Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2018 17:08

Kijk, zo hoort het :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 08 mar 2018 17:16

Marnix schreef:Kijk, zo hoort het :)

Ik had een roomwitte hoed op (het was een zonnige zachte najaarsdag) maar die werd later in de garderobe afgefikt door een mevrouw.
Te licht (bevonden) letterlijk. :-({|=
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 08 mar 2018 18:00

Chaya schreef:Ik had een roomwitte hoed op (het was een zonnige zachte najaarsdag) maar die werd later in de garderobe afgefikt door een mevrouw.
Te licht (bevonden) letterlijk. :-({|=


Och, rebelse Chaya toch [-X :mrgreen:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Race406 » 08 mar 2018 18:05

Laat uw kleding ten allen tijde wit zijn. De hoed was een mooi begin Chaya. :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2018 21:14

Chaya schreef:Ik had een roomwitte hoed op (het was een zonnige zachte najaarsdag) maar die werd later in de garderobe afgefikt door een mevrouw.
Te licht (bevonden) letterlijk. :-({|=


En zo hoort het niet nee...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 09 mar 2018 11:45

pindas83 schreef:Och, rebelse Chaya toch [-X :mrgreen:

Zelfs ik ken niet alle ongeschreven regeltjes pindas :wink:
Race406 schreef:Laat uw kleding ten allen tijde wit zijn. De hoed was een mooi begin Chaya.

Jurkje was ook roomkleurig Race, :lol:
Marnix schreef:En zo hoort het niet nee...

Joh daar zit ik echt niet mee. Dat zegt meer over die mevrouw toch?
Blijkbaar mag je boven een bepaalde leeftijd geen frisse kleurtjes meer aan of zo. Vindt een enkeling!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 11 mar 2018 08:31

Chaya schreef:Zelfs ik ken niet alle ongeschreven regeltjes pindas

Joh daar zit ik echt niet mee. Dat zegt meer over die mevrouw toch?
Blijkbaar mag je boven een bepaalde leeftijd geen frisse kleurtjes meer aan of zo. Vindt een enkeling!


Zo is het maar net en zo zie je maar weer het gevaar die al die vele vele menselijk bedachte regeltjes met zich meebrengt..een doolhof...te veel om te onthouden.
Daar komt tegelijk al die verdeeldheden en onbegrippen vandaan.
Je ervaart het zelf.

Zo was ik eens met een collega (verder wilde op voorhand al niemand) naar de kerkelijke trouwdienst van een collega gegaan.

Het was de gereformeerde gemeente in Nederland en in de kerk aangekomen viel de collega # vrouw # direct op zonder hoed.

Nou was het een trouwdienst maar als je het niet wist leek het wel een rouwdienst.

Kort samengevat een huilerige voorganger stem....droevige gemeente naarmate de preek een grimmiger karakter kreeg en mensen in de kerk hun zakdoekjes erbij haalden.

Alles maakte ik met stijgende verbazing mee en mijn collega en ik zeiden wat zachtjes tegen elkaar tijdens de preek en ineens tijdens de preek bulderde de voorganger...." Ja jullie daar achteraan" iedereen omkijken...wij keken ook om :roll: 8-[ ....maar het was duidelijk voor ons bedoeld....we waren ook uiterlijk bezien de vreemde eenden in de kerk daar.
De voorganger beval ons de kerk te verlaten....nou we zijn mooi blijven zitten....al de mensen in de kerk keken ons verstijfd aan...
Ik had met ze te doen....en voelde me vervuld worden met medelijden...waar is de Liefde uit een rechtvaardig God vol van Goedertierenheid in uit en door het geloof in de Heer Jezus Christus?

Mijn collega...niet kerkelijk was er helemaal klaar mee en kon haar lach ook niet meer inhouden door deze hele potsierlijke voorstelling tijdens een trouwdienst

De collega die trouwde vertelde achteraf maar dat betreffende dominee sowieso al chagrijnig was aan het begin van de dienst omdat hij de trouwbijbel kwiht was of zo....maar was een goedpratertje volgens mij omdat ze zich geneerde
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 12 mar 2018 09:22

MoesTuin schreef:Zo is het maar net en zo zie je maar weer het gevaar die al die vele vele menselijk bedachte regeltjes met zich meebrengt..een doolhof...te veel om te onthouden.
Daar komt tegelijk al die verdeeldheden en onbegrippen vandaan.
Je ervaart het zelf.

Zo was ik eens met een collega (verder wilde op voorhand al niemand) naar de kerkelijke trouwdienst van een collega gegaan.

Het was de gereformeerde gemeente in Nederland en in de kerk aangekomen viel de collega # vrouw # direct op zonder hoed.

Nou was het een trouwdienst maar als je het niet wist leek het wel een rouwdienst.

Kort samengevat een huilerige voorganger stem....droevige gemeente naarmate de preek een grimmiger karakter kreeg en mensen in de kerk hun zakdoekjes erbij haalden.

Alles maakte ik met stijgende verbazing mee en mijn collega en ik zeiden wat zachtjes tegen elkaar tijdens de preek en ineens tijdens de preek bulderde de voorganger...." Ja jullie daar achteraan" iedereen omkijken...wij keken ook om :roll: 8-[ ....maar het was duidelijk voor ons bedoeld....we waren ook uiterlijk bezien de vreemde eenden in de kerk daar.
De voorganger beval ons de kerk te verlaten....nou we zijn mooi blijven zitten....al de mensen in de kerk keken ons verstijfd aan...
Ik had met ze te doen....en voelde me vervuld worden met medelijden...waar is de Liefde uit een rechtvaardig God vol van Goedertierenheid in uit en door het geloof in de Heer Jezus Christus?

Mijn collega...niet kerkelijk was er helemaal klaar mee en kon haar lach ook niet meer inhouden door deze hele potsierlijke voorstelling tijdens een trouwdienst

De collega die trouwde vertelde achteraf maar dat betreffende dominee sowieso al chagrijnig was aan het begin van de dienst omdat hij de trouwbijbel kwiht was of zo....maar was een goedpratertje volgens mij omdat ze zich geneerde

MoesTuin schreef :
Er was vast niemand van ons bij. viewtopic.php?f=2&t=30537 :idea:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 12 mar 2018 09:28

Nou....wees daar maar blij om want daar heb je werkelijk niets aan gemist
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2018 14:13

Vandaag een vraag over het dragen van een baard bij je belijdenis.
Wat een godslasterlijk antwoord.
Alsof een ongefundeerde vraag van een kerkenraad 1 op 1 vergeleken kan worden met de vraag die Jezus aan de rijke jongeling stelde.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

moedertje4
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017 20:07

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor moedertje4 » 15 mar 2018 14:51

StillAwake schreef:Vandaag een vraag over het dragen van een baard bij je belijdenis.
Wat een godslasterlijk antwoord.
Alsof een ongefundeerde vraag van een kerkenraad 1 op 1 vergeleken kan worden met de vraag die Jezus aan de rijke jongeling stelde.


Wat bedoel je met de laatste opmerking? Ik heb de vraag idd ook gelezen, alsook het antwoord. Waarom is het een godslasterlijk antwoord? Ik begrijp de laatste opmerking van jou niet..

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2018 14:53

moedertje4 schreef:Wat bedoel je met de laatste opmerking? Ik heb de vraag idd ook gelezen, alsook het antwoord. Waarom is het een godslasterlijk antwoord? Ik begrijp de laatste opmerking van jou niet..

De vraag van Jezus aan de rijke jongeling wordt 1 op 1 gelijkgesteld aan het verzoek van de kerkenraad.
Daarmee wordt Jezus voor het karretje van een nogal onredelijke kerkenraad gespannen. En dat vind ik een kwalijke zaak.
Godslasterlijk zogezegd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

moedertje4
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017 20:07

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor moedertje4 » 15 mar 2018 15:02

StillAwake schreef:De vraag van Jezus aan de rijke jongeling wordt 1 op 1 gelijkgesteld aan het verzoek van de kerkenraad.
Daarmee wordt Jezus voor het karretje van een nogal onredelijke kerkenraad gespannen. En dat vind ik een kwalijke zaak.
Godslasterlijk zogezegd.


Nu begrijp ik wat je bedoelt. Bedankt voor je antwoord. Maar stelt de beantwoorder dat dan helemaal 1 op 1? Ik lees daar toch ook nog een andere mening van hem?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2018 15:05

moedertje4 schreef:Nu begrijp ik wat je bedoelt. Bedankt voor je antwoord. Maar stelt de beantwoorder dat dan helemaal 1 op 1? Ik lees daar toch ook nog een andere mening van hem?

Dat klopt, maar zij uiteindelijke advies is strijdig met zijn eerder geuitte mening.
En dat advies baseert hij op de passage waar ik me aan stoor.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

moedertje4
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017 20:07

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor moedertje4 » 15 mar 2018 15:07

StillAwake schreef:Dat klopt, maar zij uiteindelijke advies is strijdig met zijn eerder geuitte mening.
En dat advies baseert hij op de passage waar ik me aan stoor.


Ben ik met je eens. Het stoort mij alleen niet omdat ik zie dat hij de lieve vrede wil bewaren.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten