Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 11 dec 2017 10:52

De aapmens is still alive en woont nog in Afrika

https://au.answers.yahoo.com/question/i ... 214AAhC3eX

En de Neanderthaler er niet ver vandaan

https://twitter.com/rbentog/status/537305259522015232


:-oo

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 11 dec 2017 11:06

Wow... Als ik zie hoe uit de hoogte sommige mensen hier reageren op die evolutiediscussie, ga ik automatisch denken dat ze zich misschien beter in andere Bijbelpassages kunnen gaan verdiepen dan Genesis 1.
Hoe vaak heb je gelezen dat Jezus zegt: 'En gij zult woest reageren op mensen die dingen zeggen die niet met de Bijbel overeenkomen maar waarmee ge het niet eens zijt'?

Hoe was dat ook alweer? Iets van...
'Wie geduldig is geeft blijk van groot inzicht,
wie onbesuisd is stapelt dwaasheid op dwaasheid.'

'Betweters maken ruzie,
wie goede raad ter harte neemt, is wijs.'

'Het strekt een mens tot eer om ruzie te vermijden,
een dwaas stort zich in een woordenstrijd.'

'Een dwaas toont onmiddellijk zijn woede,
wie verstandig is, zwijgt als hij beledigd wordt.

Ff een losse greep.
Tuurlijk, lekker discussieren op een forum, argumenten aandragen en zo, maar als je zo overduidelijk gelijk hebt hoef je meestal niet pissig te worden op je tegenstander...

De Heere Jezus Zelf ging er iets anders mee om, die pakte een zweep en sprong over tafels en gooide ze om, of noemde ze adderengebroed of satan enz

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 11 dec 2017 11:12

Wow... Als ik zie hoe uit de hoogte sommige mensen hier reageren op die evolutiediscussie, ga ik automatisch denken dat ze zich misschien beter in andere Bijbelpassages kunnen gaan verdiepen dan Genesis 1.
Hoe vaak heb je gelezen dat Jezus zegt: 'En gij zult woest reageren op mensen die dingen zeggen die niet met de Bijbel overeenkomen maar waarmee ge het niet eens zijt'?

Hoe was dat ook alweer? Iets van...
'Wie geduldig is geeft blijk van groot inzicht,
wie onbesuisd is stapelt dwaasheid op dwaasheid.'

'Betweters maken ruzie,
wie goede raad ter harte neemt, is wijs.'

'Het strekt een mens tot eer om ruzie te vermijden,
een dwaas stort zich in een woordenstrijd.'

'Een dwaas toont onmiddellijk zijn woede,
wie verstandig is, zwijgt als hij beledigd wordt.'

Ff een losse greep.
Tuurlijk, lekker discussieren op een forum, argumenten aandragen en zo, maar als je zo overduidelijk gelijk hebt hoef je meestal niet pissig te worden op je tegenstander...

Ik zie ten eerste weinig mensen pissig worden op hun tegenstander, maar snap wel dat mensen, hoe overtuigd ook van hun gelijk, boos worden als iemand doelbewust onjuiste informatie verspreid, zoals de beantwoorder van de betreffende vraag doet.
Ik ben zelf creationist (al heb ik een oudere aarde in gedachten dan de 6000 jaar die daar bij schijnt te horen), maar heb het idee dat mensen die met dit soort antwoorden komen de schepping belachelijk maken (al dan niet bewust...).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

HvK91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2017 09:46

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor HvK91 » 11 dec 2017 11:12

Bambi schreef:De Heere Jezus Zelf ging er iets anders mee om, die pakte een zweep en sprong over tafels en gooide ze om, of noemde ze adderengebroed of satan enz



Ja, toen Hij erachter kwam dat de verkopers op die heilige plek geld aan het verdienen waren aan de zonden van de tempelgangers. Dat stuitte Hem tegen de borst, aangezien Hij op het punt stond te sterven voor die zonden. Lijkt me een gelegenheid van een ander kaliber dan een uitleg waarmee je het niet eens bent...

HvK91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2017 09:46

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor HvK91 » 11 dec 2017 11:21

StillAwake schreef:Ik zie ten eerste weinig mensen pissig worden op hun tegenstander, maar snap wel dat mensen, hoe overtuigd ook van hun gelijk, boos worden als iemand doelbewust onjuiste informatie verspreid, zoals de beantwoorder van de betreffende vraag doet.
Ik ben zelf creationist (al heb ik een oudere aarde in gedachten dan de 6000 jaar die daar bij schijnt te horen), maar heb het idee dat mensen die met dit soort antwoorden komen de schepping belachelijk maken (al dan niet bewust...).


'Doelbewust' impliceert dat iemand expres anderen op het verkeerde been zet. Als dat zo is, dan zijn mensen terecht geirriteerd, maar voor zover ik kan opmaken uit het antwoord van de Jong is hij zelf volledig overtuigd van zijn visie. Dan is het niet het misleiden van anderen, maar simpelweg proberen ze te helpen met de kennis die je in huis hebt. En ook al zou dat verkeerde kennis zijn (daar zeg ik niks over) ; ik vind niet dat je iemand die probeert een ander te helpen in deze mate kunt afvallen. Je kunt zijn argumenten wel tegenspreken (met goede tegenargumenten), maar je kunt niet gaan doen alsof je zijn intenties doorgrondt en hem daar vervolgens op afrekenen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2017 11:36

Ff een losse greep.
Tuurlijk, lekker discussieren op een forum, argumenten aandragen en zo, maar als je zo overduidelijk gelijk hebt hoef je meestal niet pissig te worden op je tegenstander...


Tja, als je al jaren dit soort gesprekken voert, en mensen hardnekkig alles wat je aandraagt blijven negeren, dan blijft pissig worden over, want als de ander het gesprek niet serieus neemt, waarom zou jij het dan doen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2017 11:40

'Doelbewust' impliceert dat iemand expres anderen op het verkeerde been zet. Als dat zo is, dan zijn mensen terecht geirriteerd, maar voor zover ik kan opmaken uit het antwoord van de Jong is hij zelf volledig overtuigd van zijn visie. Dan is het niet het misleiden van anderen, maar simpelweg proberen ze te helpen met de kennis die je in huis hebt. En ook al zou dat verkeerde kennis zijn (daar zeg ik niks over) ; ik vind niet dat je iemand die probeert een ander te helpen in deze mate kunt afvallen. Je kunt zijn argumenten wel tegenspreken (met goede tegenargumenten), maar je kunt niet gaan doen alsof je zijn intenties doorgrondt en hem daar vervolgens op afrekenen.


Konden we zijn argumenten maar tegenspreken, maar die optie is afgesloten. Ik kan me trouwens bijzonder slecht voorstellen dat iemand met een dergelijk opleidingsniveau niet weet dat deze 'argumenten' allemaal belachelijk zijn. Kijk, dat je je kennis probeert te delen, dat proberen we allemaal; het gaat er mij om dat je jezelf immuun hebt gemaakt voor correctie. "Als de Bijbel en de werkelijkheid met elkaar in tegenspraak zijn, heeft de werkelijkheid het mis," dat soort werk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2017 11:43

Bambi schreef:De aapmens is still alive en woont nog in Afrika

https://au.answers.yahoo.com/question/i ... 214AAhC3eX


Lekker racistisch. Dan kun je er wel :-oo bij zetten, maar daar verandert het niks mee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 11 dec 2017 11:49

Mortlach schreef:Lekker racistisch. Dan kun je er wel :-oo bij zetten, maar daar verandert het niks mee.

Dat heeft niks met racistisch te maken, als hij overlijdt krijg je dezelfde botten als van de zogenaamde aapmens. Maar blijf dromen :-oo :-({|=

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2017 11:54

Bambi schreef:Dat heeft niks met racistisch te maken, als hij overlijdt krijg je dezelfde botten als van de zogenaamde aapmens. Maar blijf dromen :-oo :-({|=


Nee, zeggen dat Afrikaanse mensen op apen lijken, wat is daar nu racistisch aan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Cicero » 11 dec 2017 11:59

Bambi schreef:Dat heeft niks met racistisch te maken, als hij overlijdt krijg je dezelfde botten als van de zogenaamde aapmens. Maar blijf dromen :-oo :-({|=

Dat heeft de heilige Geest je zeker ook ingefluisterd, mensen uit Afrika met een bijzonder en zwart uiterlijk racistisch bejegenen?

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 11 dec 2017 12:00

Mortlach schreef:Nee, zeggen dat Afrikaanse mensen op apen lijken, wat is daar nu racistisch aan?

Ik vind het erger om te zeggen dat iedereen van de apen afstamt.
En in ieder mens de aap te zoeken
Maar dat schijnen evolutionisten weer niet te snappen, dat dat waar beledigend is, net zomin als dat het zwaar beledigend zo niet pijnlijk is dat ze zeggen dat God alles niet uitgedacht heeft, maar het vanzelf ontstaan is, door verder te ontwikkelen enzo
(Zonder bewijs, maar uit conclusies van allemaal aparte fossielen, dus ook nog es dom)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2017 12:31

Bambi schreef:Ik vind het erger om te zeggen dat iedereen van de apen afstamt.


"Wij zijn allemaal [iets wat jij onprettig vindt]" is erger dan "Jullie lijken op [iets dat ik onprettig vind] maar wij gelukkig niet"?

(Zonder bewijs, maar uit conclusies van allemaal aparte fossielen, dus ook nog es dom)

[/quote]

Vind je het heel erg dat ik liever op mensen met kennis van zaken uit ga dan op jou?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 11 dec 2017 12:32

StillAwake schreef:Ik kom wekelijks op vliegvelden, zie er zelden tot nooit neanderthalers.
Overigens erg respectvol naar je medemens, het spelletje "zoek de Neanderthaler". Uiting van een christlijke levensstijl ook...
Ik ga me zelfs schamen voor mijn ingenieurstitel als ik zie dat mensen die dit sort navrante onzin weten te produceren dezelfde titel mogen voeren...

Je hoeft je niet te schamen hoor :)

maar ik snap het gewwon niet. Die man heft een ingenieurstitel. Dan is die dus niet op zn achterhoofd gevallen. Hoe kan dan iemand zulke onzin uitkramen waarvan je toch aan je water voelt dat het niet klopt? Ik ben ook creationist, maar met dit soort redenen snap ik wel dat christenen belachelijk worden gemaakt.

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 11 dec 2017 13:36

Mortlach schreef:"Wij zijn allemaal [iets wat jij onprettig vindt]" is erger dan "Jullie lijken op [iets dat ik onprettig vind] maar wij gelukkig niet"?


Het ging mij niet om die tekst bij die foto, was de enige website waar die foto op te zien en te linken was.

Vind je het heel erg dat ik liever op mensen met kennis van zaken uit ga dan op jou?

Ach ja, als je kijkt naar de tekeningen over mensen in Egypte van vroeger, dan zien ze er ook aardig uit als de mens nu
Dus in duizenden jaren totaal geen veranderingen, maar de wijzen van de laatste eeuw hebben kennis van zaken, dat het ervoor anders was, terwijl er nu nog mensen de gezichtskenmerken van de aapmens hebben in Afrika, waar die dan ook geleefd zou hebben
Ja ik snap het, die vondsten van die aapmensen zullen wel miljarden jaar oud zijn -ahum-
Je kunt ook je eigen verstand gebruiken en je afvragen waarom ze zo weinig resten van aapmensen gevonden hebben. Misschien omdat er toen net zo weinig mensen met zo'n vorm van het gezicht waren als nu? In die 6000 jaar?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten