommige mensen daar lijken het erg lastig te vinden dat ze telkens meningen te lezen krijgen die niet in hun straatje passen.

Als ik het goed begrepen heb, is het gesloten gedeelte in het leven geroepen om in discussies niet telkens geconfronteerd te worden met meningen die haaks staan op de gereformeerde Bijbeluitleg.

Nu lijkt er een dergelijke probleem te ontstaan... Er zijn mensen die in alle rust willen spreken vanuit een zekere Bijbeluitleg (nogmaals, ik weet de naam daarvan niet, ik zou het graag van Wilsophie of Ineke-Kitty horen, of hun wijze van omgaan met de Bijbel ook een naam heeft, iets als de symbolisch-letterlijke benadering of nog een andere naam .) en het erg vervelend vinden als er vanuit een andere visie geantwoord wordt.
Zolang dit op het open forum gebeurt, is het echter gewoon volgens de regels en daarmee juridisch helemaal geen probleem. Feit is wel dat je kunt constateren dat er zeer regelmatig diverse uitglijders door Elbert (en eventueel anderen) moeten worden verwijderd.

Uitglijden doet uitglijden, zo eenvoudig is het. Als iedereen vanzelf de andere wang toe zou keren, had Jezus er niet toe opgeroepen...
Meermalen is uitgesproken door diverse personen dat we bij onszelf moeten beginnen. Ik ga er van uit dat diegenen die dat zeiden, dat ook serieus meenden. Dan blijkt dat dit voornemen vaak slechts kort stand houdt.

Zolang er dus niet iets anders gebeurt, zal de huidige situatie voortduren. Dat zou ik jammer vinden (en daarom dus dit tamelijk absurde voorstel). Anderen misschien niet, het is je goed recht om het hier niet met me eens te zijn. Dat mag op een forum. Wederkerig heb ik het recht om het jammer te vinden en om dat te uiten.

Als laatste hierbij nog een opmerking: misschien vraagt deze of gene zich af: doelt hij nou op mij? Wil hij mij onder kritiek stellen?
Dan is mijn vraag: waarom zou ik jou (of u) onder kritiek willen stellen? Is daar soms reden toe?
Nee? Wel, dan doel ik wellicht niet op jou.
Of, kriebelt er soms iets, zou er reden kunnen zijn dat je onder kritiek gesteld wordt? Wel, doe er je voordeel mee. Geef je me soms meer gelijk dan je toe wilt geven? Onderzoek jezelf eens.

En weet dit: als blijkt dat er kritiek op je mogelijk is, weet dan dat ik het niet bedoel om het er eens in te wrijven. Mijn kritiek is niet afbrekend, maar opbouwend bedoeld.

Ik wens u allen goede kerstdagen (en als je niets met kerst hebt, dan wens ik je alsnog goede dagen).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 dec 2013 21:50

Het spijt me Rozijn, maar ik begrijp niets van jouw voorstel.
Twee mogelijkheden, een gesloten en een open religieforum, dat functioneert al heel lang zo.
En dan moet dat nu, omwille van 2 dames, veranderd worden?
Een derde weg, nog meer verwarring.
Jij bent 3 maanden lid hier, heb je soms zelf ook behoefte aan een derde forum?
Ik vat het niet op als kritiek, maar begrijp deze actie totaal niet.
Goede kerstdagen!

Terug naar “RefoWeb”