Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 22 jan 2017 00:07

Meneer van der Brink, excuus voor mijn ongenuanceerde uitdrukking; wie zn billen brandt.....
Ik ben het totaal met uw antwoord eens, ik bedoel ook hetzelfde maar ik heb mij verkeerd uitgedrukt, wat ik bedoel is is dat we consequenties moeten aanvaarden over alles wat we doen. In het geval van de vragensteller is de consequentie niet trouwen met de vader van het nog ongeboren kind, als er idd sprake is van een zwangerschap.
De opmerking die ik maakte lijkt liefdeloos maar ik kan eerlijk zeggen dat ik het niet zo bedoelde. T was een uitdrukking die in me op kwam om duidelijk te maken dat op actie reactie volgt. Maar hier had ik beter over na moeten denken.
Wat ik wel moeilijk vind is de losse moraal die er ook bij ons in de gergem is, dit is een persoonlijke vraag die u beantwoordde maar zo zijn er vele persoonlijke omstandigheden blijkbaar. Mijn nichtje was een tijd geleden bij mij, en in haar familie was ook iets dergelijks gebeurd. Ze zei: ach joh, ik kan in mijn omgeving zo 5 stellen aanwijzen waarvan er 1 vreemd gegaan is. Dat vind ik zo schokkend, we horen de wet en de prediking aan maar we gaan de kerk uit en gaan weer door in onze schijnwereld. Dat vind ik moeilijk. We weten beter maar doen als de wereld.
T is middernacht, ik ga stoppen, een goede zondag!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Race406 » 22 jan 2017 00:20

Waarvan akte zou ik zeggen! d:)b
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 24 jan 2017 12:43

lekkerbek schreef:Wat ik wel moeilijk vind is de losse moraal die er ook bij ons in de gergem is, dit is een persoonlijke vraag die u beantwoordde maar zo zijn er vele persoonlijke omstandigheden blijkbaar. Mijn nichtje was een tijd geleden bij mij, en in haar familie was ook iets dergelijks gebeurd. Ze zei: ach joh, ik kan in mijn omgeving zo 5 stellen aanwijzen waarvan er 1 vreemd gegaan is. Dat vind ik zo schokkend, we horen de wet en de prediking aan maar we gaan de kerk uit en gaan weer door in onze schijnwereld. Dat vind ik moeilijk. We weten beter maar doen als de wereld.
T is middernacht, ik ga stoppen, een goede zondag!


Nou dat is zeker schokkend en beschamend Lekkerbekje
Ik wordt hier altijd zo verdrietig van.
Er is binnen de kerkelijke gemeentes veel oprecht geloof maar ook veel schijngeloof.
Zo van het hoort erbij, we gaan voor pa en ma naar de kerk, enz...
Hier moet echt wat aangedaan worden.
Ik ben zeer ook tegen het feit dat pubers verplicht mee moeten naar de kerk.
Dat is juist het moment dat ze zelf dingen gaan ontdekken hun eigen ik hun eigen leven, zich gaan vormen.
En ook dat je ze ontzettend ook nog wel kan sturen, maar ze moeten zelf kiezen.
Het geloof kan niet overgedragen worden.
Het geloof is een persoonlijke hartenzaak.
Ook dient er binnen sommige kerkelijke gemeentes meer plaats te komen voor de jeugd en elementen binnen de dienst waarin de jeugd een actieve rol heeft / krijgt om ook actief het geloof te (be)(uit te)leven.
Heel belangrijk in die leefdtijd.
Het is niet enkel passief zitten en luisteren, een combinatierol, veel verschillende soorten diensten omdat een kerkelijke gemeente een diverse groep van mensen is.
Verder is het zo, hoe minder "menselijke" bedachte normen en regels binnen een kerkelijke gemeente, hoe meer vrijheid en Eer voor de Heer! De nadruk wordt niet op "de controle en hoe het hoort of afkeuring of waardering voor de mens gelegd"
Het bevrijdt!
Alle Eer gaat naar God !
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 24 jan 2017 14:04

Geniaal antwoord van ds. Heijkamp trouwens.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 24 jan 2017 14:24

irmo schreef:Geniaal antwoord van ds. Heijkamp trouwens.

En dat op zo'n onzinvraag. Top!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Race406 » 24 jan 2017 14:32

Zoals ik onder de vraag al neer heb gezet: Chapeau voor deze man!
Hij stijgt weer eens in mijn achting. d:)b d:)b d:)b
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 24 jan 2017 14:35

Race406 schreef:Zoals ik onder de vraag al neer heb gezet: Chapeau voor deze man!
Hij stijgt weer eens in mijn achting. d:)b d:)b d:)b

2-0 voor de dominee. =D> :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Race406 » 24 jan 2017 14:39

Wat mij betreft heeft hij de vraagsteller snoeihard onderuit geschoffeld en met 25-0 achter gezet! ::)) =D> =D> =D> =D>
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 27 jan 2017 14:35

Wat een pover antwoord bij deze vraag:
OUDERS OP VAKANTIE
Er was geen deskundige voorhanden?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 jan 2017 17:10

Ik vind het eindelijk eens een heerlijk nuchter antwoord in plaats van de gezochte teksten-knipperij die er soms langs komt in de vragenrubriek.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 28 jan 2017 12:27

Chaya schreef:Wat een pover antwoord bij deze vraag:
OUDERS OP VAKANTIE
Er was geen deskundige voorhanden?


Bij deze vraag heb je toch helemaal geen deskundige nodig lijkt mij :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 28 jan 2017 13:59

Dit wa idd geen vraag voor een deskundige, vond t een grappig antwoord!
We kunnen toch ook zelf nadenken?! De één doet dit wel, de ander vindt het niet prettig, laat elkaar in die waarde! Ik heb geen kinderen, moet er ook niet aan denken om 365 dagen en nachten achter elkaar voor ze te zorgen, je zal er wel in groeien maar toch......als ik een weekje opgepast had dan vond ik t echt heel erg leuk maar was ook blij dat ik weer thuis was en gewoon rustig een boek kon lezen :wink:
Alleen heb ik minder vrije tijd nu, dus de dagen die ik over heb besteed ik nu zelf om leuke dingen te doen en te ontspannen en ga ik niet meer oppassen. Ik ga liever zelf een week weg :lol:
Ik heb er trouwens ook op gereageerd maar ik moest toen ik ooit mij aanmeldde een andere gebruikersnaam opgeven. Ik ben dezelfde als M71. Ik zal zelf wel iets fouts hebben gedaan want ben best een digibeet :oops:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 28 jan 2017 14:44

lekkerbek schreef:Dit wa idd geen vraag voor een deskundige, vond t een grappig antwoord!
We kunnen toch ook zelf nadenken?!

En daar gaat het dan mis denk ik. :mrgreen:
lekkerbek schreef:Ik heb geen kinderen, moet er ook niet aan denken om 365 dagen en nachten achter elkaar voor ze te zorgen,

Ik heb wel kinderen.
Ik heb een gedeelte van de zorg noodgedwongen weleens uit handen moeten geven (ziekenhuisopname) en vond dat verschrikkelijk. Gelukkig mag je op een kinderafdeling heel veel zelf blijven doen.
lekkerbek schreef:De één doet dit wel, de ander vindt het niet prettig, laat elkaar in die waarde!

Dat kan toch evengoed als je het niet met elkaar eens bent?
Ik snap niet zo goed waarom dit dan investeren in je huwelijk moet heten. Als je elkaar 51 weken min of meer verwaarloost, maakt een weekje Rome dit echt niet veel beter. Investeren in je huwelijk moet je elke dag doen, juist in de kleine dingen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 28 jan 2017 16:49

Dat hoeft voor jou misschien niet, maar toch prima als een ander er wel van oplaadt? Even geen "mamma" aan je hoofd, wandelen zonder dat de kindeten zeggen: gaan we terug, ik ben moe. Eten zonder dat de kinderen zeggen: dat vind ik niet lekker. Praten met je man zonder dat de kinderen er tussendoor komen.
Niemand zegt dat je af en toe eens met je man alleen weg moet gaan. Maar als er iemand wel behoefte aan heeft is dat toch prima? Laten we elkaar niet opkeggen of dit wel of niet geoorloofd is.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 28 jan 2017 22:05

lekkerbek schreef:Dat hoeft voor jou misschien niet, maar toch prima als een ander er wel van oplaadt? Even geen "mamma" aan je hoofd, wandelen zonder dat de kindeten zeggen: gaan we terug, ik ben moe. Eten zonder dat de kinderen zeggen: dat vind ik niet lekker. Praten met je man zonder dat de kinderen er tussendoor komen.

Het gaat niet eens zozeer om het gegeven "even zonder kinderen". Je krijgt kinderen aan je zorg toevertrouwd.
Kinderen worden al vaak genoeg in dagverblijven en buitenschoolse opvang geplaatst, dus die 24 uurs zorg zal in de praktijk er heel anders uitzien.
Het lijkt wel een zware taak of zo, waar je af en toe een week afstand van moet nemen.
Als iemand dat zo nodig wil, ga je gang, maar zoek de Bijbel dan niet aan je zijde om een excuus te vinden, maar ga dan gewoon.
Sorry, maar ik vind het een onzinvraag, in de categorie: mag een christen.... bla bla
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten