Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 17 aug 2018 18:50

Cicero schreef:Dat is een zéér gekleurd overzicht. Als je je werkelijk evenwichtig wilt laten informeren, zou je ook een overzichtsstuk moeten lezen van iemand die de meerderheidsopvatting volgt.

Dat weet ik, maar daarvoor ontbreekt het mij aan de tijd en de tijd die ik wel heb daarvoor heeft dit voor mij geen prioriteit

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 17 aug 2018 18:52

Pcrtje schreef:Linkjes die te lang zijn worden in Refoweb afgekort en werken daarom niet meer. Je kunt dit oplossen door een snelkoppeling te maken. Dit doe je als volgt.
- Schrijf een woord dat als snelkoppeling moet dienen, bijvoorbeeld 'hier';
- selecteer het woord en klik op de hierbovenstaande knop 'URL';
- Rondom het woord komen nu [ url ]en [/url] te staan. Voeg aan het eerste blok na de letters een =-teken en vervolgens de link toe.

Voorbeeld:
[ url=http://www.refoweb.nl/]hier[/url] wordt hier


Een aantal posts terug heb ik die aangehaald en daar staat het wel goed

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 17 aug 2018 19:56

Veendam schreef:Een aantal posts terug heb ik die aangehaald en daar staat het wel goed


met dezelfde moeite als dit bericht typen had je het gewoon ff kunnen herhalen.
Ben niet echt van plan al die pagina's met jouw posts door te spitten wat het dan wel zou kunnen zijn.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 17 aug 2018 22:39

hans0166 schreef:met dezelfde moeite als dit bericht typen had je het gewoon ff kunnen herhalen.
Ben niet echt van plan al die pagina's met jouw posts door te spitten wat het dan wel zou kunnen zijn.

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... ne-auteurs

gewoon vorige pagina, dus niet zo moeilijk

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 21 aug 2018 21:41

Hertrouwd en mishandeld. Ga daar gauw weg met je kinderen voordat de Jeugdzorg ze afneemt, omdat de buurvrouw ze belt en laat die man maar eerst even bevrijd worden. Ik kende iemand. Die buurvrouw had zo'n vent. Buurt ging naar de politie. Kinderen aan d'r ex gegeven. Man eruit. Ze ziet die kinderen alleen nog om het weekend.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 22 aug 2018 09:23

coby6 schreef:Hertrouwd en mishandeld. Ga daar gauw weg met je kinderen voordat de Jeugdzorg ze afneemt, omdat de buurvrouw ze belt en laat die man maar eerst even bevrijd worden. Ik kende iemand. Die buurvrouw had zo'n vent. Buurt ging naar de politie. Kinderen aan d'r ex gegeven. Man eruit. Ze ziet die kinderen alleen nog om het weekend.

Ik zit het net te lezen.
Eens per maand krijgt ze klappen en het geweld neemt toe. Toch - en ik citeer -
We vinden elkaar verder heel lief en hebben ook fysiek veel intimiteit en een grote passie voor Jezus waarin we elkaar vinden.
Dit rijmt niet met elkaar!
Okay het kan een keer gebeuren dat manlief uit zijn dak gaat en de controle verliest.
Ik denk dat hij zich vaak een minkukel vindt bij zijn bijdehandte vrouw en dat dit zich opstapelt van binnen en dan een uitbarsting krijgt.
Daar moet echt een gedegen begeleiding naar toe.
Arme kinderen.
Maar zij heeft net zo goed schuld. Ze had het bij de tweede keer bij de wortel moeten aanpakken. Zo van, en nu heb ik er genoeg van, dit is niet normaal, we gaan samen naar de huisarts. Ga je niet mee, dan ga ik alleen.
Zij mag dan hoogopgeleid zijn, maar stabiel is ze niet.
Deze mevrouw zit nu op een enorme puinhoop en die zal toch opgeruimd moeten worden, want er komt nu alleen maar puin bij.
Voor een dominee of een k.r. is dit echt teveel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 22 aug 2018 10:45

Chaya schreef:Voor een dominee of een k.r. is dit echt teveel.

Dit is voer voor psychologen, daar moet een dominee of kerkenraad zich sowieso niet mee bemoeien. Dat zijn geen professionals maar goed bedoelende vrijwilligers. Die lopen het risico de zaak alleen maar te verergeren

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Memmem » 22 aug 2018 14:49

Wat jij schrijft Chaya dacht ik. Net als naderhand bidden en vergeving vragen/geven. Als er daarna elke keer weer hetzelfde gebeurd is de geloofwaardigheid toch weg?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 24 aug 2018 14:16

Memmem schreef:Wat jij schrijft Chaya dacht ik. Net als naderhand bidden en vergeving vragen/geven. Als er daarna elke keer weer hetzelfde gebeurd is de geloofwaardigheid toch weg?

Zeker.

Van deze vraag werd ik ook zo triest
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/261 ... t-bevonden

Iemand is te licht. Dat kun je vinden, maar is dat een reden om dan het contact jarenlang te verbreken?
En dan komt het tot een sterfbed en zelfs dat is niet genoeg voor toenadering.
Ik heb hier zo'n moeite mee.

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe iemand - ook jarenlang verwijderd van elkaar - naar een sterfbed van een familielid ging, ook om nog elkaar te spreken en trachten "vlak" te maken. Dat is niet gelukt.
Kennelijk is het zicht op een eeuwigheid soms te laat voor menselijke verzoening en/of vergeving.
Wel hoopvol dat de oudste zoon een poging doet voor herstel van deze breuk.
Als ik deze mevrouw was, zou ik die met beide handen aanvaarden.
Soms is er slechts 1 familielid nodig om de verzoening te bewerkstelligen. Dit kan ook een generatieprobleem zijn geweest.
Maar het blijft ernstig en is niet goed te praten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 24 aug 2018 18:23

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/261 ... de-hemels/

Weer een reactie van een predikant die uit gaat van de traditie. De tekstverwijzingen die hij gebruikt bewijzen op geen enkele manier de aanwezigheid van mensen in de hemel. Niet voor nu, de gestorvenen als ook niet voor straks, de heiligen. De vragensteller heeft het bij het rechte eind! De mens is niet gemaakt voor de hemel, de nieuwe aarde zal zijn woning zijn.

Trouwens, nog even reagerend op de rest van het antwoord van Harinck; hij stelt dat “Jezus zien en volmaakt kennen het hoogtepunt is van het geluk van de gelovigen.” Zou dat zo zijn? God schiep de mens toch tot Zijn eigen eer? In de hemel gaat het om de Vader.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor krid » 24 aug 2018 19:20

Boanerges schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26199/nieuwe-aarde-hemels/

Weer een reactie van een predikant die uit gaat van de traditie. De tekstverwijzingen die hij gebruikt bewijzen op geen enkele manier de aanwezigheid van mensen in de hemel. Niet voor nu, de gestorvenen als ook niet voor straks, de heiligen. De vragensteller heeft het bij het rechte eind! De mens is niet gemaakt voor de hemel, de nieuwe aarde zal zijn woning zijn.

Trouwens, nog even reagerend op de rest van het antwoord van Harinck; hij stelt dat “Jezus zien en volmaakt kennen het hoogtepunt is van het geluk van de gelovigen.” Zou dat zo zijn? God schiep de mens toch tot Zijn eigen eer? In de hemel gaat het om de Vader.


Tja, je kunt over meningen strijden, maar, het lijkt me niet de bedoeling (Romeinen 14). Misschien wordt de aarde wel vernietigd? Maar, is het relevant? En, is het relevant of er mensen in de hemel zijn? Ik geloof trouwens ook dat er mensen in de hemel zijn. Het belangrijkste, en daar vat de betreffende predikant het goed samen, is zijn laatste zin:

Het belangrijkste is dat je Jezus hier te voet valt en kent. Je moet je afvragen of je kunt zeggen: zonder Jezus zou de hemel voor mij geen hemel zijn.


We zijn vissers van mensen. Laten we niet teveel over details discussieren.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 25 aug 2018 15:35

Nieuwe aarde hemels?

Nou, de 'hoofdstad' van de nieuwe aarde is natuurlijk wel het nieuwe Jeruzalem. Het nieuwe Jeruzalem is puur hemels. Het is 2200 km hoog, als we Gods onversneden heilig Woord voor waar willen aannemen. (12000 stadiën) Om zich in die ruimtelijke heilige stad te kunnen verplaatsen boven de b.g. is een nieuw hemels opstandingslichaam nodig,- net zoals de Heere Jezus zelf na Zijn opstanding (en alle engelen) ; vrij in tijd en ruimte - zoals dat bij de metamorfose bij de opname van de Gemeente van Christus in een ondeelbaar ogenblik wordt toegekend.

Het is heel triest, maar binnen onze Gereformeerde gezindte wordt heel de opname niet gepredikt en waarschijnlijk ook niet zo erg voor waar aangenomen?
Onze eigen dominee haalde op het eind van (ik geloof zijn laatste in onze gemeente) preek wel de woorden aan van 1 Thess.4 vers 18 aan: "Zo dan, troost elkaar met deze woorden." Maar de voorgaande verzen, die over de opname gaan, (net als 1Kor. 15) behandelde hij niet. Op mijn vraag hoe dat zo, betuigde hij wel dat het hem niet verboden is om over de opname te preken, maar verder ging hij er niet op in (voor de lange rij van wachtende afscheidsnemers), wel logisch dus.

Ik kan mij op Bijbelse grond niet onttrekken aan de gedachte dat wie de opname mist, (zie eerst even Op.3:10) dan wel in de Grote Verdrukking komt en derhalve bij de schare die niemand tellen kan als ziel (geest dus) in de hemel aankomt, na om het geloof onthoofd te zijn. (zie Op.6:9 e.v. en Op.7:9 e.v.) En ja, die zielen worden in Op.20:4 weer 'gewoon' levende mensen en krijgen dan een aardse bestemming. (de 1e opstanding) Maar ook dat vers wordt bij onze gereformeerde gezindte jammerlijk nimmer besproken zoals de Heere het liet opschrijven.

De nieuwe aarde is zelf niet hemels, maar wel paradijselijk. De bewoners kunnen nog wel kwalen krijgen, maar nooit meer sterven, daar zorgen de bomen met geneeskrachtige bladeren voor, net als in de hof van Eden. Trouwens heel de dood en het dodenrijk zijn dan in de eeuwige poel van vuur geworpen (Op.20:14) de 2e dood. Ach lees gewoon Openbaring 21-22:5, dat gaat er helemaal over als je het niet kapot-'vergeestelijkt'.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor henkie » 25 aug 2018 16:15

Boanerges schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26199/nieuwe-aarde-hemels/

Weer een reactie van een predikant die uit gaat van de traditie. De tekstverwijzingen die hij gebruikt bewijzen op geen enkele manier de aanwezigheid van mensen in de hemel. Niet voor nu, de gestorvenen als ook niet voor straks, de heiligen. De vragensteller heeft het bij het rechte eind! De mens is niet gemaakt voor de hemel, de nieuwe aarde zal zijn woning zijn.


Door dat af te doen als slechts traditie moet je eigen armzalige theorietje er zeker positief uitspringen? Volgens mij geloven zo'n beetje alle christenen dat je bij je sterven direct naar de hemel gaat.
Je bent ambtsdrager toch? Ik mag hopen dat je dat niet hardop zegt als je op bezoek gaat bij de rouwende familie.

Yoshi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Yoshi » 25 aug 2018 16:37

Wat is er zo erg aan traditie? Zonder traditie een bijbel. Ik denk overigens dat veruit de meeste christenen denken dat ze na de dood een oordeel krijgen. Hemel of hel. En wat hemel betreft eerst nog gezuiverd worden in het vagevuur en daarna naar de hemel of ben je al zuiver en ga je direct door naar de hemel.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 25 aug 2018 18:58

henkie schreef:Door dat af te doen als slechts traditie moet je eigen armzalige theorietje er zeker positief uitspringen? Volgens mij geloven zo'n beetje alle christenen dat je bij je sterven direct naar de hemel gaat.
Je bent ambtsdrager toch? Ik mag hopen dat je dat niet hardop zegt als je op bezoek gaat bij de rouwende familie.


Wat een onbeschofte reactie. “Armzalig theorietje” het zou je sieren wanneer je er inhoudelijk op zou reageren.

Het gegeven dat zo’n beetje alle christenen dat geloven maakt het volgens mij nog niet waar. En waarom zo minachtend over een pastoraal bezoek waarin ook op een andere manier troost kan worden gegeven?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten