Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Yoshi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Yoshi » 30 sep 2018 08:56

Prima en aannemelijk verhaal vanuit refo hoek. Of je het daarmee eens bent of oneens maakt niet zo veel uit. Het gaat immers interne aangelegenheden qua leer.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2018 08:27

Lol reactie verwijderd. Laat die vrouw maar kapot gemaakt worden door die narcistische man met een Izebelgeest. Niemand gaat je helpen, vooral de kerk niet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2018 08:43

Veendam schreef:Als je mij per bericht even door geeft in welke stad of steden ze zitten dan kijk ik wel even of ik hen kan helpen met iemand met die ervaring in hun omgeving. Eventueel het aanbod van complete trainingen over langere periode, alles is mogelijk eigenlijk.

Nee ze willen een voorganger die 3 keer gescheiden is en z'n ex als een stuk vuil behandelt en de kinderen injat. Mooi toch. Laat ze maar een valse opwekking krijgen. Ik slaap er geen nacht minder om. Zij willen graag die Izebelgeest in hun kerk. Veel plezier.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 01 okt 2018 09:50

coby6 schreef:Nee ze willen een voorganger die 3 keer gescheiden is en z'n ex als een stuk vuil behandelt en de kinderen injat. Mooi toch. Laat ze maar een valse opwekking krijgen. Ik slaap er geen nacht minder om. Zij willen graag die Izebelgeest in hun kerk. Veel plezier.


Soms kunnen er dingen gebeuren in iemand zijn leven waarvan je dan achteraf zegt: Ach, zand er over, die persoon wist niet wat hij deed.
Aan de andere kant kunnen er ook situaties zijn dat alles zo keer op keer mis gegaan is dat het een patroon geworden is.
In dat geval kan je je ernstig afvragen of dat wellicht iets met het karakter van die persoon te maken heeft.
In die gevallen zou het op zijn zachtstgezegt wenselijk en wijs zijn om daar ernstig rekening mee te houden en die persoon niet een dergelijke verantwoordelijke positie of belangrijke taak te geven.

Zo....... dat is er aardig genuanceerd uitgekomen weer vandaag.
ik had het ook met drie letters kunnen zeggen. Met een D en een O en een M, maar dat is zo kort voor een heel bericht.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 01 okt 2018 11:44

Veendam schreef:Soms kunnen er dingen gebeuren in iemand zijn leven waarvan je dan achteraf zegt: Ach, zand er over, die persoon wist niet wat hij deed.
Aan de andere kant kunnen er ook situaties zijn dat alles zo keer op keer mis gegaan is dat het een patroon geworden is.
In dat geval kan je je ernstig afvragen of dat wellicht iets met het karakter van die persoon te maken heeft.
In die gevallen zou het op zijn zachtstgezegt wenselijk en wijs zijn om daar ernstig rekening mee te houden en die persoon niet een dergelijke verantwoordelijke positie of belangrijke taak te geven.

Zo....... dat is er aardig genuanceerd uitgekomen weer vandaag.
ik had het ook met drie letters kunnen zeggen. Met een D en een O en een M, maar dat is zo kort voor een heel bericht.

:D

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Spons » 05 okt 2018 06:51

Goedemorgen henk of gert ,

Kunnen jullie mij vertellen met onderbouwing waarom mijn reactie weg gehaald wordt in de vragen rubriek , ik scheld niet ik vloek niet, zet ik tot aan denken ..misschien maar is dat niet de bedoeling ...

Beetje jammer als er gecensureerd wordt zonder onderbouwing .

Groetjes Alexander ak spons

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Spons » 05 okt 2018 07:52

Inmiddels een reactie dat het een ongepaste reactie is , uitkeggevraagd wat er volgens de moderator ongepast is in zijn ogen zodat ik dat eventueel kan aanpassen , ben benieuwd naar inhoudelijke reactie met onderbouwing.

Yoshi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Yoshi » 05 okt 2018 07:58

Als je reactie in de vragenrubriek niet in lijn is met die van de beantwoorder wordt die verwijderd.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 05 okt 2018 09:24

Yoshi schreef:Als je reactie in de vragenrubriek niet in lijn is met die van de beantwoorder wordt die verwijderd.


Ja want op een forum met je allemaal hetzelfde vinden als een beantwoorder en mag je daar niet van afwijken.

Nou ik ben ben van mening als beantwoorder dat je best mag afwijken van een ander zijn mening, maar dan gewoon je mening moet onderbouwen.
Wist je dat je in Nederland daar speciaal voor gemaakte fora hebt op internet ?

Wellicht moet je daar dan maar heen gaan.
Ik heb gehoord dat deze vorm van discussiëren mogelijk zou zijn op refoweb.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Spons » 05 okt 2018 10:30

Ik vraag gewoon een onderbouwing met reden waarom het niet past , stel ik vloek in mijn antwoord ...dan kan ik mijn antwoord keurig aanpassen en corrigeer en weet ik de logische reden .

Nu weet ik dat niet en kan ik het dus niet aanpassen.

En als iedereen in dezelfde lijn denkt of beaamt worden we niets meer dan domme robots en leren we niks van elkaars inzichten of leren we niet een andere kant te bekijken.

Wat nog niet betekent dat je het met de ander kant eens moet of kan zijn.

We leven tenslotte in een democratie en niet een dictatuur en dat bedoel ik in zij algemeenheid .

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 05 okt 2018 11:24

Het forum is om te discussiëren, de vragenrubriek om aan te vullen. Hebben wij niet bedacht, dit is een gegeven. Valt niet over te discussiëren :wink:

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Spons » 05 okt 2018 11:59

Duh ik vul ook aan ....Maar ik vroeg om een reactie van de moderators ...

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 07 okt 2018 10:49

Spons schreef:Maar ik vroeg om een reactie van de moderators ...

dan moet je het niet in een discussie sectie plaatsen, maar in het betreffende deel van het forum.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 09 okt 2018 21:28

Overspel geen oplossing
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/263 ... oplossing/
Tja… ik vraag mij wel af …… waren de Oudtestamentische vrouwen van: Lamech, Abraham, Jakob, Esau, Gideon, Saul, David, Salomo, Rechabeam, Elkana, Assur, Abia en Joas van Juda allemaal prostituees?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2018 09:14

benefietdiner schreef:Overspel geen oplossing
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/263 ... oplossing/
Tja… ik vraag mij wel af …… waren de Oudtestamentische vrouwen van: Lamech, Abraham, Jakob, Esau, Gideon, Saul, David, Salomo, Rechabeam, Elkana, Assur, Abia en Joas van Juda allemaal prostituees?

Nee toen werd dat toegestaan, omdat er geen wedergeboorte was.
Maar het was altijd al een ellende. Peninna en Hannah, Abraham met de slavin van Sarah. Leah en Rachel. Jij mag een nachtje bij hem liggen voor een zak appels. Halfbroers die jaloers worden.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten