Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 26 jun 2018 22:07

Volgens mij reageert de predikant niet op de vragensteller van de vraag : 'Man staat niet meer achter de kinderdoop'.
Dit waren de vragen:
1) Stel dat we nog meer kinderen krijgen, hoe moet het dan verder? Moet ik dan alleen mijn kind laten dopen of ook niet en wachten tot ze volwassen zijn en ze dan zelf laten kiezen?
2) Hoe moet dat dan met dit verschil in het gezin; drie wel gedoopt en rest niet?
3) Of moet ik alleen mijn kind laten dopen?

Ik lees alleen maar een korte uiteenzetting van deze predikant waarom de kinderdoop toch echt de juiste doop is. Dat was de vraag niet van deze vrouw.
Wat schiet je nou op met zo'n antwoord?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 26 jun 2018 22:41

Nina schreef:Volgens mij reageert de predikant niet op de vragensteller van de vraag : 'Man staat niet meer achter de kinderdoop'.
Dit waren de vragen:
1) Stel dat we nog meer kinderen krijgen, hoe moet het dan verder? Moet ik dan alleen mijn kind laten dopen of ook niet en wachten tot ze volwassen zijn en ze dan zelf laten kiezen?
2) Hoe moet dat dan met dit verschil in het gezin; drie wel gedoopt en rest niet?
3) Of moet ik alleen mijn kind laten dopen?

Ik lees alleen maar een korte uiteenzetting van deze predikant waarom de kinderdoop toch echt de juiste doop is. Dat was de vraag niet van deze vrouw.
Wat schiet je nou op met zo'n antwoord?

Tsja maar wat moet ie dan zeggen? Haar man wil niet.
Sommige van die vragen. Mijn man wil niet nog een kind. Hele verhandeling waarom die man maar niet moet zeuren. Zal die man worst wezen. Hij wil niet nog een kind. Klaar.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 26 jun 2018 23:22

coby6 schreef:antwoord?

Tsja maar wat moet ie dan zeggen? Haar man wil niet.
Sommige van die vragen. Mijn man wil niet nog een kind. Hele verhandeling waarom die man maar niet moet zeuren. Zal die man worst wezen. Hij wil niet nog een kind. Klaar.
Nouwww, ik zou er er een komma achter zetten ipv ''klaar.''

En Nina heeft gewoon gelijk, de vraagstelster krijgt helemaal geen antwoord op haar vraag.
In die kringen verwacht ik zoiets als ''de man is het hoofd van het gezin.''
Maar als de uitkomst van dat vraagstuk theologisch onacceptabel is dan hebben ze het daar even niet over. :-({|= :-({|= :-({|=
Ohh ja, er is nog een laatste strohalm-tekst: God meer gehoorzaam zijn dan mensen. (nou gelukkig, ook weer opgelost :? )
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor mona » 27 jun 2018 08:44

De dominee is in het antwoord zo druk bezig met de verdediging van de kinderdoop, dat hij is vergeten te zeggen
dat deze mevrouw haar vraag wellicht ook nog aan de Heere zou kunnen stellen....
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 27 jun 2018 09:04

naamloos schreef:Nouwww, ik zou er er een komma achter zetten ipv ''klaar.''

En Nina heeft gewoon gelijk, de vraagstelster krijgt helemaal geen antwoord op haar vraag.
In die kringen verwacht ik zoiets als ''de man is het hoofd van het gezin.''
Maar als de uitkomst van dat vraagstuk theologisch onacceptabel is dan hebben ze het daar even niet over. :-({|= :-({|= :-({|=
Ohh ja, er is nog een laatste strohalm-tekst: God meer gehoorzaam zijn dan mensen. (nou gelukkig, ook weer opgelost :? )

Ja lastig. Daarom beantwoordt ie de vraag niet, denk ik.
Maar dat moet je toch ook niet aan de dominee gaan vragen.
Deze priester zou wel raad weten met de vraag:
https://m.youtube.com/watch?v=M-nUicOvaXY

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 28 jun 2018 11:14

Waar is dat lange bericht van Jesaja 40 gebleve?, Die wilde ik nog lezen...

Is het gesprek van gisteren verplaatst?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 01 jul 2018 12:20

Respectloze man, geweldig dat antwoord! 1 2 3 wie het eerste zijn bord heeft leeggelikt.
Dat vond ik altijd zo gezellig met m'n kat. Dan maakte ik klop klop en dan gingen we samen smullen. Lekker smakken en het bord leeglikken.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 02 jul 2018 10:16

coby6 schreef:Respectloze man, geweldig dat antwoord! 1 2 3 wie het eerste zijn bord heeft leeggelikt.
Dat vond ik altijd zo gezellig met m'n kat. Dan maakte ik klop klop en dan gingen we samen smullen. Lekker smakken en het bord leeglikken.

Ik dacht, jij maakt weer een smakeloze grap, maar het is een echte vraag. :shock:
En dan die reacties eronder...
Mevrouw had er beter aan gedaan om een ander voorbeeld te noemen en dan meerdere.
Ik heb zo'n gevoel dat hij ook zijn overtollige darmgassen laat schieten - al dan niet tijdens het eten - en daarna nog even een flinke boer laat.
Brrr, gewoon in een andere kamer gaan eten mevrouw.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 02 jul 2018 10:25

ach....we blijven mensen eeeejjjj...ondanks al de bedachte etiquette.....je moet sommige gassen toch kwijt via een natuurlijk proces soms....
Likken....we deden het vroeger al.....heerlijk....gewoon, omdat het kan....functie van de tong o.a.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 10:44

Chaya schreef:Ik dacht, jij maakt weer een smakeloze grap, maar het is een echte vraag. :shock:
En dan die reacties eronder...
Mevrouw had er beter aan gedaan om een ander voorbeeld te noemen en dan meerdere.
Ik heb zo'n gevoel dat hij ook zijn overtollige darmgassen laat schieten - al dan niet tijdens het eten - en daarna nog even een flinke boer laat.
Brrr, gewoon in een andere kamer gaan eten mevrouw.

Jij hebt het gevoel dat...
Dat staat er echter niet. Nergens wordt melding gemaakt van darmgassen, maar jij hebt je oordeel al klaar ;-)
Borden aflikken is in heel veel kringen wel volslagen normaal.
Mijn oma zou het indertijd onbeschoft gevonden hebben als je het niet deed.

Overigens ben ik ook wel eens in landen geweest waar een boer na de maaltijd netjes is, en het zelfs uiterst onbeleefd is als je dat achterwege laat.
Het probleem zit hem meer in het superieur achten van de eigen set met (mogelijk ook aparte) gewoonten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 02 jul 2018 11:10

StillAwake schreef:Jij hebt het gevoel dat...
Dat staat er echter niet. Nergens wordt melding gemaakt van darmgassen, maar jij hebt je oordeel al klaar ;-)

En jij kan blijkbaar niet zo goed lezen, want er staat:
Mijn man kan respectloos zijn naar mij toe. Klein voorbeeld: hij wil nog wel eens zijn bord aflikken (met tong) na de warme maaltijd. Ik vind dit zó smerig! En ook geen goed voorbeeld voor de kinderen. Toch blijft hij ermee doorgaan en hij weet hoe ik het verafschuw. Hij reageert erg kwaad als ik er wat van zeg. Hij is niet voor rede vatbaar en doet het een volgende keer zo weer. Het is een onbenullig voorbeeld,
StillAwake schreef:Borden aflikken is in heel veel kringen wel volslagen normaal.

Boeren, smakken, en allerlei andere dingen ook, maar in onze westerse cultuur doe je dit niet.
Niet alleen jouw oma vond het terecht onbeschoft, ik vind dat ook!

Het gaat er dus niet om wat ze in Japan, Afrika of Rusland doen, dit is Nederland en deze mevrouw heeft het volste recht van haar man te vragen of hij ermee wil stoppen. En dat niet alleen, hij wordt kwaad. Als jouw vrouw iets aan jou vraagt om ermee te stoppen omdat ze dit bloedirritant vindt, hoe reageer jij dan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 11:16

Chaya schreef:En jij kan blijkbaar niet zo goed lezen, want er staat:
Mijn man kan respectloos zijn naar mij toe. Klein voorbeeld: hij wil nog wel eens zijn bord aflikken (met tong) na de warme maaltijd. Ik vind dit zó smerig! En ook geen goed voorbeeld voor de kinderen. Toch blijft hij ermee doorgaan en hij weet hoe ik het verafschuw. Hij reageert erg kwaad als ik er wat van zeg. Hij is niet voor rede vatbaar en doet het een volgende keer zo weer. Het is een onbenullig voorbeeld,
toch hing jij er vervolgens een theorie over darmgassen achteraan. Dat staat er niet...
Chaya schreef:Boeren, smakken, en allerlei andere dingen ook, maar in onze westerse cultuur doe je dit niet.

Ik vind het ook onbeschoft, maar mijn oma vond het onbeschoft als je je bord NIET aflikte. Dat koste keer op keer een schoon schaaltje voor het nagerecht, en was beledigend voor degene die achter het fornuis gestaan had.
Ik ben het er nooit mee eens geweest (wat dat betreft nam ik de gewoonte van mijn moeder over), maar huisgewoontes zijn niet per definitie onbeschoft.

Dat klopt, maar kijken naar ander culturen leert je je eigen gewoontes wel eens te relativeren.
En kwaad worden: wellicht is het (en nu vul ik net zo hard in als wat ik jou net verweet ;-)) de wijze waarop e.e.a. gevraagd wordt wat de woede veroorzaakt?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 02 jul 2018 11:38

StillAwake schreef:toch hing jij er vervolgens een theorie over darmgassen achteraan. Dat staat er niet...

Nee het staat er niet, maar ik stel me zo'n type man erbij voor. Het kan hem niks schelen wat zijn vrouw of zijn kinderen ervan vinden.
StillAwake schreef:Dat klopt, maar kijken naar ander culturen leert je je eigen gewoontes wel eens te relativeren.

Ik kan echt wel relativeren, ik heb broers, en ik leef samen met een man die andere gewoontes heeft meekregen van huis dan ik.
Als het echt ergerlijk is, zeg ik er iets van, anders laat ik het gaan. Datzelfde heb ik bij de kinderen ook gedaan.
Maar bord aflikken zat daar niet bij hoor. Ik wil graag dat ze zich in allerlei kringen kunnen bewegen.
StillAwake schreef:En kwaad worden: wellicht is het (en nu vul ik net zo hard in als wat ik jou net verweet ) de wijze waarop e.e.a. gevraagd wordt wat de woede veroorzaakt?

Ook dat heb ik meegenomen. :wink:
Je hebt idd vrouwen die overal wel iets over te zeuren en te klagen hebben.
Maar vragen om te stoppen met bord aflikken en dan kwaad worden, is voor mij een slecht teken. Ik denk dat er grotere problemen dan alleen dit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 02 jul 2018 13:59

Er is een hele discussie over ontstaan. Gelukkig hebben ze het weggegooid. Ondertussen likt de man vrolijk voort. :lol:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 02 jul 2018 14:09

coby6 schreef:Er is een hele discussie over ontstaan. Gelukkig hebben ze het weggegooid. Ondertussen likt de man vrolijk voort. :lol:



iewww, gatver. Ik zie hele andere dingen voor me hahha :P


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron