Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 27 mar 2017 13:21

Mortlach schreef:Ik ga er altijd maar van uit dat alle vragen serieus zijn. Dat is de veiligere optie - ik sla liever zelf een flater door een troll-vraag te beantwoorden dan dat ik iemand met een serieus probleem niet serieus neem.

Dat gezegd laat Mevr. Rots wel een behoorlijk belangrijk aspect van de kwestie liggen. Ik heb dit zelf maar even aangevuld.


Hoewel ik wel met je eens ben dat je vrouwen niet niet te pas en te onpas moet benaderen lijkt het me erg overdreven dat elke vrouw direct denkt dat ze wordt verkracht zodra ze aangesproken wordt. Zeker in publieke ruimten zoals de trein lijkt me dat vergezocht.
Ga je 's nachts moederziel alleen de straat op en er komt dan een kerel een praatje maken dan begrijp ik het.

Misschien dat de vrouwen hier er wat van vinden want het lijkt mij wat paranoïdegedrag.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 27 mar 2017 14:11

pindas83 schreef:Hoewel ik wel met je eens ben dat je vrouwen niet niet te pas en te onpas moet benaderen lijkt het me erg overdreven dat elke vrouw direct denkt dat ze wordt verkracht zodra ze aangesproken wordt. Zeker in publieke ruimten zoals de trein lijkt me dat vergezocht.
Ga je 's nachts moederziel alleen de straat op en er komt dan een kerel een praatje maken dan begrijp ik het.

Misschien dat de vrouwen hier er wat van vinden want het lijkt mij wat paranoïdegedrag.


Niet alle vrouwen, ongetwijfeld, en ja in publieke ruimten waar ook genoeg andere mensen zijn ligt het vast ook anders, maar voor je het weet probeert de vraagsteller ergens in een achterhoekje van een parkeergarage een gesprekje aan te knopen...

Het is alleen paranoïde als het nergens op is gebaseerd, natuurlijk.

Wat je je ook kunt afvragen is of je een praatje zou aanknopen met de persoon als het een vent was. En zo nee, waarom dan niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 27 mar 2017 14:23

OT: volgens mij is het forum nog op de wintertijd ingesteld. :lol:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 28 mar 2017 11:45

Is er eindelijk een vraag die serieus en goed onderbouwd beantwoord zoou moeten worden en die wordt dan wel afgescheept met een " kijk maar in het archief" #-o

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Pcrtje » 28 mar 2017 11:51

irmo schreef:Is er eindelijk een vraag die serieus en goed onderbouwd beantwoord zoou moeten worden en die wordt dan wel afgescheept met een " kijk maar in het archief" #-o
Toevallig jouw vraag? :wink:
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 28 mar 2017 12:10

Nee. Ik doe niet aan kwakzalverij. :wink:

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 apr 2017 14:37

Complimenten voor Mevr. Rots, het antwoord over de schoonouders van hun dochter is heel goed.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 14 apr 2017 16:10

Maar vergeet dat die wannabe schoonzoon zijn ouders zal afvallen. Dat doen kinderen (bijna) nooit!

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 18 apr 2017 10:51

Wat een minachtend antwoord van mevrouw van Dooijeweert. Om zo over je medegelovigen te spreken.... :roll:

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 18 apr 2017 10:54

irmo schreef:Wat een minachtend antwoord van mevrouw van Dooijeweert. Om zo over je medegelovigen te spreken.... :roll:


De minachting ontgaat mij. Kan je dit toelichten?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 18 apr 2017 11:12

Prisma23 schreef:Maar vergeet dat die wannabe schoonzoon zijn ouders zal afvallen. Dat doen kinderen (bijna) nooit!


Wannabe (van het Engelse "want to be", ofwel "willen zijn") is een vaak denigrerend bedoelde term voor een persoon die sterk probeert zich voor te doen als iets of iemand, meestal een beroemdheid, maar hier niet in slaagt. Het na-apen kan bijvoorbeeld gebeuren qua kleding, spreken of gedrag.

Wannabe is vooral in de Engelse taal een veelgebruikte term, maar wordt ook in het Nederlands gehanteerd. Enkele synoniemen zijn:

Willen zijn
Nep/Neppe
Onecht
Doen Alsof
Fake/Faker (Alleen als dit over een persoon is)
wiki

Lekker oordelen weer!

Mattheüs 7:2
Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 18 apr 2017 11:20

Ik vermoed dat de eerste alinea niet bij iedereen in de smaak valt:

Quote:
Je bent Rooms-Katholiek opgevoed. Die wereld kennen we. We hebben 20 jaar met Rooms-Katholieke mensen gewerkt en het evangelie aan hen gebracht. Hun leven en gebruiken hebben we geproefd op allerlei manieren.

De Rooms katholieke kerk kent het evangelie namelijk heel goed, en heeft het niet nodig dat protestanten dit aan hen brengt.
Zoiets toch Irmo?

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 18 apr 2017 11:51

Ik ga elke zondag naar de kerk om het evangelie te horen, ga naar conferenties, en last but not least: ik lees mijn Bijbel.
Ik heb dat nodig om dicht bij de Heer te blijven leven. Rooms-Katholieken hebben het toch ook nodig dat ze het Woord horen? Of is het tegen het zere been dat dat evangelie wordt gebracht door Protestanten?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 18 apr 2017 12:03

Inderdaad Pinda.

Maar ook zinnen zoals:

Quote:
,is het zo heel belangrijk dat hij je helpt om wegwijs te worden in de wereld van de Bijbelse prediking en het Bijbels leven.


Want katholieken leven bij voorbaat al onbijbels? Wegwijs worden in de bijbel? Volgens mij kunnen katholieken ook lezen hoor.

Quote:
Bedenk daarbij dat hij de wereld waar jij uit komt, niet begrijpt of kent. Het zou voor hem een vreugde moeten zijn om jou stap voor stap mee te nemen in de gebruiken van zijn leven en gemeente en van de Bijbel.



Mooi ja. Ik zou het alleen wel mooi vinden als die belangstelling wederkerig is. Hoezo kan zij wel geinteresseerd zijn in het gereformeerde, maar is het niet nodig dat haar vriend geintereseerd is in haar leefwereld?

Quote:
De Heere God vraagt ons Hem te volgen, te vertrouwen. Dat is nu het eerste voor je en je vriend mag je daarin helpen.


Want katholieken vertrouwen niet op God en kennen de HEERE niet? Alleen maar omdat ze van een andere kerk zijn? Wat een karikatuur wordt er gemaakt van een zusterkerk! Ik vind dit echt een lelijke uitspraak. En misschien vergis je je behoorlijk want ook in de RK kerk zijn bekeerde mensen.

Quote:
Voor de Heere maakt het inderdaad niet uit hoe je er uit ziet, maar er zijn in het leven nu eenmaal regeltjes die we samen naleven.


Interpretatie van mij: Voor de HEERE is dat belangrijk ja, maar dat maakt niet uit want wij doen het toch anders en daar moet je in meegaan. Lelijk. Ligt misschien aan mij, maar van zo'n uitspraak loop ik alleen maar weg.


Ik had wel een iets genuanceerder antwoord verwacht, maar misschien stel ik mijn verwachtingen te hoog.
Snap je Nina?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 18 apr 2017 12:54

Als er toch één is die een bewogen hart heeft voor de medemens, is het wel mevrouw van Dooijeweerd!
Zij legt geen regeltjes op, noch doet zij lelijk of negatief over anderen.
Waarom er dan weer zo bekritiseerd wordt, snap ik echt niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten