Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Pcrtje » 24 feb 2018 18:39

Johan100 schreef:Je bedoelt vast genereren.
Ik geneer me even. :oops:

Johan100 schreef:Dat vind ik geen goed voorbeeld. Ik kan geen Spaans lezen of spreken, maar als ik een cursus Spaans ga volgen neem ik aan dat het ook echt Spaans is en geen Portugees. :mrgreen: Alhoewel ik het nog wel graag even check.
Maar om dat te controleren moet je dat toch vragen aan iemand anders die er verstand van heeft? ...een expert?

Pcrtje schreef:Over heel veel dingen wel. En als een expert weet dat er geen consensus over iets is, dan zal hij dat eerlijk vertellen en toelichten.
Johan100 schreef:Dat zeg jij.
Klopt. Ik denk dat de meeste experts dat zullen toegeven.

Johan100 schreef:Veel is lang niet alles.
We doen met z'n allen ons best om er zoveel mogelijk van te maken.
"Een libelle zweeft over het water..."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 24 feb 2018 22:17

Pcrtje schreef:Ik geneer me even. :oops:


Geeft niet hoor. Kan de beste overkomen! :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 24 feb 2018 23:06

Johan100 schreef:Helemaal niet. Dat zeg ik toch niet.


Maar je vindt het wel nodig om het elke keer maar weer even te melden dat ik geen expert ben. Nou, bij deze dan. Ik ben een zeer geïnteresseerde leek met een boekenkast vol materiaal over deze kwestie. Lijkt me meer dan voldoende om op een forum dit soort zaken te kunnen bespreken. Als er een keer een gediplomeerd geoloog zich meldt, dan heb ik een hoop vragen voor hem/haar.

I know it.
Maar staan alle bergen in subductiegebieden?
Komen er overal aardbevingen voor en vulkanische activiteit?


Ergens schuift een aardplaat tegen een andere en duizend kilometer verderop ontstaat dan een berg. Afstand is nogal relatief.

Dat is dan weer minder lief.


Ik bedoel het niet onsympathiek, maar het is de tweede keer in twee dagen dat iemand die na navraag niets van het onderwerp blijkt af te weten, het toch nodig vindt om er stellig allerlei zaken over te beweren. Dat zat me even dwars. Het is allemaal echt ontzettend interessant en als jij ergens meer van af weet dan ik, dan luister ik graag, maar als je nou ergens niks van weet, ga er dan niet vanalles over claimen.

Leg de kwestie aan hem voor via de vragenrubriek i.p.v. hier zo hoog van de toren te blazen.


Iemand erop wijzen dat ze een half verhaal vertellen is hoog van de toren blazen? Ik dacht echt dat de groeiende hymalaya's door de het indische subcontinent algemene kennis was. Ik kan me zeer moeilijk voorstellen dat iemand met de achtergrond van De Jong dat niet zou weten, wat het des te opmerkelijker maakt dat hij het niet noemt. Cherrypicking heet dat geloof ik en dat is niet goed voor je geloofwaardigheid. Ik begrijp best dat Refoweb het orthodoxe standpunt wil verdedigen, maar dan kun je toch echt beter iemand anders vragen dat voor je te doen.

verder zie ik het al helemaal voor me "Beste Ir. de Jong, waarom vind u het nodig om halve waarheden te vertellen wanneer u creationistische propaganda nablaat? Weet u dan niet dat dit soort zaken allemaal met 2 seconden Googlen zijn te weerleggen? Hoe zit dat ook alweer met dat gebod over valse getuigenis afleggen? Of is liegen ineens toegestaan zolang het maar voor de Heer is? Met vriendelijke groet, mort"

Ik denk niet dat ze die "vraag" zouden plaatsen (en terecht).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 25 feb 2018 03:05

Mortlach schreef: Nou, bij deze dan. Ik ben een zeer geïnteresseerde leek met een boekenkast vol materiaal over deze kwestie. Lijkt me meer dan voldoende om op een forum dit soort zaken te kunnen bespreken. Als er een keer een gediplomeerd geoloog zich meldt, dan heb ik een hoop vragen voor hem/haar.

Dan ben je volgens Pcrtje geen leek, maar een amateur.

Mortlach schreef:
Ik bedoel het niet onsympathiek, maar het is de tweede keer in twee dagen dat iemand die na navraag niets van het onderwerp blijkt af te weten, het toch nodig vindt om er stellig allerlei zaken over te beweren. Dat zat me even dwars. Het is allemaal echt ontzettend interessant en als jij ergens meer van af weet dan ik, dan luister ik graag, maar als je nou ergens niks van weet, ga er dan niet vanalles over claimen.

Stellig allerlei zaken over beweren? Niets van het onderwerp blijkt te weten? Van alles claimen? Ik ga niet meer nakijken waar dat uit zou moeten blijken, maar je conclusies vind ik nogal voorbarig.



Mortlach schreef: verder zie ik het al helemaal voor me "Beste Ir. de Jong, waarom vind u het nodig om halve waarheden te vertellen wanneer u creationistische propaganda nablaat? Weet u dan niet dat dit soort zaken allemaal met 2 seconden Googlen zijn te weerleggen? Hoe zit dat ook alweer met dat gebod over valse getuigenis afleggen? Of is liegen ineens toegestaan zolang het maar voor de Heer is? Met vriendelijke groet, mort"

Ik denk niet dat ze die "vraag" zouden plaatsen (en terecht).

Ik heb je kleine lettertjes even vergroot.

Evolutionistische propaganda staat bol van de leugens, dus doe niet net of je heilig bent.
Verder is het geen napraten van perse creationistisch gedachtegoed, maar gewoon zijn mening/visie.
Zie bijvoorbeeld hier: De bergen waren waarschijnlijk voor de zondvloed niet zo hoog als tegenwoordig, zoals we zullen zien.
(Dat is ook een kwestie van 2 minuten googelen, maar dat komt je natuurlijk niet goed uit.
Het werkwoord googlen wordt trouwens standaard met een kleine letter geschreven)
Verder kun je het inderdaad wel iets tactvoller verwoorden richting de heer de Jong, wie weet wat voor verklaring hij er voor heeft.
Je zult nog voor verrassingen komen te staan.

Je zou kunnen vragen: 'U zegt dat bergen 3 mm per jaar slijten door erosie, maar er is toch ook sprake van subductie?'
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2018 10:38

Johan100 schreef:Dan ben je volgens Pcrtje geen leek, maar een amateur.


Ook goed. Ik zit niet zo met dat onderscheid.

Stellig allerlei zaken over beweren? Niets van het onderwerp blijkt te weten? Van alles claimen? Ik ga niet meer nakijken waar dat uit zou moeten blijken, maar je conclusies vind ik nogal voorbarig.


Jij claimt toch dat we een toename van enkele millimeters niet zouden kunnen meten?


Evolutionistische propaganda staat bol van de leugens,


Joh, vertel eens dan.

dus doe niet net of je heilig bent.
Verder is het geen napraten van perse creationistisch gedachtegoed, maar gewoon zijn mening/visie.


Echt? Ik herken anders regelmatig exact van welke creationtische bron hij zijn mening/visie haalt.

Zie bijvoorbeeld hier: De bergen waren waarschijnlijk voor de zondvloed niet zo hoog als tegenwoordig, zoals we zullen zien.
(Dat is ook een kwestie van 2 minuten googelen, maar dat komt je natuurlijk niet goed uit.
Het werkwoord googlen wordt trouwens standaard met een kleine letter geschreven)


Tja, als je zo laat gaat lopen reageren, dan val je inderdaad over dit soort zaken. Hopelijk ben je vandaag weer lekker fris.

Je zou kunnen vragen: 'U zegt dat bergen 3 mm per jaar slijten door erosie, maar er is toch ook sprake van subductie?'


Kun jij natuurlijk ook doen, als je het zo belangrijk vindt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 26 feb 2018 20:11

Mortlach schreef:


Jij claimt toch dat we een toename van enkele millimeters niet zouden kunnen meten?

Klopt, daar heb ik zo mijn twijfels bij en ben ik vrij sceptisch over. Ik weet niet wie je met we bedoelt.
Het ging er om dat je zei dat het nog erger met me gesteld was dan je al dacht.

Mortlach schreef: Joh, vertel eens dan.

Joh, man en lui etc. mag je achterwege laten. Dank je. Dat wordt een oeverloze discussie.
Waarheidsvinding staat toch niet zo hoog op je lijstje.

Mortlach schreef: Tja, als je zo laat gaat lopen reageren, dan val je inderdaad over dit soort zaken. Hopelijk ben je vandaag weer lekker fris.

Ik was juist heel fris.


Mortlach schreef: Kun jij natuurlijk ook doen, als je het zo belangrijk vindt.

Jij vindt het schijnbaar belangrijk. Dus waarom zou ik het doen.

Verder laat ik het hier maar bij :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 01 mar 2018 12:03

'als je een broek draagt, dan kan je niet bekeerd worden'.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/257 ... een-broek/

Best jammer, zulke uitspraken......
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby5 » 02 mar 2018 18:48

Johan100 schreef:'als je een broek draagt, dan kan je niet bekeerd worden'.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/257 ... een-broek/

Best jammer, zulke uitspraken......

Het klopt wel. Niemand kan bekeerd worden. Je moet jezelf bekeren.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Speedy » 02 mar 2018 18:56

coby5 schreef:Het klopt wel. Niemand kan bekeerd worden. Je moet jezelf bekeren.


Best jammer, zulke uitspraken
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby5 » 02 mar 2018 22:07

never mind

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 03 mar 2018 11:17

Wellicht bekeren van kledingstijl
T gaat nergens meer over als je kleding met geloof gaat accosieren.
Dat is bijgeloof.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 03 mar 2018 12:01

coby5 schreef:Het klopt wel. Niemand kan bekeerd worden. Je moet jezelf bekeren.
Speedy schreef:Best jammer, zulke uitspraken
Ja vast. Want dan moeten mensen zelf stoppen met vreemd gaan, liegen, stelen, vloeken enzo. (en broeken dragen :mrgreen: )
Veel makkelijker als God dat voor je doet!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 03 mar 2018 12:08

Johan100 schreef:'als je een broek draagt, dan kan je niet bekeerd worden'.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/257 ... een-broek/

Best jammer, zulke uitspraken......

coby5 schreef:Het klopt wel. Niemand kan bekeerd worden. Je moet jezelf bekeren.

Je moet jezelf bekeren, dat klopt. Daartoe worden we opgeroepen.
Maar mijn punt is dat God ieder in het hart kan grijpen, met broek of met rok.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Speedy » 03 mar 2018 12:11

naamloos schreef:Ja vast. Want dan moeten mensen zelf stoppen met vreemd gaan, liegen, stelen, vloeken enzo. (en broeken dragen :mrgreen: )
Veel makkelijker als God dat voor je doet!


Speel twee karikaturen uit en je hebt een oordeel.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 03 mar 2018 12:18

Speedy schreef:Speel twee karikaturen uit en je hebt een oordeel.
kHeb nog eens goed gekeken maar ik zie maar 1 karikatuur.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten