Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 15 sep 2018 17:36

@Veendam, toen de Heere Jezus aan het kruis hing zei Hij tegen de moordenaar: heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor krid » 15 sep 2018 18:12

Veendam schreef:Nou ik kan nergens iets vinden over dat Mozes nu in de Hemel zou zijn.


Is het relevant? Je gelooft hopelijk niet in een leer als "zieleslaap"?

Gelovigen hebben het eeuwige leven ontvangen. Dat gaat na de fysieke dood gewoon door, of na de opname van de Gemeente, of na de wederkomst van Christus.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 15 sep 2018 18:46

lekkerbek schreef:@Veendam, toen de Heere Jezus aan het kruis hing zei Hij tegen de moordenaar: heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.


Maar het paradijs is niet het zelfde als de Hemel, en Jezus is ook niet in het Paradijs gebleven, want Hij is opgestaan uit de dood.
Abrahams schoot en het paradijs is zou volgens mij heel goed een benaming voor het zelfde kunnen zijn.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 15 sep 2018 18:48

krid schreef:Is het relevant? Je gelooft hopelijk niet in een leer als "zieleslaap"?

Gelovigen hebben het eeuwige leven ontvangen. Dat gaat na de fysieke dood gewoon door, of na de opname van de Gemeente, of na de wederkomst van Christus.


Het eeuwige leven is al begonnen ja dat klopt en gaat ook gewoon door ook al ontslaapt een gelovige.
Maar de andere vraag.... is het relevant..... de ene zegt wel en de ander zegt van niet.
Ik ben niet van mening dat het een punt is waar levens van afhangen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2018 11:15

blijblij schreef:Beter dan dat de Donald Duck als duivels en verderfelijk wordt weggezet....

Daar heb je gelijk in.

Maar het niveau van antwoorden is echt door de ondergrens aan het zakken.
Iemand vraagt of hij met basis-kader predikant kan worden.
Antwoord: "wat is dat?"
Geef gewoon geen antwoord als je ergens werkelijk de ballen verstand van hebt.

Ik besef dat dan een behoorlijk aantal "deskundigen" verdwijnt, maar dit soort kluitje-riet antwoorden daar zit ook geen hond op te wachten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 17 sep 2018 21:19

StillAwake schreef:Daar heb je gelijk in.

Maar het niveau van antwoorden is echt door de ondergrens aan het zakken.
Iemand vraagt of hij met basis-kader predikant kan worden.
Antwoord: "wat is dat?"
Geef gewoon geen antwoord als je ergens werkelijk de ballen verstand van hebt.

Ik besef dat dan een behoorlijk aantal "deskundigen" verdwijnt, maar dit soort kluitje-riet antwoorden daar zit ook geen hond op te wachten.

Die man is al hartstikke oud. Hoe moet ie nou weten wat basis en kader is? Hij heeft vast geen kinderen die op de middelbare school zitten.
Geboortedatum 1933, die is 2 jaar ouder dan m'n vader.
Laatst gewijzigd door coby6 op 17 sep 2018 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 17 sep 2018 21:21

StillAwake schreef:Gezocht:
Iemand met kennis van strips...
'Deskundige': "weet ik niks vanaf"...

Geef dan gewoon géén antwoord...

Dat snap ik echt niet. Heeft ie nooit zelf een Donald Duck of een Lucky Luke gelezen?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 07:37

coby6 schreef:Die man is al hartstikke oud. Hoe moet ie nou weten wat basis en kader is? Hij heeft vast geen kinderen die op de middelbare school zitten.
Geboortedatum 1933, die is 2 jaar ouder dan m'n vader.

Die man heeft geen "Google"?
noem jezelf dan alsjeblieft geen "deskundige"...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 18 sep 2018 09:11

nou voor mij schiet de "deskundige" bij de Gezellige vakantie ook een beetje door...
Vraagsteller heeft het alleen over de vakantie en dat ze normaliter een redelijk evenwicht hebben... maar ze maakt er een diep drama van "je ervaart ook vast lichamelijke klachten" ...vraagstelster hééft het er niet eens over.

En jongens... de plaatjes van die geweldig harmonieuze huwelijken zijn bijna altijd zo fake als het maar zijn kan, iedere relatie heeft wel iets.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 09:59

hans0166 schreef:En jongens... de plaatjes van die geweldig harmonieuze huwelijken zijn bijna altijd zo fake als het maar zijn kan, iedere relatie heeft wel iets.

"Gruwelijk" en "Afschuwelijk" zijn bij mijn weten de enige termen rijmend op "huwelijk".
Vast geen toeval ;-)
Inderdaad nogal naïef om aan te nemen dat het plaatje wat je ziet bij mensen die je in dit geval niet eens kent het totaalplaatje is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 18 sep 2018 14:38

StillAwake schreef:"Gruwelijk" en "Afschuwelijk" zijn bij mijn weten de enige termen rijmend op "huwelijk".
Vast geen toeval ;-)
Inderdaad nogal naïef om aan te nemen dat het plaatje wat je ziet bij mensen die je in dit geval niet eens kent het totaalplaatje is...

"verschrikkelijk" heb je ook nog.....of "lelijk" of "bezwaarlijk" vast nog wel meer.... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 18 sep 2018 14:39

MoesTuin schreef:"verschrikkelijk" heb je ook nog.....of "lelijk" of "bezwaarlijk" vast nog wel meer.... :wink:

Toch rijmen die minder mooi dan de eerder genoemde termen ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 18 sep 2018 15:23

8)
StillAwake schreef:Toch rijmen die minder mooi dan de eerder genoemde termen ;-)

:lol: :lol: :lol:
nou dan zal ik ogenblikkelijk maar daadwerkelijk en iewat
interkerkelijk wat best wel is opmerkelijk tot bijna
bewerkelijk maar aanmerkelijk en toch wat onwerkelijk en tegelijk opmerklijk maar niet verwerpelijk nu schriftelijk en gemoedelijk dit zoetelijk en soms lelijk, ouwelijk maar toch wel huiselijk, trouwelijk, kouwelijk, vrouwelijk met mannelijk huwelijk hoe dan ook beschouwelijk, ontoegankelijk, lijfelijk, huwelijk laten voor wat het afschuwelijk en gruwelijk onbeschrijfelijk en ontoegankelijk maar afhankelijk en vergankelijk aanhankelijk en ook wel vriendelijk en herhaaldelijk van noordwestelijk tot zuidoostelijk het wellicht ook bepaaldelijk en lijfelijk toepasselijk wenselijk doch onmenselijk maar oeps ook wel buitenechtelijk tegelijk strafrechtelijk bevindelijk maar zindelijk dieronvriendelijk triomfantelijk toch wel verstandelijk eerlijk maar benauwelijk en onhebbelijk smadelijk dadelijk n ook recentelijk gebruikelijk smadelijk en benauwelijk is en tot slot onophoudelijk huishoudelijk wat overwinnelijk feestelijk maar verstoffelijk en verderfelijk kan uitmonden in onherroepelijk onzindelijk beminnelijk hoffelijk huwelijk met een beminnelijke vriendschappelijkheid
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 18 sep 2018 20:49

hans0166 schreef:nou voor mij schiet de "deskundige" bij de Gezellige vakantie ook een beetje door...
Vraagsteller heeft het alleen over de vakantie en dat ze normaliter een redelijk evenwicht hebben... maar ze maakt er een diep drama van "je ervaart ook vast lichamelijke klachten" ...vraagstelster hééft het er niet eens over.

En jongens... de plaatjes van die geweldig harmonieuze huwelijken zijn bijna altijd zo fake als het maar zijn kan, iedere relatie heeft wel iets.

Die vraag doet me denken aan een interview met die man van madness.
https://m.youtube.com/watch?v=jZ4CSzeHO9M

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2018 11:22

1. Waarom doet God niet alles wat Hij kan om iedereen te redden?
2. Waarom zijn er zoveel kerken?

Zijn lichaam functioneert niet. Waarom krijgt God de schuld? Gelovigen zijn ego en verdeeld en niet geinteresseerd. Anders hadden we allang opwekking.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten